Mniejsze zła | Deus Ex Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
Mniejsze zła
Informacje wstępne
Szansa na przystąpienie do tego questu pojawi się tuż po zakończeniu głównego zadania Zamknięcie tematu. Jeżeli chcesz lepiej "wczuć się" w całą sytuację szantażu i kradzieży neuropozyny, to możesz powłamywać się do biur i komputerów pracowników Sarif Industries. W szczególności radzę zainteresować się komputerem zleceniodawcy questu (Tim Carella), gdyż będziesz się mógł przyjrzeć ciekawej korespondencji mailowej. Wszystko to jest oczywiście opcjonalne i nie ma wpływu na przebieg samego zadania. Jeżeli chodzi o samo rozwiązanie questu, postawi Cię on przed kilkoma wyborami. Radzę dokładnie zapoznać się z poniższym opisem przejścia, zwłaszcza jeżeli masz w planach załagodzenie sporu bez rozlewu krwi.
ZESTAWIENIE CELÓW MISJI:
1. GŁÓWNY - Zlokalizuj blok Tindalla - Dotarcie do budynku jest bardzo proste. Gorzej będzie natomiast z przedostaniem się do środka, gdyż wymaga to nieco kombinowania.
2. GŁÓWNY - Dostań się do mieszkania Tindalla - Cel ten otrzymasz już po tym jak znajdziesz się wewnątrz budynku, w którym mieszka Tindall. Na szczęście włamanie się do jego mieszkania nie jest zbyt trudne.
3. GŁÓWNY - Zbadaj komputer Tindalla - Teoretycznie jest to bardzo proste zadanie, aczkolwiek musisz się pilnować, bo przeczytanie drugiej wiadomości pozostawionej na komputerze Tindalla doprowadzi do pojawienia się w mieszkaniu uzbrojonego ćpuna.
4. GŁÓWNY - Spotkaj się z Tindallem - Odnalezienie Tindalla jest bardzo proste.
5. GŁÓWNY - Zdobądź nagrania od Tindalla - Spotkanie z Tindallem może się zakończyć na kilka sposobów, między innymi natychmiastowym zdobyciem nagrań lub koniecznością wykonania drobnego zlecenia.
6. POBOCZNY - Zlokalizuj dwóch dilerów - Na poszukiwania dilerów wyruszysz tylko jeżeli obiecałeś pomóc Tindallowi, a nie zdobyłeś materiału wideo w jakiś inny sposób.
7. POBOCZNY - Zneutralizuj dwóch dilerów - To kontynuacja poprzedniego celu misji. Dilerów niestety nie można słownie przekonać do swoich racji, tak więc należy ich zabić lub ogłuszyć.
8. GŁÓWNY - Wróć do Tindalla - Ten cel misji otrzymasz tylko jeżeli zgodziłeś się zlikwidować dilerów i udało Ci się tego dokonać.
9. GŁÓWNY - Wróć do Carelli - Ten cel misji otrzymasz niezależnie od sposobu pozyskania nagrania będącego w posiadaniu Tindalla i kończy on cały quest.
(1) Odbycie rozmowy z Timem Carellą

Tim Carella siedzi na kanapie w biurze głównego bohatera, które zlokalizowane jest na trzecim poziomie kwatery Sarif Industries. Przystąp do rozmowy, a dowiesz się, że Carella jest szantażowany przez Briana Tindalla, któremu przez pewien czas pomagał w wykradaniu neuropozyny. Tindall dysponuje nagraniami wideo obciążającymi Carellę i rozmówca chce żebyś je odzyskał. Gra pozwoli Ci zadać kilka dodatkowych pytań, między innymi na temat Tindalla, prawdopodobnego miejsca ukrycia nagrań oraz metody wykradania neuropozyny, jak również dopytać się o ewentualną nagrodę za wykonanie questu. Na koniec rozmowy możesz się zgodzić na udzielenie pomocy lub jej odmówić, przy czym w tym drugim przypadku będziesz mógł w każdej chwili zmienić zdanie.
(2) Dotarcie do miejsca zamieszkania Tindalla
![]() | ![]() |
W celu dotarcia do apartamentu Tindalla musisz w pierwszej kolejności opuścić budynek Sarif Industries. Zacznij od zejścia na najniższy pierwszy poziom #1. Udaj się tu w stronę głównych drzwi wejściowych, przy których stoją wartownicy #2.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się na zewnątrz skorzystaj z mapy okolicy, czy to poprzez wciśnięcie klawisza M czy poprzez odnalezienie jednego z punktów informacyjnych. W celu dotarcia do budynku, w którym mieszka Tindall udaj się na północ, a następnie skręć na zachód #1. Ponownie skręć na północ po tym jak znajdziesz się przy stacji benzynowej #2, wewnątrz której znajduje się sklep.

Oznaczenia na mapie: 1 - Zamknięta bramka; 2 - Uszkodzona klatka schodowa; 3 - Klatka schodowa sąsiedniego budynku.

Podążaj teraz wąskimi uliczkami na północ, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć w okolice budynku, w którym mieszka Brian Tindall (powyższy screen).
![]() | ![]() |
Do budynku możesz przedostać się na kilka sposobów. Pierwszy z nich zakłada przejście przez bramkę #1, aczkolwiek jest to ona zabezpieczona zamkiem elektronicznym drugiego poziomu. Ukończenie mini-gry hackerskiej nie powinno być zbyt trudne, choć musisz oczywiście dysponować stosownym ulepszeniem (Przejęcie 2 lub lepsze). Jeżeli chcesz oszukać grę, to możesz skorzystać z gotowej kombinacji 0002, którą poznaje się dopiero podczas badania kolejnych apartamentów budynku. Po otwarciu bramki należałoby skorzystać ze schodów #2.

Drugi wariant zakłada skorzystanie z częściowo uszkodzonej zewnętrznej klatki schodowej budynku, w którym mieszka Tindall. Musiałbyś jednak umieścić na kontenerze (powyższy screen) co najmniej jedną skrzynkę i pomóc sobie ulepszeniem poprawiającym skoczność Jensena (Wydłużenie skoku). Po znalezieniu się na klatce schodowej należałoby przedostać się na samą górę i skorzystać z drzwi zlokalizowanych na dachu budynku.
![]() | ![]() |
Ostatni trzeci wariant zakłada skorzystanie z zewnętrznej klatki schodowej sąsiedniego budynku #1. Po znalezieniu się na klatce schodowej należałoby przedostać się na samą górę i wykonać skok w stronę budynku zamieszkiwanego przez Tindalla #2. Także i w tym przypadku musiałbyś jednak dysponować co najmniej jednym ulepszeniem poprawiającym zwinność głównego bohatera (najlepiej żeby były to wszczepy Wydłużenie skoku i Przyspieszenie biegu).
Nagroda: 300 punktów doświadczenia.
(3) Przedostanie się do mieszkania Tindalla

Mieszkanie Tindalla znajduje się na najniższym poziomie -1. Jeżeli skorzystałeś z bramki, to eksplorację budynku rozpoczniesz na właściwym piętrze. W przeciwnym wypadku będziesz musiał zejść po schodach na najniższe piętro. Podejdź do drzwi mieszkania Tindalla (powyższy screen) i przystąp do mini-gry hackerskiej. Zamek elektroniczny cechuje się na całe szczęście zabezpieczeniem najniższego pierwszego poziomu, tak więc nie musisz w żaden sposób ułatwiać sobie rozwiązania mini-gry, ani obmyślać alternatywnych metod działania.
Nagroda: 300 punktów doświadczenia.
(4) Sprawdzenie zawartości komputera Tindalla

W pierwszym pomieszczeniu odnajdziesz tylko gazetę, tak więc skieruj się do sypialni. Tu odszukaj Ebooka i zbadaj szuflady. Zanim wejdziesz w interakcję z terminalem komputerowym (powyższy screen) dobrze byłoby rozłożyć przy wejściu do mieszkania minę lub chociażby zatarasować wejście do sypialni odnalezionymi w tym mieszkaniu kartonami. Dopiero teraz skorzystaj z komputera, odczytując treść drugiej wiadomości.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.

Dokładne przeczytanie drugiej wiadomości zostaw sobie na później, a to dlatego, że w mieszkaniu po chwili pojawi się uzbrojony ćpun. Jeżeli rozstawiłeś ładunki wybuchowe, to zginie on automatycznie. W przeciwnym wypadku będziesz się musiał nim osobiście zająć lub ominąć go z pomocą kamuflażu. Jeżeli stoczyłeś tu pojedynek, to po jego zakończeniu zbadaj ciało przeciwnika, odnajdując między innymi palmtop sugerujący, że Tindall nie był w stanie dostarczyć mu neuropozyny. Powróć do terminalu komputerowego i na spokojnie przeczytaj treść korespondencji, dzięki której ustalisz, że Tindall powinien aktualnie przebywać w okolicach stacji benzynowej.
(5) Spotkanie się z Tindallem

Wyjdź z budynku (jeżeli nie korzystałeś jeszcze z bramki, to wprowadź kod 0002) i udaj się na południowy-wschód. Tindalla zgodnie ze wskazówkami odnajdziesz na północ od mijanej już wcześniej stacji benzynowej. Będzie on oparty o kontener (powyższy screen). Podejdź do Tindalla i rozpocznij rozmowę. Brian potwierdzi oskarżenia dotyczące kradzieży neuropozyny, ale doda, że nie robił tego dla zysku, tylko z chęci udzielania bezpłatnej pomocy najuboższym. To czy wyrazisz swoją aprobatę czy sprzeciw wobec takich działań nie odegra dużej roli. Tindall obieca oddać w Twoje ręce nagrania wideo, ale jeżeli mu pomożesz w pozbyciu się dwóch dilerów, z którymi ma na pieńku. Możesz na to przystać lub mu odmówić.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.

Udzielenie pomocy Tindallowi nie jest na szczęście jedynym możliwym rozwiązaniem. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem usprawniającym przebieg rozmów (Wzmacniacz społeczny), to pod koniec rozmowy z Tindallem możesz uaktywnić feromony (klawisz Z) i wybrać opcję zachowania dla typu osobowości alfa (Uspokojenie). Zaowocowałoby to otrzymaniem nośnika danych. Jeszcze inne rozwiązanie to wyeliminowanie Tindalla, przy czym nie radzę go zabijać, a jedynie ogłuszyć (powyższy screen). Mógłbyś następnie zbadać jego ciało i zabrać nośnik danych.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Uwaga! Jeżeli obiecałeś pozbyć się nękających Tindalla osób, to przejdź do opisu Kroku 6 (zneutralizowanie dilerów), a jeżeli już teraz pozyskałeś materiał wideo, to przejdź do opisu Kroku 7 (zwrócenie materiału wideo).
(6) Zneutralizowanie dilerów

W celu odnalezienia dilerów musisz ponownie wybrać się na północ, wybierając kolejne przejścia między budynkami. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć na boisko do koszykówki (powyższy screen). Jak zapewne zauważyłeś, z żadnym z dilerów nie można nawiązać rozmowy, tak więc zmuszony zostaniesz do tego żeby ich zabić lub ogłuszyć.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
![]() | ![]() |
W zależności od własnych preferencji dilerów możesz pokonać w bezpośredniej walce #1 lub z odległości. W tym drugim przypadku polecam skorzystać z jednej z okolicznych zewnętrznych klatek schodowych #2. Oddanie strzału z odległości zmniejszy szanse odniesienia niepotrzebnych obrażeń (i wykrycia jeżeli używasz broni paraliżującej). Nie musisz badać ciał dilerów, tylko od razu możesz powrócić do Tindalla, od którego otrzymasz nośnik danych. Mężczyźnie możesz ponadto zaoferować pomoc w legalnym pozyskiwaniu neuropozyny, obiecując skontaktowanie go z jednym z pracowników Sarif Industries.
Nagroda: 400 punktów doświadczenia.
(7) Zwrócenie materiału wideo

Zwróceniem nagrania możesz się zająć od razu po jego pozyskaniu, niezależnie od tego w jaki okolicznościach miało to miejsce. Udaj się na wschód od stacji benzynowej, przy której stał Tindall i zbadaj obszar wokół schodów prowadzących na stację kolejową. Odszukaj Carellę i przekaż mu nagranie, za co zostaniesz nagrodzony upgrade'em, a mianowicie laserowym systemem celowniczym.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.
0
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Akt I - Detroit
- Questy poboczne
- Przysługa za przysługę | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Pomówmy, panie Jensen | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Mniejsze zła | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Matczyne więzi | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Płaszcz i szpada (01-03) | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Płaszcz i szpada (04-06) | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Płaszcz i szpada (07-13) | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Głosy z ciemności | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Questy poboczne
- Akt I - Detroit
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










