Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

crunch - newsy i ciekawostki

Cyberpunk 2077 a crunch - były pracownik o problemach w CD Projekt RED
Cyberpunk 2077 a crunch - były pracownik o problemach w CD Projekt RED

Entelarmer, 15 października 2020, 11:45

Pojawiły się kolejne doniesienia na temat crunchu u twórców gry Cyberpunk 2077. Tym razem głos zabrał rzekomy były pracownik CD Projekt RED, według którego część deweloperów pracowała po 16 godzin dziennie już od połowy 2019 roku.

Premiera Cyberpunk 2077 mogła zostać ponownie opóźniona. Dziennikarska drama w tle
Premiera Cyberpunk 2077 mogła zostać ponownie opóźniona. Dziennikarska drama w tle

Froozyy, 9 października 2020, 18:33

Dziennikarka serwisu Game Informer zdradziła wczoraj, że premiera Cyberpunka 2077 mogła zostać po raz kolejny przesunięta, ale deweloperzy wspólnie podjęli decyzję o wydłużeniu tygodniowego czasu pracy.

Adrian Chmielarz komentuje crunch w CD Projekt RED, głos zabierają też pracownicy
Adrian Chmielarz komentuje crunch w CD Projekt RED, głos zabierają też pracownicy

AlexB, 5 października 2020, 14:50

Adrian Chmielarz, czyli znany polski twórca gier pracujący obecnie w studiu The Astronauts, postanowił skomentować sprawę crunchu w studiu CD Projekt RED. Między innymi skrytykował on ludzi, którym zbyt łatwo przychodzi krytyka twórców Wiedźmina i Cyberpunka. Swoją opinię wyrazili także Marcin Przybyłowicz i Łukasz Szczepankowski.

Nadgodziny i crunch do premiery Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED złamał obietnice
Nadgodziny i crunch do premiery Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED złamał obietnice

Aquma, 30 września 2020, 08:40

[Aktualizacja] Według dziennikarza branżowego Jasona Schreiera polskie studio CD Projekt RED wysłało do pracowników e-maile, w których informuje ich, że w nadchodzących miesiącach firma będzie pracowała sześć dni w tygodniu. Powodem jest konieczność wyeliminowania bugów w Cyberpunku 2077.

Ważne zmiany w Rockstar Games. W tle GTA 6
Ważne zmiany w Rockstar Games. W tle GTA 6

Entelarmer, 15 kwietnia 2020, 21:37

Kotaku zamieściło artykuł na temat zmiany w traktowaniu pracowników przez Rockstar Games. Z wypowiedzi zebranych przez serwis wynika, że firma wyraźnie stara się poprawić kulturę pracy. Wspomniano też, że nowe GTA wciąż znajduje się na wczesnym etapie produkcji.

Twórca Doom Eternal o crunchu - to styl życia
Twórca Doom Eternal o crunchu - to styl życia

Czaruś, 17 marca 2020, 11:00

Kwestia crunchu w branży gier przeważnie jest postrzegana jako coś złego, a głosy, które nie demonizują tego zjawiska, często nikną gdzieś w tłumie. Dyrektor kreatywny id Software Hugo Martin twierdzi, że wielogodzinna praca nad grą niekoniecznie musi być czymś negatywnym – dla wielu to styl życia – i nie jest w tym stwierdzeniu osamotniony.

Były pracownik o sukcesie Naughty Dog: wyzysk ludzi i pieniądze Sony
Były pracownik o sukcesie Naughty Dog: wyzysk ludzi i pieniądze Sony

Entelarmer, 13 marca 2020, 16:38

Kolejny były pracownik Naughty Dog wypowiedział się na temat warunków pracy w studiu. Według Jonathana Coopera firma ma wielu utalentowanych, lecz niedoświadczonych twórców, co powoduje opóźnienia w produkcji i konieczność crunchu. Twierdzi też, że sukces zespołu to przede wszystkim zasługa finansowania Sony.

Ostry crunch twórców The Last of Us 2
Ostry crunch twórców The Last of Us 2

Froozyy, 12 marca 2020, 18:44

Z najnowszego tekstu autorstwa Jasona Schreiera dowiadujemy się, że powstanie drugiej odsłony The Last of Us obarczone zostało sporym crunchem wśród pracowników Naughty Dog. Podobna sytuacja miała miejsce przy poprzednich produkcjach tego studia.

Doom Eternal - producent przyznaje, że nie obeszło się bez crunchu
Doom Eternal - producent przyznaje, że nie obeszło się bez crunchu

Aquma, 22 stycznia 2020, 10:58

Marty Stratton - producent wykonawczy Doom Eternal - przyznał w wywiadzie udzielonym serwisowi VG24/7, że mimo przesunięcia daty premiery o kilka miesięcy, dopracowanie gry wymagało od deweloperów crunchu.

Cyberpunk 2077 – mimo opóźnienia crunch będzie konieczny
Cyberpunk 2077 – mimo opóźnienia crunch będzie konieczny

Adrian Werner, 17 stycznia 2020, 11:29

Opóźnienie premiery gry Cyberpunk 2077 nie oznacza, że twórcy unikną crunchu. Szefostwo CD Projekt RED spodziewa się, że deweloperzy będą musieli pracować dłużej. Dowiedzieliśmy się także, że grę od wielu miesięcy da się już przejść od początku do końca.

Rockstar Games zaczyna lepiej traktować pracowników
Rockstar Games zaczyna lepiej traktować pracowników

Aquma, 7 sierpnia 2019, 09:49

Firma Rockstar Games zaoferowała testerom swoich gier umowy o pracę na pełny etat, a także zmieniła niektóre drakońskie zasady, skutkujące bardzo złymi warunkami. Zgodnie z zeszłorocznymi doniesieniami, osoby znajdujące się w tej grupie należały do najbardziej wyzyskiwanych pracowników brytyjskiego studia.

Twórcy Uncharted i The Last of Us o crunchu w Naughty Dog
Twórcy Uncharted i The Last of Us o crunchu w Naughty Dog

Serek, 27 lipca 2019, 12:10

Okazuje się, że temat crunchu dotyka nawet najbardziej cenione przez graczy studia deweloperskie. Tak też jest w przypadku Naughty Dog, którego byli i obecni pracownicy podzielili się kilkoma informacjami zza kulis pracy firmy.

„Praca przy CoD Black Ops 4 była piekłem” - śledztwo Jasona Schreiera
„Praca przy CoD Black Ops 4 była piekłem” - śledztwo Jasona Schreiera

Adrian Werner, 27 czerwca 2019, 13:39

Dzięki serwisowi Kotaku dowiedzieliśmy się o fatalnych warunkach pracy w studiu Treyarch, znanym z cyklu Call of Duty: Black Ops. Dotyczą one zwłaszcza testerów.

Cyberpunk 2077 bez tak intensywnego crunchu jak Wiedźmin 3
Cyberpunk 2077 bez tak intensywnego crunchu jak Wiedźmin 3

Adrian Werner, 18 maja 2019, 09:41

Szefowie studia CD Projekt RED zadeklarowali, że pod względem crunchu końcowy etap produkcji Cyberpunka 2077 ma być łagodniejszy dla deweloperów, niż miało to miejsce w przypadku Wiedźmina 3. Nadgodziny mają być dobrowolne.