Sekrety i ukryte skarby w Divinity Grzech Pierworodny
Aktualizacja:

W Divinity: Grzech pierworodny twórcy przygotowali całą masę sekretów i ukrytych skarbów na mapie. Jedne z drugimi nierzadko się łączą, jednak podział ustalony w poradniku ma postać: sekrety, oznaczane na mapach cyframi są "ważniejsze" i przede wszystkim wartościowsze - mapy do tych skarbów można zakupić u Geremo na rynku w Cyseal oraz u Teller of Secrets w jednym z portali w The End of Times po ukończeniu pomyślnie (pomagając potrzebującym i bezpiecznie ich eskortując) misji Healing the Mount (w Luculla Forest).
Większość z sekretów stanowią zakopane skrzynie, lecz zdarzają się również inne np. księgi z zaklęciami. Po wykupieniu i przeczytaniu mapy w zakładce "Secrets" gracza pojawi się informacja o owym skarbie, oraz lokalizacja na mapie w postaci ikony małej skrzyni. Najeżdżając na ową ikonę otrzymasz krótką informację o charakterze ukrytego skarbu.

Najczęściej będziesz musiał przekopać grudkę ziemi, aby wyjąć skrzynię (zawartość skrzyń jest zawsze losowa - jedynie przedmioty mają zbliżoną wartość). Do tego celu będziesz potrzebował łopatę - jedną znajdziesz na cmentarzu w Cyseal wbitą w ziemię. Jeśli przypadkiem ją zgubisz możesz ją znaleźć czasem u któregoś z handlarzy lub mieszkańca, czy nawet w skrzyniach, jednak nie jest to bardzo często spotykane narzędzie. Po dotarciu na miejsce lokalizacji skarbu zlokalizuj mały nasyp ziemi i klikając na niego wykop go (by wykopać skarb łopatę musi trzymać osoba, która kopie - nie towarzysz).
Ważne! Aby zlokalizować skarb nie jest wymagane wcześniejsze zakupienie mapy. Jednakże, by go dostrzec wymagany jest wysoki poziom percepcji (najlepiej powyżej 7). Dlatego jeśli zamierzasz szukać skarbów jedną postać rozwijaj w tym kierunku, wyposaż w ekwipunek zwiększający percepcję lub używaj również mikstur zwiększenia percepcji będąc w miejscu, w którym powinien znajdować się skarb jeśli dalej go nie dostrzegasz.

Mniej wartościowe skarby są to praktycznie zawsze skrzynie, które nie są zaliczane do sekretów (nie ma o nich wzmianki w zakładce "Secrets"), jednak często posiadają równie bogatą zawartość, a zdobycie jej też nierzadko wymaga wysiłku. Na mapach sekretów zaznaczone zostały skarby, które zawierały cenną zawartość oraz których zdobycie wymaga więcej niż otworzenie wieka skrzyni.
0
- Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
- Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
- Sekrety i ukryte skarby
- Sekrety i ukryte skarby w Divinity Grzech Pierworodny
- Cyseal | Sekrety i ukryte skarby w Divinity Grzech Pierworodny
- Black Cove | Sekrety i ukryte skarby w Divinity Grzech Pierworodny
- Hiberheim | Sekrety i ukryte skarby w Divinity Grzech Pierworodny
- Luculla Forest | Sekrety i ukryte skarby w Divinity Grzech Pierworodny
- Dark Forest | Sekrety i ukryte skarby w Divinity Grzech Pierworodny
- Sekrety i ukryte skarby
- Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany840540 Junior
Niestety ale z jakiś przyczyn nie otworzyła mi się opcja do The Troll's bounty, wykonałem prawie wszytko w Lesie i co chwilę próbuję porozmawiać z Brandonem i dalej nic. Nie mam tego zadania. Nie mogę dokończyć The Naked Truth. Moje dwie postacie mają riot i nie wiem jak się mogę tego pozbyć.
Czy ma ktoś może pomysł czy da się jeszcze wykonać ten quest?
Jarek1380 Junior
Skrzynię z fioletową kłódką otworzyłem zwojem z magicznym wytrychem.
nie taki stary zgred Chorąży
Co za brednie w poradniku siła i zręczność nie zwiekszaja mocy ataku a jedynie szanse na udany atak.
zanonimizowany1105285 Junior
Witam.
Posiadając postać z 2 poziomem craftingu (rzemiosła) - stworzyłam zwój Unlock Magic.
Nie jestem pewna czy jest to zasadą, ale na wyższym poziomie kunsztu nie udawało mi się to.
Prawdopodobnym jest jednak to, że po prostu nie przeprowadziłam wszystkich możliwych kombinacji i prób :)
Jeżeli to już wiecie to pomińcie :)
drewniany klocek + siekiera = wooden chips - zapomniałam jak to jest po naszemu ;P
wooden chips + woda = masa papierowa - też nie kojarzę jak jest oryginalnie
masa papierowa + piekarnik(piec) = papier
papier + magiczny proszek = niezapisany zwój czarnej magii
magiczny proszek + kałamarz z piórem = magiczny kałamarz z piórem
Zatem:
1 - niezapisany zwój czarnej magii + magiczny kałamarz i pióro
(UWAGA - magiczny kałamarz wystarcza jeden na wiele zwojów)
2 - save :) (tak na wszelki smerf)
3 - mój efekt eksperymentu to średnio jeden zielony zwój z wytrychem na sześć prób
( tak rzucałam na raz: 6 zwojów + kałamarz itd. )
Przy próbie pojedynczej wyszedł mi ten zwój jako trzeci jednak po następnych trzech "kliknięciach" już nie i był dopiero po szóstym.
Sami popróbujcie
Mam nadzieję że trochę pomogłam, gdy sama szukałam to jakoś trudno było uzyskać w miarę jasną podpowiedź.
Felipesku Konsul
Ale z was ciecie "gry-online" - każcie sobie płacić z coś co w innym miejscu jest za darmo i do tego to samo!
Proszę tu jest link do pełnej wersji za free:
http://guides.gamepressure.com/divinityoriginalsin/
Xisertus Legionista
Panie i Panowie. Jak wyleczyć zgniliznę w drugim akcie??
Sandro_de_Vega Centurion
Walka z Mangothem to była najłatwiejsza walka z bossem jaką rozegrałem. Gość pojawia się w czasie gdy drużyna jest w małym pomieszczeniu na środku, do którego prowadzi jedno wejście.
W czasie gdy jedna z naszych postaci prowadzi rozmowę z Mangothem inna postać może zastawić wejście pobliskimi krzesłami. Teraz wystarczy zakończyć konwersacje. Schować wojowników w głębi pokoju. A postacie dystansowe ustawić na schodach wewnątrz pokoju. Wskutek tego mogą swobodnie strzelać ponad krzesłami, a przeciwnicy nie mogą zrobić prawie nic poza okazjonalnym rzuceniem zaklęcia.
mohenjodaro Legend
Kupiłem abonament dla tego poradnika, ale niestety jest to najsłabszy jak dotąd poradnik, który czytałem na GOL-u. Na dodatek napisany chaotycznie, językiem godnym gimnazjalisty.
periko Junior
Może tak aktualizacja poradnika do wersji enhanced edition?
kęsik Legend
Beznadziejnie słaby poradnik. Chyba najgorszy jaki kiedykolwiek widziałem na GOLu, który przecież chyba słynął z dobrych poradników.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
