(1) Wariant pokojowy - Dotarcie w okolice anteny | Deus Ex Bunt Ludzkości
Aktualizacja:
(1) Wariant pokojowy: Dotarcie w okolice anteny
Jeżeli masz zamiar dotrzeć do anteny i po drodze jedynie ogłuszać przeciwników lub w ogóle ich omijać, to czeka Cię niestety dość wymagająca i długa przeprawa. Ze swojej strony polecam zaopatrzyć się w broń paraliżującą, dzięki której możliwe będzie sprawne eliminowanie wrogów z odległości.

Oznaczenia na mapie: 1 - Zachodni korytarz; 2 - Główna ścieżka do siedziby gangu; 3 - Zewnętrzna klatka schodowa prowadząca na dach budynku.
![]() | ![]() |
Najpierw musisz przedostać się na plac przylegający do siedziby gangu i są na to trzy zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant zakłada skorzystanie z przejścia zlokalizowanego na zachód od siedziby gangu #1. Skręć w prawo, a powinieneś zobaczyć przed sobą kilka dużych skrzyń #2.
![]() | ![]() |
Nie radzę już teraz niszczyć skrzyń, bo zaalarmowałoby to przeciwników. O wiele lepiej jest ustawić się pomiędzy skrzyniami i zaatakować z użyciem wyciszonej broni pierwszego z nich #1. Odsuń się i po kilku chwilach w analogiczny sposób pozbądź się drugiego wartownika. Dopiero teraz przesuń lub zniszcz skrzynie. Omiń unieszkodliwionych bandytów i otwórz drzwi prowadzące na plac #2.
![]() | ![]() |
Drugi wariant zakłada wybranie głównej drogi prowadzącej do siedziby gangu, zlokalizowanej na południe od niej #1. Eliminacja wartownika (lub wartowników) jest niewskazana, tak więc lepiej jest skorzystać z przejścia zlokalizowanego na lewo od kontenera #2.
![]() | ![]() |
Trzeci wariant jest zdecydowanie najlepszy i zakłada zaatakowanie lub zaskoczenie gangsterów z wysokości. Za rozwiązaniem tym przemawia to, że przeciwnicy nie radzą sobie zbyt drodze w odnajdywaniu osób rozstawionych nad nimi. W celu wdrożenia tej metody odszukaj wąską alejkę na południowy-zachód od siedziby gangu #1. Użyj drabiny, po czym przystąp do wspinaczki, korzystając z zewnętrznej klatki schodowej #2.
![]() | ![]() |
Po dotarciu na samą górę otwórz drzwi i wejdź do budynku #1. Podążaj tu jedyną możliwą ścieżką, ignorując po drodze zamkniętą bramkę. Docelowo musisz dotrzeć do nowych drzwi #2, prowadzących na dach przylegający do siedziby gangu.
![]() | ![]() |
Zauważ, że znalazłeś się nad przeciwnikami i możesz się tu zachować na kilka sposobów. Lepszym rozwiązaniem jest przystąpienie do ich starannej eliminacji z użyciem wyciszonej lub paraliżującej broni #1. Jeżeli nie chcesz likwidować wrogów lub nie dysponujesz odpowiednim wyposażeniem, to warto skupić się jedynie na zejściu na dół. Możesz w tym przypadku skorzystać z ulepszenia amortyzującego upadek z dużej wysokości (System lądowania Ikar) lub poskakać trochę po okolicznych obiektach #2 celem dotarcia do jednej z zewnętrznych klatek schodowych.

Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście do siedziby gangu; 2 - Zejście do kanałów.
![]() | ![]() |
Skoro dotarłeś już na placyk, musisz się teraz zająć obmyśleniem sposobu wejścia do siedziby gangu. Zdecydowanie polecam w tym przypadku skorzystanie z zejścia do kanałów. W tym celu udaj się na wschód #1 i rozejrzyj się za interaktywnym włazem #2. Przejście przez kanały nie tylko pozwoli Ci uniknąć wielu przeciwników, ale i też wyjść na powierzchnię niedaleko drzwi prowadzących do anteny.
![]() | ![]() |
Kieruj się na północ, korzystając przy pierwszej możliwej okazji z wąskiego przejścia blokowanego przez beczkę #1. Zapisz w tej okolicy dla pewności stan gry #2, a to dlatego, że kanały pilnowane są przez kilku przeciwników.
![]() | ![]() |
Po skorzystaniu z pierwszego tunelu musisz dokonać wyboru drogi do celu. Pierwszy wariant to skorzystanie z kolejnego wąskiego przejścia, tym razem blokowanego przez dwie beczki #1. Niestety, jest to możliwe tylko jeżeli posiadasz ulepszenie, dzięki któremu Jensen uodparnia się na działanie gazu (Zaimplantowana oddycharka). W przeciwnym wypadku zabiłyby Cię jego trującego opary #2.
![]() | ![]() |
Jeżeli udało Ci się przejść przez "trujący tunel", to powinieneś dotrzeć do drabiny #1. Skorzystaj z niej i zauważ, że znalazłeś się w odgrodzonym obszarze, w którym przebywa kilku bezdomnych. Odszukaj beczki, na które będziesz mógł wskoczyć #2, a z nich na kontener.
![]() | ![]() |
Upewnij się, że żaden z przeciwników nie zmierza w Twoją stronę i przeskocz nad siatką #1. Obróć się teraz nieznacznie w lewo i udaj się w stronę odgrodzonego obszaru z niewielką dziurą #2.
![]() | ![]() |
Drugi wariant zakłada zignorowanie tunelu z trującym gazem i w takiej sytuacji musiałbyś rozpocząć od wyeliminowania bandyty patrolującego ten obszar #1. Na szczęście bardzo łatwo można go zaskoczyć. Przejdź teraz po kładce i skręć w lewo #2.
![]() | ![]() |
Jak zapewne zauważyłeś, za barykadą rozstawionych jest trzech przeciwników #1. Jeżeli dysponujesz kamuflażem, to możesz podjąć próbę przejścia obok nich. W przeciwnym wypadku należy ich wyeliminować. Najlepiej jest atakować ich po kolei, chowając się po każdej udanej akcji za zasłoną #2. Jeżeli wybrałeś tu wariant siłowy, to zbadaj po wygranej bitwie ciała wrogów, odnajdując przy jednym z nich palmtopa z kodem 5962 potrzebnym do rozbrojenia anteny.
![]() | ![]() |
Upewnij się, że zlikwidowałeś bandytów i przeskocz przez barykadę. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do drabiny #1. Skorzystaj z niej, a znajdziesz się w opisanym również w pierwszym wariancie odgrodzonym obszarze #2.

Oznaczenia na mapie: 1 - Drzwi prowadzące do anteny.
![]() | ![]() |
Znajdujesz się już niedaleko drzwi prowadzących do anteny, ale w dalszym ciągu powinieneś się pilnować, bo w okolicy roi się od jednostek wroga. Jeżeli masz zamiar unikać wzroku przeciwników, to najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z dziury w ścianie zasłanianej przez dwie beczki #1. Wyskocz z dziury i następnie zlokalizuj przejście częściowo jedynie zabite deskami #2.
![]() | ![]() |
Musisz się pilnować, bo po okolicy tej krąży pojedynczy wartownik #1. Najlepiej byłoby odczekać aż odejdzie i go całkiem ominąć lub zaatakować z zaskoczenia. Możesz już skierować się do zamkniętych wschodnich drzwi #2. Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 2 (Wyłączenie anteny).
0
Komentarze czytelników
-=Esiu=- Legend
Ja Barretta pokonałem rzucając mu pod nogi granat emp, a później strzelając do niego tylko pistoletem obezwładniającym 12 czy 13 razy. Biedak sie nawet ruszyć nie mógł :P
Jedyne co w Deus Ex mi sie nie podoba to zmuszanie do walk z tymi bossami, dziwie sie że nie wprowadzili możliwości dogadania sie z nimi w jakiś sposób, bądź całkowitego ominięcia ich. Jakieś przejście pare razy trudniejsze do znalezienia i odpowiednia ilość pd za to. No i może jeszcze pare misji dodatkowych.
Mam nadzieje że "The missing link" dostarczy kilku godzin dodatkowej rozgrywki, i że nie bedzie to pierwszy i ostatni dodatek do Deus Ex.
zanonimizowany688318 Legionista
Święty! Nie sądzę aby mój sposób pokonania Barreta był doskonały. W końcu ma on zarówno zalety jak i minusy. . Jest on jednak SKUTECZNY, a skuteczna taktyka nie może być beznadziejna.
Typowe "shoot him until he is dead'' jest wtedy kiedy strzelasz do bossa nie mając żadnej taktyki w oczekiwaniu że może w końcu zginie. W takim wypadku zwykle w ogóle się nie myśli tylko grzeje z czego popadnie do bossa a później się płacze bo dostało się granatem i GAME OVER.
Moja taktyka skupia się na zminimalizowaniu strat w zdrowiu ( nie straszne są nam granaty ani minigun barreta, a jego 'chwyt' można bez problemu ominąć ) jak również wykorzystaniu umiejętności ( w tym wypadku niewidzialność - wróg nie wie gdzie jesteśmy). Ważne aby być blisko bossa - celność i łatwiejsze omijanie ataków. Wbrew temu co napisałeś bossa pokonałem dosyć szybko tym sposobem. 1 granat i bodajże 2x razy Stun Gun + shotgun/combat rifle z bliska. Pokonałem go w około 2 minutki (nie jestem pewien, a tak - to nie jest 30 sekund :P )
"Bez urazy' ale opisany sposób zabicia Barretta jest beznadziejny..."
Rzeczywiście bez urazy. W końcu to nic osobistego kiedy piszesz że mój pomysł jest beznadziejny. Przecież w tej grze chodzi o to aby kombinować. Na pokonanie bossa są miliony różnych sposobów. Można wykorzystać otoczenie (beczki, gaśnice..), słabe strony przeciwnika (wolno się porusza ), bronie rozrzucone dookoła, ekwipunek, umiejętności, ulepszone bronie.....
Każdy może pokonać bossa tak jak chce i to właśnie w tej grze chodzi. Nie zmuszam nikogo do zastosowania mojej taktyki, ale stwierdzenie że jest beznadziejna ?! Z tym nie mogę się zgodzić.
wysiak Legend
Faustic --> Na jakim poziomie trudnosci grales? I jesli twoj sposob wymaga wykupienia niewidzialnosci, to nie jest zbyt dobry, ja skonczylem gre sposobem skradankowym nie inwestujac w nia ani punktu.
Imho najprosciej Barretta mozna pokonac wykorzystujac otoczenie - zaraz po rozpoczeciu walki rzucamy w niego pojemnikiem z gazem, a gdy sie zatacza, rzucamy wybuchajaca beczke, biegniemy do innego pojemnika z gazem, potem znowu beczka - trzy takie powtorzenia powinny wystarczyc, potem juz bossa mozna dobic czymkolwiek, jeden granat lub kilka strzalow z pistoletu powinno wystarczyc. Walka wygrana bez straty zdrowia i bez straty amunicji.
Natomiast pozostalych dwoch bossow-najemnikow najprosciej pokonac
zanonimizowany688318 Legionista
Gram na poziomie 'Give me a challenge'. To jest poziom normalny. Mój sposób nie jest w pełni uniwersalny :) Lepiej działa jeśli ktoś wcześniej zainwestował w niewidzialność. Rzecz jasna jeśli ktoś chciałby w nią inwestować tylko dla pojedynku z bossem - wtedy to byłoby bez sensu. Jednak to przecież oczywiste. Ot, po prostu skoro uznałem niewidzialność za przydatną zainwestowałem w nią, a później wykorzystałem tę umiejętność do walki z bossem. Oczywiście można i bez niewidzialności skorzystać z mojej taktyki, z niewidzialnością jednak jest bezpieczniej. Moim zdaniem 'pomysł z beczkami' jest dobry, na pewno uniwersalny. Co by była jasność - gdybym miał komuś poradzić najprostszy sposób to pewnie byłoby to ogłuszenie wroga (czymkolwiek : EMP, Stun Gun, pojemnik z gazem... to co jest pod ręką ) a później rzucanie wybuchającymi beczkami. Po prostu nie widzi mi się to aby mój pomysł był zły skoro okazał się skuteczny, w dodatku pozwolił mi na szybkie pokonanie wroga. To tylko inna droga do osiągnięcia celu. Że może bardziej 'kręta' ? No cóż, każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. Zarówno w moim jak i innych sposobach został wykorzystany element dezorientacji i ogłuszenia wroga. W moim przypadku wróg nawet gdy na chwilkę się ocknął wciąż nie wiedział gdzie jestem. :)
szczypiorofixpw Pretorianin
Gra świetna, skończyłem DC 2 razy, zdobyłem wszystkie acziki. Podstawkę również skończyłem dwa razy ale nie wszystkie acziki, na razie robię przerwę ale na pewno do niej wrócę. Spolszczyć można samemu, jest dobry przepis dostępny na stronach społeczności tego Deus Exa. Jest kilka zdań niespolszczonych ale poza tym działa bardzo dobrze.
pg2 Centurion
Szkoda że kochana cenega nie spolszczyła wersji reżyserskiej :D
A.l.e.X Legend
--->pg2 - sam sobie możesz spolszczyć zajmie to jakieś 5 min.
FantomPL Junior
Grałem na najwyższym poziomie trudności bez zabijania(nie omijając wrogów) , uruchamiania alarmów i robiąc wszystkie zadania poboczne.
W prologu trzeba omijać wrogów nie dając się wykryć, bareta da się ściągnąć około 5-7 magami z pistoletu (na łatwym poziomie trudności to około 3-4), pod warunkiem że zebrałeś wszystkie ulepszenia do niego (penetracja, dmg, tłumik i ułatwiający sprawę laser), taktyka to niewidka i uciekanie (klasyczny hit&run predatora podczas którego można władować nawet 5 strzałów w głowę zanim się odwróci).
Drugiego bosa załatwiłem minami odłamkowymi (z 10 napewno władowałem), ale też można czekać na niewidce z karabinem maszynowym (można znaleźć przed walką) i pakować w plecy.
Trzeciego to z tajfuna wziełem bo miałem prawie wszystkie umiejętności odblokowane i mi się nudziło (jak się przechodzi takim stylem gry to się narzeka na nadmiar wszystkiego)
boy3 Legend
Nikt nie wpadł na to żeby handlarzy i takie ulepszenia broni oraz zestawy praxit umieścić na mapie, żeby łatwiej było je odnaleźć w grze, co?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
































