(5) Wariant pokojowy - Odnalezienie Eryka Kossa | Deus Ex Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
(5) Wariant pokojowy: Odnalezienie Eryka Kossa
Uwaga! Do trzech zlokalizowanych przez Pritcharda naukowców możesz docierać w dowolnej kolejności i nie będzie to miało wpływu na dalszy przebieg questu. Ja zakładam, że spotkałeś się już z Declandem Faherty (Krok 3) i z Nią Colvin (Krok 4). Powinieneś w rezultacie rozpocząć zabawę na drugim poziomie północno-wschodniego laboratorium Micro-Gen (w przeciwnym wypadku zapoznaj się z opisem Kroku 4, który objaśnia jak tam dotrzeć).
![]() | ![]() |
Zdecydowanie prostszy sposób na dotarcie do laboratorium Eryka Kossa to skorzystanie z windy towarowej. Udaj się w tym celu do zachodniej części poziomu 2 budynku Micro-Gen Lab i odszukaj drzwi prowadzące do magazynu G-23 #1. Możesz tu złamać zamek elektroniczny czwartego stopnia, wprowadzić gotowy kod 5377 lub zbadać lewą ścianę w poszukiwaniu nadającego się do zniszczenia fragmentu (wymagane ulepszenie Przebijanie ścian) #2.
![]() | ![]() |
Rozejrzyj się za Ebookiem, a następnie podejdź do dużych skrzyń znajdujących się w zachodniej części magazynu #1, które dobrze byłoby poprzenosić z pomocą ulepszenia Przesuwanie ciężkich przedmiotów. Zauważ, że przesunięcie skrzyń odsłoniło panel sterowania windą towarową #2. Przywołaj ją i zaczekaj aż zawiezie Cię ona do pomieszczenia G-33.
![]() | ![]() |
Jeżeli nie chcesz lub nie możesz użyć windy, to pozostanie Ci skorzystanie ze schodów prowadzących na poziom 3. W tym celu powróć do głównych balkoników i odszukaj właściwą klatkę schodową #1. Zachowaj szczególną ostrożność po dotarciu na poziom 3, bo okolica ta patrolowana jest przez dwóch wartowników #2. Dobrze byłoby obu z nich ogłuszyć, pilnując się jednak żeby nie zostać przyuważonym ani przez żywą osobę ani przez obiektyw kamery ochrony (jeżeli włamałeś się do terminalu na drugim piętrze, to powinna ona już być wyłączona).
![]() | ![]() |
Tradycyjnie już dobrze byłoby poświęcić trochę czasu na zbadanie tego poziomu i na początek proponuję udać się do jego południowej części. Pomieszczenie G-37 #1 jest ogólnodostępne. Warto wejść w interakcję z niezabezpieczonym terminalem komputerowym i zajrzeć do jednej z szuflad, odnajdując palmtopa z kodem #2. Do sąsiedniego pomieszczenia G-36 również można wejść bez żadnych problemów, ale tam godny uwagi jest jedynie terminal komputerowy.
![]() | ![]() |
Cel Twojej wędrówki to drzwi prowadzące do pomieszczenia G-33, które zlokalizowane są w północno-zachodniej części tego piętra #1. Podstawowe utrudnienie to znajdująca się nad wspomnianymi drzwiami kamera ochrony. O ile jeszcze nie wyłączyłeś jej z pomocą terminalu z pomieszczenia G-25, to warto właśnie teraz się tym zająć. To nie koniec kłopotów, bo okolica ta patrolowana jest też przez wartownika #2.
![]() | ![]() |
Żołnierza Belltower najprościej byłoby ogłuszyć w walce wręcz #1, bo pozwoliłoby Ci to bezproblemowo przejść przez zapory laserowe, a także na spokojnie rozejrzeć się po okolicy. Jeżeli nie chcesz go natomiast atakować, to zaczekaj na właściwy moment i przejdź za nim, wykorzystując fakt, że zapory na chwile się wyłączą. Docelowo musisz znaleźć się przy drzwiach do pomieszczenia G-33 #2. Jeżeli chcesz to przed otwarciem tych drzwi zbadaj pomieszczenia G-31 i G-32, ale odnalazłbyś tylko jeden mało istotny terminal komputerowy.

Niezależnie od wybranej metody działania musisz znaleźć się w laboratorium G-33. Przejdź do południowego pomieszczenia i poświęć chwilę na zbadanie bocznego pomieszczenia G-34, odnajdując terminal i Ebooka. Podejdź teraz do Eryka Kossa (powyższy screen) i zainicjuj z nim rozmowę. Przebieg rozmowy może się nieznacznie różnić w zależności od tego czy rozmawiałeś już wcześniej z jednym z dwóch pozostałych naukowców, czy do Eryka dotarłeś jako pierwszego. Jeżeli podążałeś zgodnie z tym opisem przejścia, to wcześniej odwiedziłeś już Declana oraz Nię, tak więc Koss będzie ostatnią trzecią spotkaną osobą. Jensen podzieli się z naukowcem szczegółami planowanej dywersji. Od Kossa powinieneś otrzymać dysk danych z kopią wirusa Szewczenki, który sparaliżuje lokalny system. Twoje kolejne zadanie to dotarcie do miejsca wgrania pozyskanego wirusa.
Nagroda: 250 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 6 (Wgranie wirusa do komputera ochrony).
0
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Na ratunek Megan i jej zespołowi
- Informacje wstępne | Na ratunek Megan i jej zespołowi | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Wariant pokojowy - Dotarcie do głównego placu | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Wariant agresywny - Dotarcie do głównego placu | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (2) Wyłączenie urządzenia zakłócającego | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wariant pokojowy - Odnalezienie Declana Faherty | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wariant agresywny - Odnalezienie Declana Faherty | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant pokojowy - Odnalezienie Nii Colvin | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant agresywny - Odnalezienie Nii Colvin | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (5) Wariant pokojowy - Odnalezienie Eryka Kossa | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (5) Wariant agresywny - Odnalezienie Eryka Kossa | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (6) Wariant pokojowy - Wgranie wirusa do komputera ochrony | Bunt Ludzkości
- (6) Wariant agresywny - Wgranie wirusa do komputera ochrony | Bunt Ludzkości
- (7) Dotarcie do podziemnego bunkra | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (8) Pokonanie Jarona Namira | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (8) Pokonanie Jarona Namira - zmiany w wersji rozszerzonej (Director's Cut)
- (9) Odnalezienie Megan Reed | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (10) Otwarcie drzwi hangaru | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (11) Dotarcie do promu Leo | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Na ratunek Megan i jej zespołowi
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












