Wakacyjna przerwa dobiegła końca, toteż czas ponownie otworzyć wrota do mojego zajazdu i zaprosić Was na wizytę, podczas której wspólnie przyjrzymy się wydarzeniom ze świata gier RPG z ostatnich dwóch miesięcy, a także sprawdzimy, co ciekawego przyniesie wrzesień.
Czas leci, pory roku przemijają jedna za drugą, a mój zajazd RPG jak stał, tak stoi. Witam się z Wami w jego skromnych progach po wakacyjnej przerwie i zapraszam do zapoznania się z podsumowaniem minionych dwóch miesięcy. Powiedzieć, że na przestrzeni lipca i sierpnia działo się całkiem sporo, to nie powiedzieć nic. Nie traćmy więc czasu – bierzmy do rąk kufle wypełnione po brzegi smacznymi trunkami i sprawdźmy, co podczas wakacji wydarzyło się w świecie gier RPG.
Minione dwa miesiące upłynęły dla świata gier RPG przede wszystkim pod znakiem dwóch wydarzeń – prezentacji gier wydawanych przez THQ Nordic, a także targów Gamescom.
Zestawienie najciekawszych wieści otwiera zapowiedź Fatekeepera, czyli gry RPG akcji od niezależnego studia Paraglacial. Choć mowa o debiutanckim projekcie deweloperów z Garmisch-Partenkirchen, to jednak wiele wskazuje na to, że twórcy wystartują z wysokiego C. Zamierzają bowiem dostarczyć duchowego spadkobiercę kultowego Dark Messiah of Might and Magic, a także produkcję, która wypełni pustkę po anulowanym polskim Hellraidzie.
Fatekeeper przeniesie nas do mrocznego świata fantasy i pozwoli przemierzyć liniowe (choć nie do końca korytarzowe) lokacje. Po drodze będziemy zajmować się przede wszystkim eliminacją przeciwników, ale nie zabraknie też między innymi rozwiązywania zagadek. Oprawę graficzną na wysokim poziomie zapewni silnik Unreal Engine 5.
Korzystając z okazji, zachęcam do zapoznania się z artykułem Drauga, w którym przekonuje on, że Fatekeeper będzie grą, na jaką czekał prawie 20 lat.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 z całą pewnością zasługuje na miano produkcji, która miała naprawdę „pod górkę”. Wiele wskazuje jednak na to, że kontynuacja kultowego dzieła zespołu Troika Games jest już na ostatniej prostej. Niestety na tym etapie również czekały na nią problemy.
Jej wydawca, czyli firma Paradox Interactive, postanowił bowiem pozytywnie zaskoczyć graczy ceną podstawowej wersji tej produkcji. Problem w tym, że jednocześnie zdecydowano się… okroić ją z dwóch grywalnych klanów wampirów, czyli Lasombra i Toreador, które trafiły wyłącznie do droższej edycji Premium. Jak nietrudno się domyślić, taki pomysł nie przypadł do gustu fanom, toteż szybko pojawiły się sygnały, że wydawca może jeszcze zmienić zdanie. W chwili pisania tych słów wciąż jednak czekamy na jego następny ruch w tej kwestii, mając nadzieję, że będzie to ukłon w stronę fanów.
Ponadto dowiedzieliśmy się, że Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 zadebiutuje 21 października. Grę można było sprawdzić na targach gamescom, toteż zachęcam do zapoznania się z naszymi wrażeniami z jej ogrywania.
Nie byłbym sobą, gdybym nie poświęcił nieco miejsca The Expanse: Osiris Reborn. W lipcu dowiedzieliśmy się bowiem, że deweloperzy nie zamierzają kopiować Mass Effecta; niemniej jednocześnie nie ukrywają oni, że seria BioWare miała na nich „ogromny wpływ”.
Sierpień przyniósł natomiast konkrety na temat długości kosmicznej przygody od Owlcat Games, która powinna zamknąć się w 20-30 godzinach. Ponadto pokaz Find Your Next Game na gamescomie pozwolił nam zobaczyć kultowe lokacje z serialu The Expanse w wirtualnym wydaniu.
Nie ma co ukrywać, że zdaniem wielu (większości?) graczy, Starfield nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Niemniej Bethesda nie składa broni i pracuje nad jego rozwojem. Deweloperzy tworzą przede wszystkim drugi dodatek fabularny, który ma sprawić, że podróże w kosmos będą „bardziej satysfakcjonujące”. Jak sugerują dane wyciągnięte przez fanów z plików gry, autorzy mogą przygotowywać grunt pod umożliwienie swobodnego latania w przestrzeni międzygwiezdnej lub przynajmniej międzyplanetarnej. Ponadto do gry mają zostać dodane bliżej niesprecyzowane „nowe systemy”, a także „funkcje, o które prosili gracze”; te ostatnie w ramach darmowych aktualizacji.
Korzystając z okazji, warto przypomnieć, ze Skyblivion, czyli fanowski remake gry The Elder Scrolls IV: Oblivion na silniku Skyrima, ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Niedawno jego autorzy pozwolili nam zobaczyć pierwsze piętnaście minut rozgrywki ze swojego dzieła. Jednocześnie The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, czyli oficjalny remaster, może się pochwalić przyciągnięciem 9 milionów graczy w trzy miesiące od premiery.
I… to by było na tyle. Do przeczytania za miesiąc!

Zajazd RPG „U Vergila” to cykl Krystiana „Vergila” Pieniążka, w którym podejmuje temat gier z gatunku RPG. Rzućcie okiem na poprzednie publikacje z tej serii:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.