Granaty w Divinity Grzech Pierworodny | Walka
Aktualizacja:
Granaty

Granaty to jedna z dwóch nowinek jeśli chodzi o uzbrojenie (obok różdżek) w odświeżonej wersji gry Divinity Original Sin (Enhanced Edition). Granaty można krótko scharakteryzować jako "strzały, tyle że do rzucania". Takie jest więc ich działanie - większość efektów oferowanych przez te ręczne bomby pokrywa się z tymi, które dostępne są dla łuczników przy wykorzystaniu specjalnych strzał.
Granaty pojawiają się zaraz na samym początku gry - już podczas spotkania przy moście z dwójką pijanych strażników będziesz mógł się o tym przekonać na własnej skórze, jeśli podejmiesz walkę z dwójką cwaniaczków. Zasadnicza różnica w stosunku do specjalnych, magicznych strzał to fakt, iż nie da się ich odzyskać (brak takowego talentu) - po wyrzuceniu przepadają na zawsze.
Granaty dobrze jest dać postaci, która nie dysponuje atakami dystansowymi, a jednocześnie nie bardzo radzi sobie z miotaniem zaklęć. Idealnym wyborem będzie wojownik, paladyn, czy łotrzyk, którzy skupiają się na walce w zwarciu - granaty pomogą im wywoływać efekty kontroli tłumu, a także umożliwią dosięgnięcie upierdliwego, ukrytego za ogniem / trucizną celu.

Granaty znaleźć możesz w świecie gry, często poukrywane są w najmniej oczekiwanych miejscach (np. beczki, skrzynki, pudła, biurka i tak dalej). Bardzo często wyposażeni są w nie także wrogowie - by je od nich pozyskać, musisz ubić gagadka zanim zdąży on wyrzucić granat (co często dzieje się w pierwszej turze walki). Ostatnią metodą jest oczywiście rzemiosło i własnoręczne wytworzenie granatów - szczegóły znajdziesz w rozdziale poświęconym rzemiośle.
W grze występuje kilkanaście rodzajów granatów, większość z nich zadaje określony rodzaj obrażeń, a praktycznie wszystkie wywołują też dodatkowy efekt, jak ogłuszenie, podpalenie, czy nawet zauroczenie. Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie dostępne w grze granaty.
Ikona | Nazwa | Efekt |
![]() | Granat Przeszywający (Armor-piercing grenade) | Obrażenia od przeszywania Szansa na obniżenie pancerza celu |
![]() | Granat Zarazy (Plague Grenade) | Szansa na wywołanie choroby, zmniejszającej kondycję i budowę ciała celu |
![]() | Toksyczny Granat (Poison Grenade) | Tworzy chmurę trujących gazów |
![]() | Granat Mrozu (Frost Grenade) | Obrażenia od wody Szansa na zamrożenie celu Tworzenie pokrywy lodowej na powierzchni |
![]() | Granat Burzy Ognistej (Firestorm Grenade) | Obrażenia od ognia Szansa na podpalenie u celu |
![]() | Bomba z Gwoździami (Nail Grenade) | Obrażenia od przeszywania Szansa na wywołanie krwawienia u celu |
![]() | Granat Piorunów (Thunderbolt Grenade) | Obrażenia od błyskawic Szansa na wywołanie efektu ogłuszenia u celu |
![]() | Granat Grozy (Nightmare Grenade) | Szansa na wywołanie efektu przerażenia |
![]() | Granat Wstrząsów (Tremor Grenade) | Obrażenia od miażdzenia Szansa na przewrócenie celu |
![]() | Granat Błysków (Flashbang) | Szansa na wywołanie efektu oślepienia |
![]() | Granat Dymny (Smoke Grenade) | Tworzy niewielką zasłonę dymną ograniczającą widoczność |
![]() | Granat Miłości (Love Grenade) | Szansa na wywołanie efektu zauroczenia |
![]() | Święty Granat Ręczny (Holy Grenade) | Przywraca punkty zdrowia sojuszników |
![]() | Fiolka Trucizny (Poison Flask) | Tworzy niewielką powierzchnię trucizny |
![]() | Flakon z Olejem (Oil Flask) | Tworzy niewielką kałużę oleju |
![]() | Balon z Wodą (Water Balloon) | Tworzy niewielką kałużę wody |
Crafting

Granaty, tak jak inne przedmioty w grze, wytwarza się poprzez łączenie dwóch składników. Sporą część granatów wykonać można już na pierwszym poziomie Rzemiosła (Crafting), lecz nawet z tym nie powinno być problemu, gdyż w grze znajdziesz całą masę ekwipunku, która podnosi tą umiejętność - przez co nawet postać bez wydania jednego punktu osiągnie 5 poziom rzemiosła.
Składnik I | Składnik II | Produkt |
Butelka | Młotek | Pęknięta Butelka |
Pęknięta Butelka | Pusty Kanister | Granat Przeszywający |
Wnętrzności | Pusty Kanister | Granat Zarazy |
Trucizna | Pusty Kanister | Toksyczny Granat |
(Butelka | Oil Barrel (Beczka z olejem) | Fiolka z Olejem |
Lina | Lina | Lont |
Fiolka z Olejem | Lont | Granat Burzy Ognistej |
Udręczona Dusza | Pusty Kanister | Granat Grozy |
Czarodziejski Pył | Pusta butelka perfum | Granat Miłości |
Magic Star Fish | Pusty Święty Granat Ręczny | Święty Granat Ręczny |
Mikstura odporności na powietrze | Pusty Kanister | Granat Błysków |
Jellyfish Mushroom | Pusty Kanister | Granat Błysków |
Butelka, Filiżanka, Barrel Beczka z wodą, Wiadro z wodą | Wnętrzności | Balon z Wodą |
Esencja Ziemi | Pusty Kanister | Granat Wstrząsów |
Esencja Wody | Pusty Kanister | Granat Mrozu |
Esencja Ognia | Pusty Kanister | Granat Ognia |
Beczka z Olejem | Pusty Kanister | Fiolka z Olejem |
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany840540 Junior
Niestety ale z jakiś przyczyn nie otworzyła mi się opcja do The Troll's bounty, wykonałem prawie wszytko w Lesie i co chwilę próbuję porozmawiać z Brandonem i dalej nic. Nie mam tego zadania. Nie mogę dokończyć The Naked Truth. Moje dwie postacie mają riot i nie wiem jak się mogę tego pozbyć.
Czy ma ktoś może pomysł czy da się jeszcze wykonać ten quest?
Jarek1380 Junior
Skrzynię z fioletową kłódką otworzyłem zwojem z magicznym wytrychem.
nie taki stary zgred Chorąży
Co za brednie w poradniku siła i zręczność nie zwiekszaja mocy ataku a jedynie szanse na udany atak.
zanonimizowany1105285 Junior
Witam.
Posiadając postać z 2 poziomem craftingu (rzemiosła) - stworzyłam zwój Unlock Magic.
Nie jestem pewna czy jest to zasadą, ale na wyższym poziomie kunsztu nie udawało mi się to.
Prawdopodobnym jest jednak to, że po prostu nie przeprowadziłam wszystkich możliwych kombinacji i prób :)
Jeżeli to już wiecie to pomińcie :)
drewniany klocek + siekiera = wooden chips - zapomniałam jak to jest po naszemu ;P
wooden chips + woda = masa papierowa - też nie kojarzę jak jest oryginalnie
masa papierowa + piekarnik(piec) = papier
papier + magiczny proszek = niezapisany zwój czarnej magii
magiczny proszek + kałamarz z piórem = magiczny kałamarz z piórem
Zatem:
1 - niezapisany zwój czarnej magii + magiczny kałamarz i pióro
(UWAGA - magiczny kałamarz wystarcza jeden na wiele zwojów)
2 - save :) (tak na wszelki smerf)
3 - mój efekt eksperymentu to średnio jeden zielony zwój z wytrychem na sześć prób
( tak rzucałam na raz: 6 zwojów + kałamarz itd. )
Przy próbie pojedynczej wyszedł mi ten zwój jako trzeci jednak po następnych trzech "kliknięciach" już nie i był dopiero po szóstym.
Sami popróbujcie
Mam nadzieję że trochę pomogłam, gdy sama szukałam to jakoś trudno było uzyskać w miarę jasną podpowiedź.
Felipesku Konsul
Ale z was ciecie "gry-online" - każcie sobie płacić z coś co w innym miejscu jest za darmo i do tego to samo!
Proszę tu jest link do pełnej wersji za free:
http://guides.gamepressure.com/divinityoriginalsin/
Xisertus Legionista
Panie i Panowie. Jak wyleczyć zgniliznę w drugim akcie??
Sandro_de_Vega Centurion
Walka z Mangothem to była najłatwiejsza walka z bossem jaką rozegrałem. Gość pojawia się w czasie gdy drużyna jest w małym pomieszczeniu na środku, do którego prowadzi jedno wejście.
W czasie gdy jedna z naszych postaci prowadzi rozmowę z Mangothem inna postać może zastawić wejście pobliskimi krzesłami. Teraz wystarczy zakończyć konwersacje. Schować wojowników w głębi pokoju. A postacie dystansowe ustawić na schodach wewnątrz pokoju. Wskutek tego mogą swobodnie strzelać ponad krzesłami, a przeciwnicy nie mogą zrobić prawie nic poza okazjonalnym rzuceniem zaklęcia.
mohenjodaro Legend
Kupiłem abonament dla tego poradnika, ale niestety jest to najsłabszy jak dotąd poradnik, który czytałem na GOL-u. Na dodatek napisany chaotycznie, językiem godnym gimnazjalisty.
periko Junior
Może tak aktualizacja poradnika do wersji enhanced edition?
kęsik Legend
Beznadziejnie słaby poradnik. Chyba najgorszy jaki kiedykolwiek widziałem na GOLu, który przecież chyba słynął z dobrych poradników.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
















