

The Elder Scrolls: Skyblivion PC
TES: Skyblivion
Wielki mod (tzw. totalna konwersja) do gry The Elder Scrolls V: Skyrim, przenoszący na jej silnik zawartość The Elder Scrolls IV: Oblivion. Modyfikacja The Elder Scrolls: Skyblivion jest dziełem grupy TESRenewal, stojącej też za modami Skywind i Morroblivion.
The Elder Scrolls: Skyblivion Premiera PC
grudzień2025
producent: TESRenewal wydawca: TESRenewal Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do The Elder Scrolls: Skyblivion
Kingdom Come: Deliverance 2
The Elder Scrolls V: Skyrim
Avowed
W latach poprzedzających debiut The Elder Scrolls 6 fani marki nie będą narzekać na nudę. Wszystko dzięki Skywind i Skyblivion
Skyblivion to coś więcej, niż Oblivion Remastered. Twórcy projektu wyjaśnili, czym ich ambitny projekt różni się od hitu Bethesdy
W dniu premiery Oblivion Remastered twórcy Skyblivion otrzymali niespodziewany prezent. „To tak wiele dla nas znaczy”
The Elder Scrolls: Skyblivion jest ambitną modyfikacją (tak zwaną totalną konwersją) do gry RPG The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Mod przenosi całą zawartość czwartej odsłony cyklu The Elder Scrolls na silnik piątej części tej serii.
Za stworzeniem Skybliviona stoi zespół TESRenewal, który całą pracę wykonał za darmo i również za darmo udostępnił swoje dzieło. Nie jest to przy tym jedyny taki mod tej ekipy – równolegle powstawały bowiem jej projekty The Elder Scrolls: Skywind (przenoszący zawartość gry The Elder Scrolls III: Morrowind na silnik Skyrima) oraz The Elder Scrolls: Morroblivion (przenoszący Morrowinda na silnik Obliviona).
Historia projektu
Prace nad The Elder Scrolls: Skyblivion rozpoczęły się w 2012 roku, kiedy to programista znany jako Zilav przygotował jego demo technologiczne. Z czasem dołączył do niego drugi autor – Monocleus (wcześniej znany jako Ormin). Po dwóch latach duet zdołał opracować stabilną, choć wciąż bardzo wczesną wersję projektu, a następnie ruszył z jego kampanią promocyjną. Dzięki temu z czasem zaczęły dołączać do niego inne osoby, które wyraziły gotowość do pomocy w jego dokończeniu.
Skyblivion a Oblivion i Skyrim – różnice
Najważniejszym celem, jaki przyświecał twórcom projektu The Elder Scrolls: Skyblivion, była rekonstrukcja podstawowej wersji gry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Z tego względu modyfikacja nie wprowadza zbyt wielu nowych elementów (co jednak nie znaczy, że takowych w ogóle tutaj nie uświadczymy). Ponadto nie ma tutaj zawartości z rozszerzeń Knights of the Nine i Shivering Isles (przy czym twórcy nie wykluczyli możliwości, że takowa zostanie dodana po premierze).
Najbardziej oczywistą różnicą jest oprawa graficzna (mod wykorzystuje tekstury w rozdzielczości 4K i modele w jakości „lepszej niż te z podstawowej wersji Skyrima”), na tle oryginalnego Obliviona dzieło TESRenewal wyróżnia przede wszystkim gruntownie przebudowany interfejs użytkownika. Ponadto twórcom udało się przenieść do swojego projektu mechanikę kreowania klas postaci (Create-A-Class). Niemniej moderzy napotkali znaczące problemy przy implementacji znanego z pierwowzoru systemu tworzenia czarów, przez co jego obecność w Skyblivionie stanęła pod znakiem zapytania.
Oprócz tego w opisywanej modyfikacji znalazły się wszystkie zadania i przeciwnicy z podstawowego Obliviona, przy czym autorzy nie omieszkali dodać nieco nowych questów oraz dodatkowych wrogów. Deweloperzy przywrócili również część wyciętej zawartości z oryginalnej gry, jak zaginione miasto Sutch, ulokowane pomiędzy Anvil i Kvatch, które doczekało się rozbudowy.
Wymagane gry
The Elder Scrolls: Skyblivion wymaga gier The Elder Scrolls IV: Oblivion – Game of the Year Edition Deluxe oraz The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition.
Ostatnia modyfikacja 15 stycznia 2025
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe The Elder Scrolls: Skyblivion: 16+