Zapomniane znajomości | Deus Ex Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
Zapomniane znajomości
Informacje wstępne
Szansa na przystąpienie do tego zadania pojawi się w trakcie rozwiązywania głównego questu W Pogoni za Izajaszem Sandovalem. W drodze do Centrum Kongresowego, a konkretnie niedaleko kliniki LIMB, skontaktuje się z Tobą Pritchard. Zaoferuje on możliwość odnalezienia detektywa Brenta Radforda, z którym współpracował Dawid Sarif celem badania przeszłości nowo zatrudnianych pracowników korporacji (dowiedziałeś się o tym podczas zaliczania głównego questu Konspiracyjne pogłoski). Sama misja nie jest szczególnie długa, choć zmuszony zostaniesz do odbycia kilku rozmów i pozbycia się grupki przeciwników.
ZESTAWIENIE CELÓW MISJI:
1. GŁÓWNY - Sprawdź wskazówkę Pritcharda - Dotarcie do mieszkania Pritcharda jest proste, ale po znalezieniu się w środku musisz uważać na uzbrojonego osobnika.
2. GŁÓWNY - Znajdź zestaw wstrząsowy Radforda - Poszukiwany obiekt bardzo łatwo można odnaleźć.
3. GŁÓWNY - Zrób Radfordowi zastrzyk z morfiny - Zastrzyk robi się w trakcie rozmowy z Radfordem. Gra wymusi ponadto powtórzenie tej akcji jeżeli będziesz chciał poznać więcej szczegółów na temat całej sytuacji.
4. GŁÓWNY - Przeszukaj skrytkę Radforda - Nazwa tego celu misji jest dość myląca, bo musisz jedynie dotrzeć w pobliże skrytki.
5. GŁÓWNY - Wyeliminuj facetów w czerni - O wiele lepiej jest po cichu rozprawić się z przeciwnikami, dzięki czemu nie doprowadzisz do zaalarmowania okolicznych funkcjonariuszy.
6. GŁÓWNY - Przeszukać skrytkę Radforda - Cel ten jest dwuczęściowy, a to dlatego, że musisz włamać się zarówno do terminalu komputerowego, jak i sejfu.
7. GŁÓWNY - Znajdź Michelle Walthers - Dotarcie do zamieszkiwanego przez kobietę apartamentu nie jest trudne.
8. GŁÓWNY - Porozmawiaj z Michelle Walthers - Cel ten zostanie zaliczony tuż po rozpoczęciu rozmowy z Michelle.
9. GŁÓWNY - Daj pani Walthers fotografie - Fotografie przekazuje się Michelle niedługo po rozpoczęciu rozmowy.
10. GŁÓWNY - Zostaw panią Walthers w spokoju - Jedyne co musisz zrobić, to wyjść z apartamentu Michelle.
(1) Odnalezienie detektywa Radforda

Pierwszy cel tego zadania to odnalezienie Brenta Radforda, czyli detektywa, z którym współpracował Dawid Sarif. W tym celu musiałbyś zawrócić i ponownie wybrać się na północ, wybierając przejście przy stacji benzynowej. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do bloku mieszkalnego znajdującego się na zachód od boiska do koszykówki (powyższy screen).
![]() | ![]() |
Skorzystaj z drabiny i przystąp do wspinaczki. Jak zapewne pamiętasz, w celu wejścia do budynku musisz przejść przez okiennicę. Zbliż się do okna wskazywanego przez grę #1. Upewnij się, że znalazłeś się na poziomie 2 budynku. Po dotarciu do rozwidlenia skręć w lewo i wejdź do lewego apartamentu #2.
![]() | ![]() |
Radzę tu kucnąć lub skorzystać z ulepszenia wyciszającego ruchy bohatera. Zbliż się ostrożnie do sąsiedniego pomieszczenia i zauważ, że przy wejściu do łazienki stoi uzbrojony osobnik #1. Przeciwnika tego możesz ostrzelać z odległości, ale lepiej byłoby do niego się zbliżyć i pokonać go w walce wręcz #2.

Możesz już podejść do ciężko rannego Brenta Radforda i zainicjować z nim rozmowę. Mężczyzna nie będzie chciał z Tobą rozmawiać dopóki nie odnajdziesz zestawu wstrząsowy z morfiną, która chwilowo uśmierzy jego ból. Zakończ rozmowę, bo próba kontynuacji rozmowy zakończyłaby się fiaskiem.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
![]() | ![]() |
Drobna ciekawostka - jeżeli nie chcesz tracić czasu na szukanie zestawu wstrząsowego i odbywanie kolejnych rozmów z detektywem, to możesz go ogłuszyć lub zabić #1, a następnie zbadać jego ciało i zabrać palmtopa #2. Na palmtopie odnalazłbyś pozostawioną informację dotyczącą skrytki, o której Radford wspomniałby dopiero po otrzymaniu morfiny. Mógłbyś w rezultacie od razu się tam udać i kontynuować quest.
(2) Odnalezienie zestawu wstrząsowego
![]() | ![]() |
Wyjdź z łazienki i rozejrzyj się po poprzednim pomieszczeniu. Zestaw wstrząsowy Radforda leży za kartonem we wschodniej części pomieszczenia #1. Możesz już powrócić do Radforda i powtórnie zainicjować rozmowę. Wybierz wariant wstrzyknięcia mu morfiny #2, co pozwoli Ci na odbycie dłuższej rozmowy z detektywem.
Nagroda: 200 punktów doświadczenia.
(3) Przepytanie Radforda

Od Radforda dowiesz się, że pewne osoby próbują odnaleźć i splądrować skrytkę ze zgromadzonymi informacjami na temat głównego bohatera. Mężczyzna poprosi Cię też o ochronienie niejakiej Michelle, która rzekomo wie nieco więcej na ten temat. Po zakończeniu pierwszej części rozmowy zostaniesz poproszony o zaaplikowanie drugiej dawki morfiny. Dobrze byłoby przystać na prośbę Radforda (powyższy screen).

Proponuję wybrać teraz zakładkę Szczegółów (powyższy screen) i wypytać Radforda o samo zadanie. Pozwoli Ci do pozyskać kod do sejfu ze skrytki - 4062. Mężczyźnie możesz też zadać kilka dodatkowych pytań na temat Sarifa, Michelle oraz napastników. Po sprawdzeniu wszystkich opcji dialogowych spróbuj zakończyć rozmowę.
![]() | ![]() |
Radford nie będzie chciał zakończyć rozmowy, stwierdzając, iż jego rany są bardzo poważne i że zapewne nie zdoła się wylizać. Jako że detektyw jest zagorzałym przeciwnikiem stosowania wszczepów, które mogłyby uratować mu życie, poprosi Cię o wstrzyknięcie mu śmiertelnej dawki morfiny. Najprostsze rozwiązanie to odmowa wykonania na nim egzekucji #1. Rozzłościsz takim zachowaniem Radforda, ale mężczyzna sam nie odbierze sobie życia. Przeciwieństwem opisanej akcji jest wyrażenie zgody na podanie mu morfiny. Radford w takiej sytuacji by zmarł #2.

Jeżeli zamierzasz poszukać pokojowego rozwiązania problemu, to zdecyduj się na zadanie mu dodatkowych pytań na temat jego niechęci do wszczepów. Musiałbyś następnie okazać mężczyźnie empatię, skorzystać z ulepszenia Wzmacniacz społeczny i uaktywnić feromony (klawisz Z). Wybierz opcję zachowania dla typu osobowości alfa (Uspokojenie). Pozwoli Ci to przekonać Radforda do przyjęcia pomocy od Jensena i zaczekania na przybycie ambulansu. Warto dodać, iż detektyw w ramach "nagrody" podzieli się z Adamem pikantnymi szczegółami na temat eksperymentów, którym został poddany w trakcie instalacji jego wszczepów.
(4) Dotarcie do skrytki Radforda

Oznaczenia na mapie: 1 - Zachodnia ścieżka do skrytki (dziura w płocie blokowana przez kontener); 2 - Wschodnia ścieżka do skrytki (alejka z płonącym samochodem).
![]() | ![]() |
Skrytka Radforda znajduje się w alejce na zachód od posterunku policji, a konkretnie niedaleko zejścia do kanałów, z którego być może korzystałeś w trakcie poprzedniej wizyty w Detroit. Możesz tam dotrzeć na dwa sposoby. Jeżeli masz ulepszenie Przesuwanie ciężkich przedmiotów, to po wyjściu z budynku, w którym mieszka detektyw skieruj się na północ i odsuń beczki #1. Zejdź na dół i wejdź do niewielkiego tunelu #2.
![]() | ![]() |
Skręć przy pierwszej okazji w prawo, a powinieneś po chwili dotrzeć do wyjścia #1. Wskocz teraz na górę i z pomocą wspomnianego wyżej ulepszenia odblokuj sobie przejście #2 poprzez przesunięcie dużego kontenera.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.

Do skrytki możesz też dotrzeć od strony posterunku policji. Musiałbyś mianowicie wybrać przejście znajdujące się za płonącym samochodem (powyższy screen).
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(5) Pozbycie się facetów w czerni

Okolica pilnowana jest w sumie przez czterech przeciwników. Trzech z nich znajduje się na zewnątrz skrytki, a czwarty stoi w środku. Jeżeli z przeciwnikami masz zamiar rozprawić się w agresywny sposób, to dobrze byłoby rozstawić się za dowolną zasłoną i ich ostrzelać (powyższy screen).

W trakcie zażartej wymiany ognia musisz uważać nie tylko na czwartego przeciwnika, który wybiegnie ze skrytki, ale również na okolicznych funkcjonariuszy, którzy zapewne zareagują na toczące się tu walki (powyższy screen). W celu zmniejszenia ryzyka odniesienia poważnych obrażeń polecam zaatakować facetów w czerni z zachodu lub po ich wyeliminowaniu zeskoczyć szybko do kanałów, licząc na to, że sytuacja z czasem się uspokoi.

Jeżeli masz zamiar jedynie ogłuszyć przeciwników, to będzie nieco trudniej. Nie polecam korzystać z broni paraliżującej, bo wrogowie stoją blisko siebie i odgłosy wystrzałów mogłyby ich zaalarmować. O wiele lepiej jest pokonać wszystkich oponentów w walce wręcz i proponuję rozpocząć od przeciwnika samotnie patrolującego zachodnią alejkę (powyższy screen).
![]() | ![]() |
Dwóch stojących obok siebie przeciwników najłatwiej jest ogłuszyć z pomocą ulepszenia Jednoczesne unieszkodliwienie #1. Jeżeli go nie posiadasz, to postaraj się jednego z nich trafić strzałką usypiającą i w odpowiednim momencie powalić w walce wręcz jego kolegę (nie masz tu co liczyć na premie za pozostawanie w ukryciu). Na koniec pozostaw sobie pojedynczego faceta w czerni stojącego wewnątrz skrytki #2. Niezależnie od wybranego sposobu działania zbadaj ciała wrogów, odnajdując przy jednym z nich palmtopa.
Nagroda: 300 punktów doświadczenia.
(6) Przeszukanie skrytki Radforda

Na początek podejdź do terminalu komputerowego zlokalizowanego po lewej stronie (powyższy screen), który ma zabezpieczenie trzeciego stopnia. Włam się do systemu poprzez rozwiązanie mini-gry hackerskiej i zapoznaj się z treścią pięciu wiadomości. Wszystkie one są związane z materiałami dotyczącymi Jensena, które zdołał pozyskać Radford. Najważniejsza jest ostatnia piąta wiadomość. Nakieruje ona Cię na postać Michelle Walthers, czyli byłej pracownicy laboratorium White Helix, która znała rodziców głównego bohatera.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.

Teraz podejdź do sejfu (powyższy screen), przy którym poprzednio stał jeden z facetów w czerni. Sejf jest zabezpieczony zamkiem elektronicznym piątego stopnia, ale nie musisz na szczęście inwestować w rozwój ulepszeń, bo równie dobrze możesz skorzystać z otrzymanego od Radforda kodu 4062. Z sejfu musisz zabrać Ebooka (zawiera on artykuł o pożarze w White Helix) oraz zdjęcia. Oprócz tego możesz wziąć amunicję i kredyty. Kolejny cel Twojej wędrówki to apartament zamieszkiwany przez Michelle Walthers.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(7) Odnalezienie Michelle Walthers

Michelle ma apartament w centralnej części tej lokacji. Proponuję powrócić do łatwej do odnalezienia południowej stacji benzynowej i następnie wybrać przejście między budynkami prowadzące na północ. Zatrzymaj się po dotarciu do wschodniego bloku mieszkalnego z zewnętrzną klatką schodową (powyższy screen).
![]() | ![]() |
Skorzystaj z drabinki i przystąp do wspinaczki #1. Po dotarciu do najwyższej części klatki schodowej użyj drugiej drabiny, a znajdziesz się na dachu budynku. Odszukaj tu drzwi prowadzące do jego wnętrza #2.
![]() | ![]() |
Eksplorację budynku rozpoczniesz na poziomie 3 i musisz skorzystać ze schodów w celu zejścia na poziom 2. Tu skręć w lewo i wybierz pierwsze drzwi po lewej stronie #1. Wejdź do apartamentu i podejdź do Michelle Walthers celem zainicjowania z nią rozmowy #2.
Nagroda: 200 punktów doświadczenia.
(8) Odbycie rozmowy z Michelle Walthers

Głównym utrudnieniem tej rozmowy jest to, że kobieta jest niedołężna, mając spore problemy z rozpoznawaniem znajomych twarzy i przypominaniem sobie wydarzeń z przyszłości. Chcąc pozyskać możliwie jak najwięcej informacji musisz wykazać się sporą cierpliwością i umiejętnie prowadzić rozmowę. Zacznij od podarowania Michelle zabranych z sejfu zdjęć.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.

Przystąp do dalszej części rozmowy. Będzie ona regularnie przerywana i za każdym razem warto wybierać opcję dalszego wypytywania kobiety (powyższy screen). Michelle w trakcie rozmowy ograniczy się do kilku ogólnych stwierdzeń, dodając także, że rodzice Jensena zginęli w pożarze w laboratorium White Helix.

Jeżeli chcesz poznać wszystkie fakty, to musisz dysponować ulepszeniem Wzmacniacz społeczny i tuż po przekazaniu kobiecie zdjęć uaktywnić feromony (klawisz Z). Wybierz opcję zachowania dla typu osobowości beta (Urok). Pozwoli Ci to dowiedzieć się więcej na temat przyczyn pojawienia się pożaru, nadania głównemu bohaterowi nazwiska Jensen, jego unikatowości oraz jego prawdziwych rodziców.
![]() | ![]() |
Kontynuuj zadawanie pytań do momentu gdy kobieta nie będzie sobie już w stanie niczego więcej przypomnieć. Wybierz wtedy opcję zakończenia spotkania #1. Michelle spróbuje Ci teraz podarować 200 kredytów #2 i możesz je przyjąć lub odmówić odebrania pieniędzy. Jeżeli jesteś wyjątkowo wredny, to kredyty możesz też odebrać siłą, a mianowicie zabijając lub ogłuszając kobietę i sprawdzając jej ciało.

Po zakończeniu spotkania wyjdź z apartamentu. Główny bohater automatycznie skontaktuje się z Pritchardem, prosząc go o zapewnienie Michelle ochrony. To już koniec tego niezbyt długiego questu.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.
0
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






















