CD Projekt RED przeszło zmianę na lepsze, twierdzi Paweł Sasko. Unikanie crunchu to klucz do utrzymania studia na powierzchni

Główny projektant zadań w Cyberpunku 2077, Paweł Sasko, zdradził, jakie metody wprowadziło CD Projekt RED, aby poprawić sytuację w firmie i uniknąć zjawiska crunchu.

Kamil Kleszyk

17
CD Projekt RED przeszło zmianę na lepsze, twierdzi Paweł Sasko. Unikanie crunchu to klucz do utrzymania studia na powierzchni, źródło grafiki: CD Projekt RED.
CD Projekt RED przeszło zmianę na lepsze, twierdzi Paweł Sasko. Unikanie crunchu to klucz do utrzymania studia na powierzchni Źródło: CD Projekt RED.

Studiu CD Projekt RED zjawisko crunchu niestety nie jest obce. Szczególnie głośno było o nim kilka lat temu, kiedy to rodzimy zespół przeznaczał ogromne liczby nadgodzin w czasie produkcji Cyberpunka 2077. Przemęczenie, wskutek którego z firmy odeszło wielu pracowników, wymogło na zarządzie pewne zmiany w procesie tworzenia gier.

Zdaniem głównego projektanta zadań w Cyberpunku 2077 – Pawła Sasko – sytuacja uległa poprawie na tyle, że studio jest w stanie realizować nawet kilka projektów na raz, bez narażania twórców na pracę ponad ich siły. Efekty wprowadzenia nowej polityki w CD Projekt RED były już widoczne w trakcie tworzenia dodatku Phantom Liberty.

Zrównoważony rozwój jest niezwykle ważny, aby po zakończeniu projektu mieć zespół gotowy do pracy, który nie crunchował, nie wyrabiał nadgodzin czy czegokolwiek innego, dzięki czemu może zająć się kolejnym produktem – co oznacza możliwość wcześniejszego dostarczenia czegoś, co oznacza posiadanie produktu, który można sprzedać, co oznacza posiadanie pieniędzy na utrzymanie. Wymaga to zorganizowania produkcji w sposób, który nie wymaga tych gwałtownych zrywów, momentów, kiedy nagle trzeba uciekać się do zasady: wszystkie ręce na pokład – tłumaczył redakcji Aftermath Sasko.

W przypadku rozszerzenia do Cyberpunka 2077, Phantom Liberty, studio powołało zespoły ds. treści złożone z przedstawicieli różnych działów produkcji. Wszyscy wspólnie pracowali nad określonymi elementami gry.

A potem, kiedy przeglądaliśmy tę zawartość jako reżyserzy, zawsze patrzyliśmy na nią razem, jako zespół – mówił dalej.

Sasko dodał, że proces ten sprawił, że studio „przeniosło podejmowanie decyzji na zespół”. Twórcy mieli w ten sposób swobodę w dokonywaniu pewnych wyborów, o ile trzymały się one w określonych ramach, takich jak ogólna historia.

Jeśli zespół podejmuje właściwe decyzje, a następnie liderzy i reżyserzy patrzą na to i mówią: „To jest bardzo dobre”, to jest to najlepsza możliwa sytuacja. Nie trzeba niczego zmieniać, korygować, usuwać ani dodawać. Zespół wykonał swoją pracę – wyjaśnił Sasko.

Jakiś czas temu deweloper wspomniał o tym, że CD Projekt RED nie planuje wydawać swoich gier we wczesnym dostępie, tak jak to robi Larian Studios, ponieważ ich ambicją jest „wystrzałowa, bliska perfekcji premiera […], podobna tej, którą miało Phantom Liberty”.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 10 grudnia 2020
Cyberpunk 2077 - Encyklopedia Gier
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

13

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Wymagania sprzętowe Ghost of Tsushima na PC. Hit Sony zaoferuje wsparcie dla trofeów PlayStation i crossplayu w trybie Legend

Następny
Wymagania sprzętowe Ghost of Tsushima na PC. Hit Sony zaoferuje wsparcie dla trofeów PlayStation i crossplayu w trybie Legend

AMD ogłosiło nowe procesory Pro 8040 i Pro 8000 wyposażone w Ryzen AI

Poprzedni
AMD ogłosiło nowe procesory Pro 8040 i Pro 8000 wyposażone w Ryzen AI

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl