Data wydania: 15 lipca 2025
Odświeżona oraz wzbogacona o wszystkie rozszerzenia wersja kultowej gry RPG. Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition zostało opracowane i wydane przez firmę Aspyr Media, a zawiera podstawową wersję gry i dodatki Maska Zdrajcy, Gniew Zehira oraz Wrota Zachodu.
Steam
OpenCritic
Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition jest odświeżoną i wzbogaconą o wszystkie dodatki wersją gry RPG pod tytułem Neverwinter Nights 2, wydanej w 2006 roku. Produkcja została opracowana i wydana przez firmę Aspyr Media.
Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition nie wprowadza rewolucyjnych zmian. Niemniej, tytuł przynosi kilka nowości i usprawnień względem pierwowzoru, na czele z ostrzejszymi teksturami, zmodernizowanym sterowaniem i nowym interfejsem (które przystosowano do obsługi przy pomocy pada), a także dopracowanymi mechanikami oraz płynniejszą rozgrywką.
W skład zestawu wchodzi podstawowa wersja gry Neverwinter Nights 2 i trzy rozszerzenia do tej produkcji, czyli Maska Zdrajcy, Gniew Zehira oraz Wrota Zachodu.
Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition przenosi nas do fantastycznych Zapomnianych Krain, a dokładnie – w okolice miasta Neverwinter znanego z pierwszej odsłony cyklu. W podstawowej wersji gry wcielamy się w postać będącą powiernikiem okrucha – starożytnego reliktu o wielkiej mocy, którego poszukują siły ciemności dowodzone przez Króla Cieni.
W Masce Zdrajcy mierzymy się z klątwą zmuszającą naszą postać do pożerania dusz i trafiamy do krainy Rashemen i do sfery cienia, gdzie znajduje się źródło naszego przekleństwa. Gniew Zehira toczy się na obszarze rządzonym przez Yuan-Ti (wężoludzi z dżungli) i pozwala wziąć udział w tworzeniu handlowego imperium, z kolei Wrota Zachodu zabierają nas do tytułowego miasta, gdzie mierzymy się z tajną organizacją Night Masks.
Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition jest klasycznie zrealizowaną grą RPG. W trakcie rozgrywki wcielamy się w samodzielnie wykreowaną postać (decydujemy o jej rasie, płci, wyglądzie oraz klasie), która przemierza świat, poznaje jego mieszkańców i prowadzi z nimi rozmowy, a także realizuje zadania popychające fabułę do przodu oraz misje poboczne.
W trakcie rozgrywki rekrutujemy towarzyszy, wraz z którymi eksplorujemy Zapomniane Krainy i stawiamy czoła przeciwnikom. Starcia toczą się w czasie rzeczywistym, z opcją aktywnej pauzy, a w ich trakcie kluczem do sukcesu jest umiejętne żonglowanie zdolnościami postaci oraz wykorzystywanie ich mocnych stron.
W miarę postępów rozwijamy naszą postać i jej zespół. Ponadto po drodze dokonujemy wyborów, które rzutują na przebieg opowieści, nasze relacje z drużyną oraz to, w jaki sposób zakończy się przygoda.
W Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition można grać w pojedynkę lub w trybie współpracy przez Internet. Tytuł wyposażono w funkcję cross-play, dzięki czemu pozwala na wspólną zabawę posiadaczom wersji na różne platformy.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Nintendo SwitchPolskie napisy i dialogi
PlayStation 5Polskie napisy i dialogi
Xbox Series X/SPolskie napisy i dialogi
Producent: Aspyr Media
Wydawca: Aspyr Media
4GRY
Cykl gier RPG, osadzonych w fantastycznym uniwersum Forgotten Realms (Zapomniane Krainy). Seria została zapoczątkowana przez studio BioWare, które wcześniej dostarczyło między innymi dwie pierwsze części bestsellerowego Baldur’s Gate’a. Jej druga odsłona została natomiast opracowana przez studio Obsidian Entertainment (również specjalizujące się w tym gatunku). Wydawcą obu gier było Atari. Po latach do grona deweloperów biorących udział w rozwoju marki dołączyła firma Beamdog, która przygotowała odświeżoną wersję jej pierwszej reprezentantki.
1 lipca 2025
Szykuje się całkiem zróżnicowany lipiec pod względem growej oferty! W tym miesiącu kilka leciwych produkcji zostanie odświeżonych, ale pojawi się też sporo nowości. Znajdzie się coś dla fanów gatunku soulslike, a także zwolenników spokojnego grania.
Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition, będące remasterem kultowego RPG, wreszcie się ukazało. Jednakże większość graczy oczekiwała znacznie więcej, niż zaoferowała firma Aspyr Media.
gry
Jakub Błażewicz
19 lipca 2025 13:45
Gracze pecetowi muszą zdecydować, czy nabyć Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition na Steam, czy w GOG.com. Tym razem jest to trudniejszy wybór niż zazwyczaj.
gry
Adrian Werner
15 lipca 2025 19:20
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie produkcje, jak Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition, Stronghold: Crusader - Definitive Edition, RoboCop: Rogue City - Unfinished Business, Little Fighter 2 Remastered, The Drifter czy Eriksholm: The Stolen Dream.
gry
Adrian Werner
14 lipca 2025 10:46
Zapowiedzianio Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition, czyli remaster klasycznego RPG-a studia Obsidian, osadzonego w uniwersum Zapomnianych Krain marki Dungeons & Dragons.
gry
Adrian Werner
8 czerwca 2025 21:17
Wymagania sprzętowe gry Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3570 / AMD Ryzen 5 1500, 4 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870, 40 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-9600 / AMD Ryzen 7 1800, 4 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1080 / Radeon RX Vega 64, 40 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
"Mieszane"
Średnia z 1053 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena STEAM
Mieszane (1 053)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
23% rekomendacji (28)
PS4Blog.net
Entertainium
Eduardo Rebouças
Gert Lush Gaming
Jim Smale
TheBigBois
Zachary Holmes
GameLuster
Axel Cushing
kacyk71 Generał
Gre kupilem wpierw przez STEAM by zobaczyc czy mi oczy nie wypadna od grafiki bo okolo roku temu wwypadly i poszedl zwrot.Oczy nie wypadly ale zwrot i tak zrobiony by kupic taniej i sie udalo za 75pln.Gdyby nie to ze ta gra sama w sobie jest zajebista to bym nie zdzierżył jak można zrobic remaster żeby go nie zrobić.Gram na PC w 1440 i spokojnie grafa daje rade choc trąca myszką na kilometr ale albo jestem debil albo ktos ze mnie robi debila.Mialo byc wiele usprawnien ,udogodnien itd.Brak qicksave pod klawiszem w klawiszologi jest jako 4 przycisk myszy a moja ma tylko 3 i nie mozna przypisac do innego.Brak przycisku czy to na klawie czy gdzies na ekranie zaznaczania calej druzyny,na szczescie jest mod w warsztacie seam.W bazie wypadowj czyli przybytku naszego wuja brak skrzyni na przedmioty,wiec wrzucilem do stołu rzemieslniczego i zonk,wracam z wyprawy i zniknely mi wszystkie surowce alchemiczne pare broni za to zostaly wszystkie klejnoty i ksiazki.Zeby przejrzec wszystkich towarzyszy trzeba wyjsc z knajpy by ich doloaczyc do druzyny potem znowu wejsc i wyjsc by zmienic ekipe a gra wcale szybko sie nie ładuje,noż k.... czy takich prostych rzeczy nie mozna bylo dodac?Chyba ze faktycznie jestem niedorozwiniety i nie widze,wiec pomózcie jesli sa te rzeczy ktore wymienilem.Walka sprawie radoche ale ile juz k... poslalem to nie pamietam,gram bez AI wszystko sam klikam tylko ze czasem to sobie mozna klikac,z niewiadomych przyczyn gdy mam zaznaczona druzyne i klikam atak to czesto atakuja 2-3 postacie a czwarta sobie stoi i musze specjalnie na nia kliknac i atak by zechciala isc do wroga i czesto jak to mawial Siara Siarzewski misterny plan w pizdu.Moim zdaniem to tylko podbili grafike do wspolczesnych sprzetow i to tez nieudolnie bo nie mozna powiekszyc okienek dialogowych czy plecaka wiec komfortowo nie jest.Gre pszeszedlem tylko raz i to w okolicach premiery oczywiscie bez DLC i mimo wielu problemow i niedogodnosci nie zaluje tych 75pln i pewnie 120 tez bym nie zalowal by wrócić jescze raz,bo gra jako gra jest super.Do tego nasi towarzysze to nie zadne cieple kluchy jak to teraz w modzie a postacie z krwi i kosci a dubbig PL robi robote.Neszka Niszka czy jak to tam sie pisze jest swietna,na razie najbardziej ja lubie.
boy3 Legend
Czyli ten remaster to kpina, tak myślałem
Ta gra zasługiwala na lepszy remaster :(
A z bugami jak to wygląda, naprawili czy nie bardzo?
Vroo Generał
Paaaanie, kiedyś to było!
No właśnie odświeżenia klasyków pokazują, że było, ale dziadostwo i obojętnie, czy starą grę tylko ledwie muśniemy poprawkami (tak jak w tym przypadku), czy dostosujemy oprawę do współczesnych standardów (Oblivion), to i tak te stare gry w większości to zwykłe crapy. Jestem w stanie zgodzić się z pazernymi wydawcami i developerami, że to jednak gracze są bardziej wymagający i dojrzalsi.
W NWN2 grałem mniej więcej wtedy gdy wychodził, jako dwudziestokilkulatek. Nie skończyłem go, bo zaciąłem się w którymś momencie i nie chciało mi się męczyć, ale gra mi się całkiem podobała, z tym, że nie miałem do niej jakiegoś ogromnego sentymentu. Pamiętam masę problemów, z czego zresztą słynie Obsidian, no, ale KIEDYŚ TO GRY BYŁY PRZYNAJMNIEJ DOPRACOWANE, prawda? ;) Od NWN1 boleśnie się odbiłem mimo kilku prób.
Teraz z przyjemnością kupiłem to niby odświeżenie, zwłaszcza, że pierwszy raz można je nabyć na Xbox Series X i to jeszcze w wersji z dubbingiem, która nadaje starym grom klimatu, a dzisiaj ciężko go uświadczyć.
No i co? Pograłem kilka godzin i nie wiem, czy skończę, bo ta gra jest tak słaba, że co chwilę ogarnia mnie zażenowanie i poczucie marnowania czasu.
Fabuła to sztampa i banał, wioskę atakują jakieś stwory, bierz artefakt i pędź do miejsca XYZ, spotkaj się z ZYX. To samo co w Baldurze i pierdyliardzie innych gier. Postacie są infantylne, dialogi to cringe i szczerze powiedziawszy jak ostatnio odpaliłem z sentymentu Kacze Opowieści na Disney+, to zaryzykowałbym stwierdzenie, że te bajeczki są poważniejsze niż scenariusz NWN2. W starych grach jestem w stanie przymknąć oko na toporność i archaiczność ze względu na dobrą fabułę, ciekawe postaci i świetne dialogi, ale tutaj fabuła jest banalna, postacie kliszowe i stereotypowe, a dialogi dziecinne jak w kreskówkach dla 3-latków. Questy tak samo. I pomyśleć, że ludzie czepiają się teraz takich gier jak Veilguard, albo Star Wars: Outlaws. Przecież to jest kosmiczna przepaść i progress, jaki przeszły gry. A akurat sobie przeskakuje między Veilguardem i NWN2 i serio, wiem o czym mówię.
Grafika jest prosta i sterylna, ale to jestem w stanie przeboleć, w końcu to gra z 2006 roku, lokacje korytarzowe, ale tak dosłownie, jak korytarz dosłowny może być. Nawet las, czy polany to tunel i często jeśli da się zboczyć z głównej ścieżki, to na końcu alternatywnej odnogi nie ma zupełnie nic, tylko jakaś pusta dziupla. Lochy i podziemia są kanciate, puste i monotonne. Plusem tego siermiężnego, prymitywnego designu jest tylko to, że lecimy przez grę jak lodołamacz. Ekrany ładowania spamują oczywiście co 10 kroków bohatera, budynki to prawie zawsze jakieś nieproporcjonalne makiety, kamera wariuje, interfejs jest nieintuicyjny i przesadnie skomplikowany, bo na przykład przekazywanie przedmiotów między bohaterami jest rozwiązane tak źle, że chyba nie dało się zrobić tego gorzej.
Dla mnie to barachło, nie żałuję tych 130 złotych i może przejdę grę, żeby ją odhaczyć, a może i nabierze za x godzin głębi i kolorytu, ale póki co barachło straszne.
Jak ktoś lubi spuszczać się nad starymi grami, a nowe gry z zasady hejtuje, bo dali murzyna, albo babę, albo w opisie postaci występuje ono/jemu to życzę powodzenia, ale dla mnie Neverwinter Nights 2 to straszliwe barachło i jedyne plusy to fakt wydania na konsolach, gra nie jest tak rozpieprzona jak orygyinał sprzed prawie 20-tu lat i polski dubbing.
I nie. Kiedyś gry nie były ani lepsze, ani bardziej dopracowane, ani tańsze (uwzględniając ówczesną siłę nabywczą), ani "robione z pasją", bo to taki sam komercyjny potworek jak wiele współczesnych tytułów.
Silvaren Pretorianin
Korzystając z L4 przeszedłem podstawkę i wszystkie oficjalne dodatki, a teraz zacząłem od nowa postacią o dobrym charakterze (kapłan/przewodnik zagłady/paladyn - jestem ciekaw interakcji z kościołem Kelemvora w Masce).
Wrażenia z Enhanced Edition mogę podsumować słowami - stary, dobry NWN2 wraz ze znanymi, starymi błędami. Zmiany wizualne kosmetyczne, ale jakieś są. Żadnego problemu z wydajnością na współczesnym sprzęcie i systemie (200+ fps w 4k).
Z minusów - czasami gra wychodzi do pulpitu. Na 140 godzin zdarzyło mi się to kilka razy.
Podtrzymuję zdanie, że port na konsole, sterowanie padem, warsztat steam (i ogólnie powrót na steam) to wartość dodana. Jak nikomu nie zależy na żadnej z tych rzeczy, to zamiast 30$ lepiej zapłacić 20$ za Complete Edition z GOG-a.
Dopiero przechodząc wszystkie oficjalne kampanie pod rząd uświadomiłem sobie, o ile klas jakości wyżej jest projekt walk w Gniewie Zehira. Widać, że Josh Sawyer nad tym pracował.
Silvaren Pretorianin
Jeśli ktoś jest zainteresowany, stworzyłem szczegółowy poradnik odblokowania wszystkich osiągnięć w tym wydaniu Neverwinter Nights 2. Dostępny na moim blogu (link do strony znajdziecie w moim profilu).
Może nawet rzucić nieco światła na funkcjonowanie systemu handlu w Gniewie Zehira czy zwrócić uwagę na potencjalne problemy np. w walce z końcowym bossem dodatku czy areną w Tajemnicach Wrót Zachodu.