First Garden (Void Dragon) | Dark Forest - misje główne w Divinity
Aktualizacja:
First Garden (Void Dragon)
Po znalezieniu maga w świątyni w zadaniu "Follow the Wizard" musisz wrócić na swój plan, a tam imp Zixzax poprowadzi cię do ostatniego pomieszczenia zwanego "First Garden". Po przejściu przez portal nie będzie już odwrotu, dlatego upewnij się że masz dużo mikstur leczenia, a także mikstury 100% odporności na ogień, ziemię i powietrze. Możesz je kupić w jednym z portali na twoim planie. Najlepiej rozdysponować po dwa eliksiry wojownikom walczącym z bliska.

Przejdź przez portal, a po chwili pojawisz się w ciemnym pomieszczeniu. Nie będzie trzeba tutaj z nikim walczyć, musisz jedynie aktywować wybierać odpowiednie opcje dialogowe przy portalach - jeśli wybierzesz źle, twoja grupa wróci na początek tego poziomu i trzeba będzie iść jeszcze raz.
Wybierz:
- Portal pierwszy - opcja dialogowa 2
- Portal drugi - opcja dialogowa 3
Po chwili pojawi się Leandra. Gdy odzyskasz kontrolę, przejdź przez portal, którym uciekła wiedźma, a po chwili trafisz do nowej lokacji.

Udaj się teraz do budynku zlokalizowanego na północ. Porozmawiaj z kim możesz i zignoruj wszystkie beczki i inne przedmioty, gdyż nic ci się stąd nie przyda, a następnie udaj się do południowej części budynku. Drzwi po lewej stronie są zamknięte, dlatego podejdź do tych na prawo od nich i rozwal je za pomocą ataków. Wejdź do pomieszczenia, a gdy scenka dobiegnie końca wyjdź z niego i udaj się na wprost, gdzie ponownie pojawi się wiedźma.

Zejdź do podziemi i udaj się do wschodniej części pomieszczenia. Pod ścianą znajdziesz księgę o nazwie "Koob fo Setalucammi". Otwórz ją i wyjmij ze środka klucz. Ponownie zjawi się wiedźma, a gdy odzyskasz kontrolę, wróć na wyższe piętro. Teraz musisz udać się do poprzednio zamkniętych drzwi. Teraz czeka cię kilka przejść przez podświetlony na fioletowo portal - "przeklikaj" go aż trafisz do pomieszczenia z obrazami ryb na ścianach i zablokowanym przez barierę przejściem.

Przycisk otwierający barierę schowany jest za jednym z malowideł - konkretnie za tym, które wisi na prawo od stołu. Aktywuj obrazek, a gdy pojawi się przycisk wduś go i wyjdź z pomieszczenia. Skieruj kroki na północ, jednak nie biegnij do końca korytarza - przejście jest zamknięte. Zamiast tego skręć w prawo, wyjdź z budynku i idź przed siebie, aż dojdziesz do ołtarza, na którym leży Astarte.

Porozmawiaj z kobietą, a następnie wykorzystaj czar ognia, by podpalić jej martwe ciało. Ze zwłok zbierz klucz, wróć do korytarza i udaj się na północ, otwierając drzwi za pomocą nowego nabytku. Gdy przejdziesz przez przejście przygotuj się, gdyż po wybiegnięciu po schodach na górę czeka cię starcie z Trife.
Boss - Trife

Na początku starcia Boss przyzwie trzech pomocników - ważnym jest, by nie atakować ich postaciami walczącymi przy pomocy broni z Tenebrium, gdyż istoty te mają wysoką odporność na ten metal i będą leczone przez ataki. Najlepiej jest wysłać magów na przywołańców, a wojownika na bossa, by skupił na sobie jego uwagę. Jeśli dasz radę, zbierz przywołanych pomocników "w kupę" (np. teleportując ich koło siebie), a następnie odpal zaklęcia obszarowe, by się ich pozbyć.
Sam Trife nie jest groźnym przeciwnikiem, gdyż nie zadaje olbrzymich obrażeń, jednak jest dość wytrzymały i potrafi ogłuszać za pomocą błyskawic (dlatego przyda ci się tutaj wysoka odporność na błyskawice). Jest kompletnie niewrażliwy na magię powietrza (i efekty ogłuszeń od błyskawic), jednak reszta jego odporności jest bardzo niska, dlatego podatny jest na wszystkie inne obrażenia.
Największe zagrożenie ze strony bossa to jego umiejętność przywoływania pomocników. Będą to (przywoływani co turę, w tej właśnie kolejności): Arhu, Icara, Zandalor i Zixzax. Każdy z przywołanych bohaterów może używać swoich znanych zdolności, potrafią więc oni napsuć więcej krwi niż sam boss. W ogólnym skrócie:
- Arhu - posiada niewrażliwość na powietrze i używa sporo zaklęć.
- Icara - nie posiada niewrażliwości, jednak może rzucać zaklęcia nakładające ten efekt, jak i potężne czary leczące.
- Zixzax - dysponuje czarami przyspieszenia i spowolnienia, a także obszarowego leczenia, więc razem z Icarą powinni zostać ubici na początku.
- Zandalor - podobnie jak Arhu miota sporo zaklęć, a jest niewrażliwy na ogień.
Podczas walki skup się na wyeliminowaniu przywołanych duchów Trife'a (oddeleguj do tego magów i/lub łucznika ze strzałami zadającymi obrażenia od żywiołów), a niech twój tank skupi na sobie uwagę Trife'a. Warto wykorzystać wszelkie efekty przewracające (Knock down) na bossa, gdyż jest on bardzo podatny na te ataki - dodatkowo, ogłuszony boss nie przyzwie pomocników.
Jeśli walka przeciągnie się na tyle długo, by na polu walki pojawiło się kilku bohaterów, w pierwszej kolejności skup się na ubiciu Icary i Zixzaxa, gdyż mogą oni leczyć, a później zlikwiduj resztę.

Gdy walka dobiegnie końca, zbierz wyrzucone przez przeciwników przedmioty, podlecz się, rozdysponuj mikstury zwiększające odporności na magię i udaj się na północ, a następnie zniszcz obiekt o nazwie "Rorroh Latsyrc". Po chwili akcja przeniesie się do właściwej części ogrodów. Wbiegnij po schodach i przejdź przez portal, a w następnej lokacji zbiegnij na dół, gdzie czeka cię starcie z Leandrą i jej sługusami.
Boss - Leandra

Starcie z wiedźmą jest jednym z trudniejszych w grze. Wiedźma rozpocznie starcie od przywołania trzech demonów, Vaeg'rym, Aern'vuul i Yarl'oggoth. Co ważne, demony będą rzucać czar nakładający efekt nieśmiertelności pomiędzy sobą. Status nieśmiertelności otrzymają dwa z demonów, a także sama Leandra, przez co będzie ona nie do tknięcia.
By móc ją w ogóle zranić, musisz zacząć eliminować demony jeden po drugim, rozpoczynając od Yarl'oggoth. Gdy ten padnie, jeden z pozostałych będzie musiał poświęcić swoje zaklęcie na Leandrę, przez co stanie się wrażliwy na ataki. Pozbądź się kolejno , Aern'vuul, a następnie ostatniego demona, Vaeg'rym. Po tym wiedźma będzie znów wrażliwa na zaklęcia.

Oczywiście nie wszystko wygląda tak kolorowo. Leandra, prócz demonów, przyzywa też grupę Rycerzy Śmierci (oni na szczęście są wrażliwi na ataki). Warto zająć się nimi w pierwszej kolejności - wystarczy posłać kilka obszarowych zaklęć (jak deszcz meteorytów, czy lodowa nawałnica) by szybko się ich pozbyć. Wiedźma potrzebuje dwóch kolejnych tur, by ich przyzwać na nowo.
Gdy będziesz zajmował się eliminacją demonów, nie zapomnij także o obronie - reszta wrogów z pewnością będzie chciała zaatakować tyły twojej drużyny, więc warto przyzwać kilku pomocników, by skupili na sobie ich uwagę.

Gdy walka dobiegnie końca, Icara zmieni nieco postać, a także da ci przedmiot - Death Knight Control Wand. Wykorzystaj go, by nauczyć się czaru, za pomocą którego będzie można ściągnąć barierę z portalu. Przejdź przez niego na drugą stronę. Kontynuuj wędrówkę jedyną ścieżką, a po chwili trafisz na grupę Rycerzy Śmierci. Wykorzystaj nowo poznane zaklęcie, by pozbywać się ich za pomocą jednego ataku.

Gdy wszyscy padną, pozbieraj przedmioty i kontynuuj. Wkrótce trafisz na handlarza, Briana. Wykorzystaj ostatni sklep i zakup potrzebne przedmioty - za chwile czeka cię finałowa walka w grze. Gdy skończysz interesy, udaj się na dół, gdzie po aktywacji kapliczki God Box czeka cię walka z Void Dragonem.
Boss - Void Dragon
Jest to ostatnie starcie w grze, dlatego nie ma co żałować ekwipunku, szczególnie mikstur, strzał i granatów. Gdy tylko starcie się rozpocznie, smok zaatakuje Astarte, a następnie przywoła całą masę kreatur. Podczas starcia masz dwa zadania - ochraniać Astarte (jeśli zginie, przegrasz) i zabić smoka. Pamiętaj, by wykorzystać przywołańce, by chronić Astarte przed śmiercią.
Wyślij swojego wojownika (bądź dwóch, jeśli grasz w taki sposób), by skupił na sobie uwagę jaszczura. Pamiętaj, by ten wojownik posiadał jak największe odporności na żywioły, by uniknąć szansy na ogłuszenie. Astarte podczas starcia będzie wspomagać twoją drużynę, między innymi za pomocą czaru Błogosławieństwo, które znacznie zwiększy szansę na trafienie bossa.

Gdy wojownik zajmie uwagę smoka, wykorzystaj resztę drużyny, by eliminować duchy. Warto wykorzystać tutaj zaklęcia ziemi, gdyż wrogowie są na nie podatne (-50% odporności). Jeśli posiadasz zaklęcie Trzęsienie Ziemi (Earthquake), wykorzystaj je - działa ono na olbrzymim obszarze, zada wrogom spore obrażenia, a przy tym jest szansa, że się przewrócą. Nie przejmuj się plamami oleju - nikt tutaj praktycznie używa czarów ognia, więc nie ryzykujesz losowego zapłonu.

Co ciekawe, Void Dragon jest bardzo podatny na ogłuszenie z błyskawic i przewrócenie, dlatego staraj się używać tych zdolności jak najczęściej, by znacznie zmniejszyć skuteczność jaszczura. Co kilka tur wróg będzie przywoływał nowe potwory do pomocy - pamiętaj, by używać Charm Arrow i w ogóle efektu zauroczenia, by przejmować nad nimi kontrolę. Gdy wróg padnie na ziemię, czeka cię krótka scenka, a po niej rozmowa, która przeniesie cię do innej lokacji.

Idź przed siebie, aż trafisz do pomieszczenia strzeżonego przez dwójkę żołnierzy. Wywiąże się między nimi a twoją drużyną dyskusja. Gdy dobiegnie końca, wejdź na górę i porozmawiaj z Zandalorem. Porozmawiaj ze wszystkimi, a gdy będziesz gotowy, udaj się przejściem zlokalizowanym na wprost od wejścia do budynku, które strzegą strażnicy. Po kilku krokach dwójka bohaterów rozpocznie rozmowę, a po jej zakończeniu gra dobiegnie końca.
0
- Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
- Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
- Dark Forest - misje główne
- The Hunt in Hunter's Edge | Dark Forest - misje główne
- A Forge of Soul | Dark Forest - misje główne w Divinity Grzech Pierworodny
- Fallow the Wizard | Dark Forest - misje główne w Divinity Grzech Pierworodny
- Inside the Source Temple | Dark Forest - misje główne w Divinity
- First Garden (Void Dragon) | Dark Forest - misje główne w Divinity
- Dark Forest - misje główne
- Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany840540 Junior
Niestety ale z jakiś przyczyn nie otworzyła mi się opcja do The Troll's bounty, wykonałem prawie wszytko w Lesie i co chwilę próbuję porozmawiać z Brandonem i dalej nic. Nie mam tego zadania. Nie mogę dokończyć The Naked Truth. Moje dwie postacie mają riot i nie wiem jak się mogę tego pozbyć.
Czy ma ktoś może pomysł czy da się jeszcze wykonać ten quest?
Jarek1380 Junior
Skrzynię z fioletową kłódką otworzyłem zwojem z magicznym wytrychem.
nie taki stary zgred Chorąży
Co za brednie w poradniku siła i zręczność nie zwiekszaja mocy ataku a jedynie szanse na udany atak.
zanonimizowany1105285 Junior
Witam.
Posiadając postać z 2 poziomem craftingu (rzemiosła) - stworzyłam zwój Unlock Magic.
Nie jestem pewna czy jest to zasadą, ale na wyższym poziomie kunsztu nie udawało mi się to.
Prawdopodobnym jest jednak to, że po prostu nie przeprowadziłam wszystkich możliwych kombinacji i prób :)
Jeżeli to już wiecie to pomińcie :)
drewniany klocek + siekiera = wooden chips - zapomniałam jak to jest po naszemu ;P
wooden chips + woda = masa papierowa - też nie kojarzę jak jest oryginalnie
masa papierowa + piekarnik(piec) = papier
papier + magiczny proszek = niezapisany zwój czarnej magii
magiczny proszek + kałamarz z piórem = magiczny kałamarz z piórem
Zatem:
1 - niezapisany zwój czarnej magii + magiczny kałamarz i pióro
(UWAGA - magiczny kałamarz wystarcza jeden na wiele zwojów)
2 - save :) (tak na wszelki smerf)
3 - mój efekt eksperymentu to średnio jeden zielony zwój z wytrychem na sześć prób
( tak rzucałam na raz: 6 zwojów + kałamarz itd. )
Przy próbie pojedynczej wyszedł mi ten zwój jako trzeci jednak po następnych trzech "kliknięciach" już nie i był dopiero po szóstym.
Sami popróbujcie
Mam nadzieję że trochę pomogłam, gdy sama szukałam to jakoś trudno było uzyskać w miarę jasną podpowiedź.
Felipesku Konsul
Ale z was ciecie "gry-online" - każcie sobie płacić z coś co w innym miejscu jest za darmo i do tego to samo!
Proszę tu jest link do pełnej wersji za free:
http://guides.gamepressure.com/divinityoriginalsin/
Xisertus Legionista
Panie i Panowie. Jak wyleczyć zgniliznę w drugim akcie??
Sandro_de_Vega Centurion
Walka z Mangothem to była najłatwiejsza walka z bossem jaką rozegrałem. Gość pojawia się w czasie gdy drużyna jest w małym pomieszczeniu na środku, do którego prowadzi jedno wejście.
W czasie gdy jedna z naszych postaci prowadzi rozmowę z Mangothem inna postać może zastawić wejście pobliskimi krzesłami. Teraz wystarczy zakończyć konwersacje. Schować wojowników w głębi pokoju. A postacie dystansowe ustawić na schodach wewnątrz pokoju. Wskutek tego mogą swobodnie strzelać ponad krzesłami, a przeciwnicy nie mogą zrobić prawie nic poza okazjonalnym rzuceniem zaklęcia.
mohenjodaro Legend
Kupiłem abonament dla tego poradnika, ale niestety jest to najsłabszy jak dotąd poradnik, który czytałem na GOL-u. Na dodatek napisany chaotycznie, językiem godnym gimnazjalisty.
periko Junior
Może tak aktualizacja poradnika do wersji enhanced edition?
kęsik Legend
Beznadziejnie słaby poradnik. Chyba najgorszy jaki kiedykolwiek widziałem na GOLu, który przecież chyba słynął z dobrych poradników.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
