Tworzenie postaci w Divinity Grzech Pierworodny | Drużyna
Aktualizacja:
Jak w niemal każdej grze RPG zaczynasz rozgrywkę od stworzenia postaci dopasowując jej wygląd oraz klasę postaci i wstępne umiejętności/atrybuty. W Divinity nie ma bezpośredniego podziału na klasy - jest to tylko pewna sugestia twórców w jakim kierunku rozwijać postać, lecz jest to całkowicie zależne tylko od gracza. Od tego jaką klasę postaci wybierzesz zależeć będzie jej początkowe wyposażenie oraz umiejętności i atrybuty, które jednakże możesz zmodyfikować używając "Customize" w okienku tworzenia postaci.

Na początek tworzysz dwóch bohaterów głównych. Już w tym momencie zdecyduj, czy będziesz wolał grać większą drużyną (maks. 4 osoby) czy zostaniesz jednak przy owej wstępnej parze. W takim przypadku należy wybrać talent "Lone Wolf" (Samotny wilk), dzięki czemu postać ma więcej punktów zdrowia oraz jest szybsza (więcej AP) i dostaje dodatkowy punkt podczas zdobywania poziomu.
Najbardziej efektywna drużyna powinna zawierać dwóch magów władających ogniem i ziemią jeden, oraz wodą i powietrzem drugi. Patrząc przez pryzmat możliwych do dołączenia dwojga sojuszników - Jahan jest magiem wody, a Madora jest wojowniczką. Także trzymając się tego założenia jeden z tworzonych bohaterów powinien specjalizować się w magii ognia i ziemi, a drugi według własnego upodobania, jednak najlepiej jeśli klasy postaci nie będą bardzo zbliżone, dlatego dobrym wyborem jest czarnoksiężnik, łucznik, łotrzyk, ewentualnie druga jednostka walcząca wręcz wraz z dodatkową specjalizacją.
Już na początku załóż, która z postaci będzie zajmować się dodatkowymi umiejętnościami (jak Crafting, Blacksmithing czy Loremaster - identyfikacja). Oczywiście nie musisz żadnej postaci uczyć tych umiejętności, jednak dobrze jeśli jedna postać je posiada - lub możesz rozłożyć specjalizacje w umiejętnościach na poszczególnych bohaterów. Preferowane jest jednak, aby jedna mniej rozbudowywana postać (dobry do tego jest chociażby łucznik, któremu nie musisz rozbudowywać innych umiejętności poza specjalizacją w łuku/kuszy oraz Expert Marksman) ponieważ odzież oraz talenty poprawiają najczęściej te umiejętności grupowo. Jedna postać dobrze jeśli zostanie liderem (umiejętność Leadership). Umiejętność ta rozbudowana do maksimum daje bardzo mocne buffy dla wszystkich postaci wokół niej. Jednakże tworzenie dwóch liderów mija się z celem - buffy z tej umiejętności nie kumulują się.
Wszystkie umiejętności poza specjalizacjami we władaniu broniami oraz obroną można rozwinąć do maksymalnego piątego poziomu. Tak więc cała nadwyżka, gdy postać jest rozwinięta w swej specjalizacji, powinna trafić do owych dwóch kategorii. Chyba że zdecydujesz się na przyznanie postaci dodatkowej specjalizacji.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany840540 Junior
Niestety ale z jakiś przyczyn nie otworzyła mi się opcja do The Troll's bounty, wykonałem prawie wszytko w Lesie i co chwilę próbuję porozmawiać z Brandonem i dalej nic. Nie mam tego zadania. Nie mogę dokończyć The Naked Truth. Moje dwie postacie mają riot i nie wiem jak się mogę tego pozbyć.
Czy ma ktoś może pomysł czy da się jeszcze wykonać ten quest?
Jarek1380 Junior
Skrzynię z fioletową kłódką otworzyłem zwojem z magicznym wytrychem.
nie taki stary zgred Chorąży
Co za brednie w poradniku siła i zręczność nie zwiekszaja mocy ataku a jedynie szanse na udany atak.
zanonimizowany1105285 Junior
Witam.
Posiadając postać z 2 poziomem craftingu (rzemiosła) - stworzyłam zwój Unlock Magic.
Nie jestem pewna czy jest to zasadą, ale na wyższym poziomie kunsztu nie udawało mi się to.
Prawdopodobnym jest jednak to, że po prostu nie przeprowadziłam wszystkich możliwych kombinacji i prób :)
Jeżeli to już wiecie to pomińcie :)
drewniany klocek + siekiera = wooden chips - zapomniałam jak to jest po naszemu ;P
wooden chips + woda = masa papierowa - też nie kojarzę jak jest oryginalnie
masa papierowa + piekarnik(piec) = papier
papier + magiczny proszek = niezapisany zwój czarnej magii
magiczny proszek + kałamarz z piórem = magiczny kałamarz z piórem
Zatem:
1 - niezapisany zwój czarnej magii + magiczny kałamarz i pióro
(UWAGA - magiczny kałamarz wystarcza jeden na wiele zwojów)
2 - save :) (tak na wszelki smerf)
3 - mój efekt eksperymentu to średnio jeden zielony zwój z wytrychem na sześć prób
( tak rzucałam na raz: 6 zwojów + kałamarz itd. )
Przy próbie pojedynczej wyszedł mi ten zwój jako trzeci jednak po następnych trzech "kliknięciach" już nie i był dopiero po szóstym.
Sami popróbujcie
Mam nadzieję że trochę pomogłam, gdy sama szukałam to jakoś trudno było uzyskać w miarę jasną podpowiedź.
Felipesku Konsul
Ale z was ciecie "gry-online" - każcie sobie płacić z coś co w innym miejscu jest za darmo i do tego to samo!
Proszę tu jest link do pełnej wersji za free:
http://guides.gamepressure.com/divinityoriginalsin/
Xisertus Legionista
Panie i Panowie. Jak wyleczyć zgniliznę w drugim akcie??
Sandro_de_Vega Centurion
Walka z Mangothem to była najłatwiejsza walka z bossem jaką rozegrałem. Gość pojawia się w czasie gdy drużyna jest w małym pomieszczeniu na środku, do którego prowadzi jedno wejście.
W czasie gdy jedna z naszych postaci prowadzi rozmowę z Mangothem inna postać może zastawić wejście pobliskimi krzesłami. Teraz wystarczy zakończyć konwersacje. Schować wojowników w głębi pokoju. A postacie dystansowe ustawić na schodach wewnątrz pokoju. Wskutek tego mogą swobodnie strzelać ponad krzesłami, a przeciwnicy nie mogą zrobić prawie nic poza okazjonalnym rzuceniem zaklęcia.
mohenjodaro Legend
Kupiłem abonament dla tego poradnika, ale niestety jest to najsłabszy jak dotąd poradnik, który czytałem na GOL-u. Na dodatek napisany chaotycznie, językiem godnym gimnazjalisty.
periko Junior
Może tak aktualizacja poradnika do wersji enhanced edition?
kęsik Legend
Beznadziejnie słaby poradnik. Chyba najgorszy jaki kiedykolwiek widziałem na GOLu, który przecież chyba słynął z dobrych poradników.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
