Płaszcz i szpada (01-03) | Deus Ex Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
Płaszcz i szpada
Informacje wstępne
Quest ten możesz aktywować w dowolnym momencie przemierzania ulic Detroit. W północnej części tej lokacji spotkasz pracującą pod przykrywką funkcjonariuszkę Jenny Alexander. Stoi ona na wschód od budynku Chirona (apartament bohatera) i na południe od lokacji Wymarłe Blokowisko (siedziba gangu). Zlecona przez policjantkę misja jest w początkowej fazie trzyczęściowa i kolejne fragmenty możesz zaliczać w dowolnej kolejności. W końcówce questu warto się natomiast zdecydować na osobiste dokonanie aresztowania.
ZESTAWIENIE CELÓW MISJI:
1. GŁÓWNY - Zlokalizuj budynek O'Malleya - O ile samo włamanie się do mieszkania skorumpowanego gliniarza nie jest trudne, o tyle musisz pamiętać o pozostawionych w nim pułapkach. Chwila nieuwagi może się bowiem źle skończyć dla głównego bohatera.
2. GŁÓWNY - Odnajdź przynajmniej jeden obciążający dowód - Wszystkie istotne dla tej sprawy przedmioty znajdują się w zaminowanym pomieszczeniu, tak więc zachowaj dużą ostrożność.
3. GŁÓWNY - Spotkaj się z O'Malleyem - Najwięcej problemów sprawi Ci zapewne dotarcie do miejsca spotkania, choć można tego dokonać na kilka różnych sposobów.
4. GŁÓWNY - Przejmij paczkę O'Malleya - Na poszukiwania pozostawionej broni wyruszysz po odbyciu z nim rozmowy z O'Malleyem. Nie będzie z tym żadnych problemów.
5. GŁÓWNY - Zlokalizuj kryjówkę gangu Petard - Miejsce pobytu gangsterów nie jest szczególnie łatwe do odnalezienia, ale dotarcie do celu nie powinno Ci zająć dużo czasu.
6. GŁÓWNY - Zneutralizuj wszelki opór Petard - Cel ten uaktywnisz niedługo po znalezieniu się na piętrze, na którym przebywają członkowie gangu. Gra w tym przypadku daje Ci pełną swobodę czy chcesz ich zabić czy tylko ogłuszyć.
7. GŁÓWNY - Ogłusz Double-T - Istotne jest to żeby Double-T wziąć żywcem, a nie zabijać go. Na szczęście nie musisz później przenosić nigdzie jego ciała, gdyż wystarczy żeby stracił przytomność.
8. GŁÓWNY - Udaj się do Wymarłego Blokowiska - Najlepszym pomysłem jest przejście przez kanały, tym bardziej, że po wyjściu na powierzchnię znajdziesz się bardzo blisko miejsca ukrycia dostawy broni.
9. GŁÓWNY - Zlokalizuj zbrojownię Tancerzy - Ten cel misji uaktywniony zostanie w momencie przedostania się na teren siedziby gangu.
10. GŁÓWNY - Zidentyfikuj dostawę broni O'Malleya - Prosta sprawa - wystarczy wejść w interakcję ze znalezioną w składziku teczką.
11. POBOCZNY - Pozostań niewykrytym na terenie Tancerzy - Jeżeli chcesz grać fair, to pamiętaj o tym żeby nie zostać zauważonym. Gra na szczęście natychmiast Cię poinformuje Cię o ewentualnym zawaleniu tego celu misji, tak więc warto często zapisywać swoje postępy. Najlepszym rozwiązaniem jest "oszukanie gry" i oczyszczenie całego Wymarłego Blokowiska z przeciwników jeszcze przed przystąpieniem do questu zlecanego przez Jenny. Gra nie uwzględni bowiem Twoich wcześniejszych poczynań, nawet jeżeli wtedy Twoje działania doprowadziły do wszczęcia alarmu.
12. GŁÓWNY - Wróć do Jenny - Gra nakaże Ci powrócić do zleceniodawczyni questu dopiero po wykonaniu wszystkich zleconych przez nią zadań (zbadanie mieszkania O'Malleya, zdobycie narzędzia zbrodni i ogłuszenie Double-T, zlokalizowanie składziku broni w siedzibie gangu Tancerzy).
13. GŁÓWNY - Udaj się do mieszkania O'Malleya - Pomimo tego, że ten cel misji pojawia się w dzienniku jako główny, to jego wykonanie (podobnie jak kolejnych) nie jest obowiązkowe. Możesz bowiem w trakcie wcześniejszej rozmowy z Jenny odmówić aresztowania O'Malleya i przedwcześnie zakończyć misję.
14. GŁÓWNY - Rozpraw się z O'Malleyem - Jest to kontynuacja poprzedniego celu misji. Co ciekawe, O'Malleya można aresztować lub wypuścić.
15. GŁÓWNY - Zneutralizuj O'Malleya - Ten cel misji pojawi się w Twoim dzienniku tylko jeżeli rozpocząłeś rozmowę z O'Malleyem i zasugerowałeś aresztowanie jako jedyne rozwiązanie, doprowadzając tym samym do walki.
16. GŁÓWNY - Wróć do Jenny - Ostatnią rozmowę z Jenny odbywa się niezależnie od tego czy ogłuszyłeś O'Malleya czy pozwoliłeś mu uciec.
(1) Odbycie rozmowy z Jenny Alexander

Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce spotkania Jenny Alexander.

W trakcie rozmowy z Jenny Alexander na jaw wyjdzie fakt, iż bezskutecznie próbuje ona zgromadzić dowody obciążające skorumpowanego gliniarza Jacka O'Malleya. Policjantce możesz zadać kilka pytań, a następnie będziesz musiał zadecydować czy jej pomóc czy odrzucić jej ofertę. Jeżeli się zgodzisz, to Jenny dokładnie objaśni Ci szczegóły całej akcji. Oto co będziesz musiał zrobić:
- Mieszkanie - Włamanie się do mieszkania O'Malleya i zgromadzenie możliwie jak największej liczby dowodów rzeczowych, które mogłyby go pogrążyć.
- Zabójca - Podanie się za płatnego zabójcę podczas spotkania w cztery oczy z O'Malleyem. Pozwoli Ci to na ustalenie personaliów osoby wyznaczonej do likwidacji, jak również na zdobycie broni, która została użyta przez prawdziwego zabójcę do wykonania kontraktu. Dysponując już tymi informacji należy przechwycić przyszłe narzędzie zbrodni i ochronić ofiarę zamachu.
- Dostawa - Przedostanie się na terytorium gangu Tancerzy, który prowadzi otwartą wojnę z osobami korzystającymi z ulepszeń. Jensen musi odnaleźć dostawę broni powiązaną z postacią O'Malleya. Jenny jest skłonna do zaoferowania premii jeżeli główny bohater nie zostanie przez nikogo wykryty podczas pobytu w siedzibie gangu.
(2) Dotarcie do mieszkania O'Malleya

Oznaczenia na mapie: 1 - Zamknięta bramka; 2 - Uszkodzona klatka schodowa; 3 - Klatka schodowa sąsiedniego budynku.

Na początek zajmiemy się zbadaniem apartamentu należącego do O'Malleya. Jako że odnalazłeś Jenny, zakładam, że dość dobrze się już orientujesz po okolicy. Mieszkanie O'Malleya jest w tym samym budynku, co apartament Tindalla z innej pobocznej misji. Miejsce to znajduje się na północ od kliniki i stacji benzynowej (powyższy screen).
![]() | ![]() |
Jeżeli odblokowałeś już sobie dostęp do budynku, to możesz od razu skierować się do środka. W przeciwnym wypadku będziesz musiał znaleźć na to sposób. Do budynku możesz przedostać się na kilka sposobów. Pierwszy z nich zakłada przejście przez bramkę #1, aczkolwiek jest to ona zabezpieczona zamkiem elektronicznym drugiego poziomu. Ukończenie mini-gry hackerskiej nie powinno być zbyt trudne, choć musisz oczywiście dysponować stosownym ulepszeniem (Przejęcie 2 lub lepsze). Jeżeli chcesz oszukać grę, to możesz skorzystać z gotowej kombinacji 0002, którą poznaje się dopiero podczas badania kolejnych apartamentów budynku. Po otwarciu bramki należałoby skorzystać ze schodów #2.

Drugi wariant zakłada skorzystanie z częściowo uszkodzonej zewnętrznej klatki schodowej budynku, w którym mieszka O'Malley. Musiałbyś jednak umieścić na kontenerze (powyższy screen) co najmniej jedną skrzynkę i pomóc sobie ulepszeniem poprawiającym skoczność Jensena (Wydłużenie skoku). Po znalezieniu się na klatce schodowej należałoby przedostać się na samą górę i skorzystać z drzwi zlokalizowanych na dachu budynku.
![]() | ![]() |
Ostatni trzeci wariant zakłada skorzystanie z zewnętrznej klatki schodowej sąsiedniego budynku #1. Po znalezieniu się na klatce schodowej należałoby przedostać się na samą górę i wykonać skok w stronę budynku zamieszkiwanego przez O'Malleya #2. Także i w tym przypadku musiałbyś jednak dysponować co najmniej jednym ulepszeniem poprawiającym zwinność głównego bohatera (najlepiej żeby były to wszczepy Wydłużenie skoku i Przyspieszenie biegu).

Apartament O'Malleya znajduje się na poziomie 1 (powyższy screen). Drzwi są zamknięte, ale z racji tego, że zamek elektroniczny ma zabezpieczenie pierwszego poziomu, z odblokowaniem sobie przejścia nie powinieneś mieć najmniejszych problemów. Radziłbym zapisać w tym miejscu stan gry, bo za kilka chwil znajdziesz się w pomieszczeniu, w którym łatwo będzie zginąć.
Nagroda: 300 punktów doświadczenia.
(3) Odnalezienie dowodów obciążających O'Malleya
![]() | ![]() |
Przystąp na spokojnie do eksploracji pierwszego pomieszczenia apartamentu O'Malleya. Zabierz pistolet i obejrzyj gazetę. Najważniejsze jest to żeby odnaleźć ukryty za książkami palmtop #1. Odczytaj go z poziomu dziennika, a poznasz hasło do drzwi - 1029. Użyj tego hasła na pobliskim zamku elektronicznym #2 (lub rozwiąż mini-grę hackerską czwartego poziomu).
![]() | ![]() |
NIE WCHODŹ od razu do sąsiedniego pomieszczenia, bo znajdują się w nim miny odłamkowe reagujące na ruch. Możesz się tu zachować na dwa sposoby. Pierwszy wariant zakłada zdetonowanie min z bezpiecznej odległości #1. Nie polecam jednak tego rozwiązania, bo miny można później sprzedać lub użyć. Kucnij więc i zbliż się powoli do każdej z nich #2 (warto mieć przytrzymany klawisz CTRL). Wyłącz wszystkie trzy miny i zabierz je ze sobą.

Podejdź teraz do tutejszego terminalu komputerowego (powyższy screen). Gra wymusi tu na Tobie przystąpienie do mini-gry hackerskiej, ale jej zaliczenie z racji najniższego pierwszego poziomu zabezpieczenia będzie bardzo łatwe. Przeglądnij wiadomości, zatrzymując się na ostatniej trzeciej pozycji.
Nagroda: 300 punktów doświadczenia.
![]() | ![]() |
Pomimo tego, że pozyskałeś już potrzebny dowód rzeczowy, warto tu pozostać nieco dłużej i rozejrzeć się za innymi interaktywnymi przedmiotami. Na początek zdejmij obraz z lewej ściany #1. Doprowadzi to do odsłonięcia sejfu. Jako że ma on zabezpieczenie trzeciego poziomu, musiałbyś się odpowiednio przygotować. Otwórz sejf, odnajdując w nim między innymi amunicję #2.
![]() | ![]() |
W aktualnie okupowanym pomieszczeniu odnajdziesz bełty do kuszy, walizkę z dostawą broni (można ją jedynie obejrzeć) oraz paczkę narkotyków #1. Na koniec wybierz się do łazienki, w której oprócz Ebooka natrafisz też na strzelbę #2.
0
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Akt I - Detroit
- Questy poboczne
- Przysługa za przysługę | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Pomówmy, panie Jensen | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Mniejsze zła | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Matczyne więzi | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Płaszcz i szpada (01-03) | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Płaszcz i szpada (04-06) | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Płaszcz i szpada (07-13) | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Głosy z ciemności | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Questy poboczne
- Akt I - Detroit
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












