Resident Evil 3: Sterowanie
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Resident Evil 3 Remake znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na temat sterowania. Możesz dowiedzieć się jakie przyciski są używane w grze i jakie mają funkcje. Oprócz tego przygotowaliśmy informacje na temat dostępnych w grze dodatkowych ustawień sterowania (asystent celowania, odwrócenie osi Y, zmiana szybkości przesuwania kamery itp.).
Sterowanie w Resident Evil 3 Remake na PS4
![]() | Poruszanie się. |
![]() | Bieg. |
| Nagły obrót o 180 stopni - Lewą gałkę należy wychylić w dół. Przydaje się to, gdy szybko chcesz skierować się w przeciwną stronę (np. uciekając potworom). |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Zresetowanie pozycji kamery (powróci za plecy bohatera). |
![]() | Wyjęcie z kabury drugorzędnej broni. |
| Zmiana drugorzędnej broni na inną (musisz przytrzymać L1 i dopiero wtedy skorzystać z krzyżaka na padzie). |
![]() | Celowanie z użyciem broni. |
![]() | Przeładowanie broni. |
![]() | Otwarcie inwentarza. |
![]() | Interakcja. |
![]() | Atak (wręcz lub z użyciem broni). |
![]() | Zmiana rodzaju używanej amunicji (przycisk zadziała tylko jeśli broń korzysta co najmniej z 2 typów amunicji). |
![]() | Zmiana podstawowej broni. |
![]() | Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. |
![]() | Menu pauzy. |
Sterowanie w Resident Evil 3 Remake na XONE
![]() | Poruszanie się. |
![]() | Bieg. |
| Nagły obrót o 180 stopni - Lewą gałkę należy wychylić w dół. Przydaje się to, gdy szybko chcesz skierować się w przeciwną stronę (np. uciekając potworom). |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Zresetowanie pozycji kamery (powróci za plecy bohatera). |
![]() | Wyjęcie z kabury drugorzędnej broni. |
| Zmiana drugorzędnej broni na inną (musisz przytrzymać LB i dopiero wtedy skorzystać z krzyżaka na padzie). |
![]() | Celowanie z użyciem broni. |
![]() | Przeładowanie broni. |
![]() | Otwarcie inwentarza. |
![]() | Interakcja. |
![]() | Atak (wręcz lub z użyciem broni). |
![]() | Zmiana rodzaju używanej amunicji (przycisk zadziała tylko jeśli broń korzysta co najmniej z 2 typów amunicji). |
![]() | Zmiana podstawowej broni. |
![]() | Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. |
![]() | Menu pauzy. |
Komentarze czytelników
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Punkty otrzymuje się za zaliczanie wyzwań. Część z nich ma identyczne wymagania do trofeów, część inne. Opisaliśmy to tu - https://www.gry-online.pl/poradniki/resident-evil-3/&PART=86
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
To ciekawe, ja testowałem to m.in. w sklepie z pączkami i Nemesis grzecznie czekał na zewnątrz nawet jak ustawiłem się w przejściu.
To prawda nemesis wchodzi do jednego z safe roomów, jest to ten w warsztacie samochodowym.
A co do wyrzucanych przez niego paczek, to pierwszą można zdobyć gdy po raz pierwszy pojawia się w normalnej rozrywce , jest to powiększony magazynek, i po raz drugi gdy wracam po rozwiązaniu banalnie prostej łamigłówki w stacji metra.
Po otworzeniu drzwi z cukierni odpala się z nim cutscenka, to moment w którym musimy powalić go ponownie by uzyskać tłumik do pistoletu.
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




































