Żywioły w Divinity Grzech Pierworodny | Walka
Aktualizacja:

Twórcy wprowadzili do gry ciekawy mechanizm zależności pomiędzy żywiołami. Dzięki temu znając zasady jakie rządzą mechaniką gry, można znacznie podnieść jakość wykonywanych ataków. Poza cztery podstawowy żywioły wprowadzono również im pochodne, jak na przykład kwas, wyładowania elektryczne czy olej. Zależności również nie są jedno-etapowe, jak np. woda gasi ogień, lecz będąc wyposażonym w odpowiednie czary/zwoje czy umiejętności i dobrą strategię można wykonywać bardziej skomplikowane mieszanki, jak np. zalać wroga kwasem, spowodować jego eksplozję podpaleniem, kolejno ugasić ogień, przez co powstanie para wodna, którą ostatecznie możesz zamienić w chmurę elektrostatyczną. Dlatego zaleca się posiadanie w swojej drużynie przynajmniej dwóch magów posiadających zdolności we wspólnie łączących się żywiołach.

Poniższa tabela przedstawia panujące w grze główne zależności, które swobodnie można wykorzystać podczas planowania taktyki. Warto je zapamiętać i używać przy każdej nadarzającej się okazji.
Czynnik I | Czynnik II | Efekt |
Ciecz (woda lub krew) | Prąd | Porażenie wszystkich przeciwników znajdujących się w kałuży. |
Woda | Ogień | Para wodna - ogranicza widoczność i uniemożliwia niektóre ataki. |
Woda | Zamrożenie | Lód - zamrożenie przeciwników i ślizganie się (nokaut) po jego powierzchni. |
Kwas | Ogień | Bardzo silna eksplozja oraz możliwość tak poparzenia jak i zatrucia oraz spora ilość dymu ograniczającego widoczność. |
Olej | Ogień | Długo trwające podpalenie oraz eksplozja, możliwość przeniesienia ognia na skupionych obok wrogów. |
Para wodna | Prąd | Utworzenie chmury burzowej paraliżującej przeciwników w jej obrębie. |
Oczywiście jak można się domyślić większość tych zależności można użyć, by zniwelować dany efekt (używając ognia na lodzie spowodujemy na powrót utworzenie kałuży, czy używając wody na płonącym przeciwniku - ugasimy go). Warto również pamiętać o wyjątkach, jak np. że kwas czy olej nie przewodzą prądu. Może również pojawić się problem z zastosowaniem niektórych czarów bezpośrednio na żywioły - należy sprawdzić czy czar to umożliwia, czy jedynie namierzanie przeciwników i obiektów lub nawet jedynie przeciwników.
Ważne! Użycie pewnego typu żywiołu na postaci z tego samego typu powoduje jej uleczenie (np. użycie ognia na żywiołaku ognia, czy trucizny na zombie).
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany840540 Junior
Niestety ale z jakiś przyczyn nie otworzyła mi się opcja do The Troll's bounty, wykonałem prawie wszytko w Lesie i co chwilę próbuję porozmawiać z Brandonem i dalej nic. Nie mam tego zadania. Nie mogę dokończyć The Naked Truth. Moje dwie postacie mają riot i nie wiem jak się mogę tego pozbyć.
Czy ma ktoś może pomysł czy da się jeszcze wykonać ten quest?
Jarek1380 Junior
Skrzynię z fioletową kłódką otworzyłem zwojem z magicznym wytrychem.
nie taki stary zgred Chorąży
Co za brednie w poradniku siła i zręczność nie zwiekszaja mocy ataku a jedynie szanse na udany atak.
zanonimizowany1105285 Junior
Witam.
Posiadając postać z 2 poziomem craftingu (rzemiosła) - stworzyłam zwój Unlock Magic.
Nie jestem pewna czy jest to zasadą, ale na wyższym poziomie kunsztu nie udawało mi się to.
Prawdopodobnym jest jednak to, że po prostu nie przeprowadziłam wszystkich możliwych kombinacji i prób :)
Jeżeli to już wiecie to pomińcie :)
drewniany klocek + siekiera = wooden chips - zapomniałam jak to jest po naszemu ;P
wooden chips + woda = masa papierowa - też nie kojarzę jak jest oryginalnie
masa papierowa + piekarnik(piec) = papier
papier + magiczny proszek = niezapisany zwój czarnej magii
magiczny proszek + kałamarz z piórem = magiczny kałamarz z piórem
Zatem:
1 - niezapisany zwój czarnej magii + magiczny kałamarz i pióro
(UWAGA - magiczny kałamarz wystarcza jeden na wiele zwojów)
2 - save :) (tak na wszelki smerf)
3 - mój efekt eksperymentu to średnio jeden zielony zwój z wytrychem na sześć prób
( tak rzucałam na raz: 6 zwojów + kałamarz itd. )
Przy próbie pojedynczej wyszedł mi ten zwój jako trzeci jednak po następnych trzech "kliknięciach" już nie i był dopiero po szóstym.
Sami popróbujcie
Mam nadzieję że trochę pomogłam, gdy sama szukałam to jakoś trudno było uzyskać w miarę jasną podpowiedź.
Felipesku Konsul
Ale z was ciecie "gry-online" - każcie sobie płacić z coś co w innym miejscu jest za darmo i do tego to samo!
Proszę tu jest link do pełnej wersji za free:
http://guides.gamepressure.com/divinityoriginalsin/
Xisertus Legionista
Panie i Panowie. Jak wyleczyć zgniliznę w drugim akcie??
Sandro_de_Vega Centurion
Walka z Mangothem to była najłatwiejsza walka z bossem jaką rozegrałem. Gość pojawia się w czasie gdy drużyna jest w małym pomieszczeniu na środku, do którego prowadzi jedno wejście.
W czasie gdy jedna z naszych postaci prowadzi rozmowę z Mangothem inna postać może zastawić wejście pobliskimi krzesłami. Teraz wystarczy zakończyć konwersacje. Schować wojowników w głębi pokoju. A postacie dystansowe ustawić na schodach wewnątrz pokoju. Wskutek tego mogą swobodnie strzelać ponad krzesłami, a przeciwnicy nie mogą zrobić prawie nic poza okazjonalnym rzuceniem zaklęcia.
mohenjodaro Legend
Kupiłem abonament dla tego poradnika, ale niestety jest to najsłabszy jak dotąd poradnik, który czytałem na GOL-u. Na dodatek napisany chaotycznie, językiem godnym gimnazjalisty.
periko Junior
Może tak aktualizacja poradnika do wersji enhanced edition?
kęsik Legend
Beznadziejnie słaby poradnik. Chyba najgorszy jaki kiedykolwiek widziałem na GOLu, który przecież chyba słynął z dobrych poradników.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
