Deus Ex Human Revolution: Dotarcie do pierwszej windy
Aktualizacja:
(2) Dotarcie do pierwszej windy
Już po dotarciu do północnych zabudowań Twoim priorytetem stanie się przedostanie do windy, dzięki której możliwe będzie przystąpienie do eksploracji podziemnego kompleksu. Radzę dokładnie zapoznać się z poniższym opisem, gdyż do windy prowadzi między innymi łatwa ścieżka zakładająca ominięcie wszystkich wrogów i systemów bezpieczeństwa znajdujących się w fabryce.

Jeżeli wybrałeś pierwszy wariant przedostania się do głównego budynku, to jego eksplorację rozpoczniesz na drugim piętrze. Po przejściu przez kilka liniowych korytarzy znalazłbyś się na górnych balkonikach. Jest to dobre miejsce do zaatakowania widocznych na dole przeciwników, ale na taki krok radziłbym zdecydować się dopiero po zlikwidowaniu okolicznego snajpera (powyższy screen). Jeżeli nie dysponujesz bronią do walk na długim dystansie, to po udanej akcji mógłbyś oczywiście podnieść karabin snajperski i użyć go do oczyszczenia okolicy.
![]() | ![]() |
O wiele lepszym rozwiązaniem jest unikanie jakichkolwiek walk. Po dotarciu na górne balkoniki rozejrzyj się mianowicie za wejściem do szybu wentylacyjnego #1. Skorzystaj z szybu i po przejściu przez niewielki tunel zejdź po drabinach #2 na niższy poziom.
![]() | ![]() |
Nie korzystaj z nowego szybu, tylko zamiast tego rozejrzyj się za jeszcze jedną drabiną celem dotarcia na najniższy poziom. Dopiero teraz wejdź do szybu #1, docierając po kilku chwilach do wyjścia. Zauważ, że znalazłeś się tuż przy windzie #2, czyli przy aktualnym celu misji. Możesz więc przejść do kolejnej strefy bez konieczności eliminacji okolicznych wrogów.
![]() | ![]() |
Jeżeli wybrałeś drugi wariant przedostania się do głównego budynku, to jego eksplorację rozpoczniesz na pierwszym piętrze. Skieruj się na północny-wschód, najwięcej uwagi poświęcając dotarciu do niewielkiego pomieszczenia kontrolnego #1. Musisz się jednak pilnować, gdyż okolica ta patrolowana jest przez co najmniej jednego wartownika #2.
![]() | ![]() |
Po zabezpieczeniu obszaru wokół pomieszczenia kontrolnego dobrze byłoby wejść w interakcję z terminalem komputerowym #1. Ma on zabezpieczenie trzeciego stopnia, ale jeżeli spotkałeś się z Sandersem w ramach pobocznego questu Głosy z ciemności, to będziesz znał hasło - neuralhub. Po zalogowaniu się do systemu gra pozwoli Ci wyłączyć dwie okoliczne kamery #2.
![]() | ![]() |
Nie sugeruj się tym, że droga do widocznej w oddali windy #1 stoi już otworem. W okolicy w dalszym ciągu przebywa spora grupa przeciwników #2 i niestety wielu z nich należałoby zlikwidować. W szczególności radzę uważać na snajpera okupującego górne balkoniki, gdyż monitoruje on główną halę fabryki. Jeżeli nie masz nic przeciwko rozwiązaniom siłowym, to możesz oczywiście zastrzelić wszystkich wrogów lub podjąć próbę sprintu do windy, ale jest to niewskazane.
![]() | ![]() |
Jeżeli wybrałeś trzeci wariant przedostania się do głównego budynku, to jego eksplorację rozpoczniesz nieco na uboczu i w zależności od podjętych decyzji będziesz mógł dotrzeć do wcześniej opisanych miejsc. Jeżeli zamierzasz dotrzeć do terminalu kontrolującego kamery, to skręć przy najbliższej okazji w lewo #1. Musisz w jakiś sposób ominąć tutejszą zaporę laserową, czy to poprzez skorzystanie z odpowiedniego ulepszenia czy poprzez wejście w interakcję z panelem kontrolnym (kod do wyłączenia zapory to 7984) #2.
![]() | ![]() |
Możesz też wybrać się na północ, likwidując po drodze jednego wartownika #1. Uważaj na okoliczną kamerę ochrony oraz na niewielką budkę #2, w której siedzi jeden z przeciwników. Kolejny najemnik patroluje obszar po lewej stronie.
![]() | ![]() |
Do wspomnianej budki warto się przedostać, przy czym musisz zachować odpowiednie środki ostrożności, bo przebywający w środku wartownik jest bardzo wyczulony na odgłosy z otoczenia. Wewnątrz budki odnalazłbyś między innymi upgrade, palmtop i terminal komputerowy. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem amortyzującym upadek (System lądowania Ikar), to możesz teraz zeskoczyć na dół #1, lądując tuż przy windzie, czyli aktualnym celu misji. W przeciwnym wypadku proponuję skorzystać z drabinek #2, które zaprowadziłyby Cię do omówionych w pierwszym wariancie górnych balkoników (uważaj tam na snajpera!).

Wszystkie opisane powyżej ścieżki prowadzą do windy. Musisz do niej wejść i wprawić ją w ruch. Nie przejmuj się widocznymi w trakcie przejażdżki przeciwnikami, gdyż nie odnotują oni Twojej obecności. Wysłuchaj natomiast nowej rozmowy z Sarifem. Główny bohater poinformuje swojego przełożonego, że znalazł się w obozie FAZK i zostanie poinstruowany by zidentyfikował lidera najemników. Korzystając z okazji zapisz stan gry, bo tuż po wyjściu z windy konieczne okaże się zachowanie dużej ostrożności.
Podziemny kompleks składa się w sumie z dwóch dużych lokacji. Przez każdą z nich można przejść na kilka różnych sposobów i ma to na celu dotarciu do drugiej windy, która przewozi pasażerów na domyślnie niedostępny najniższy poziom całej konstrukcji.
Nagroda: 2500 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości: Poradnik do gry
- Deus Ex Human Revolution: Akt 1 - Detroit
- Deus Ex Human Revolution: Idąc za tropem z Highland Park
- Deus Ex Human Revolution: Informacje wstępne Idąc za tropem z Highland Park
- Deus Ex Human Revolution: Przedostanie się w okolice głównego budynku
- Deus Ex Human Revolution: Dotarcie do pierwszej windy
- Deus Ex Human Revolution: Wariant pokojowy - Przeprawa przez pierwszą część obozu
- Deus Ex Human Revolution: Wariant agresywny - Przeprawa przez pierwszą część obozu
- Deus Ex Human Revolution: Wariant pokojowy - Przeprawa przez drugą część obozu
- Deus Ex Human Revolution: Wariant agresywny - Przeprawa przez drugą część obozu
- Deus Ex Human Revolution: Dotarcie do drugiej windy
- Deus Ex Human Revolution: Zlokalizowanie lidera najemników
- Deus Ex Human Revolution: Pokonanie Barretta
- Deus Ex Human Revolution: Pokonanie Barretta - zmiany w wersji rozszerzonej
- Deus Ex Human Revolution: Powrót na lądowisko
- Deus Ex Human Revolution: Idąc za tropem z Highland Park
- Deus Ex Human Revolution: Akt 1 - Detroit
- Deus Ex: Bunt Ludzkości: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny. Takie "shoot him until he is dead". W ten sposób można się z nim męczyć nie wiem ile. Bardzo prosty sposób który znalazłem:
- na początku jak zaczyna się walka, rzucić mu pod nogi granat EMP lub wstrząsowy.
- boss będzie ogłuszony więc łapiemy się za stojące po prawej stronie pojemniki z gazem i rzucamy nimi w Barretta. Można też rzucić w niego gaśnicą, to też go ogłuszy. Idziemy prawą stroną i rzucamy w niego wybuchowymi beczkami. W tym czasie nie powinien nawet oddać jednego strzału.
- Wystarczą ze 4 butle/beczki a Barrett będzie tak słaby, że wystarczy raz do niego strzelić i będzie po nim (ja zabiłem go strzałem w stopę :) ). I już, boss pokonany w 30 sekund.
Mam pewien bug, z misją Matczyne Więzi. mianowicie, gdy mogę już zakończyć misję , podchodzę do matki i naciskam zakończ misję następnie pojawiają mi sie 3 zakładki, najemnicy, identyfikacja i koroner, gdy wszystkie już użyje gra się buguje tak jakby czekała na naciśnięcie następnej zakładki nie mogę wtedy otworzyć menu, czy nawet ekwipunku. Pomożecie ?? :)
Betoro, ja w Deus Ex również gram w sposób 'skradankowy' i nie miałem problemu z pokonaniem Barreta, a przynajmniej nie miałem go kiedy troszkę pogłówkowałem. Otóż to rzeczywiście można wykorzystać różnego rodzaju osłony co jest zwłaszcza wskazane dla osób pomijających umiejętności typu COMBAT, można też zbierać broń i amunicję w trakcie walki których jest naprawdę dużo na planszy ( Stun Gun, pistolet, pistolet maszynowy...., a nawet rakiety ! ). Jednak w 'ogniu walki' może nie być na to czasu. Zamiast chować się za osłonami zagrałem jak Predator. Ale po kolei...
Spodziewając się potyczki z bossem już wcześniej ogłuszyłem jednego wroga i odebrałem mu broń do której pozbierałem amunicję. Bossa zaatakowałem najpierw granatem, chowając się za pierwszą osłoną jaka była pod nosem. Poczekałem aż Barret podejdzie bliżej i ogłuszyłem go Stun Gunem. Zaraz, zaraz... ogłuszyłem ? Bronią paraliżującą ? Przecież wdł. poradnika tak nie można . Ano, jednak można. Broń paraliżująca w walce z bossem działa inaczej niż podczas normalnej gry - zatrzymuje wroga w miejscu i obezwładnia go tylko na kilka sekund. Jednak te kilka sekund wystarczy aby zmienić broń, włączyć niewidzialność i wpakować Barretowi magazynek w tyłek. Tak, dokładnie w tyłek bo warto stanąć za Barretem gdyż po ocknięciu się przez chwilę nie będzie wiedzieć gdzie podział się gracz. W ten sposób dostaje się kolejne cenne sekundy. Nie warto się przejmować baaaardzo mocnym, zabierającym bodajże pół paska zdrowia atakiem wręcz wykonywanym przez bossa. A to dlatego gdyż ma się po nim troszkę czasu na : włączenie niewidzialności, odnowienie zdrowia i energii ( pauza = menu ), zajście wroga od tyłu i wpakowanie mu kolejnego magazynku. Jeżeli ktoś łączy klasę STEALTH z COMBAT to ten sposób okaże się jeszcze bardziej skuteczny ( nie tylko niewidzialność ale zdolnoći w walce ).
Jakie są plusy takiego sposobu pokonania Barreta ? No cóż :
- omijamy zabójcze granaty
- ubijamy bossa w miarę szybko
- nie straszna nam broń bossa bo przed kulami szybciej uciekniemy okrążając Barreta z bliska niż biegnąc zza jednej osłony do drugiej
Dla jasności : Nie rozwijam w ogóle umiejętności typu COMBAT. Gram jako STEALTH. W walce z Barretem użyłem shotguna ( uwaga ! długi czas przeładowania ) , combat rifla, stun guna i frag grenade ( wybaczcie nazwy - gram w angielską wersję ).
WBREW PORADNIKOWI z GRY-ONLINE BROŃ PARALIŻUJĄCA JEST SKUTECZNA i PRZYDATNA W WALCE Z BARRETEM !!!
Powodzenia Betoro.
PS. Gra jest 'cud, miód i orzeszki'
Ech..
:)
Wszedłem tu żeby się dowiedzieć jak do cholery mam pokonać tego Barreta. Oczywiście gram skradankowo, bo jeśli w grach jest taka możliwość, to wolę grać w ten sposób. Z poradnika dowiedziałem się, że jestem frajer pompka bo nie zbierałem broni przez całą grę. Myślę sobie - pójde zobaczę, co jest w tych skrytkach. I cóż, okazuje się że mam tam dwa pistolety maszynowe i jeden kapiszonowiec, w dodatku amunicji jest tyle, że władowałem mu wszystko w łeb z małego dystansu, a facet nawet nie poczuł. Brawo Eidos Montreal. To jest właśnie etap, który z pewnością docenią wszyscy ludzie grający tak, jak ja.
HumanGhost --> Pierwszą część poradnika pisałem jeszcze przed ukończeniem gry i poznaniem szczegółów osiągnięć. Wkrótce dodamy stosowne poprawki.
Skoro cały poradnik jest napisany w dwóch możliwych wariantach - pokojowym i agresywnym to czemu prolog nie jest tak opisany? Podobno walka w prologu wyklucza aczika za pokojowe przejście całej gry.
Ja ktoś nie dorósł to potrzebuje poradnika. Dla innych nie powinno być problemem rozgryźć co tylko możliwe.
Jak zaprogramuje wieżyczkę na atak wrogów to to będzie zaliczone jako to, ze ja zabiłem? Bo ja chcę achivment - nie zabijaj nikogo podczas całej gry. Proszę o odp.
baron23233 --> Skad pomysl, ze ten poradnik jest 'darmowym plikiem', i w jaki sposob cie to krzywdzi?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
















