

Fatekeeper PC
RPG akcji z widokiem FPP w klimacie fantasy, inspirowane grami takimi jak Hellraid oraz Dark Messiah of Might and Magic. Fatekeeper to klasyczna, liniowa przygoda, która wyróżnia się immersyjnym systemem walki i brutalnymi „finiszerami”.
Fatekeeper Premiera PC
wczesny dostęp
grudzień2025
Steam
grudzień2025
producent: Paraglacial wydawca: THQ Nordic / Nordic Games
Angielskie napisy
Wakacje w świecie RPG były gorące. Od kontrowersji wokół Vampire: Bloodlines 2 po wielkie nadzieje dla Starfielda
Na taką grę czekałem prawie 20 lat. Szykuje się spadkobierca Dark Messiah of Might and Magic i polskiego Hellraid
Legendarne RPG akcji Dark Messiah of Might and Magic doczeka się duchowego następcy. Twórcy gry Fatekeeper inspirowali się również polskim Hellraid
Gameplay
Podobnie jak skasowana produkcja Polaków, Fatekeeper łączy klimat fantasy i widowiskową akcję w widoku pierwszoosobowym (FPP) z wyraźnie zarysowanymi elementami RPG. Jest to gra zaprojektowana w tradycyjny sposób, w której przechodzimy liniowe poziomy wyposażone w tradycyjne odnogi zachęcające do eksploracji.
Uważne rozglądanie się, czasem połączone z rozwiązywaniem zagadek, jest nagradzane rozmaitymi przedmiotami. System ekwipunku w Fatekeeperze przypomina nieco gry RPG akcji typu hack’n’slash. Poza dwoma szybko zmienianymi zestawami oręża postać wyposażamy w pancerz, hełm, naszyjnik i pierścienie, a oprócz tego podnosemy chociażby mikstury i oleje na broń. Do tego dochodzi rozwijanie umiejętności bohatera i rozbudowana nauka zaklęć.
System walki jest umiarkowanie dynamiczny. Pasek kondycji zniechęca do zasypywania wrogów gradem ciosów, zamiast tego gracz powinien raczej polegać na odskokach i blokach – zwłaszcza na ostatnią chwilę, by mieć szansę wyprowadzić nieprzyjaciela z równowagi i wyprowadzić zabójczy kontratak, względnie wykonać brutalny „finiszer”.
Silnik
Fatekeeper powstał w oparciu o technologię Unreal Engine 5.
Ostatnia modyfikacja 1 sierpnia 2025
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Fatekeeper: 18+