(4) Wariant pokojowy - Znajdź miejsce spotkania | Deus Ex Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
(4) Wariant pokojowy: Znajdź miejsce spotkania

Opuszczamy w końcu nieprzyjacielski statek Belltower. Pakujemy się jednak do samej paszczy lwa, czyli do bazy naszego odwiecznego rywala. To tutaj mamy spotkać się z osobą, która pomagała nam od samego początku.

Po przejściu przez bramę znajdziesz się w hangarze załadunkowym. Otworzysz go wskazywanym przez grę przełącznikiem (1 na mapie), ale najpierw sugeruję udać się do pobliskiego kontenera (2 na mapie) i zabrać ze sobą pistolet maszynowy. Nigdy nie wiadomo, kiedy przyda się tak skuteczna broń, mimo działania w konspiracji.

Zauważ, że status strażników ustawiony jest na ostrożny, a to oznacza, że po przesunięciu wajchy, będą oni bardzo uważnie podchodzić do swoich obowiązków. Jeden ze stróżów zacznie przesuwać się w Twoją stronę, co da Ci okazję do jego załatwienia. Drugi będzie patrolował teren wokół lub pójdzie wyglądać za barierki. Lokacji dogląda też kamera monitorująca.

Ostatecznie znajdziesz się na terenie drugiego doku załadunkowego. Ochrania go robot szturmowy, którego chwilowo radzę unikać oraz trzech strażników. Jeden przesiaduje w stróżówce (3 na mapie) na podwyższeniu, drugi pałęta się w pobliżu głównego wejścia (4 na mapie; uwaga na kamerę), a trzeci stoi oparty o ścianę kontenera (5 na mapie; wcześniej może się przechadzać).

Tego ostatniego łatwo załatwisz jeśli tylko dysponujesz ulepszeniem ramion. Wówczas zakradnij się z drugiej strony i silnym ciosem wyważ newralgiczną ścianę. Warto także odwiedzić wspomnianą wartownię (3 na mapie). Oprócz wielu przedmiotów zyskasz z niej dostęp do komputera z lokalnymi zabezpieczeniami. Kiedy wyeliminujesz wszystkich żywych przeciwników, możesz rzucić granatem EMP (jeśli tylko masz go na stanie) w grasującego robota.

Lasery broniące dostępu do pierwszego doku załadunkowego mają zaledwie pierwszy poziom zabezpieczeń, ale jeśli nie chce Ci się grać w mini-gierkę, da się je ominąć kanałem wentylacyjnym (F na mapie).

Zanim przejdziemy do opisu dalszej część misji, warto wspomnieć o licznych bonusach ukrytych w lokacji. Do wielu z nich bez problemu dostaniesz się jeśli potrafisz wysoko skakać, a więc zainwestowałeś w protezę nóg. W przeciwnym razie możesz sobie pomóc podkładając walające się tu i ówdzie skrzynki. Czasem będziesz też musiał rozbijać ściany silną ręką.

Zwróć przykładowo uwagę na kontener (6 na mapie) umieszczony na podwyższeniu, gdzie ukryto trochę piwa i amunicji. Większa nagroda czeka po wyważeniu ściany (7 na mapie). Tutaj schowano karabin obezwładniający wraz z dodatkową porcją strzałek i medykamentami. Rzecz na pewno godna uwagi.
Dobrze ponadto zajrzeć do sąsiedniej lokacji (8 na mapie). W położonym na górze kontenerze znajdziesz tubę do wyrzutni rakiet - przedmiot związany z nieaktywowanym jeszcze zadaniem pobocznym (niedługo się o nim dowiesz), a oprócz tego technologię przyspieszającą przeładowanie broni i nieco kredytów.

Obłowić się możesz też wchodząc do pojemnika zawieszonego pod sufitem (9 na mapie). Premią za dotarcie do niego będzie karabin snajperski oraz inne cenne przedmioty. Warto zresztą bliżej zainteresować się stropem tutejszych doków.

Cały teren można oglądać z góry jeśli tylko wejdziesz na dach stróżówki, do czego przyda się nadnaturalna zdolność do skakania lub układanka ze skrzyni. Na górze znajdziesz drabinę (10 na mapie), która zaprowadzi Cię aż pod sam sufit. Stamtąd kanałem (G na mapie) da się przejść do sąsiedniego doku załadunkowego.

Skorzystaj ponadto z przewodu (H na mapie), a odkryjesz pokoik ze zwiększeniem magazynku broni i drabinę prowadząca na dół. Z tego miejsca (11 na mapie) możesz zresztą wdrapać się na górę już na starcie rozgrywki, wykorzystując zlokalizowane w pobliżu skrzynie.

Tyle jeśli chodzi o sekrety. Przy standardowym kontynuowaniu podróży, znajdziesz się przed wejściem (12 na mapie) do pierwszego doku. Tutaj poziom trudności nieco wzrośnie, a wszystko przez większą koncentrację sił porządkowych Belltower.

Obszar ochrania siedmiu strażników, z których dwóch siedzi w biurze (13 na mapie), a jeden dogląda hali ze schodów nad wieżyczką bojową (14 na mapie). Tych pracujących w pomieszczeniu sugeruje zlikwidować wrzucając do środka jakiś granat (np. gazowy). W tym celu możesz wykorzystać wlot w suficie. Przede wszystkim jednak unikaj kontaktu ze wspomnianą wieżyczką. Możesz się nią zająć po zhakowaniu komputera w biurze.
Oczywiście nie musisz likwidować wszystkich wrogów, gdyż celem jest tylko dotarcie do kanału wentylacyjnego (15 na mapie), który zaprowadzi Cię do sekretnej lokacji z komandor Keitner. To ona przez ten cały czas pomagała naszemu bohaterowi.

Podobnie jak drugi dok, także pierwszy obfituje w liczne skarby. Na pierwszy pod postacią wieżyczki ochrony, komputera bezpieczeństwa, ebooka i amunicji natkniesz się w kontenerze (16 na mapie). Wcześniej jednak będziesz musiał walnąć pięścią w podniszczoną ścianę.

Niżej (17 na mapie) czeka na Ciebie mechanizm zapłonowy do wyrzutni rakiet - element wchodzący w skład przyszłego zadania pobocznego. Jeśli natomiast dostaniesz się do kontenera podpiętego na dźwigu (18 na mapie), zainstalujesz laserowy system celowniczy oraz wejdziesz w posiadanie amunicji do pistoletu maszynowego.
Do wyszczególnionych miejsc doskoczysz tak jak ostatnio - dzięki protezom nóg lub po podstawieniu skrzynek. Pamiętaj też, że na teren doków możesz dostać się też z poziomu sufitu, o czym była mowa wcześniej.
0
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Ucieczka z patelni
- (1) Wariant pokojowy - Ucieknij i znajdź swój sprzęt | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (1) Wariant agresywny - Ucieknij i znajdź swój sprzęt | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (2) Wariant pokojowy - Znajdź CIC | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (2) Wariant agresywny - Znajdź CIC | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wariant pokojowy - Znajdź port wypadowy | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (3) Wariant agresywny - Znajdź port wypadowy | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant pokojowy - Znajdź miejsce spotkania | Deus Ex Bunt Ludzkości
- (4) Wariant agresywny - Znajdź miejsce spotkania | Deus Ex Bunt Ludzkości
- Ucieczka z patelni
- Akt IV - Hengsha, Brakujące ogniwo, Singapur, Panchaja
- Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut - poradnik do gry
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
