Zdolności i czary w Divinity Grzech Pierworodny
Aktualizacja:

Każda postać, czy to kierowana przez gracza, czy przeciwnik, może wykonywać ataki specjalne, bądź rzucać zaklęcia. Wymagane do tego (oprócz punktów akcji) są punkty umiejętności, które przydzielać możesz podczas awansowania na wyższe poziomy, jak i same umiejętności / zaklęcia, których nauczyć można się z Ksiąg Zaklęć (Skillbook).
W zależności od tego, ile punktów w danej umiejętności posiada konkretna postać, tym więcej zaklęć, bądź umiejętności będzie się w stanie nauczyć. Oprócz poziomu umiejętności, ważny jest też poziom samej postaci - im potężniejsze zaklęcie, tym będzie wymagać wyższego poziomu, by móc się go w ogóle nauczyć.
Należy pamiętać, że nawet po zainwestowaniu 5 punktów w daną umiejętność postać nie będzie w stanie przyswoić wszystkich zdolności - z części z nich trzeba będzie zrezygnować (szczegóły przedstawia poniższa tabela).
Poziom umiejętności | Ilość zaklęć / zdolności |
1 | 3 zdolności poziomu Nowicjusz, 0 Adept i 0 Mistrzowskiego |
2 | 5 zdolności poziomu Nowicjusz, 2 Adept i 0 Mistrzowskiego |
3 | 6 zdolności poziomu Nowicjusz, 3 Adept i 0 Mistrzowskiego |
4 | 6 zdolności poziomu Nowicjusz, 4 Adept i 1 Mistrzowskiego |
5 | 6 zdolności poziomu Nowicjusz, 4 Adept i 2 Mistrzowskiego |
Jak nietrudno zauważyć, nie wystarczy tylko posiadać wysoki poziom postaci, by móc ciskać najpotężniejsze zaklęcia - trzeba będzie też poświęcić kilka(naście) punktów umiejętności, by mieć dostęp do lepszych zdolności / zaklęć.
Warto zaznaczyć, że na skuteczność zdolności wpływają jedynie atrybuty postaci - poziom umiejętności nie zwiększa obrażeń czy skuteczności efektów ograniczających kontrolę. Atrybuty zwiększają zadawane obrażenia, lecz wpływają także na skuteczność efektów ograniczających kontrolę (szansę "że wejdą"), jak i na czas odnowienia, bądź trwania zdolności / czaru. Koszt rzucenia zaklęcia czy wykorzystania zdolności jest niezmienny, niezależnie od poziomu postaci, czy umiejętności.
Po użyciu zdolności, bądź rzuceniu zaklęcia trzeba odczekać określoną ilość tur (Cooldown), zanim będzie można wykorzystać ją ponownie. Czas odnowienia skrócić można zwiększając atrybut, który odnosi się do zdolności - Siła do zdolności Wojownik (Man-At-Arms), Zręczność do Łucznik (Expert Marksman) i Łotrzyk (Scoundrel) i Inteligencja do wszystkich szkół magii.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany840540 Junior
Niestety ale z jakiś przyczyn nie otworzyła mi się opcja do The Troll's bounty, wykonałem prawie wszytko w Lesie i co chwilę próbuję porozmawiać z Brandonem i dalej nic. Nie mam tego zadania. Nie mogę dokończyć The Naked Truth. Moje dwie postacie mają riot i nie wiem jak się mogę tego pozbyć.
Czy ma ktoś może pomysł czy da się jeszcze wykonać ten quest?
Jarek1380 Junior
Skrzynię z fioletową kłódką otworzyłem zwojem z magicznym wytrychem.
nie taki stary zgred Chorąży
Co za brednie w poradniku siła i zręczność nie zwiekszaja mocy ataku a jedynie szanse na udany atak.
zanonimizowany1105285 Junior
Witam.
Posiadając postać z 2 poziomem craftingu (rzemiosła) - stworzyłam zwój Unlock Magic.
Nie jestem pewna czy jest to zasadą, ale na wyższym poziomie kunsztu nie udawało mi się to.
Prawdopodobnym jest jednak to, że po prostu nie przeprowadziłam wszystkich możliwych kombinacji i prób :)
Jeżeli to już wiecie to pomińcie :)
drewniany klocek + siekiera = wooden chips - zapomniałam jak to jest po naszemu ;P
wooden chips + woda = masa papierowa - też nie kojarzę jak jest oryginalnie
masa papierowa + piekarnik(piec) = papier
papier + magiczny proszek = niezapisany zwój czarnej magii
magiczny proszek + kałamarz z piórem = magiczny kałamarz z piórem
Zatem:
1 - niezapisany zwój czarnej magii + magiczny kałamarz i pióro
(UWAGA - magiczny kałamarz wystarcza jeden na wiele zwojów)
2 - save :) (tak na wszelki smerf)
3 - mój efekt eksperymentu to średnio jeden zielony zwój z wytrychem na sześć prób
( tak rzucałam na raz: 6 zwojów + kałamarz itd. )
Przy próbie pojedynczej wyszedł mi ten zwój jako trzeci jednak po następnych trzech "kliknięciach" już nie i był dopiero po szóstym.
Sami popróbujcie
Mam nadzieję że trochę pomogłam, gdy sama szukałam to jakoś trudno było uzyskać w miarę jasną podpowiedź.
Felipesku Konsul
Ale z was ciecie "gry-online" - każcie sobie płacić z coś co w innym miejscu jest za darmo i do tego to samo!
Proszę tu jest link do pełnej wersji za free:
http://guides.gamepressure.com/divinityoriginalsin/
Xisertus Legionista
Panie i Panowie. Jak wyleczyć zgniliznę w drugim akcie??
Sandro_de_Vega Centurion
Walka z Mangothem to była najłatwiejsza walka z bossem jaką rozegrałem. Gość pojawia się w czasie gdy drużyna jest w małym pomieszczeniu na środku, do którego prowadzi jedno wejście.
W czasie gdy jedna z naszych postaci prowadzi rozmowę z Mangothem inna postać może zastawić wejście pobliskimi krzesłami. Teraz wystarczy zakończyć konwersacje. Schować wojowników w głębi pokoju. A postacie dystansowe ustawić na schodach wewnątrz pokoju. Wskutek tego mogą swobodnie strzelać ponad krzesłami, a przeciwnicy nie mogą zrobić prawie nic poza okazjonalnym rzuceniem zaklęcia.
mohenjodaro Legend
Kupiłem abonament dla tego poradnika, ale niestety jest to najsłabszy jak dotąd poradnik, który czytałem na GOL-u. Na dodatek napisany chaotycznie, językiem godnym gimnazjalisty.
periko Junior
Może tak aktualizacja poradnika do wersji enhanced edition?
kęsik Legend
Beznadziejnie słaby poradnik. Chyba najgorszy jaki kiedykolwiek widziałem na GOLu, który przecież chyba słynął z dobrych poradników.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
