Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 maja 2005, 11:12

Guild Wars podbija świat

Koncern NCSoft opublikował wczoraj oświadczenie prasowe, w którym poinformował o aktualnych wynikach sprzedaży gry Guild Wars. Oczywiście, są one dla producentów programu powodem do dumy, wszak gdyby było inaczej, żaden z przedstawicieli firmy nie zawracałby nikomu głowy.

Koncern NCSoft opublikował wczoraj oświadczenie prasowe, w którym poinformował o aktualnych wynikach sprzedaży gry Guild Wars. Oczywiście, są one dla producentów programu powodem do dumy, wszak gdyby było inaczej, żaden z przedstawicieli firmy nie zawracałby nikomu głowy.

Opublikowany prawie miesiąc temu produkt, znajduje się na szczycie list bestsellerów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii i krajach skandynawskich. Największą popularnością program cieszy się na Wyspach Brytyjskich i w USA, gdzie od czterech tygodni, nieprzerwanie okupuje pierwszą lokatę.

Mimo rewelacyjnych wyników, program nie odniósł tak spektakularnego sukcesu, jaki stał się udziałem konkurencyjnej produkcji o nazwie World of WarCraft. W pierwszym tygodniu sprzedaży, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, produkt Blizzard Entertainment rozszedł się w nakładzie przekraczającym 120 tys. sztuk. W takim samym okresie Guild Wars znalazł „zaledwie” 30 tys. nabywców.

Guild Wars to w gra zaliczana do gatunku cRPG przeznaczona do rozgrywki setek graczy za pośrednictwem globalnej sieci Internet. Tworzy ją firma ArenaNet – założona w roku 2000 przez ludzi, którzy stworzyli takie słynne tytuły jak Warcraft, StarCraft i Diablo oraz przyczynili się do powstania sieciowego serwisu Battle.net. Różni się ona od typowego przedstawiciela gatunku MMORPG tym, że autorzy zrezygnowali z takich elementów jak: wielogodzinne, a nawet wielotygodniowe, zabijanie sterowanych przez komputer potworów (by rozwinąć swą postać), czy zabierające dużo czasu podróże po świecie (by dotrzeć do jakiegoś zapomnianego przez boga miejsca). Zamiast tego dostajemy przeróżne misje wykonywane w obszarach typu „instance” (generowanych specjalnie na potrzeby grupy lub jednej osoby), z głównymi i ukrytymi zadaniami do zrealizowania. Rozpoczynamy grę w tym miejscu krainy, w którym chcemy (wybór danego miasta na mapie sytuacyjnej), przyłączamy się do grupy graczy (lub też nie, jeżeli wolimy grać sami) i przystępujemy do dynamicznej rozgrywki.

Więcej informacji o Guild Wars znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej