Starfield nie powstaje w atmosferze crunchu, twierdzi szef Xbox Game Studios
Produkcja Starfielda nie opiera się na crunchu. Szef Xbox Game Studios jest spokojny o dobrą atmosferę w studiach podległych firmie Bethesda.

źródło: Steam | Starfield
Crunch, czyli wielogodzinna praca nad jakimś projektem, jest jednym z największych i najbardziej uporczywych problemów w branży gamingowej w ostatnich latach. Wielu deweloperów znalazło się pod ostrzałem za tego typu praktyki i choć nie ma studia, które byłoby nieskazitelne, niektóre z nich wzbudzają kontrowersje częściej niż inne. Bethesda, twórcy takich gier, jak Skyrim czy nadchodzący Starfield, jest jednym z nich.
Crunch w studiu Bethesda to przeszłość
Bethesda została kupiona przez Microsoft i według nowych szefów nie ma już problemów z crunchem. W ostatnim Q&A przeprowadzonym przez serwis Kotaku, szef Xbox Game Studios – Matt Booty – omówił dobrze udokumentowane problemy Bethesdy z crunchem w przeszłości i oznajmił, że z punktu widzenia dewelopera i jego studiów nie jest to już problemem.
Z rozmów z kierownictwem Bethesdy wiem, że nie mierzymy się z sytuacją, w której ludzie crunchują i występuje mobbing. Jestem o to spokojny – powiedział szef Xbox Game Studios.
Nie należy wierzyć firmom na słowo, gdy mówią, że należące do nich studia nie angażują się już w działania, za które były krytykowane w przeszłości, ponieważ nie są one bezstronne. Oczywiście nigdy nie można być pewnym, co dzieje się za kulisami, ale biorąc pod uwagę, jak wiele światła rzucono na ten konkretny problem w branży w ostatnich latach, z pewnością istnieje większa presja na kierownictwo studia, aby lepiej radziło sobie z organizacją czasu pracy.
„Spałem pod biurkiem”
Czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, że jedna z naszych ulubionych gier jest tak bardzo dopracowana właśnie z powodu pracy po godzinach. Matt Booty podczas wywiadu z lekką nostalgią wspominał swoje początki w branży gier, kiedy pracował dłużej, niż powinien.
To była po prostu część branży. Nie mówię tego, aby to usprawiedliwić, mówię tylko, że to była część naszej kultury. Dosłownie spałem pod biurkiem na początku mojej kariery. Patrzyliśmy na to, jak na odznakę honorową.
Warto przypomnieć, że Starfield miał zadebiutować 11 listopada tego roku, ale twórcy ogłosili, że data premiery zostanie przesunięta na rok pierwszą połowę 2023 roku. Produkcja będzie dostępna na komputerach oraz konsolach Xbox Series X.
Więcej na temat Starfielda przeczytacie tutaj:
- Starfield ma przypominać bardziej Morrowinda niż Fallouta 4
- Starfield ma cechy godne Fallouta, np. nałogowe skakanie i dom na kredyt
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
vorimenn Generał

Jeśli starają się ograniczyć crunch do minimum to biedny Schreierek. Nie będzie miał nad czym płakać i pisać swoich książeczek.
zanonimizowany1373230 Konsul
W USA pracowanie mniej niż 9h, to taki trochę w społeczeństwie wstyd delikatnie mówiąc. Dlatego jedzie sie na kilka robót. Zarabiają póki młodzi i nie mają zobowiązań rodzinnych. Dla młodych crunch jest lepszy niż latanie po kilku robotach. Za nadgodziny mają płatne więcej niż jakby ten czas spędzili w innej robocie. A i tak by go spędzili, bo młodzi jadą na kilka etatów. Z naszej perspektywy, innej kultury, takie pracowanie od świtu do nocy, może być dziwne, ale dla nich nie. Gonią za kasą póki młodymi są.
Chociaż i u nas powoli się to zmienia.
U nas np. kasjerki w supermarketach zabijają się o ty, by to one poszły w pracującą niedziele, bo zarobią po prostu mniej.
U mnie w zakładzie jak są pracujące soboty, to każdy przychodzi, bo kiedy zarabiać jak nie za młodu.
AUTO6 Generał

Starfield nie powstaje w atmosferze crunchu, twierdzi szef Xbox Game Studios
radek1982 Generał
"Dosłownie spałem pod biurkiem na początku mojej kariery. Patrzyliśmy na to, jak na odznakę honorową.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/starfield-nie-powstaje-w-atmosferze-crunchu-twierdzi-szef-xbox-ga/z922410" przecież powiedział że mu się podobało więc pracownicy chcą by ich crunchować.
Kostuch Chorąży
Starfield to będzie niedopracowane gówno jak większość gier Bethesdy