Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka Guild Wars (PC)

Guild Wars PC

Guild Wars: Prophecies

Guild Wars to w gra zaliczana do gatunku cRPG przeznaczona do rozgrywki setek graczy za pośrednictwem globalnej sieci Internet.

RPG | fantasy | PvP | MMORPG | sieciowe

PC Windows
Okładka Guild Wars (PC)

producent: ArenaNet Inc.

wydawca: NCsoft

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

28kwietnia2005

16czerwca2005

pudełko PL

Guild Wars to w gra zaliczana do gatunku cRPG przeznaczona do rozgrywki setek graczy za pośrednictwem globalnej sieci Internet. Tworzy ją firma ArenaNet – założona w roku 2000 przez ludzi, którzy stworzyli takie słynne tytuły jak Warcraft, StarCraft i Diablo oraz przyczynili się do powstania sieciowego serwisu Battle.net. Różni się ona od typowego przedstawiciela gatunku MMORPG tym, że autorzy zrezygnowali z takich elementów jak: wielogodzinne, a nawet wielotygodniowe, zabijanie sterowanych przez komputer potworów (by rozwinąć swą postać), czy zabierające dużo czasu podróże po świecie (by dotrzeć do jakiegoś zapomnianego przez boga miejsca). Zamiast tego dostajemy przeróżne misje wykonywane w obszarach typu „instance” (generowanych specjalnie na potrzeby grupy lub jednej osoby), z głównymi i ukrytymi zadaniami do zrealizowania. Rozpoczynamy grę w tym miejscu krainy, w którym chcemy (wybór danego miasta na mapie sytuacyjnej), przyłączamy się do grupy graczy (lub też nie, jeżeli wolimy grać sami) i przystępujemy do dynamicznej rozgrywki.

Akcja produkcji przenosi nas do przepełnionego magią świata fantasy, gdzie mamy możliwość stworzenia swego własnego bohatera i zapisania się na kartach historii tej wirtualnej rzeczywistości. Do wyboru mamy jedną rasę (człowiek), sześć profesji (wojownik, ranger, nekromanta, elementalista, mnich i hipnotyzer) oraz kilkaset umiejętności.

Autorzy przygotowali dużą ilość specjalnych misji, dedykowanych zarówno osobom preferującym solowy styl gry jak i tym, którzy wolą grać w grupach. Za wykonanie poszczególnych zadań przyznawane są odpowiednie nagrody, czy to przedmioty (bronie, elementy zbroi, itp.), czy też umiejętności. Niejednokrotnie, by wykonać misję, zmuszeni jesteśmy do walki z innymi graczami (PvP). Podstawą gry są gildie graczy, które walczą o dominację w świecie Guild Wars i najwyższe miejsce w rankingu gry – organizowane są specjalne turnieje, zawody czy też ogromne bitwy całych gildii graczy. Gildie posiadają swe siedziby, forum, specjalny kanał do rozmów oraz wewnętrzną hierarchię.

Niezwykły w Guild Wars jest fakt, że nie musimy płacić co miesiąc za grę, jak ma to miejsce w innych MMORPG’ach. Nie potrzeba też CD z grą. Wystarczy ściągnąć sobie mały plik instalacyjny i go uruchomić. Program połączy się z serwerami ArenaNet i zacznie ściągać grę. Niedługo potem gracz znajdzie się w mieście i będzie mógł rozpocząć zabawę. Dane zaczną się ściągać i będą się pobierały cały czas. To samo tyczy się wszelkich poprawek, patchy itp. Developerzy planują co sześć-dziewięć miesięcy przygotowywać dodatek (o wielkości wersji podstawowej) z nowymi misjami, postaciami, rasami, umiejętnościami i przeciwnikami. Za dodatki trzeba będzie już płacić, lecz jeśli ktoś nie chce, nie będzie zmuszony ich kupować.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: tysiące  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8.825 / 10 na podstawie 2037 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 129,90 PLN

Gry podobne do Guild Wars

Klasyfikacja PEGI Guild Wars

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Guild Wars

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 1 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 4 lub lepsza), 2 GB HDD

Guild Wars: Prophecies - recenzja gry

Recenzja 17 czerwca 2005, 11:57

Nie wspomniałem jeszcze o jednej bardzo ważnej cesze Guild Wars, a mianowicie rozgrywkach Player versus Player. Cześć graczy zdecydowała się na zakup gry tylko z jej powodu. Dostępnych jest kilka trybów pojedynków: areny czterech na czterech, system turniejowy drużyn ośmioosobowych z główną areną Hall of Heroes, oraz tytułowe pojedynki gildii (ośmiu na ośmiu). Przy tworzeniu postaci do PvP (postacie RPG mają również dostęp do rozgrywek miedzy graczami, postacie PvP są ograniczone tylko do nich) możemy skorzystać z gotowych szablonów prezentujących cały przekrój możliwych postaci lub stworzyć swoją postać bazując na umiejętnościach odblokowanych w części RPG. I tu pojawiają się negatywne głosy (zresztą słusznie) ze strony graczy oczekujących „natychmiastowej akcji”, że Arena.Net zamieniło klasyczną harówkę na wersję polegającą na odblokowywaniu kolejnych rzeczy, aby mieć pełną swobodę przy tworzeniu postaci. Właśnie pod wpływem takich głosów zmieniono system zdobywania umiejętności elitarnych oraz zablokowano stale rosnące zapotrzebowanie na doświadczenie (teraz, aby zdobyć następny punkt umiejętności, po osiągnięciu 20-stego poziomu, potrzeba maksymalnie 20 tys. punktów doświadczenia). Zapewne zmieni się również system odblokowywania normalnych umiejętności oraz run, ale ciężko przewidzieć kiedy i jaką przyjmie formę. Ciekawą, zapowiedzianą już, opcją będzie możliwość oglądania pojedynków najlepszych 10 gildii.