Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary
Aktualizacja:
Łucznik (Expert Marksman)

Łucznik jest jednostką dystansową opartą o atrybut Zręczności. Warto również rozbudowywać atrybut Percepcji wpływający na modyfikator trafienia. Może posługiwać się zarówno łukiem jak i kuszami, choć warto specjalizować się w jednej z nich i rozwijać do niej odpowiednią Umiejętność wzmacniającą siłę obrażeń.
Ranga | Zdolność | Opis | Ilość AP | Czas odn. |
Nowicjusz | First Aid | Leczy statusy Bleeding, Crippled, oraz Diseased, odnawia 10% zdrowia | 3 | 4 |
Nowicjusz | Doctor | Leczy statusy Weak, Blind, Mute, oraz Infectious Disease. | 3 | 4 |
Nowicjusz | Ranged Power Stance | Zwiększa obrażenia zadawane przez łuk/kuszę (włącz/wyłącz). | 0 | 2 |
Nowicjusz | Ranged Precision Stance | Zwiększa szansę na trafienie z łuku/kuszy (włączy/wyłącz). | 0 | 2 |
Nowicjusz | Ricochet | Zadaje pierwszemu wybranemu celowi obrażenia 70% od broni (przeszywających) i kolejno odbija się trafiając sąsiadujących wrogów. | 4 | 4 |
Nowicjusz | Splintered Arrow | Wystrzeliwuje strzałę, która rozpryskuje się przy trafieniu, zadając łącznie 250% obrażeń od broni wszystkim celom w obszarze działania. | 7 | 7 |
Nowicjusz | Treat Poisoning | Leczy zatrucie. Cel otrzymuje 100% odporność na truciznę na 2 tury. | 2 | 2 |
Adept | Absorb the Elements | Zmniejsza pancerz, dodając jednocześnie odporność na wszystkie żywioły. | 3 | 8 |
Adept | Barrage | Wystrzeliwuje trzy strzały w cel. Zadaje 60% obrażeń broni. | 6 | 6 |
Adept | Farseer | Daje +50 szansy do trafienia przy pomocy broni dystansowych na 4 tury. Usuwa efekt ślepoty. | 2 | 8 |
Adept | Infect | Ustala status Disease na pobliskim celu. | 6 | 6 |
Adept | Survivor's Karma | Zwiększa Szczęście (Luck) bohatera i towarzyszy w zasięgu działania. | 6 | 8 |
Adept | Vampiric Arrow | Wystrzeliwuje strzałę zadającą 50% obrażeń od broni, a następnie przywraca wszystkie punkty zdrowia bohaterowi w ciągu 2 tur. | 4 | 10 |
Mistrz | Arrow Spray | Wystrzeliwuje strzały po łuku zadając obrażenia zależne od parametrów postaci. | 7 | 6 |
Mistrz | Rain of Arrows | Wystrzeliwuje w powietrze strzały, które spadają na ziemię niczym deszcz, zadając 300% obrażeń od broni wszystkim wrogom w obszarze działania. | 8 | 5 |
Mistrz | Shrapnel Shatter | Pozwala namierzyć zwłoki i je wysadzić, po czym odłamki zadają obrażenia postaciom w obszarze działania. | 5 | 6 |
Wojownik (Man-at-Arms)

Wojownik to najprostsza ale i praktycznie najpotężniejsza postać w grze. Może używać broni jedno lub dwuręcznych od kosturów przez topory po miecze, dlatego należy już wcześnie rozwijać dane umiejętności broni jedno lub dwu-ręcznych. Posiada również bogate umiejętności. Obrażenia zależne są od atrybutu siły, który również wpływa na modyfikatory poszczególnych zdolności. Dzięki temu potrafi również nosić najcięższe zbroje o wysokich parametrach, dlatego dobrze jest również rozbudowywać umiejętność Armour Specialist oraz jeśli preferujesz walkę jedną ręką i tarczę - Shield Specialist. Jeśli chcesz zadawać spore obrażenia, a nie chcesz korzystać z powolnej broni dwuręcznej, warto zainteresować się umiejętnością walki Dwiema Broniami (Dual Wield).
Ranga | Zdolność | Opis | Ilość AP | Czas odn. |
Nowicjusz | Battering Ram | Biegnie w linii prostej do wskazanego punktu zadając 50% obrażeń broni wszystkim stojącym na linii ataku oraz ma szansę znokautować cel. | 4 | 6 |
Nowicjusz | Crushing Fist | Wielka pięść uderza i nokautuje cel z powietrza zadając obrażenia miażdżące zależne od atrybutów postaci. | 4 | 7 |
Nowicjusz | Cure Wounds | Leczy przyjaciela lub siebie o ilość punktów życia zależną od parametrów postaci. | 6 | 0 |
Nowicjusz | Divine Light | Zmniejsza wartość Umiejętności celu (Willpower i Bodybuilding) oraz nadaje statusy Warm i obniżenia siły woli (Willpower Loss). | 3 | 7 |
Nowicjusz | Encourage | Dodaje odwagi drużynie w pobliżu. | 3 | 6 |
Nowicjusz | Helping Hand | Usuwa statusy nokautu i poparzeń (Knocked Down, Burning). | 3 | 3 |
Nowicjusz | Melee Defensive Stance | Zwiększa obronę kosztem zadawanych obrażeń. | 0 | 2 |
Nowicjusz | Melee Power Stance | Zwiększa zadawane obrażenia i szybkość poruszania się kosztem precyzji ataków. | 0 | 2 |
Adept | Barbed Wire | Odbija część otrzymanych obrażeń z powrotem na wroga, kosztem zmniejszonych obrażeń podczas ataków postaci. | 0 | 4 |
Adept | Crippling Blow | Okalecza cel (status Cripple) i zadaje 30% obrażeń broni. | 4 | 3 |
Adept | Elemental Tortoise | Znacznie zwiększa odporności na żywioły, zmniejszając przy tym prędkość poruszania się. | 0 | 4 |
Adept | Rage | Status furii (Rage) powoduje obniżenie zręczności oraz punkty pancerza, zwiększając obrażenia i szansę na trafienie krytyczne. | 2 | 5 |
Adept | Taunt | Prowokuje cele znajdujące się w odległości do 8m - sprowokowane cele chętniej zaatakują tą postać. | 3 | 6 |
Adept | Whirlwind | Atak rotacyjny, zadający obrażenia przeciwnikom wokół, zadając 120% obrażeni broni. | 4 | 6 |
Mistrz | Flurry | Zadaje kilka ciosów, każdy po 100% obrażeń broni dla jednego celu. | 7 | 7 |
Mistrz | Shackles of Pain | Oznacza cel, który następnie otrzymuje te same obrażenia, co postać która aktywowała umiejętność. | 4 | 6 |
Łotrzyk (Scoundrel)

Łotrzykowie preferują ataki z zaskoczenia i sztuczki. Preferowana broń to sztylety i noże. Zdolności oparte są o atrybut Zręczności. Dobrze budować tej postaci wysoki poziom Wytrzymałości i Prędkości, by móc zachodzić cele od tyłu i wykonywać ciche zabójstwa.
Ranga | Zdolność | Opis | Ilość AP | Czas odn. |
Nowicjusz | Adrenaline | "Pożycza" punkty akcji z następnej turze (po wykorzystaniu będziesz w następnej turze mieć mniej punktów akcji niż normalnie). | 0 | 5 |
Nowicjusz | Fast Track | Przyspiesza postać na kilka sekund, zwiększając prędkość poruszania się, oraz ilość punktów akcji dostępną co turę. | 2 | 12 |
Nowicjusz | Lacerate | Powoduje krwawienie celu. Zadaje 150% obrażeń od broni. Wymaga sztyletu, bądź noża. | 3 | 2 |
Nowicjusz | Trip | Przewraca (Knockdown) cel, zadając obrażenia. | 4 | 10 |
Nowicjusz | Venomous Strike | Zatruwa cel, zadając 100% obrażeń od broni. | 4 | 2 |
Nowicjusz | Walk in Shadows | Nadaje status niewidzialności, stając się niewykrywalnym dla wrogów. | 3 | 10 |
Nowicjusz | Winged Feet | Sprawia, że postać jest niewrażliwa na efekty panujące na podłożu (np. ogień, lawę, olej, itp.), tak jakby lewitowała nad ziemią. | 2 | 12 |
Adept | Become Air | Sprawia, że postać otrzymuje jedynie połowę obrażeń fizycznych przez kilka tur. | 3 | 0 |
Adept | Cloak and Dagger | Teleportuje postać we wskazane miejsce, pozostawiając na miejscu zasłonę dymną. | 4 | 12 |
Adept | Daggers Drawn | Wyprowadza kilka szybkich ataków, każdy z nich zadaje 70% obrażeń od broni. | 6 | 8 |
Adept | Eye Gouge | Oślepia cel, zadając przy tym 100% obrażeń od broni. | 4 | 10 |
Adept | Precise Incision | Osłabia cel, zadając przy tym 150% obrażeń od broni. | 3 | 8 |
Mistrz | Coup De Grace | Wyprowadza kończący cios, zabijający cel jednym uderzeniem, jeśli ten miał poniżej 20% maksymalnych punktów zdrowia. | 10 | 0 |
Mistrz | Crawling Infestation | Wszczepia monstrualne jajo wewnątrz celu. Jeśli ten nie wykonał rzutu na odporność, po kilku turach zostanie zabity, a z jego ciała wypełznie pająk. | 8 | 0 |
Mistrz | Shadow Step | Postać przeskakuje wewnątrz cienia, zadając celowi 100% obrażeń od broni atakiem w plecy. Postać następnie wraca na miejsce, z którego wyprowadziła atak. | 6 | 11 |
Mistrz | Wind-Up Toy | Przywołuje bombę w promieniu 3m, którą można samodzielnie detonować. Można posiadać jedynie jedną bombę na raz. | 2 | 10 |
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany840540 Junior
Niestety ale z jakiś przyczyn nie otworzyła mi się opcja do The Troll's bounty, wykonałem prawie wszytko w Lesie i co chwilę próbuję porozmawiać z Brandonem i dalej nic. Nie mam tego zadania. Nie mogę dokończyć The Naked Truth. Moje dwie postacie mają riot i nie wiem jak się mogę tego pozbyć.
Czy ma ktoś może pomysł czy da się jeszcze wykonać ten quest?
Jarek1380 Junior
Skrzynię z fioletową kłódką otworzyłem zwojem z magicznym wytrychem.
nie taki stary zgred Chorąży
Co za brednie w poradniku siła i zręczność nie zwiekszaja mocy ataku a jedynie szanse na udany atak.
zanonimizowany1105285 Junior
Witam.
Posiadając postać z 2 poziomem craftingu (rzemiosła) - stworzyłam zwój Unlock Magic.
Nie jestem pewna czy jest to zasadą, ale na wyższym poziomie kunsztu nie udawało mi się to.
Prawdopodobnym jest jednak to, że po prostu nie przeprowadziłam wszystkich możliwych kombinacji i prób :)
Jeżeli to już wiecie to pomińcie :)
drewniany klocek + siekiera = wooden chips - zapomniałam jak to jest po naszemu ;P
wooden chips + woda = masa papierowa - też nie kojarzę jak jest oryginalnie
masa papierowa + piekarnik(piec) = papier
papier + magiczny proszek = niezapisany zwój czarnej magii
magiczny proszek + kałamarz z piórem = magiczny kałamarz z piórem
Zatem:
1 - niezapisany zwój czarnej magii + magiczny kałamarz i pióro
(UWAGA - magiczny kałamarz wystarcza jeden na wiele zwojów)
2 - save :) (tak na wszelki smerf)
3 - mój efekt eksperymentu to średnio jeden zielony zwój z wytrychem na sześć prób
( tak rzucałam na raz: 6 zwojów + kałamarz itd. )
Przy próbie pojedynczej wyszedł mi ten zwój jako trzeci jednak po następnych trzech "kliknięciach" już nie i był dopiero po szóstym.
Sami popróbujcie
Mam nadzieję że trochę pomogłam, gdy sama szukałam to jakoś trudno było uzyskać w miarę jasną podpowiedź.
Felipesku Konsul
Ale z was ciecie "gry-online" - każcie sobie płacić z coś co w innym miejscu jest za darmo i do tego to samo!
Proszę tu jest link do pełnej wersji za free:
http://guides.gamepressure.com/divinityoriginalsin/
Xisertus Legionista
Panie i Panowie. Jak wyleczyć zgniliznę w drugim akcie??
Sandro_de_Vega Centurion
Walka z Mangothem to była najłatwiejsza walka z bossem jaką rozegrałem. Gość pojawia się w czasie gdy drużyna jest w małym pomieszczeniu na środku, do którego prowadzi jedno wejście.
W czasie gdy jedna z naszych postaci prowadzi rozmowę z Mangothem inna postać może zastawić wejście pobliskimi krzesłami. Teraz wystarczy zakończyć konwersacje. Schować wojowników w głębi pokoju. A postacie dystansowe ustawić na schodach wewnątrz pokoju. Wskutek tego mogą swobodnie strzelać ponad krzesłami, a przeciwnicy nie mogą zrobić prawie nic poza okazjonalnym rzuceniem zaklęcia.
mohenjodaro Legend
Kupiłem abonament dla tego poradnika, ale niestety jest to najsłabszy jak dotąd poradnik, który czytałem na GOL-u. Na dodatek napisany chaotycznie, językiem godnym gimnazjalisty.
periko Junior
Może tak aktualizacja poradnika do wersji enhanced edition?
kęsik Legend
Beznadziejnie słaby poradnik. Chyba najgorszy jaki kiedykolwiek widziałem na GOLu, który przecież chyba słynął z dobrych poradników.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
