(3) Wariant pokojowy - Odnalezienie Declana Faherty | Deus Ex Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
(3) Wariant pokojowy: Odnalezienie Declana Faherty
Uwaga! Do trzech zlokalizowanych przez Pritcharda naukowców możesz docierać w dowolnej kolejności i nie będzie to miało wpływu na dalszy przebieg questu. Oto sugerowana przeze mnie kolejność:
1) Declan Faherty - przebywa on w piwnicy zachodniego budynku Bio-Mech Lab (laboratorium biomechaniki).
2) Nia Colvin - przebywa ona w laboratorium na drugim poziomie północno-wschodniego budynku Micro-Gen Lab (laboratorium mikrogenu).
3) Eryk Koss - przebywa on w laboratorium na trzecim poziomie północno-wschodniego budynku Micro-Gen Lab (laboratorium mikrogenu).

Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście do budynku Bio-Mech Lab; 2 - Wejście do szybu wentylacyjnego.

Declan Faherty przebywa w piwnicy zachodniego budynku Bio-Mech Lab i możesz się tam przedostać na dwa zasadnicze sposoby (pomijam wariant skorzystania z mostku łączącego budynki, bo zakładam, że budynek Bio-Mech Lab odwiedzisz jako pierwszy). Bardziej oczywiste rozwiązanie to skorzystanie z głównego wejścia do budynku Bio-Mech Lab (powyższy screen). Znajduje się ono na zachód od głównego placu i chcąc tam dotrzeć musisz uważać zarówno na przeciwników opisanych w Kroku 1, jak i na tutejszą kamerę ochrony, która może być jeszcze aktywna. W takiej sytuacji warto pod nią przejść lub pomóc sobie kamuflażem (ulepszenie System maskujący).
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w recepcji możesz podejść do tutejszego terminalu komputerowego #1. Ma on zabezpieczenie drugiego stopnia, ale równie dobrze możesz zajrzeć do szuflady biura i po podniesieniu palmtopa wpisać odczytane z niego hasło morpheus. Wybierz jedyny dostępny korytarz i zatrzymaj się po dotarciu do miejsca, w którym pracownicy laboratorium poddawani są procedurze dekontaminacji #2. Uaktywnij ten proces i nie przejmuj się, bo nie zaalarmujesz w ten sposób okolicznych przeciwników.
![]() | ![]() |
Przejdź teraz do pomieszczenia audytorium, które powinno być patrolowane przez dwóch wartowników. Osoby te możesz ominąć z pomocą kamuflażu (ulepszenie System maskujący) lub je zaatakować. W tym drugim przypadku zaczekaj aż silnie uzbrojony przeciwnik odwróci się do Ciebie plecami i pozbądź się wtedy jego kolegi #1. Odciągnij ciało, zaczekaj na dobry moment i rozpraw się z pierwszym żołnierzem #2. Korzystając z okazji warto zbadać ciała obu wartowników, odnajdując między innymi granat EMP i amunicję Tajfun.
![]() | ![]() |
Jeżeli chcesz dokładnie zbadać cały budynek Bio-Mech, to dobrze byłoby wybrać teraz schody prowadzące na poziom 2 #1. Pomieszczenie B-21 jest ogólnodostępne, przy czym w środku przebywa dwóch wartowników. Najprościej byłoby się ich pozbyć dzięki ulepszeniu Jednoczesne unieszkodliwienie #2. Po udanej akcji zbadaj ciała wartowników, odnajdując palmtopa z hasłem. Drugi palmtop leży na stoliku.
![]() | ![]() |
W pomieszczeniu B-21 znajdują się ponadto dwa terminale komputerowe (hasło do jednego z nich to keppler) #1 i możesz dzięki nim między innymi zdobyć nowe hasło. Przed wyjściem zajrzyj także do szafki na broń. Sąsiednie laboratorium to B-22 #2 i możesz do niego wejść na trzy sposoby, a mianowicie otwierając zamek elektroniczny czwartego stopnia, wpisując kod 2021 (pozyskuje się go znacznie później) lub korzystając z szybu wentylacyjnego, do którego wejście znajduje się w pomieszczeniu B-21. W środku odnajdziesz między innymi Ebooka i niezabezpieczony terminal komputerowy.
![]() | ![]() |
Powróć teraz na poziom 1 budynki Bio-Mech Lab i przystąp do jego eksploracji. Na tym poziomie znajdują się cztery pomieszczenia laboratoryjne. Pomieszczenie B-14 #1 jest ogólnodostępne i skrywa terminal komputerowy. Znajduje się tu też szyb wentylacyjny prowadzący do sąsiedniego pomieszczenia B-13 i warto z niego skorzystać, bo pozwoli Ci to w łatwy sposób zaskoczyć przebywającego w tym miejscu wartownika #2. W pomieszczeniu B-13 możesz rozejrzeć się między innymi za pistoletem obezwładniającym.
![]() | ![]() |
Następne w kolejności jest pomieszczenie B-12 #1 i tutejsze drzwi mają zamek elektroniczny trzeciego stopnia. W środku znajdziesz między innymi dwa terminale komputerowe oraz palmtopa z zapisanym hasłem. Ostatnie pomieszczenie to B-11 #2. Są tu dwa zabezpieczone terminale komputerowe. Hasło do lewego terminalu to monastic, a hasło do prawego to techsmex (pozyskuje się je z palmtopa znalezionego w szufladzie).
![]() | ![]() |
Możesz już powrócić do głównego korytarza i wybrać się na zachód gdzie zostaniesz zatrzymany przez zapory laserowe #1. W zależności od upodobań możesz włamać się do terminalu z zabezpieczeniem czwartego stopnia, załączyć kamuflaż (ulepszenie System maskujący) i przejść przez zapory lub wprowadzić gotowy kod 2535 #2. Niezależnie od wybranej metody działania podejdź do windy, przywołaj ją i zjedź do piwnicy.
![]() | ![]() |
Mniej oczywisty sposób dotarcia do piwnicy budynku Bio-Mech Lab to przejście przez wąskie tunele prowadzące do kostnicy. W tym przypadku musiałbyś rozpocząć na zewnątrz budynku Bio-Mech Lab, a konkretnie na północ od niego (za wartownikami i wieżyczką obronną). Odszukaj tu mianowicie duży klimatyzator, na który możesz wskoczyć (wymagane ulepszenie Wydłużenie skoku lub podsunięcie sobie pod nogi jakiegoś większego obiektu) #1. Po znalezieniu się na górze zlokalizuj pokrywę szybu wentylacyjnego #2.
![]() | ![]() |
Wejdź do szybu i przystąp do przeprawy przez szereg wąskich korytarzy #1. Po kilku chwilach dotrzesz do miejsca z trującymi oparami gazu #2 i możesz przez nie przejść tylko jeżeli dysponujesz ulepszeniem Zaimplantowana oddycharka.
![]() | ![]() |
Kontynuuj przeprawę, docierając docelowo do nadającej się do zniszczenia ściany #1. Zburz ten fragment ściany, co jest oczywiście możliwe tylko jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przebijanie ścian. Wykonanie tej akcji pozwoli Ci dotrzeć do kostnicy w podziemiach budynku #2.

Niezależnie od tego czy wybrałeś przejażdżkę windą czy przebiłeś się do kostnicy musisz przystąpić do eksploracji piwnicy budynku Bio-Mech Lab. Niestety, oprócz terminalu komputerowego w kostnicy (zabezpieczenie trzeciego stopnia) nie odnajdziesz tu zbyt wielu interesujących obiektów. Docelowo musisz dotrzeć do centralnej części piwnicy i zlokalizować drzwi prowadzące do laboratorium, w którym pracuje Declan Faherty (powyższy screen).

Wejdź do laboratorium, podejdź do Declana i zainicjuj z nim rozmowę. Przebieg rozmowy może się nieznacznie różnić w zależności od tego czy jest to pierwszy spośród odnalezionych naukowców czy miałeś już okazję rozmawiać z Nią lub Erykiem. Jeżeli Declan jest pierwszą spotkaną osobą, to dowiesz się od niego, że Megan Reed jest przetrzymywana w ściśle strzeżonym laboratorium i w celu uzyskania dostępu do tego miejsca wymagane będzie zorganizowanie pewnej dywersji z pomocą wszystkich trzech naukowców.
Nagroda: 250 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 4 (Odnalezienie Nii Colvin).
0
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Na ratunek Megan i jej zespołowi
- Informacje wstępne | Na ratunek Megan i jej zespołowi | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Wariant pokojowy - Dotarcie do głównego placu | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Wariant agresywny - Dotarcie do głównego placu | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (2) Wyłączenie urządzenia zakłócającego | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wariant pokojowy - Odnalezienie Declana Faherty | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wariant agresywny - Odnalezienie Declana Faherty | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant pokojowy - Odnalezienie Nii Colvin | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant agresywny - Odnalezienie Nii Colvin | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (5) Wariant pokojowy - Odnalezienie Eryka Kossa | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (5) Wariant agresywny - Odnalezienie Eryka Kossa | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (6) Wariant pokojowy - Wgranie wirusa do komputera ochrony | Bunt Ludzkości
- (6) Wariant agresywny - Wgranie wirusa do komputera ochrony | Bunt Ludzkości
- (7) Dotarcie do podziemnego bunkra | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (8) Pokonanie Jarona Namira | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (8) Pokonanie Jarona Namira - zmiany w wersji rozszerzonej (Director's Cut)
- (9) Odnalezienie Megan Reed | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (10) Otwarcie drzwi hangaru | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (11) Dotarcie do promu Leo | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Na ratunek Megan i jej zespołowi
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




















