Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Łucznik (Expert Marksman)

Księgi dla łucznika - Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary - Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Księgi dla łucznika

Łucznik jest jednostką dystansową opartą o atrybut Zręczności. Warto również rozbudowywać atrybut Percepcji wpływający na modyfikator trafienia. Może posługiwać się zarówno łukiem jak i kuszami, choć warto specjalizować się w jednej z nich i rozwijać do niej odpowiednią Umiejętność wzmacniającą siłę obrażeń.

Ranga

Zdolność

Opis

Ilość AP

Czas odn.

Nowicjusz

First Aid

Leczy statusy Bleeding, Crippled, oraz Diseased, odnawia 10% zdrowia

3

4

Nowicjusz

Doctor

Leczy statusy Weak, Blind, Mute, oraz Infectious Disease.

3

4

Nowicjusz

Ranged Power Stance

Zwiększa obrażenia zadawane przez łuk/kuszę (włącz/wyłącz).

0

2

Nowicjusz

Ranged Precision Stance

Zwiększa szansę na trafienie z łuku/kuszy (włączy/wyłącz).

0

2

Nowicjusz

Ricochet

Zadaje pierwszemu wybranemu celowi obrażenia 70% od broni (przeszywających) i kolejno odbija się trafiając sąsiadujących wrogów.

4

4

Nowicjusz

Splintered Arrow

Wystrzeliwuje strzałę, która rozpryskuje się przy trafieniu, zadając łącznie 250% obrażeń od broni wszystkim celom w obszarze działania.

7

7

Nowicjusz

Treat Poisoning

Leczy zatrucie. Cel otrzymuje 100% odporność na truciznę na 2 tury.

2

2

Adept

Absorb the Elements

Zmniejsza pancerz, dodając jednocześnie odporność na wszystkie żywioły.

3

8

Adept

Barrage

Wystrzeliwuje trzy strzały w cel. Zadaje 60% obrażeń broni.

6

6

Adept

Farseer

Daje +50 szansy do trafienia przy pomocy broni dystansowych na 4 tury. Usuwa efekt ślepoty.

2

8

Adept

Infect

Ustala status Disease na pobliskim celu.

6

6

Adept

Survivor's Karma

Zwiększa Szczęście (Luck) bohatera i towarzyszy w zasięgu działania.

6

8

Adept

Vampiric Arrow

Wystrzeliwuje strzałę zadającą 50% obrażeń od broni, a następnie przywraca wszystkie punkty zdrowia bohaterowi w ciągu 2 tur.

4

10

Mistrz

Arrow Spray

Wystrzeliwuje strzały po łuku zadając obrażenia zależne od parametrów postaci.

7

6

Mistrz

Rain of Arrows

Wystrzeliwuje w powietrze strzały, które spadają na ziemię niczym deszcz, zadając 300% obrażeń od broni wszystkim wrogom w obszarze działania.

8

5

Mistrz

Shrapnel Shatter

Pozwala namierzyć zwłoki i je wysadzić, po czym odłamki zadają obrażenia postaciom w obszarze działania.

5

6

Wojownik (Man-at-Arms)

Księgi dla Wojownika - Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary - Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Księgi dla Wojownika

Wojownik to najprostsza ale i praktycznie najpotężniejsza postać w grze. Może używać broni jedno lub dwuręcznych od kosturów przez topory po miecze, dlatego należy już wcześnie rozwijać dane umiejętności broni jedno lub dwu-ręcznych. Posiada również bogate umiejętności. Obrażenia zależne są od atrybutu siły, który również wpływa na modyfikatory poszczególnych zdolności. Dzięki temu potrafi również nosić najcięższe zbroje o wysokich parametrach, dlatego dobrze jest również rozbudowywać umiejętność Armour Specialist oraz jeśli preferujesz walkę jedną ręką i tarczę - Shield Specialist. Jeśli chcesz zadawać spore obrażenia, a nie chcesz korzystać z powolnej broni dwuręcznej, warto zainteresować się umiejętnością walki Dwiema Broniami (Dual Wield).

Ranga

Zdolność

Opis

Ilość AP

Czas odn.

Nowicjusz

Battering Ram

Biegnie w linii prostej do wskazanego punktu zadając 50% obrażeń broni wszystkim stojącym na linii ataku oraz ma szansę znokautować cel.

4

6

Nowicjusz

Crushing Fist

Wielka pięść uderza i nokautuje cel z powietrza zadając obrażenia miażdżące zależne od atrybutów postaci.

4

7

Nowicjusz

Cure Wounds

Leczy przyjaciela lub siebie o ilość punktów życia zależną od parametrów postaci.

6

0

Nowicjusz

Divine Light

Zmniejsza wartość Umiejętności celu (Willpower i Bodybuilding) oraz nadaje statusy Warm i obniżenia siły woli (Willpower Loss).

3

7

Nowicjusz

Encourage

Dodaje odwagi drużynie w pobliżu.

3

6

Nowicjusz

Helping Hand

Usuwa statusy nokautu i poparzeń (Knocked Down, Burning).

3

3

Nowicjusz

Melee Defensive Stance

Zwiększa obronę kosztem zadawanych obrażeń.

0

2

Nowicjusz

Melee Power Stance

Zwiększa zadawane obrażenia i szybkość poruszania się kosztem precyzji ataków.

0

2

Adept

Barbed Wire

Odbija część otrzymanych obrażeń z powrotem na wroga, kosztem zmniejszonych obrażeń podczas ataków postaci.

0

4

Adept

Crippling Blow

Okalecza cel (status Cripple) i zadaje 30% obrażeń broni.

4

3

Adept

Elemental Tortoise

Znacznie zwiększa odporności na żywioły, zmniejszając przy tym prędkość poruszania się.

0

4

Adept

Rage

Status furii (Rage) powoduje obniżenie zręczności oraz punkty pancerza, zwiększając obrażenia i szansę na trafienie krytyczne.

2

5

Adept

Taunt

Prowokuje cele znajdujące się w odległości do 8m - sprowokowane cele chętniej zaatakują tą postać.

3

6

Adept

Whirlwind

Atak rotacyjny, zadający obrażenia przeciwnikom wokół, zadając 120% obrażeni broni.

4

6

Mistrz

Flurry

Zadaje kilka ciosów, każdy po 100% obrażeń broni dla jednego celu.

7

7

Mistrz

Shackles of Pain

Oznacza cel, który następnie otrzymuje te same obrażenia, co postać która aktywowała umiejętność.

4

6

Łotrzyk (Scoundrel)

Księgi dla Łotrzyka - Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary - Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Księgi dla Łotrzyka

Łotrzykowie preferują ataki z zaskoczenia i sztuczki. Preferowana broń to sztylety i noże. Zdolności oparte są o atrybut Zręczności. Dobrze budować tej postaci wysoki poziom Wytrzymałości i Prędkości, by móc zachodzić cele od tyłu i wykonywać ciche zabójstwa.

Ranga

Zdolność

Opis

Ilość AP

Czas odn.

Nowicjusz

Adrenaline

"Pożycza" punkty akcji z następnej turze (po wykorzystaniu będziesz w następnej turze mieć mniej punktów akcji niż normalnie).

0

5

Nowicjusz

Fast Track

Przyspiesza postać na kilka sekund, zwiększając prędkość poruszania się, oraz ilość punktów akcji dostępną co turę.

2

12

Nowicjusz

Lacerate

Powoduje krwawienie celu. Zadaje 150% obrażeń od broni. Wymaga sztyletu, bądź noża.

3

2

Nowicjusz

Trip

Przewraca (Knockdown) cel, zadając obrażenia.

4

10

Nowicjusz

Venomous Strike

Zatruwa cel, zadając 100% obrażeń od broni.

4

2

Nowicjusz

Walk in Shadows

Nadaje status niewidzialności, stając się niewykrywalnym dla wrogów.

3

10

Nowicjusz

Winged Feet

Sprawia, że postać jest niewrażliwa na efekty panujące na podłożu (np. ogień, lawę, olej, itp.), tak jakby lewitowała nad ziemią.

2

12

Adept

Become Air

Sprawia, że postać otrzymuje jedynie połowę obrażeń fizycznych przez kilka tur.

3

0

Adept

Cloak and Dagger

Teleportuje postać we wskazane miejsce, pozostawiając na miejscu zasłonę dymną.

4

12

Adept

Daggers Drawn

Wyprowadza kilka szybkich ataków, każdy z nich zadaje 70% obrażeń od broni.

6

8

Adept

Eye Gouge

Oślepia cel, zadając przy tym 100% obrażeń od broni.

4

10

Adept

Precise Incision

Osłabia cel, zadając przy tym 150% obrażeń od broni.

3

8

Mistrz

Coup De Grace

Wyprowadza kończący cios, zabijający cel jednym uderzeniem, jeśli ten miał poniżej 20% maksymalnych punktów zdrowia.

10

0

Mistrz

Crawling Infestation

Wszczepia monstrualne jajo wewnątrz celu. Jeśli ten nie wykonał rzutu na odporność, po kilku turach zostanie zabity, a z jego ciała wypełznie pająk.

8

0

Mistrz

Shadow Step

Postać przeskakuje wewnątrz cienia, zadając celowi 100% obrażeń od broni atakiem w plecy. Postać następnie wraca na miejsce, z którego wyprowadziła atak.

6

11

Mistrz

Wind-Up Toy

Przywołuje bombę w promieniu 3m, którą można samodzielnie detonować. Można posiadać jedynie jedną bombę na raz.

2

10

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-10-15
13:31

zanonimizowany840540 Junior

Niestety ale z jakiś przyczyn nie otworzyła mi się opcja do The Troll's bounty, wykonałem prawie wszytko w Lesie i co chwilę próbuję porozmawiać z Brandonem i dalej nic. Nie mam tego zadania. Nie mogę dokończyć The Naked Truth. Moje dwie postacie mają riot i nie wiem jak się mogę tego pozbyć.
Czy ma ktoś może pomysł czy da się jeszcze wykonać ten quest?

Komentarz: zanonimizowany840540
2014-10-20
12:18

Jarek1380 Junior

Skrzynię z fioletową kłódką otworzyłem zwojem z magicznym wytrychem.

Komentarz: Jarek1380
2014-11-04
19:07

nie taki stary zgred Chorąży

Co za brednie w poradniku siła i zręczność nie zwiekszaja mocy ataku a jedynie szanse na udany atak.

Komentarz: nie taki stary zgred
2015-07-14
16:46

zanonimizowany1105285 Junior

👍

Witam.
Posiadając postać z 2 poziomem craftingu (rzemiosła) - stworzyłam zwój Unlock Magic.
Nie jestem pewna czy jest to zasadą, ale na wyższym poziomie kunsztu nie udawało mi się to.
Prawdopodobnym jest jednak to, że po prostu nie przeprowadziłam wszystkich możliwych kombinacji i prób :)

Jeżeli to już wiecie to pomińcie :)
drewniany klocek + siekiera = wooden chips - zapomniałam jak to jest po naszemu ;P
wooden chips + woda = masa papierowa - też nie kojarzę jak jest oryginalnie
masa papierowa + piekarnik(piec) = papier
papier + magiczny proszek = niezapisany zwój czarnej magii
magiczny proszek + kałamarz z piórem = magiczny kałamarz z piórem

Zatem:
1 - niezapisany zwój czarnej magii + magiczny kałamarz i pióro
(UWAGA - magiczny kałamarz wystarcza jeden na wiele zwojów)
2 - save :) (tak na wszelki smerf)
3 - mój efekt eksperymentu to średnio jeden zielony zwój z wytrychem na sześć prób
( tak rzucałam na raz: 6 zwojów + kałamarz itd. )
Przy próbie pojedynczej wyszedł mi ten zwój jako trzeci jednak po następnych trzech "kliknięciach" już nie i był dopiero po szóstym.
Sami popróbujcie

Mam nadzieję że trochę pomogłam, gdy sama szukałam to jakoś trudno było uzyskać w miarę jasną podpowiedź.

Komentarz: zanonimizowany1105285
2016-04-29
00:12

Felipesku Konsul

Ale z was ciecie "gry-online" - każcie sobie płacić z coś co w innym miejscu jest za darmo i do tego to samo!

Proszę tu jest link do pełnej wersji za free:
http://guides.gamepressure.com/divinityoriginalsin/

Komentarz: Felipesku
2017-12-18
08:06

Xisertus Legionista

Panie i Panowie. Jak wyleczyć zgniliznę w drugim akcie??

Komentarz: Xisertus
2018-07-21
13:58

Sandro_de_Vega Centurion

Walka z Mangothem to była najłatwiejsza walka z bossem jaką rozegrałem. Gość pojawia się w czasie gdy drużyna jest w małym pomieszczeniu na środku, do którego prowadzi jedno wejście.
W czasie gdy jedna z naszych postaci prowadzi rozmowę z Mangothem inna postać może zastawić wejście pobliskimi krzesłami. Teraz wystarczy zakończyć konwersacje. Schować wojowników w głębi pokoju. A postacie dystansowe ustawić na schodach wewnątrz pokoju. Wskutek tego mogą swobodnie strzelać ponad krzesłami, a przeciwnicy nie mogą zrobić prawie nic poza okazjonalnym rzuceniem zaklęcia.

Komentarz: Sandro_de_Vega
2019-08-08
23:47

mohenjodaro Legend

mohenjodaro
👎

Kupiłem abonament dla tego poradnika, ale niestety jest to najsłabszy jak dotąd poradnik, który czytałem na GOL-u. Na dodatek napisany chaotycznie, językiem godnym gimnazjalisty.

Komentarz: mohenjodaro
2020-06-10
12:16

periko Junior

Może tak aktualizacja poradnika do wersji enhanced edition?

Komentarz: periko
2021-08-14
17:45

kęsik Legend

kęsik
👎

Beznadziejnie słaby poradnik. Chyba najgorszy jaki kiedykolwiek widziałem na GOLu, który przecież chyba słynął z dobrych poradników.

Komentarz: kęsik

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl