crunch Ostatnie wiadomości

Twórcy Kingdom Come: Deliverance „pracowali dzień i noc za minimalne wynagrodzenie”, by stworzyć solidne podstawy pod sukces KCD2, twierdzi programista Cyberpunka 2077 i Star Citizena

Twórcy Kingdom Come: Deliverance „pracowali dzień i noc za minimalne wynagrodzenie”, by stworzyć solidne podstawy pod sukces KCD2, twierdzi programista Cyberpunka 2077 i Star Citizena

Deweloper, który opracował AI do pierwszego Kingdom Come: Deliverance, podzielił się wspomnieniami z pracy w zespole Warhose Studios.

gry

Adrian Werner

11 lutego 2025

Twórcy Kingdom Come: Deliverance „pracowali dzień i noc za minimalne wynagrodzenie”, by stworzyć solidne podstawy pod sukces KCD2, twierdzi programista Cyberpunka 2077 i Star Citizena
„Każdego dnia czuję, jakbym ścigał się z czasem”. Przepracowując się przy Death Stranding 2, Hideo Kojima marzy o stworzeniu arcydzieła

„Każdego dnia czuję, jakbym ścigał się z czasem”. Przepracowując się przy Death Stranding 2, Hideo Kojima marzy o stworzeniu arcydzieła

Hideo Kojima zwrócił uwagę na fizyczne i psychiczne wyczerpanie podczas „najbardziej wymagającego okresu tworzenia” Death Stranding 2: On the Beach. Twórca chciałby jak najdłużej pozostać produktywny i kreatywny.

gry

Zuzanna Domeradzka

13 stycznia 2025

„Każdego dnia czuję, jakbym ścigał się z czasem”. Przepracowując się przy Death Stranding 2, Hideo Kojima marzy o stworzeniu arcydzieła
Kradzież pieniędzy, upokarzanie i samobiczowanie to tylko część nadużyć w studiu pomagającym przy AoE 4, The Last of Us i AC: Shadows. Ubisoft odpowiada na niepokojący raport

Kradzież pieniędzy, upokarzanie i samobiczowanie to tylko część nadużyć w studiu pomagającym przy AoE 4, The Last of Us i AC: Shadows. Ubisoft odpowiada na niepokojący raport

Crunch i toksyczni pracodawcy to częsty problem w branży gier, ale najwyraźniej zbyt rzadko zwraca się na to uwagę w przypadku outsourcingu.

gry

Jakub Błażewicz

8 stycznia 2025

Kradzież pieniędzy, upokarzanie i samobiczowanie to tylko część nadużyć w studiu pomagającym przy AoE 4, The Last of Us i AC: Shadows. Ubisoft odpowiada na niepokojący raport
CD Projekt RED przeszło zmianę na lepsze, twierdzi Paweł Sasko. Unikanie crunchu to klucz do utrzymania studia na powierzchni

CD Projekt RED przeszło zmianę na lepsze, twierdzi Paweł Sasko. Unikanie crunchu to klucz do utrzymania studia na powierzchni

Główny projektant zadań w Cyberpunku 2077, Paweł Sasko, zdradził, jakie metody wprowadziło CD Projekt RED, aby poprawić sytuację w firmie i uniknąć zjawiska crunchu.

gry

Kamil Kleszyk

17 kwietnia 2024

CD Projekt RED przeszło zmianę na lepsze, twierdzi Paweł Sasko. Unikanie crunchu to klucz do utrzymania studia na powierzchni
Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"

Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"

Josh Sawyer jest zdania, że wypalenie zawodowe, a nie crunch, jest aktualnie największym zagrożeniem w branży gier. Twórca m.in. Fallouta: New Vegas twierdzi, że potrzebne są zmiany, a doprowadzić do nich mogą tylko deweloperzy, wywierając presję na przełożonych.

gry

Kamil Kleszyk

11 kwietnia 2024

Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"
Scenarzysta Dragon Age nie wierzy w przymus crunchu. „Jeśli faktycznie jest on potrzebny, branża gier zasługuje na śmierć”

Scenarzysta Dragon Age nie wierzy w przymus crunchu. „Jeśli faktycznie jest on potrzebny, branża gier zasługuje na śmierć”

David Gaider (Dragon Age) nie wierzy, by crunch był koniecznym elementem w branży gier, wbrew przekonaniu innych twórców.

gry

Jakub Błażewicz

26 marca 2024

Scenarzysta Dragon Age nie wierzy w przymus crunchu. „Jeśli faktycznie jest on potrzebny, branża gier zasługuje na śmierć”
Czy CD Projekt nadal ma problem crunchu? Jason Schreier znów prześwietla firmę

Czy CD Projekt nadal ma problem crunchu? Jason Schreier znów prześwietla firmę

Dziennikarz growy Jason Schreier po raz kolejny zbadał kulturę pracy w CD Projekcie, tym razem przy okazji nadchodzącego dodatku do Cyberpunka 2077.

gry

Marcin Przała

14 czerwca 2023

Czy CD Projekt nadal ma problem crunchu? Jason Schreier znów prześwietla firmę
Twórcy The Last of Us podjęli ważną decyzję

Twórcy The Last of Us podjęli ważną decyzję

Ostatnimi czasy próżno szukać w sieci oficjalnych konkretów na temat nadchodzących projektów studia Naughty Dog. Neil Druckmann wyjawił, dlaczego studio nie ogłasza rozległych planów na przyszłość.

gry

Kamil Kleszyk

10 stycznia 2023

Twórcy The Last of Us podjęli ważną decyzję
Diablo 4 zagrożone, pracownicy sugerują problemy z produkcją

Diablo 4 zagrożone, pracownicy sugerują problemy z produkcją

Diablo 4 może wymagać sporo poświęcenia od pracowników, jeśli gra ma ukazać się zgodnie z planem (i to po wielu opóźnieniach).

gry

Jakub Błażewicz

9 grudnia 2022

Diablo 4 zagrożone, pracownicy sugerują problemy z produkcją
Na Atomic Heart znów padł cień; nowe pogłoski o chaosie w studiu

Na Atomic Heart znów padł cień; nowe pogłoski o chaosie w studiu

W sieci pojawiły się doniesienia o problemach studia pracującego nad Atomic Heart. Deweloperzy mają narzekać na crunch, niewypłacane premie oraz duży chaos w produkcji.

gry

Adrian Werner

6 listopada 2022

Na Atomic Heart znów padł cień; nowe pogłoski o chaosie w studiu
Reżyser Callisto Protocol pochwalił się crunchem, potem musiał przepraszać

Reżyser Callisto Protocol pochwalił się crunchem, potem musiał przepraszać

Glen Schofield, stojący na czele zespołu tworzącego The Callisto Protocol, pochwalił się szalonymi godzinami pracy swojego zespołu. Szybko musiał za to przeprosić, zwłaszcza gdy do nagonki przyłączył się Jason Schreier.

gry

Adrian Werner

4 września 2022

Reżyser Callisto Protocol pochwalił się crunchem, potem musiał przepraszać
Starfield nie powstaje w atmosferze crunchu, twierdzi szef Xbox Game Studios

Starfield nie powstaje w atmosferze crunchu, twierdzi szef Xbox Game Studios

Produkcja Starfielda nie opiera się na crunchu. Szef Xbox Game Studios jest spokojny o dobrą atmosferę w studiach podległych firmie Bethesda.

gry

Adam Adamczyk

4 lipca 2022

Starfield nie powstaje w atmosferze crunchu, twierdzi szef Xbox Game Studios
Niskie płace, nadgodziny i problemy - Team17 okiem pracowników

Niskie płace, nadgodziny i problemy - Team17 okiem pracowników

Team17 ma kłopoty nawet po wycofaniu się z NFT z serii Worms. Pracownicy brytyjskiego dewelopera mają narzekać na niskie płace, problemy z szefostwem i molestowanie.

gry

Jakub Błażewicz

11 lutego 2022

Niskie płace, nadgodziny i problemy - Team17 okiem pracowników
Produkcja Lego Star Wars: Skywalker to 5 lat crunchu

Produkcja Lego Star Wars: Skywalker to 5 lat crunchu

Pięć lat pełnych crunchu i problemów z nieprzetestowanym silnikiem – tak miała wyglądać produkcja gry LEGO Star Wars: Skywalker Saga według najnowszych informacji.

gry

Jakub Błażewicz

21 stycznia 2022

Produkcja Lego Star Wars: Skywalker to 5 lat crunchu
„Magia BioWare to bzdura” - reżyser Dragon Age: Origins i Dragon Age 2 krytykuje praktyki studia

„Magia BioWare to bzdura” - reżyser Dragon Age: Origins i Dragon Age 2 krytykuje praktyki studia

Mark Darrah nie jest fanem mówienia o „magii BioWare”. Przynajmniej nie w kontekście tego, jak wygląda produkcja gier w jego byłym studiu (i nie tylko tam).

gry

Jakub Błażewicz

19 stycznia 2022

„Magia BioWare to bzdura” - reżyser Dragon Age: Origins i Dragon Age 2 krytykuje praktyki studia
Marvel's Spider-Man - Insomniac zmieniło finałową walkę, by uniknąć crunchu

Marvel's Spider-Man - Insomniac zmieniło finałową walkę, by uniknąć crunchu

W trakcie niedawnej konferencji Develop:Brighton Ted Price, prezes studia Insomniac, opowiedział między innymi, jak pierwotnie miała wyglądać finałowa walka w grze Marvel's Spider-Man. Zmieniono ją ostatecznie, by uniknąć crunchu.

gry

Miłosz Szubert

4 listopada 2021

Marvel's Spider-Man - Insomniac zmieniło finałową walkę, by uniknąć crunchu
Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników

Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników

Szefowie studia Naughty Dog nie są przekonani do idei zrzeszania się deweloperów w związki zawodowe. Według nich pracownicy sami chętnie zostają po godzinach.

gry

Przemysław Dygas

31 sierpnia 2021

Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników
Biomutant powstaje tak długo, bo THQ Nordic nie zmusza twórców do crunchu

Biomutant powstaje tak długo, bo THQ Nordic nie zmusza twórców do crunchu

Reżyser gry Biomutant Stefan Ljungqvist przyznał, że przez ostatni rok on i jego zespół pracowali nad wyeliminowaniem błędów ze swojej produkcji. Jednocześnie skrytykował zjawisko crunchu i pochwalił swojego wydawcę.

gry

Adrian Piotrowski

30 stycznia 2021

Biomutant powstaje tak długo, bo THQ Nordic nie zmusza twórców do crunchu
Psychonauts 2 bliskie ukończenia; nie będzie crunchu

Psychonauts 2 bliskie ukończenia; nie będzie crunchu

Tim Schafer, założyciel studia Double Fine, ujawnił, że prace nad Psychonauts 2 zmierzają ku końcowi. Obiecał, że na ostatnim etapie produkcyjnym obejdzie się bez crunchu.

gry

Bartosz Woldański

28 grudnia 2020

Psychonauts 2 bliskie ukończenia; nie będzie crunchu
Cyberpunk 2077 i crunch - Adam Kiciński przeprosił pracowników CD Projekt Red

Cyberpunk 2077 i crunch - Adam Kiciński przeprosił pracowników CD Projekt Red

Jason Schreier przekazał treść maila wysłanego pracownikom zespołu CD Projekt RED przez Adama Kicińskiego. Prezes polskiego studia przeprosił za słowa wypowiedziane w trakcie wtorkowej konferencji, de facto bagatelizujące kwestię crunchu.

gry

Jakub Błażewicz

30 października 2020

Cyberpunk 2077 i crunch - Adam Kiciński przeprosił pracowników CD Projekt Red

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl