(4) Wariant pokojowy - Odnalezienie Nii Colvin | Deus Ex Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
(4) Wariant pokojowy: Odnalezienie Nii Colvin
Uwaga! Do trzech zlokalizowanych przez Pritcharda naukowców możesz docierać w dowolnej kolejności i nie będzie to miało wpływu na dalszy przebieg questu. W poniższym opisie zakładam, że spotkałeś się już z Declandem Faherty, co zostało szczegółowo omówione w Kroku 3.

Oznaczenia na mapie: 1 - Schody prowadzące do mostku łączącego oba budynki.

Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście do budynku Micro-Gen Lab; 2 - Nadająca się do zniszczenia ściana.
![]() | ![]() |
Nia Colvin przebywa na drugim poziomie północno-wschodniego budynku Micro-Gen Lab i najłatwiej byłoby skorzystać z mostu łączącego oba laboratoria. W tym celu powróć do audytorium budynku Bio-Mech Lab (poziom 1). Zbadaj wschodnią część audytorium, odnajdując stosowne przejście (Skywalk) #1. Po dotarciu do mostku udaj się na wschód #2, a po dotarciu na miejsce od razu znalazłbyś się na poziomie 2 budynku Micro-Gen Lab.
![]() | ![]() |
Jeżeli nie chcesz lub nie możesz skorzystać z mostku, to warto rozważyć zniszczenie ściany prowadzącej do budynku Micro-Gen Lab. W tym celu udaj się na północ od głównego placu, na którym przebywają przeciwnicy i gdzie rozstawiona jest wieżyczka obronna (więcej szczegółów w opisie Kroku 1). Zlokalizuj słabszy fragment ściany #1 i zburz go z pomocą ulepszenia Przebijanie ścian. Wykonanie tej akcji pozwoliłoby Ci przedostać się do magazynu G-13 zlokalizowanego na pierwszym poziomie budynku Micro-Gen Lab #2.

Ostatni wariant zakłada skorzystanie z głównego wejścia do budynku Micro-Gen Lab (powyższy screen). Znajduje się ono na północny-wschód od głównego placu i próbując tam dotrzeć musisz uważać zarówno na przeciwników opisanych w Kroku 1, jak i na rozstawioną w tej okolicy wieżyczkę obronną. W celu zwiększenia swoich szans na bezpieczne dotarcie do celu dobrze byłoby użyć kamuflażu (ulepszenie System maskujący) oraz przejść po balkoniku przylegającym do wschodniego budynku ochrony.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w recepcji możesz włamać się do tutejszego terminalu komputerowego lub od razu wybrać jedyne dostępne przejście #1. Zatrzymaj się po dotarciu do miejsca, w którym pracownicy laboratorium poddawani są procedurze dekontaminacji #2. Uaktywnij ten proces i nie przejmuj się, bo nie zaalarmujesz w ten sposób okolicznych przeciwników. Po zakończeniu procedury otwórz nowe drzwi i ostrożnie zbliż się do lobby budynku.
![]() | ![]() |
Musisz się tu bardzo pilnować, bo okolica jest patrolowana przez kilku przeciwników, a ponadto na wprost od Ciebie znajduje się aktywna kamera ochrony #1. Wejdź do lobby i szybko przemieść się w stronę lewej zasłony #2. Podążaj teraz w stronę widocznych w oddali schodów. Warto tu pomagać sobie kamuflażem (ulepszeniem System maskujący), choć nie jest to absolutnie wymagane.
![]() | ![]() |
Docelowo powinieneś znaleźć się na zachód od wspomnianej wcześniej kamery ochrony #1. Poświęć kilka chwil na rozeznanie się w sytuacji. Parter powinien być pilnowany przez dwóch wartowników, przy czym trzecia osoba co jakiś czas korzysta z pobliskich schodów #2, podróżując pomiędzy tym i wyższym poziomem budynku.
![]() | ![]() |
Wartowników obecnych na poziomie 1 mógłbyś ominąć, ale o wiele lepiej jest ich ogłuszyć. Zacznij od żołnierza, który będzie zatrzymywał się bliżej Ciebie #1, a następnie zneutralizuj jego kolegę krążącego niedaleko kamery #2. W obu przypadkach zadbaj o to żeby ciała wartowników odciągnąć w jakieś ustronne miejsce. Skorzystaj z okazji do zbadania ich ciał, odnajdując przy jednym z nich palmtopa z hasłem.
![]() | ![]() |
Dobrze byłoby teraz wejść w interakcję z terminalem komputerowym #1, z którego korzystał jeden z wartowników. Ma on zabezpieczenie czwartego stopnia, ale możesz wpisać hasło topfrag. Po włamaniu się do systemu gra pozwoli Ci na wyłączenie dwóch okolicznych kamer ochrony #2.
![]() | ![]() |
Pozostań przy biurku i rozejrzyj się za palmtopem skrywającym kod #1 oraz za skrzynką amunicji. Warto teraz poświęcić kilka chwil na zbadanie reszty poziomu 1 budynku Micro-Gen Lab, przy czym uważaj na wspomnianego wcześniej przeciwnika, który patroluje to piętro i wyższy poziom. Najlepiej byłoby zaczekać aż gdzieś się zatrzyma i go ogłuszyć #1.

Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście do pomieszczenia G-11; 2 - Nadająca się do zniszczenia ściana; 3 - Wejście do szybu wentylacyjnego.
![]() | ![]() |
Gra otworzy teraz przed Tobą możliwość przedostania się do laboratorium Nii Colvin przez szyby wentylacyjne. W tym celu odszukaj pomieszczenie G-11 na poziomie 1 budynku. Do pomieszczenia możesz wejść na dwa sposoby. Pierwsza metoda to skorzystanie z zamka elektronicznego #1 i rozwiązanie mini-gry hackerskiej lub wprowadzenie gotowej kombinacji 9992. Druga metoda to wejście do sąsiedniego pomieszczenia G-12 i przebicie się przez słabszy fragment ściany (wymagane ulepszenie Przebijanie ścian) #2.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w niewielkim pomieszczeniu magazynowym przesuń kilka kartonów celem odsłonięcia wejścia do szybu wentylacyjnego #1. Wskakuj do środka i przejdź przez szyb, korzystając po drodze z drabiny. Docelowo powinieneś znaleźć się przy wyjściu z szybu zlokalizowanym tuż przy laboratorium Nii Colvin #2.
![]() | ![]() |
Alternatywne rozwiązanie to dotarcie do głównego wejścia do laboratorium Nii Colvin. Jeżeli znajdujesz się aktualnie na poziomie 1, to musisz powrócić do lobby i ostrożnie skorzystać ze schodów prowadzących na poziom 2 #1. Jeżeli natomiast skorzystałeś z mostku łączącego oba budynki, to eksplorację budynku Micro-Gen Lab powinieneś już domyślnie rozpocząć na właściwym piętrze #2.
![]() | ![]() |
Zachowaj ostrożność, bo balkoniki na poziomie 2 są patrolowane przez co najmniej jednego przeciwnika #1. Postaraj się zaatakować tę osobę z zaskoczenia i zbadaj po wszystkim jej ciało, odnajdując kolejnego palmtopa. Proponuję poświęcić teraz kilka chwil na zbadanie dwóch niewielkich pomieszczeń w południowej części tego piętra. Pomieszczenie G-24 #2 jest ogólnodostępne.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w pomieszczeniu G-24 dobrze byłoby zakraść się do śpiącego wartownika i go ogłuszyć #1. Zbadaj jego ciało, zdobywając palmtopa z kodem do laboratorium Nii Colvin. Oprócz tego odnajdziesz tu niezabezpieczony terminal komputerowy. Przejdź teraz do sąsiedniego biura G-25 #2.
![]() | ![]() |
W pomieszczeniu G-25 dobrze byłoby wejść w interakcję z kolejnym terminalem komputerowym #1. Ma on zabezpieczenie czwartego stopnia, ale możesz wprowadzić hasło ruckus. Zauważ, że po zalogowaniu się do systemu możliwe będzie wyłączenie dwóch kamer ochrony #2.
![]() | ![]() |
Skieruj się teraz do północnej części tego piętra budynku. Okolica ta powinna być patrolowana przez jednego przeciwnika #1 i ogłuszenie go może okazać się trudne jeżeli nie wyłączyłeś tutejszej kamery ochrony (terminal w biurze G-25). Jeżeli kamera jest nieaktywna, to z kolei wystarczy zajść go od tyłu. Do pomieszczenia, w którym pracuje Nia Colvin możesz przedostać się na dwa sposoby. Pierwszy z nich to wejście w interakcję z zamkiem elektronicznym drzwi pomieszczenia G-22 #2. Ma on zabezpieczenie trzeciego stopnia, ale możesz wpisać kod 1504.
![]() | ![]() |
W pomieszczeniu G-22 znajduje się jeden terminal komputerowy, ale ważniejsze jest to żeby skorzystać z drzwi prowadzących do sąsiedniego laboratorium #1. Drugi sposób na dotarcie do miejsca pobytu Nii Colvin to wejście w interakcję z zamkiem elektronicznym drzwi pomieszczenia G-21 #2. Także i tu możesz wybrać pomiędzy mini-grą, a wprowadzeniem kodu 1504.

Niezależnie od wybranego przejścia musisz znaleźć się w laboratorium Nii Colvin. Wejdź w interakcję z tutejszym terminalem komputerowym, a następnie zainicjuj rozmowę z Nią (powyższy screen). Przebieg rozmowy może się nieznacznie różnić w zależności od tego czy rozmawiałeś już wcześniej z jednym z dwóch pozostałych naukowców, czy do Nii dotarłeś jako pierwszej. Jeżeli podążałeś zgodnie z tym opisem przejścia, to wcześniej odwiedziłeś już Declana, tak więc pani naukowiec będzie drugą spotkaną osobą. Od Nii dowiesz się, że podobają się jej nawet tutejsze warunki pracy, zaś Jensen poinformuje ją o szczegółach swojego planu dotyczącego jednoczesnego sabotażu w trzech różnych miejscach.
Nagroda: 250 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 5 (Odnalezienie Eryka Kossa).
0
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Na ratunek Megan i jej zespołowi
- Informacje wstępne | Na ratunek Megan i jej zespołowi | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Wariant pokojowy - Dotarcie do głównego placu | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Wariant agresywny - Dotarcie do głównego placu | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (2) Wyłączenie urządzenia zakłócającego | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wariant pokojowy - Odnalezienie Declana Faherty | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wariant agresywny - Odnalezienie Declana Faherty | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant pokojowy - Odnalezienie Nii Colvin | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant agresywny - Odnalezienie Nii Colvin | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (5) Wariant pokojowy - Odnalezienie Eryka Kossa | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (5) Wariant agresywny - Odnalezienie Eryka Kossa | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (6) Wariant pokojowy - Wgranie wirusa do komputera ochrony | Bunt Ludzkości
- (6) Wariant agresywny - Wgranie wirusa do komputera ochrony | Bunt Ludzkości
- (7) Dotarcie do podziemnego bunkra | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (8) Pokonanie Jarona Namira | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (8) Pokonanie Jarona Namira - zmiany w wersji rozszerzonej (Director's Cut)
- (9) Odnalezienie Megan Reed | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (10) Otwarcie drzwi hangaru | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (11) Dotarcie do promu Leo | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Na ratunek Megan i jej zespołowi
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
































