(3) Wariant pokojowy - Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia
Aktualizacja:
(3) Wariant pokojowy: Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia
Niezależnie od wybranej metody wydostania się z zasadzki skontaktuje się z Tobą Pritchard, informując Cię, że Eliza skrywa się najprawdopodobniej w piwnicy pod wieżowcem. W celu dotarcia do piwnicy musisz skorzystać z kolejki linowej i to właśnie na jej odnalezieniu skupią się Twoje dalsze poczynania. Konkretnie rzecz biorąc, aktualny cel misji to przedostanie się do klatki schodowej prowadzącej na najniższy poziom wieżowca.
![]() | ![]() |
Na początek krótkie podsumowanie Twoich dotychczasowych poczynań. Jeżeli skorzystałeś z windy, to eksplorację nowej lokacji rozpoczniesz w lobby na poziomie 3 #1, a więc na wschód od aktualnego celu misji.
Jeżeli zeskoczyłeś na dół szybu windy i przeszedłeś przez szyby wentylacyjne, to eksplorację nowej lokacji rozpoczniesz w reżyserce na poziomie 4 #2, a więc również na wschód od aktualnego celu misji.
Jeżeli wbrew moim ostrzeżeniom przebiłeś się przez dwie ściany, to eksplorację nowej lokacji rozpoczniesz w korytarzu na poziomie 3, a więc na południe od aktualnego celu misji (teoretycznie najbliżej).
![]() | ![]() |
Jeżeli zależy Ci jedynie na szybkim i cichym przejściu przez tę lokację, to musiałbyś zbliżyć się do centralnego pomieszczenia na poziomie 3, czyli do studia telewizyjnego #1. Możesz tam dotrzeć idąc od strony lobby na zachód, używając schodów w reżyserce w celu zejścia na niższe piętro lub wybierając się na północ od strony zburzonej ściany. Po dotarciu na miejsce zachowaj czujność, albowiem w głównym pomieszczeniu studia oprócz przeciwników zauważysz również wieżyczkę obronną #2.
![]() | ![]() |
Przesuwaj się stopniowo na zachód #1, trzymając się południowej ściany studia telewizyjnego i pomagając sobie na różne sposoby (m.in. przeskakiwanie między sąsiednimi zasłonami, ulepszenie System maskujący) w celu unikania pola widzenia przeciwników oraz wieżyczki. Docelowo musisz dotrzeć do lewego dolnego narożnika pomieszczenia #2, a więc znaleźć się na tyłach studia.
![]() | ![]() |
Skręć tu na północ i w dalszym ciągu dbaj o to żeby nie zostać zauważonym. Okolice wyjścia ze studia patrolowane są przez dobrze opancerzonego przeciwnika #1. Najlepiej odczekać aż wybierze się on w prawo i szybko udać się do wskazywanego przez grę celu wędrówki #2. Także i w tym przypadku bardzo pomocny może się okazać kamuflaż.
![]() | ![]() |
Jeżeli zależy Ci na dokładnym zbadaniu okolic studia telewizyjnego, to Twoim priorytetem powinno stać się dotarcie na balkoniki na poziomie 4. Jeżeli rozpoczynasz w lobby na poziomie 3, to udaj się na zachód, zatrzymując się po dotarciu do pierwszych możliwych drzwi #1 i rozbrajając zamek elektroniczny drugiego stopnia. Po znalezieniu się w środku skieruj się na piętro #2. Spowoduje to, że znajdziesz się w reżyserce na poziomie 4, czyli w pomieszczeniu, w którym rozpoczynałbyś swoją przygodę po wyjściu z szybu wentylacyjnego.
![]() | ![]() |
Jeżeli rozpoczynasz przy zburzonej ścianie lub jeżeli nie chcesz wejść na balkoniki od strony reżyserki, to możesz udać się do południowych schodów prowadzących na poziom 4. W tym celu musiałbyś obejść od południowej strony największe pomieszczenie tej lokacji #1, czyli studio telewizyjne. Uważaj na pojedynczego wartownika, który może stać oparty o ścianę #2.
![]() | ![]() |
Południowe schody na poziom 4 są monitorowane przez kamerę ochrony #1, aczkolwiek możesz ją wyłączyć. W tym celu musiałbyś wejść do zachodniego pomieszczenia #2, rozejrzeć się za terminalem komputerowym i złamać zabezpieczenie drugiego stopnia.

Oznaczenia na mapie: 1 - Przejścia na balkoniki.
![]() | ![]() |
Jak już wspomniałem, warto skupić się na dotarciu na balkoniki na poziomie 4. Możesz na nie wkroczyć od południowej #1 lub wschodniej #2 strony.
![]() | ![]() |
Balkoniki patrolowane są w sumie przez trzech wartowników. Najlepiej byłoby ich wszystkich ogłuszyć i o wiele łatwiej jest tego dokonać rozpoczynając od południowej strony. Możesz bowiem w pierwszej kolejności ogłuszyć pojedynczego najemnika #1, a następnie zająć się dwoma kolejnymi #2, którzy rozstawieni są nieco dalej. Niezależnie od wybranej strony musisz się pilnować i dbać o to żeby momenty ataku i odciągania ciała nie zostały przez nikogo odnotowane.
![]() | ![]() |
Pozostań na balkonikach na poziomie 4 i odszukaj wschodnie schody prowadzące na główny poziom studia telewizyjnego #1. Musisz tu zachować czujność, albowiem okolica ta jest nie tylko patrolowana przez przeciwników, ale również monitorowana przez wieżyczkę obronną. Zejdź mniej więcej do połowy schodów i przeskocz szybko nad lewą balustradą #2, pomagając sobie tu w razie potrzeby ulepszeniem System maskujący.

Oznaczenia na mapie: 1 - Terminal sterowania wieżyczką.
![]() | ![]() |
Odszukaj schowany przy schodach terminal komputerowy #1 z zabezpieczeniem drugiego stopnia. Włamanie się do systemu w połączeniu z ulepszeniem Przejęcie wieżyczki pozwoli Ci na wyłączenie wieżyczki obronnej #2, co znacząco ułatwi zabezpieczenie głównego pomieszczenia studia.

Możesz już przystąpić do oczyszczania pomieszczenia studia telewizyjnego (powyższy screen). Jeżeli udało Ci się wyłączyć wieżyczkę obronną, to będzie to stosunkowo łatwe. Jeżeli nie udało Ci się z kolei tego dokonać, to będziesz musiał więcej uwagi poświęcać pozostawaniu w ukryciu. Warto też w takiej sytuacji rozważyć możliwość przeniesienia wieżyczki obronnej pod ścianę (wymagane ulepszenie Przesuwanie ciężkich przedmiotów) lub eliminować wrogów tylko z odległości. Nie musiałbyś martwić się o to gdzie upadną ich ciała, gdyż wieżyczka zajmuje się wyszukiwaniem jedynie żywych celów.
![]() | ![]() |
Centralne pomieszczenie studia telewizyjnego powinno być patrolowane przez czterech przeciwników. Proponuję w pierwszej kolejności ogłuszyć najemnika, który rozgląda się najbliżej biurka prezenterów #1. Następnie udaj się do północno-wschodniego narożnika pomieszczenia i z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności pozbądź się silnie opancerzonego typka pilnującego przejścia do kolejnej lokacji #2.
![]() | ![]() |
Do ogłuszenia powinno pozostać Ci już tylko dwóch wrogów okupujących wschodnią część studia telewizyjnego #1. Ich pola widzenia niestety często się krzyżują, tak więc warto co najmniej jednego z nich zaatakować z odległości #2. Po zakończonej akcji upewnij się, że w najbliższej okolicy nie ma już żadnych innych wrogów.
![]() | ![]() |
Jeżeli udało Ci się pomyślnie ogłuszyć wszystkich wartowników, to możesz przystąpić teraz do zbadania całej lokacji. Polecam rozpocząć od poziomu 3. W lobby niedaleko wind odnajdziesz Ebooka. Reżyserka na poziomie 3 (wschodnia część lokacji) #1 skrywa z kolei niezabezpieczony terminal komputerowy oraz palmtopa #2 z hasłem Skylark powiązanym z loginem Atresman.
![]() | ![]() |
We wschodniej części poziomu 3 odnajdziesz niewielki składzik #1, wewnątrz którego znajduje się kilka interaktywnych szafek. Kolejne ciekawe miejsce to niewielkie biuro znajdujące się na południe od głównego pomieszczenia studia telewizyjnego #2. W środku odnajdziesz pistolet obezwładniający, niezabezpieczony terminal komputerowy oraz terminal z zabezpieczeniem drugiego stopnia. Włamanie się do drugiego komputera pozwoli Ci na wyłączenie kamery ochrony zawieszonej przy pobliskich schodach.
![]() | ![]() |
Na poziomie 4 jedynym godnym uwagi miejscem jest wielokrotnie wspominana już reżyserka #1. Odszukaj Ebooka, a następnie wejdź do niewielkiego składziku przylegającego do reżyserki #2. Tu natrafisz między innymi na skrzynię z amunicją oraz na rewolwer.
![]() | ![]() |
Na sam koniec zostaw sobie zbadanie głównego studia telewizyjnego na poziomie 3 #1, czyli miejsca gdzie poprzednio unikało się wrogów oraz wieżyczki. Na tyłach studia odnajdziesz palmtopa #2 z hasłem lavadome powiązanym z loginem mwells.
![]() | ![]() |
Jeżeli chodzi o samo studio, warto przede wszystkim poświęcić trochę czasu na zajrzenie do wszystkich szuflad #1. Odnajdziesz w ten sposób upgrade broni (szuflada zakrywana przez kartony) oraz palmtopa z hasłem tiptree powiązanym z loginem klighter. Oprócz tego dobrze byłoby wejść w interakcję ze wszystkimi pięcioma terminalami komputerowymi #2. Część komputerów wymaga podania hasła i możesz decydować się na rozwiązywanie mini-gier hackerskich lub na używanie haseł pozyskanych z odnalezionych wcześniej palmtopów.

Niezależnie od podjętych do tej pory decyzji powinieneś docelowo dotrzeć do klatki schodowej zlokalizowanej na tyłach studia (powyższy screen).
![]() | ![]() |
Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przebijanie ścian, to warto rozważyć zburzenie lewego fragmentu ściany #1. Na taki krok radzę zdecydować się tylko jeżeli ogłuszyłeś wszystkich wrogów, gdyż w przeciwnym wypadku możesz ich niepotrzebnie zaalarmować. Skorzystaj z drabinki i następnie wejdź do szybu wentylacyjnego #2, który doprowadzi Cię do klatki schodowej.
Nagroda: 2600 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
![]() | ![]() |
Jeżeli nie chcesz lub nie możesz zburzyć fragmentu ściany, to pozostanie Ci podejście do prawych drzwi #1. Tutejszy zamek elektroniczny #2 ma zabezpieczenie zaledwie pierwszego stopnia, tak więc odblokowanie dostępu do klatki schodowej nie powinno okazać się trudne.
Nagroda: 2525 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 4 (Dotarcie do kolejki linowej).
0
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Akt III - Kanada, Detroit
- Twarzą w twarz z Elizą Cassan
- Informacje wstępne | Twarzą w twarz z Elizą Cassan | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Dotarcie do pokoju 404 | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (2) Wariant pokojowy - Wydostanie się z zasadzki | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (2) Wariant agresywny - Wydostanie się z zasadzki | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wariant pokojowy - Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia
- (3) Wariant agresywny - Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia
- (4) Wariant pokojowy - Dotarcie do kolejki linowej | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant agresywny - Dotarcie do kolejki linowej | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (5) Wariant pokojowy - Wezwanie kolejki linowej | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (5) Wariant agresywny - Wezwanie kolejki linowej | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (6) Wariant pokojowy - Dotarcie do głównego obszaru piwnicy | Bunt Ludzkości
- (6) Wariant agresywny - Dotarcie do głównego obszaru piwnicy | Bunt Ludzkości
- (7) Wariant pokojowy - Dotarcie do klatki schodowej | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (7) Wariant agresywny - Dotarcie do klatki schodowej | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (8) Zejście na najniższy poziom piwnicy | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (9) Wariant pokojowy - Dotarcie do pokoju 802-11 | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (9) Wariant agresywny - Dotarcie do pokoju 802-11 | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (10) Pokonanie Jeleny Fedorowej | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (10) Pokonanie Jeleny Fedorowej - zmiany w wersji rozszerzonej (Director's Cut)
- (11) Dotarcie na lądowisko | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Twarzą w twarz z Elizą Cassan
- Akt III - Kanada, Detroit
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








































