(4) Wariant pokojowy - Przeprawa przez salę kriosterylizacji | Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
(4) Wariant pokojowy: Przeprawa przez salę kriosterylizacji
Uwaga! W celu zagwarantowania sobie powodzenia tej metody działania zadbaj o to żeby spotkanie z Kimem zakończyło się bez rozlewu krwi i uzyskaniem dostępu do całej fabryki. Jeżeli mimo wszystko wybrałeś zły wariant i nie chcesz powtarzać rozmowy z wartownikiem, to rozważ ogłuszenie Kima w momencie gdy oddali się od pomieszczenia z dwoma naukowcami.

Oznaczenia na mapie: 1 - Schody do sali kriosterylizacji; 2 - Wyjście z pierwszego szybu; 3 - Wejście do drugiego szybu; 4 - Wyjście z drugiego szybu; 5 - Wyłącznik zapór laserowych; 6 - Przejście do kolejnej lokacji.
![]() | ![]() |
Aktualny cel Twojej wędrówki to winda zlokalizowana za salą kriosterylizacji. Niezależnie od decyzji, które podejmiesz już za kilku chwil, dobrze byłoby rozpocząć od zbadania dwóch bocznych pomieszczeń #1 #2, odnajdując w obu z nich szafki z cennymi przedmiotami, gazetę oraz minę modułową.
![]() | ![]() |
Do windy prowadzą dwie główne ścieżki i lepszym wyborem jest skorzystanie z chodnika serwisowego, a to dlatego, że pozwoli Ci to ominąć wielu przeciwników oraz lokalne systemy bezpieczeństwa. Niestety, skorzystanie z tego wariantu zachowania jest możliwe tylko w sytuacji gdy dysponujesz ulepszeniem System lądowania Ikar. Na początek wejdź do północnego składziku #1. Odszukaj tu drabinę #2 prowadzącą na najwyższy poziom sali.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się na górze podążaj jedyną możliwą ścieżką. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do chodnika serwisowego #1. Przejdź do nim, a znajdziesz się w niewielkim pomieszczeniu #2 z dwoma szafkami skrywającymi cenne przedmioty (m.in. Ebooka). Oprócz tego odnajdziesz tu palmtopa z kodem do przepompowni (7934).
![]() | ![]() |
Powróć teraz do pomieszczenia z dwoma naukowcami i wejdź w interakcję z centralnym terminalem komputerowym #1. Możesz przystąpić tu do mini-gry hackerskiej drugiego stopnia lub wprowadzić gotowy kod 5720. Niezależnie od wybranej metody działania wciśnij po udanej akcji przycisk #2. Doprowadzi to do przesunięcia chodnika serwisowego do dalszej części pomieszczenia.
![]() | ![]() |
Ponownie skieruj się do północnego składziku i użyj drabiny #1. Podążaj jedyną możliwą ścieżką aż dotrzesz do przesuniętego chodnika #2. Ruszaj w stronę niedostępnego wcześniej pomieszczenia.
![]() | ![]() |
Także i tu natrafisz na szafki i warto do nich zajrzeć, gdyż w jednej z szafek ukryto upgrade broni #1. Skorzystaj teraz z prawego wejścia do szybu wentylacyjnego #2. Zaprowadzi Cię on do niewielkiego obszaru.
![]() | ![]() |
Jak już wcześniej wspomniałem, musisz dysponować ulepszeniem System lądowania Ikar, gdyż tylko w taki sposób będziesz mógł bezpiecznie wylądować na niższym poziomie #1. Zabierz pistolet obezwładniający z pudła i wejdź do nowego szybu wentylacyjnego. Zachowaj ostrożność, bo dotrzesz do wnętrza stróżówki zlokalizowanej w północno-wschodniej części sali kriosterylizacji #2.

W pomieszczeniu tym przebywa dwóch przeciwników i niestety nie jest możliwe ogłuszenie jednego z wartowników bez zaalarmowania jego kolegi. W takiej sytuacji musiałbyś błyskawicznie działać, nie pozwalając przeciwnikowi na wykonanie domyślnej akcji, czyli na dobiegnięcie do terminalu włączenia alarmu (najlepiej go ogłuszyć w walce wręcz w momencie gdy będzie przebiegał obok Jensena).
![]() | ![]() |
Jeżeli zdecydowałeś się na wyeliminowanie wartowników, to po udanej akcji dobrze byłoby pozostawać w stróżówce i włamać się do terminalu komputerowego #1 mającego zabezpieczenie drugiego stopnia. Pozwoliłoby Ci to wyłączyć okoliczne kamery i roboty (tylko jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przejęcie robota) #2. Oprócz tego proponuję rozejrzeć się za szafką na broń i Ebookiem. Jeżeli masz zamiar unikać przeciwników, to postaraj się niepostrzeżenie przedostać do wschodniego wyjścia ze stróżówki, pomagając sobie w razie potrzeby kamuflażem.
![]() | ![]() |
Drugi wariant zachowania to przeprawa przez centralną część sali kriosterylizacji. W takiej sytuacji musiałbyś rozpocząć od skorzystania ze schodów prowadzących w to miejsce #1. Po zejściu na niższy poziom proponuję w pierwszej kolejności skierować się na północ #2.
![]() | ![]() |
Po kilku chwilach dotrzesz do magazynu z zamkiem elektronicznym trzeciego stopnia #1. Jeżeli nie chcesz przystępować do mini-gry hackerskiej, to skorzystaj z gotowej kombinacji 0821. W środku odnajdziesz szafki z kilkoma cennymi przedmiotami. Wyjdź z pomieszczenia i zejdź po schodach na najniższy poziom #2.
![]() | ![]() |
Najpierw proponuję zbadać południowy korytarz, bo znajdują się tam kolejne szafki. Dopiero teraz wybierz się na północ #1 i następnie skręć na wschód. W okolicy tej znajduje się aktywna kamera ochrony #2, tak więc musisz zachować ostrożność.
![]() | ![]() |
Zaczekaj na właściwy moment i przejdź po mostku celem dotarcia do południowej części pomieszczenia #1. W tej okolicy również zawieszono kamerę ochrony, tak więc dobrze jest dokładnie wyczuć moment przejścia po mostku. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przesuwanie ciężkich przedmiotów, to możesz skręcić teraz na zachód i odsunąć dużą skrzynię #2. Pozwoliłoby Ci to odsłonić wejście do szybu wentylacyjnego.
![]() | ![]() |
Po skorzystaniu z szybu wentylacyjnego znajdziesz się bezpośrednio pod kładkami, po których wcześniej się poruszałeś #1. Udaj się prosto, zatrzymując się dopiero przy kartonie #2, w którym odnajdziesz między innymi palmtopa z kilkoma kodami do pomieszczeń filtracji.
![]() | ![]() |
Skieruj się do nowego szybu wentylacyjnego. Wyjście z niego znajduje się na zachód od stróżówki #1. Nie radzę wchodzić do samej stróżówki, bo przebywających w środku przeciwników nie można zlikwidować bez alarmowania ich o swojej pozycji. O wiele lepiej jest przejść obok stróżówki #2.
![]() | ![]() |
Jeżeli nie byłeś w stanie przesunąć skrzyni zasłaniającej wejście do szybu wentylacyjnego, to musisz niestety pozostać w pobliżu drugiej kamery ochrony. Zauważ, że wschodni mostek jest patrolowany przez pojedynczego wartownika #1 i dobrze byłoby go zlikwidować z odległości. Jeżeli dysponujesz kamuflażem (ulepszenie System maskujący), to możesz teraz go załączyć i przejść przez obie zapory laserowe #2, docierając docelowo do północnej stróżówki.
![]() | ![]() |
Jeżeli nie posiadasz możliwości przejścia przez lasery, to po zlikwidowaniu wartownika przesuń się jeszcze dalej na wschód. Możesz się tu zachować na dwa sposoby, a mianowicie włamać się do terminalu sterującego pracą zapór laserowych #1 lub przejść przez uszkodzoną zaporę laserową #2, wyczekując na moment wyłączenia się dolnego lasera.
![]() | ![]() |
Niezależnie od podjętych do tej pory decyzji znajdziesz się w pobliżu stróżówki i będziesz się musiał skupić na opuszczeniu sali kriosterylizacji. Uważaj na znajdującą się w północno-wschodniej części sali ostatnią trzecią kamerę ochrony #1, którą wraz z innymi można było wyłączyć ze stróżówki. Omiń kamerę i skieruj się do drzwi wyjściowych z tego pomieszczenia #2.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 5 (dotarcie do pierwszej windy).
0
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Akt II - Hengsha
- Poszukiwanie dowodu
- Informacje wstępne | Poszukiwanie dowodu | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Zbadanie okolic miejsca startu | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (2) Uratowanie pracownika TYM | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Dotarcie do sali kriosterylizacji | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant pokojowy - Przeprawa przez salę kriosterylizacji | Bunt Ludzkości
- (4) Wariant agresywny - Przeprawa przez salę kriosterylizacji | Bunt Ludzkości
- (5) Dotarcie do pierwszej windy | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (6) Dotarcie do drugiej windy | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (7) Wariant pokojowy - Przeprawa przez laboratoria | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (7) Wariant agresywny - Przeprawa przez laboratoria | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (8) Wariant pokojowy - Dotarcie w pobliże Rdzenia Danych | Bunt Ludzkości
- (8) Wariant agresywny - Dotarcie w pobliże Rdzenia Danych | Bunt Ludzkości
- (9) Przejście przez pomieszczenie z pułapkami laserowymi | Bunt Ludzkości
- Poszukiwanie dowodu
- Akt II - Hengsha
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


































