Podstawowe porady do Divinity Grzech Pierworodny | Porady
Aktualizacja:

- Staraj się używać mikstur leczniczych, gdy twoja postać może zginąć. Zaklęcia wskrzeszenia są o wiele droższe od mikstur.
- Patrz gdzie stąpasz i co robisz. Przykładowo: podpalona postać, która wejdzie na pole oleju spowoduje wielki wybuch
- Włamywanie się do domów i kradzież jest dobrym sposobem na zarobek o ile cię nie nakryją. Na początku zostaniesz ostrzeżony, ale jeśli npc przyłapią cię kilka razy to w końcu zaatakują
- Jeśli chcesz mieć łatwiej w walce znajdź sobie dwóch towarzyszy. Drużyna może składać się z czterech postaci. Ci, których zamienisz w późniejszej rozgrywce będą na ciebie czekali w lokacji "Poza Czasem", do którego możesz dostać się za pomocą ikony portalu po prawej stronie ekranu
- W walce możesz przechowywać punkty akcji na kolejna turę. Będziesz mógł wtedy wykorzystać umiejętności, na które nie stać cię w pierwszej turze
- Podczas konwersacji w trybie kooperacji, gdy postacie się ze sobą nie zgadzają to system wybiera, która z wypowiedzi wejdzie w życie. Można oczywiście się rozdzielić i wtedy każdy Bedzie sam decydował o przebiegu danego zadania
- Możesz łączyć i manipulować żywiołami magii. Dla przykładu, gdy użyjesz magii powietrza który nadaje status "chilled" na mokrym przeciwniku będziesz miał wysokie prawdopodobieństwo zamrożenia go
- Staraj się dokładnie analizować pole walki. Jeśli są na nim jakieś beczki z trucizną lub olejem lepiej by przeciwnicy byli, blisko gdy eksplodują. Oczywiście olej będzie potrzebował także trochę ognia
- Cyfra pod nazwą każdej z twoich postaci jest to stosunek, jaki tam ma do osoby, którą obecnie kontrolujesz. Im niższa tym bardziej się te postacie nie lubią
- Pamiętaj, że poprzez przeszkodę nie trafisz nawet, jeśli będziesz miało 100% szansy na trafienie
- Zawsze warto mieć w drużynie uzdrowiciela. Walka jest wtedy mniej kosztowna, a taki może zostać wyposażony nawet w zaklęcia wskrzeszenia
- Jeśli potraktujesz ogniem istotę ognia to ją uzdrowisz. Ten sam mechanizm działa dla każdego żywiołu. Ponadto Zombie leczy ich własna trucizna
- Każdy ma swój ekwipunek, dlatego jeśli misja polega na przyniesieniu czegoś to misje musi zakończyć osoba, która podniosła dany przedmiot
- Przeciwdziałanie jest ważnym elementem walki. Podczas walki z ognistym przeciwnikiem lepiej sprowadzić deszcz, ponieważ zmniejszy ryzyko podpalenia, a także osłabi przeciwników
- Jeśli postać NPC w rozpowie z tobą wykazuje wrogość są trzy możliwe opcje: posiadasz wyciągniętą broń, rozmawiasz postacią towarzysza zamiast bohatera głównego, poziom nastawienia (Attitude) wobec ciebie jest niski (np. po nakryciu na kradzieży) - należy wtedy ofiarować danej osobie wartościowy przedmiot (lub kilka mniejszych)
- Próbuj handlu z mieszkańcami, nierzadko przypadkowy obywatel może posiadać nawet i legendarny przedmiot
- Uważaj ze sprzedażą cennych obiektów, szczególnie fabularnych - nierzadko po powrocie do handlarza po kilku dniach może już nie posiadać twojego przedmiotu
- Liczba zdolności jest ograniczona, niezależnie od poziomu danej umiejętności - nie da się więc nauczyć wszystkich zdolności dla, na przykład, danej szkoły magii i z części trzeba zrezygnować (szczegóły znajdziesz w rozdziale poświęconym czarom).
- Handlarze otrzymują nowy towar za każdym razem, gdy twoje postacie awansują na wyższy poziom. Jeśli nie możesz znaleźć pożądanej umiejętności, wróć do handlarza po "wbiciu" wyższego poziomu.
- Zawsze posiadaj przy sobie znaczną ilość gotówki - niektóre okazje zdarzają się tylko raz, jeśli napotkasz legendarny przedmiot u przypadkowego przechodnia, wysoko prawdopodobne jest, że później nie będzie go już posiadał
- Nie staraj się za wszelką cenę wykonać jednej misji od razu - wiele wątków jest ze sobą wymieszanych i ściśle połączonych i bez ukończenia zadania pobocznego nie można kontynuować wątku głównego
- Pamiętaj, aby tworzyć drużynę różnych postaci o różnych specjalizacjach - w późniejszych etapach gry przeciwnicy bywają odporni na magię lub odwrotnie - na obrażenia niemagiczne
- Używaj granatów! "Na papierze" nie zadają one może aż takich obrażeń, jakie jest w stanie wyprowadzić twój wojownik z dwoma broniami, bądź łucznik wyposażony w legendarny łuk, ale zawsze dodają one dodatkowy efekt (np. ogłuszenie, podpalenie, czy ślepota), które są znacznie cenniejsze, niż zadane szkody.
- Daj granaty postaci, która walczy w zwarciu i nie posiada zaklęć. Wojownik skupiający się na walce na bliskim dystansie wiele zyska, gdy będzie mógł cisnąć granat w grupę wrogów skrywających się za obłokiem gazu (bądź w nim), lub gdy po prostu nie jest w stanie do nich dotrzeć. Granaty na łuczniku czy magu to nie zbrodnia, jednak mają oni wystarczające zdolności bojowe, by się bez nich obejść.
- Wykorzystuj różdżki (Wand). Mają one swoje minusy (jak np. niska szansa na zadanie obrażeń krytycznych, czy brak wpływu na tą wartość z Percepcji), jednak nie raz mogą uratować ci skórę. Mag, który posiada wszystkie kluczowe zdolności "na odnowieniu" zdziała więcej wykorzystując różdżkę, niż bijąc wroga z laski, narażając się na kontratak.
- Pamiętaj o ładunkach w różdżkach! Jest ich mało, to fakt i nie da się ich odnowić, jednak często pozwalają ciskać potężne zaklęcia. Przydaje się to tak podczas etapu odnawiania się zdolności, jak i wtedy, gdy potrzebujesz, np. zaklęcia lodu, a twój mag specjalizujący się tej szkole nie może tego zrobić.
- Twórz własne przedmioty. Tyczy się to tak mikstur, które bardzo łatwo wytworzyć (wystarczy zbierać zioła) jak i przede wszystkim oręża. Postać z 5 poziomem rzemiosła (Crafting) będzie w stanie wytworzyć znacznie lepsze bronie, niż te, które kupisz w sklepie (nie licząc niektórych przedmiotów legendarnych). Jest to też doskonałe źródło dochodu - można przerobić masę śmieci na bardzo kosztowne przedmioty i zarobić na nich krocie.
- Grając na poziomie trudności "Taktyk" bezwzględnie zaopatrz wszystkie postacie w talent Odważny (Courageous), który daje bohaterowi niewrażliwość na strach. Przydaje się to podczas walk z większością bossów, jak i sporą częścią przeciwników "normalnych", którzy są w stanie przestraszyć całą twoją drużynę jednym atakiem. Grając na innym poziomie trudności talent ten jest zalecany przede wszystkim dla postaci walczących w zwarciu.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany840540 Junior
Niestety ale z jakiś przyczyn nie otworzyła mi się opcja do The Troll's bounty, wykonałem prawie wszytko w Lesie i co chwilę próbuję porozmawiać z Brandonem i dalej nic. Nie mam tego zadania. Nie mogę dokończyć The Naked Truth. Moje dwie postacie mają riot i nie wiem jak się mogę tego pozbyć.
Czy ma ktoś może pomysł czy da się jeszcze wykonać ten quest?
Jarek1380 Junior
Skrzynię z fioletową kłódką otworzyłem zwojem z magicznym wytrychem.
nie taki stary zgred Chorąży
Co za brednie w poradniku siła i zręczność nie zwiekszaja mocy ataku a jedynie szanse na udany atak.
zanonimizowany1105285 Junior
Witam.
Posiadając postać z 2 poziomem craftingu (rzemiosła) - stworzyłam zwój Unlock Magic.
Nie jestem pewna czy jest to zasadą, ale na wyższym poziomie kunsztu nie udawało mi się to.
Prawdopodobnym jest jednak to, że po prostu nie przeprowadziłam wszystkich możliwych kombinacji i prób :)
Jeżeli to już wiecie to pomińcie :)
drewniany klocek + siekiera = wooden chips - zapomniałam jak to jest po naszemu ;P
wooden chips + woda = masa papierowa - też nie kojarzę jak jest oryginalnie
masa papierowa + piekarnik(piec) = papier
papier + magiczny proszek = niezapisany zwój czarnej magii
magiczny proszek + kałamarz z piórem = magiczny kałamarz z piórem
Zatem:
1 - niezapisany zwój czarnej magii + magiczny kałamarz i pióro
(UWAGA - magiczny kałamarz wystarcza jeden na wiele zwojów)
2 - save :) (tak na wszelki smerf)
3 - mój efekt eksperymentu to średnio jeden zielony zwój z wytrychem na sześć prób
( tak rzucałam na raz: 6 zwojów + kałamarz itd. )
Przy próbie pojedynczej wyszedł mi ten zwój jako trzeci jednak po następnych trzech "kliknięciach" już nie i był dopiero po szóstym.
Sami popróbujcie
Mam nadzieję że trochę pomogłam, gdy sama szukałam to jakoś trudno było uzyskać w miarę jasną podpowiedź.
Felipesku Konsul
Ale z was ciecie "gry-online" - każcie sobie płacić z coś co w innym miejscu jest za darmo i do tego to samo!
Proszę tu jest link do pełnej wersji za free:
http://guides.gamepressure.com/divinityoriginalsin/
Xisertus Legionista
Panie i Panowie. Jak wyleczyć zgniliznę w drugim akcie??
Sandro_de_Vega Centurion
Walka z Mangothem to była najłatwiejsza walka z bossem jaką rozegrałem. Gość pojawia się w czasie gdy drużyna jest w małym pomieszczeniu na środku, do którego prowadzi jedno wejście.
W czasie gdy jedna z naszych postaci prowadzi rozmowę z Mangothem inna postać może zastawić wejście pobliskimi krzesłami. Teraz wystarczy zakończyć konwersacje. Schować wojowników w głębi pokoju. A postacie dystansowe ustawić na schodach wewnątrz pokoju. Wskutek tego mogą swobodnie strzelać ponad krzesłami, a przeciwnicy nie mogą zrobić prawie nic poza okazjonalnym rzuceniem zaklęcia.
mohenjodaro Legend
Kupiłem abonament dla tego poradnika, ale niestety jest to najsłabszy jak dotąd poradnik, który czytałem na GOL-u. Na dodatek napisany chaotycznie, językiem godnym gimnazjalisty.
periko Junior
Może tak aktualizacja poradnika do wersji enhanced edition?
kęsik Legend
Beznadziejnie słaby poradnik. Chyba najgorszy jaki kiedykolwiek widziałem na GOLu, który przecież chyba słynął z dobrych poradników.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
