Resident Evil 3: Resident Evil 2 - czy muszę wcześniej zagrać?
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Resident Evil 3 Remake odpowiadamy na pytanie - czy przed zagraniem w trzecią część serii powinienem wcześniej ukończyć Resident Evil 2 Remake. To samo pytanie dotyczy też oryginalnego wydania RE3, czyli gry Resident Evil 3 Nemesis z 1999 roku.

Ukończenie Resident Evil 2 przed zagraniem w Resident Evil 3 nie jest wymagane, ale mocno wskazane. Pod względem fabularnym RE3 nie jest bezpośrednim sequelem "dwójki". Akcja Resident Evil 3 rozpoczyna się mianowicie w przeddzień wydarzeń, które rozegrały się w grze Resident Evil 2. Są to w rezultacie dwie osobne historie, które pomimo rozgrywania się na terenie miasta Raccoon City w bezpośredni sposób się nie zazębiają.
Wcześniejsze ukończenie Resident Evil 2 pozwoli ci przede wszystkim poznać główne mechaniki gry. Mowa tu o takich kwestiach jak sterowanie postacią, atakowanie i unikanie przeciwników, eksploracja otoczenia, czy zarządzanie ekwipunkiem. Jako że RE2 i RE3 wykorzystują ten sam silnik i te same rozwiązania wiele elementów rozgrywki jest identycznych lub bardzo podobnych.
Znajomość Resident Evil 2 zdecydowanie przyda się w starciu z nowymi utrudnieniami i zagrożeniami, a w szczególności w przetrwaniu wszystkich konfrontacji z Nemesisem, który jest o wiele silniejszą, szybszą i skuteczniejszą "maszyną do zabijania" niż Mr. X z gry Resident Evil 2 Remake. Nemesis nęka członków S.T.A.R.S. przez praktycznie całą grę i możesz liczyć jedynie na krótkie chwile wytchnienia.

Ukończenie oryginalnego Resident Evil 3 Nemesis z 1999 roku rekomendujemy tylko jeśli nie masz nic przeciwko fabularnym spoilerom. Fabuła remake'u nie pokrywa się w 100% z fabułą oryginału, ale mimo wszystko wiele ważnych wydarzeń fabularnych ma podobny przebieg.
Zagranie w Resident Evil 3 Nemesis może ci pozwolić ci przekonać się jak wielu archaizmów pozbyto się przy okazji wydania remake'a. Najważniejszym usprawnieniem jest oczywiście zmiana perspektywy podczas podróżowania po świecie gry - zamiast statycznych kamer i sterowania 'tank controls' (wciśnięcie bocznego kierunku obraca postać) w remake'u mamy trójwymiarowe środowisko, widok z perspektywy trzeciej osoby i "współczesny" model sterowania. Modyfikacji doczekał się też m.in. potwór Nemesis. Może on zaskoczyć fanów oryginału nowymi umiejętnościami i wyposażeniem.
0
- Resident Evil 3 - poradnik do gry
- Resident Evil 3: Poradnik do gry
- Resident Evil 3: FAQ
- Resident Evil 3: Resident Evil 2 - czy muszę wcześniej zagrać?
- Resident Evil 3: Strój postaci - jak zmienić?
- Resident Evil 3: Zapisywanie i wczytywanie gry - jak działa?
- Resident Evil 3: Kłódka - jak otworzyć?
- Resident Evil 3: Łańcuch - jak przeciąć?
- Resident Evil 3: Sejf - jak otworzyć?
- Resident Evil 3: Zamek elektroniczny - jak otwierać?
- Resident Evil 3: Pojemność inwentarza - jak zwiększyć?
- Resident Evil 3: Ranga S - jak zdobyć?
- Resident Evil 3: Pasożyt - jak się go pozbyć?
- Resident Evil 3: Horda zombie - jak pokonać?
- Resident Evil 3: Headshoty i zombie - jak trafiać?
- Resident Evil 3: Niepotrzebne rzeczy - co z nimi robić?
- Resident Evil 3: Unik - jak wykonać?
- Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają?
- Resident Evil 3: Bonusy - jak odblokowywać?
- Resident Evil 3: FAQ
- Resident Evil 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
ZglenQa Legionista
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
XboxOneS Konsul
Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.
Stranger. Senator
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
burza82 Pretorianin
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
Vikt@ria Pretorianin
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Metaverse Senator
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
BORUJA Junior
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Gvynbleid Junior
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
