(5) Wariant pokojowy - Przejście przez kryjówkę Żniwiarzy | Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
(5) Wariant pokojowy: Przejście przez kryjówkę Żniwiarzy
Uwaga! Po dotarciu do celu misji i załatwieniu spraw z nadajnikiem Szewczenki gra pozwoli Ci na dokładne zbadanie całej kryjówki, bez konieczności unikania przeciwników czy staczania z nimi walk. Nie przejmuj się więc jeżeli niektóre obszary początkowo pominiesz, bo będziesz mógł do nich później powrócić (opisane to zostało w Kroku 1 kolejnego głównego questu Rejs na gapę).

Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce rozpoczęcia eksploracji kryjówki Żniwiarzy na poziomie -2.

Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce rozpoczęcia eksploracji kryjówki Żniwiarzy na poziomie 1.
![]() | ![]() |
Jeżeli eksplorację kryjówki rozpoczynasz na poziomie -2 (przejście od strony kanałów), to dotarcie do celu podróży zajmie Ci zdecydowanie mniej czasu i nie będziesz musiał przebijać się przez wyższe piętra. Ostrożnie zbliż się do zachodniego obszaru gdzie przebywa dwóch przeciwników. Dobrze byłoby zaczekać aż jeden z nich odejdzie, dzięki czemu eliminacja obu Żniwiarzy okaże się bardzo prosta #1 #2. Opcjonalnie możesz też oczywiście ominąć wrogów, pomagając sobie kamuflażem (ulepszenie System maskujący).
![]() | ![]() |
Skieruj się do kolejnego dużego obszaru na zachód stąd #1. Schowaj się tu za jedną z zasłon #2 i poświęć chwilę na obserwację przeciwników. Dwóch z nich siedzi na kanapie, a jeden patroluje tę okolicę. Dodatkowo będziesz musiał unikać jeszcze jednego Żniwiarza przebywającego w pomieszczeniu na południe stąd (niedaleko celu misji).
![]() | ![]() |
Proponuję kierować się stopniowo na zachód, przechodząc sprawnie między kolejnymi zasłonami #1. Pomocny może się tu oczywiście okazać kamuflaż, ale nie jest on absolutnie wymagany. Z czasem zacznij przemieszczać się na południe i tu dla odmiany warto chować się za wrakami pojazdów #2.
![]() | ![]() |
Docelowo musisz zbliżyć się do południowego obszaru, czyli tego z oznaczonym celem misji. Uważaj na wspomnianego wcześniej wartownika i w zależności od upodobań skorzystaj z głównego przejścia #1 lub z niewielkiej dziury ukrytej za kartonami #2.
![]() | ![]() |
Jeżeli masz taką ochotę, to możesz oczywiście pozbyć się wspomnianego Żniwiarza #1, jak również pozostałych wrogów obecnych w tej okolicy. Jak jednak wspomniałem, nie jest to wymagane, bo gra zagwarantuje Ci możliwość starannego zbadania całej kryjówki już po zaliczeniu tego questu. Skieruj się w rezultacie do oznaczonych drzwi #2, co zainicjuje cut-scenkę.
![]() | ![]() |
Jeżeli eksplorację kryjówki rozpoczynasz na poziomie 1 (główne wejście od strony ulicy), to dotarcie do celu wędrówki zajmie Ci zdecydowanie więcej czasu, bo będziesz musiał przedostać się na poziom -2. Przed wyborem postawiony zostaniesz tuż po znalezieniu się w kryjówce Żniwiarzy. Pierwsza możliwość to skorzystanie z lewej klatki schodowej #1, ale wymagane jest w tym celu złamanie zabezpieczeń zamka elektronicznego czwartego stopnia. Jeżeli mimo wszystko Ci się uda, to klatka schodowa zaprowadzi Cię do drzwi na niższym poziomie -1, zmuszając do otwarcia zamka elektronicznego trzeciego stopnia #2.
![]() | ![]() |
Druga możliwość to skorzystanie z prawych drzwi na poziomie 1 #1, prowadzących do głównego obszaru podziemnego parkingu. Ostrożnie zejdź tu na dół i zatrzymaj się, bo na wschód stąd znajduje się aktywna wieżyczka obronna #2.
![]() | ![]() |
Wieżyczkę możesz ominąć z pomocą kamuflażu (ulepszenie System maskujący) lub zastosować jakąś inną taktykę. Jeżeli nie śpieszy Ci się z dotarciem na niższy poziom, to proponuję zbadać północne pomieszczenie #1. Żeby tam dotrzeć musisz oczywiście unikać wieżyczki, umiejętnie przemieszczając się między zasłonami. Po znalezieniu się w niewielkim pomieszczeniu będziesz mógł ogłuszyć śpiącego wartownika #2 lub pozostawić go w spokoju, przy czym w tym drugim przypadku należy oczywiście cicho się zachowywać.
![]() | ![]() |
Musisz teraz wykombinować w jaki sposób chcesz dotrzeć na poziom -1. Pierwsza możliwość to przejście przez szyby wentylacyjne. W tym celu musiałbyś skorzystać z tutejszego wyłącznika #1, a następnie powrócić do obszaru z wieżyczką. Zaczekaj aż wieżyczka się obróci i zburz zachodni fragment ściany #2, wykorzystując ulepszenie Przebijanie ścian.
![]() | ![]() |
Po przebiciu się przez ścianę szybko wejdź do szybu wentylacyjnego #1. Po krótkiej przeprawie przez szyb dotrzesz do dziury #2 i jeżeli zdecydujesz się zeskoczyć, to wylądujesz w pomieszczeniu na poziomie -1.
![]() | ![]() |
Druga możliwość to skorzystanie z głównej rampy prowadzącej na niższy poziom -1 i żeby sobie to ułatwić dobrze byłoby wyłączyć wspomnianą wcześniej wieżyczkę obronną. W tym celu pozostań w pomieszczeniu ze śpiącym wartownikiem i włam się do tutejszego terminalu komputerowego #1, który ma zabezpieczenie trzeciego stopnia. Zauważ, że gra pozwoli Ci dodatkowo wyłączyć jedną z lokalnych kamer ochrony #2.
![]() | ![]() |
Jeżeli eksplorację poziomu -1 rozpocząłeś po wyskoczeniu z szybu wentylacyjnego, to znajdziesz się w pomieszczeniu z dużą ilością komputerów. Eksploracją okolicy radziłbym zająć się później i chwilowo skupić się na przygotowaniu na przybycie dwóch przeciwników #1 #2. Wrogów tych łatwo jest ogłuszyć, ale już trudniej ominąć. Nie zdziw się też jeżeli od razu się tu nie zjawią, bo może to im zająć trochę czasu.
![]() | ![]() |
Jeżeli eksplorację poziomu -1 rozpocząłeś po ominięciu wieżyczki obronnej, to będziesz się zbliżał do dwóch Żniwiarzy #1. Umiejętnie przemieszczaj się między zasłonami żeby ich unikać. Jest to szczególnie istotne jeżeli nie zdołałeś wyłączyć tutejszej kamery ochrony. Zwróć uwagę na to, że poziom -1 jest patrolowany przez dwóch dodatkowych przeciwników. Możesz ich omijać #2 lub postarać się ich zlikwidować. W tym drugim przypadku musiałbyś jednak się pilnować i koniecznie zadbać o ukrycie ich ciał.
![]() | ![]() |
Jeżeli eksplorację poziomu -1 rozpocząłeś w pobliżu klatki schodowej #1, to po wyjściu do głównego obszaru podziemnego parkingu wystarczy skręcić dwukrotnie w lewo, unikając okolicznych wrogów. Niezależnie od wybranej ścieżki musisz dotrzeć do rampy prowadzącej na poziom -2 #2. Możesz już teraz przeskoczyć do wcześniejszego opisu tej lokacji, dokładnie przedstawiającego przeprawę przez poziom -2.

Niezależnie od wybranych ścieżek musisz dotrzeć do oznaczonych przez grę drzwi w południowo-zachodniej części poziomu -2 (powyższy screen). Po otwarciu tych drzwi gra wyświetli filmik przerywnikowy z nowego spotkania z Tong Si Hungiem, czyli mężczyzną, z którym spotkałeś już wcześniej w Gnieździe. W trakcie rozmowy okaże się, że Tong korzysta z ramienia zabitego przed kilkoma tygodniami Wasyla Szewczenki i to właśnie dlatego nadajnik wskazywał to miejsce. Od Tonga dowiesz się, że w porcie w Hengshy stacjonują aktualnie dwa statki Belltower, czyli organizacji, która dostarczyła ciało Szewczenki. Jak można się łatwo domyślić, będzie to Twój kolejny cel wędrówki, przy czym zajmiesz się już tym w ramach kolejnego głównego questu - Rejs na gapę.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.
0
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Znajdź nadajnik Wasyla Szewczenki
- Informacje wstępne | Znajdź nadajnik Wasyla Szewczenki | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Wariant pokojowy - Wydostanie się z terenu budowy | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Wariant agresywny - Wydostanie się z terenu budowy | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (2) Przejście przez dzielnicę Kuaigan | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wymiana bioprocesora w klinice LIMB | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant pokojowy - Przedostanie się do kryjówki Żniwiarzy | Bunt Ludzkości
- (4) Wariant agresywny - Przedostanie się do kryjówki Żniwiarzy | Bunt Ludzkości
- (5) Wariant pokojowy - Przejście przez kryjówkę Żniwiarzy | Bunt Ludzkości
- (5) Wariant agresywny - Przejście przez kryjówkę Żniwiarzy | Bunt Ludzkości
- Dodatkowa misja - Tong's Rescue (Uratowanie Tonga) | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Znajdź nadajnik Wasyla Szewczenki
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




























