Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 sierpnia 2025, 14:39

autor: Adrian Werner

Twórca Stardew Valley prezentuje kolejny screen z nowej gry i potwierdza powrót nielubianej mechaniki

Znany ze Stardew Valley Eric „ConcernedApe” Barone wypuścił nowy screen z Haunted Chocolatier oraz zdradził, że w grze pojawi się mechanika łowienia ryb.

Źródło fot. ConcernedApe
i

Haunted Chocolatier budzi ogromne zainteresowanie, co jest spowodowane głównie tym, że jest to najnowsza gra Erica Barone’a, czyli twórcy przebojowego Stardew Valley. Projekt ujawniono w 2021 roku i od tego czasu twórca bardzo ostrożnie dzieli się informacjami na temat tej produkcji, co powoduje, że każda nowinka budzi duże emocje. Najnowsza obejmuje świeży screen z gry (który możecie zobaczyć poniżej)

Grafika ukazuje głównego bohatera eksplorującego las, gdzie możemy zobaczyć m.in. drzewo przerobione na dom. Widać też wyraźnie, że choć autor zachował pixelartową stylitykę, to oprawa jest bardziej szczegółowa niż w Stardew Valley.

Nowy screen:

Źródło fot. ConcernedApe

Eric Barone potwierdził także, że w grze nie zabraknie mechaniki łowienia ryb. To jest ciekawe, gdyż ten element był jedną z niewielu rzeczy w Stardew Valley, które były mocno krytykowane po premierze. Autor niedawno przyznał, że gracze mieli tu rację i wędkowanie było zbyt trudne dla nowicjuszy. Ciekawe więc, jak ta mechanika będzie wyglądała w Haunted Chocolatier.

Niestety, wciąż nie wiemy, kiedy możemy się spodziewać premiery Haunted Chocolatier. Obecnie ten projekt przykuwa większość uwagi autora, po tym jak wypuszczono aktualizację 1.6 do Stardew Valley, więc mamy nadzieję, że tempo udostępniania informacji o najnowszej grze twórcy przyśpieszy.

  1. Haunted Chocolatier – oficjalna strona gry

Eric Barone nie zarabia na crossoverach

Warto jeszcze dodać, że ConcernedApe wypowiedział się w kwestii współpracy z innymi deweloperami, w wyniku których wprowadzane były crossovery między Stardew Valley oraz innymi grami. Autor stwierdził, że nigdy nie wziął za to żadnych pieniędzy i robił to tylko dlatego, że te inne gry mu się podobały oraz był przekonany, że również jego fani będą zadowoleni z takich crossoverów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej