Deweloper, który opracował AI do pierwszego Kingdom Come: Deliverance, podzielił się wspomnieniami z pracy w zespole Warhose Studios.
gry
Adrian Werner
11 lutego 2025
Hideo Kojima zwrócił uwagę na fizyczne i psychiczne wyczerpanie podczas „najbardziej wymagającego okresu tworzenia” Death Stranding 2: On the Beach. Twórca chciałby jak najdłużej pozostać produktywny i kreatywny.
gry
Zuzanna Domeradzka
13 stycznia 2025
Crunch i toksyczni pracodawcy to częsty problem w branży gier, ale najwyraźniej zbyt rzadko zwraca się na to uwagę w przypadku outsourcingu.
gry
Jakub Błażewicz
8 stycznia 2025
Główny projektant zadań w Cyberpunku 2077, Paweł Sasko, zdradził, jakie metody wprowadziło CD Projekt RED, aby poprawić sytuację w firmie i uniknąć zjawiska crunchu.
gry
Kamil Kleszyk
17 kwietnia 2024
Josh Sawyer jest zdania, że wypalenie zawodowe, a nie crunch, jest aktualnie największym zagrożeniem w branży gier. Twórca m.in. Fallouta: New Vegas twierdzi, że potrzebne są zmiany, a doprowadzić do nich mogą tylko deweloperzy, wywierając presję na przełożonych.
gry
Kamil Kleszyk
11 kwietnia 2024
David Gaider (Dragon Age) nie wierzy, by crunch był koniecznym elementem w branży gier, wbrew przekonaniu innych twórców.
gry
Jakub Błażewicz
26 marca 2024
Dziennikarz growy Jason Schreier po raz kolejny zbadał kulturę pracy w CD Projekcie, tym razem przy okazji nadchodzącego dodatku do Cyberpunka 2077.
gry
Marcin Przała
14 czerwca 2023
Ostatnimi czasy próżno szukać w sieci oficjalnych konkretów na temat nadchodzących projektów studia Naughty Dog. Neil Druckmann wyjawił, dlaczego studio nie ogłasza rozległych planów na przyszłość.
gry
Kamil Kleszyk
10 stycznia 2023
Diablo 4 może wymagać sporo poświęcenia od pracowników, jeśli gra ma ukazać się zgodnie z planem (i to po wielu opóźnieniach).
gry
Jakub Błażewicz
9 grudnia 2022
W sieci pojawiły się doniesienia o problemach studia pracującego nad Atomic Heart. Deweloperzy mają narzekać na crunch, niewypłacane premie oraz duży chaos w produkcji.
gry
Adrian Werner
6 listopada 2022
Glen Schofield, stojący na czele zespołu tworzącego The Callisto Protocol, pochwalił się szalonymi godzinami pracy swojego zespołu. Szybko musiał za to przeprosić, zwłaszcza gdy do nagonki przyłączył się Jason Schreier.
gry
Adrian Werner
4 września 2022
Produkcja Starfielda nie opiera się na crunchu. Szef Xbox Game Studios jest spokojny o dobrą atmosferę w studiach podległych firmie Bethesda.
gry
Adam Adamczyk
4 lipca 2022
Team17 ma kłopoty nawet po wycofaniu się z NFT z serii Worms. Pracownicy brytyjskiego dewelopera mają narzekać na niskie płace, problemy z szefostwem i molestowanie.
gry
Jakub Błażewicz
11 lutego 2022
Pięć lat pełnych crunchu i problemów z nieprzetestowanym silnikiem – tak miała wyglądać produkcja gry LEGO Star Wars: Skywalker Saga według najnowszych informacji.
gry
Jakub Błażewicz
21 stycznia 2022
Mark Darrah nie jest fanem mówienia o „magii BioWare”. Przynajmniej nie w kontekście tego, jak wygląda produkcja gier w jego byłym studiu (i nie tylko tam).
gry
Jakub Błażewicz
19 stycznia 2022
W trakcie niedawnej konferencji Develop:Brighton Ted Price, prezes studia Insomniac, opowiedział między innymi, jak pierwotnie miała wyglądać finałowa walka w grze Marvel's Spider-Man. Zmieniono ją ostatecznie, by uniknąć crunchu.
gry
Miłosz Szubert
4 listopada 2021
Szefowie studia Naughty Dog nie są przekonani do idei zrzeszania się deweloperów w związki zawodowe. Według nich pracownicy sami chętnie zostają po godzinach.
gry
Przemysław Dygas
31 sierpnia 2021
Reżyser gry Biomutant Stefan Ljungqvist przyznał, że przez ostatni rok on i jego zespół pracowali nad wyeliminowaniem błędów ze swojej produkcji. Jednocześnie skrytykował zjawisko crunchu i pochwalił swojego wydawcę.
gry
Adrian Piotrowski
30 stycznia 2021
Tim Schafer, założyciel studia Double Fine, ujawnił, że prace nad Psychonauts 2 zmierzają ku końcowi. Obiecał, że na ostatnim etapie produkcyjnym obejdzie się bez crunchu.
gry
Bartosz Woldański
28 grudnia 2020
Jason Schreier przekazał treść maila wysłanego pracownikom zespołu CD Projekt RED przez Adama Kicińskiego. Prezes polskiego studia przeprosił za słowa wypowiedziane w trakcie wtorkowej konferencji, de facto bagatelizujące kwestię crunchu.
gry
Jakub Błażewicz
30 października 2020