Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 stycznia 2006, 09:28

Prey zabezpieczony PunkBusterem

Do tej pory z zabezpieczenia PunkBuster, eliminującego z potyczek online próby jakiegokolwiek oszustwa, korzysta 15 popularnych gier komputerowych. Od niedawna wiemy, że wykorzystaniem systemu stworzonego przez firmę Even Balance poważnie zainteresowani są twórcy Call of Duty 2. Wczoraj natomiast ogłoszono kolejny tytuł, który wzbogaci się o wspomniane zabezpieczenie.

Do tej pory z zabezpieczenia PunkBuster, eliminującego z potyczek online próby jakiegokolwiek oszustwa, korzysta 15 popularnych gier komputerowych. Od niedawna wiemy, że wykorzystaniem systemu stworzonego przez firmę Even Balance poważnie zainteresowani są twórcy Call of Duty 2. Wczoraj natomiast ogłoszono kolejny tytuł, który wzbogaci się o wspomniane zabezpieczenie.

Grą tą będzie Prey – przygotowywana przez Human Head Studios pierwszoosobowa strzelanina, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutuje w drugiej połowie bieżącego roku. Inwestycję sfinansowała firma 2K Games, która ów produkt opublikuje na rynku.

Prey zabezpieczony PunkBusterem - ilustracja #1

Prey to gra akcji zrealizowana w konwencji strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby, której głównym bohaterem jest Indianin Tommy, uprowadzony wraz ze swoją dziewczyną i dziadkiem przez obcych. Obudziwszy się na pokładzie olbrzymiego statku kosmicznego, nasz śmiałek postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i zniszczyć najeźdźców. Kładąc pokotem żołnierzy przeciwnika, odkrywa on kolejne elementy ponurej historii, z której wynika, że obca rasa Trocara jest odpowiedzialna za stworzenie życia na Ziemi. Fabuła programu luźno nawiązuje do powieści Larry’ego Nivena, zatytułowanej Ringworld.

Prey stawia zarówno na wartką akcję, jak i specyficzną atmosferę. Tę ostatnią podkreśla olbrzymi statek kosmiczny, tak naprawdę będący organicznym tworem. Tkanki łączą się z charakterystyczną dla świata przyszłości technologią, co sprawia jedyne w swoim rodzaju wrażenie i wprowadza do zmagań dużą różnorodność. Również w kwestii projektu przeciwników, artyści z Human Head Studio popuścili wodze fantazji, tworząc przerażające istoty, nierzadko będące hybrydą kilku odmiennych organizmów. Warto zwrócić uwagę na dużą dynamikę zmagań, którą zapewnia umiejętność korzystania z portali. Gracz może je samodzielnie stawiać w dowolnym miejscu i manipulować fizyką po drugiej stronie. Dzięki takiemu podejściu, liniowa rozgrywka na poszczególnych poziomach będzie się różnić w zależności od widzimisię grającego.

Więcej informacji na temat Prey znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej