czas rzeczywisty

real time

W grach wideo pojęcie to oznacza zbliżony do naturalnego, a więc ciągły (bez podziału na tury) i jednostajny upływ czasu mierzonego w świecie gry. Rozgrywka toczona w czasie rzeczywistym ma zwykle bardziej dynamiczny charakter – w tym samym momencie działania podejmuje gracz, ale także komputerowa sztuczna inteligencja, kierująca poczynaniami jego przeciwników i postaci niezależnych.

Upływ czasu w grze może, choć nie musi, być równy upływowi prawdziwego czasu. Często twórcy decydują się wprowadzić przeliczniki – przykładowo: 1 godzina w świecie gry może równać się 5 minutom w świecie realnym. Czasami gracze mogą też zmieniać szybkość upływu czasu w świecie gry, co prowadzi do przyspieszenia lub spowolnienia wszystkich akcji (produkcja jednostek, przemieszczanie się bohaterów itd.). Dosyć popularnym rozwiązaniem w grach toczonych w czasie rzeczywistym jest również opcja pauzy. Pozwala ona zatrzymać upływ czasu w grze i daje graczom możliwość zaplanowania podejmowanych działań.

20 czerwca 2011, 17:01

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl