Gry, na których premierę czekam lub gry po premierze, w które chcę zagrać.
Gry do tej listy możesz dodać na stronach serwisu, tam gdzie znajduje się opcja “Czekasz?”, lub przy grach po premierze wybierając przycisk “Oceń”.
Lista gier które obserwujesz i na których temat możesz dostawać powiadomienia na maila lub notyfikacji push.
Gry do listy powiadomień możesz dodać wybierając ikonę “Obserwuj grę” (oko) na stronie Encyklopedii Gier lub przy materiale o grze.
Powiadomienia o grach są ulepszane i obecnie mogą nie działać poprawnie.
Lista gier, które oceniłeś i ocena jaką wystawiłeś.
Gry możesz oceniać w Encyklopedii Gier, przy materiałach o grach i na forum. Dla jednej gry na wybraną platformę możesz wystawić tylko jedną ocenę, kolejne oceny gry dla wersji na konkretną platformę, uaktualniają twoją poprzednią ocenę.
Na tej liście znajdziesz Twoje recenzje gier z ocenami, które zostały wybrane przez redakcję. Jeżeli podczas oceniania gry opiszesz swoje wrażenia i opinię, pojawia się ona w formie postu na forum i jeżeli zostanie wybrana przez redakcję, staje się minirecenzją, opublikowaną na karcie ocen w Encyklopedii Gier.

12 listopada 2025 - Recenzja Gry
Battlefield 6
Z połączonych sił czterech studiów deweloperskich i ogromnej grupy focusowej testerów EA w końcu udało się wypracować kompletnie przeciętną formę Battlefielda. To grywalny hamburger, który wciąga rdzennym gameplayem i w porównaniu do 2042 jest lepiej zoptymalizowany. Gra na tle poprzedników irytuje jednak małymi mapami i jest najbardziej zabugowanym BF-em od czasów pierwszych wersji „czwórki”. Losowe włączanie "termala" na optyce broni, znikające dźwięki, popsuty balans broni (MR missile, rakiety AA - dev musiał nawet wyłączyć) oraz losowo pojawiające się tekstury po bokach ekranu tworzą prawdziwy horror.Gra została oczywiście doprawiona bogatym zestawem wyzwań, daily i nie tylko, które zmuszają graczy do grania w tryby, których nie chcą, lub sprawdzania klas, którymi nie chcą grać. Nie chodzi tylko o odblokowanie skórek, ale także o zdobycie istotnych dla rozgrywki gadżetów. Uwielbiam, jak we współczesnych grach gracze są traktowani jak chomiki. UI ma fundamentalne braki. W tej grze musiałem pytać, z kim siedzę w pojeździe, bo nick towarzysza nie jest nigdzie wyświetlany.Mimo natłoku problemów to wciąż Battlefield, w który gra się dobrze w rozgrywce z kolegami, chociaż czasami jakby pod prąd. Nowy revive dla każdego to świetny motyw, a strzelanie jest satysfakcjonujące mimo dość wysokiego TTK. Kampania single istnieje, ale była dla mnie odrzucająca. Lepiej by było, gdyby jej finalnie nie było.

10 listopada 2025 - Recenzja Gry
Master of Command
Widziałem teorię, że sukces Master of Command to w dużym stopniu efekt popularności YouTubera stojącego za produkcją – i coś w tym jest. To dość rzadki dziś miks: uproszczona gra wojenna jedynie przypominająca Grand Tactician czy Scourge of War, a z drugiej strony – mocno „gamey” mechaniki zarządzania, rogalika, buffów i debuffów, luźno inspirowane historią. Efekt to coś w rodzaju „entry-level wargame’u”, których na rynku jest niewiele.Po pierwszym akcie miałem wrażenie, że gra dość szybko popada w schematy, jeśli chodzi o potyczki na mapie. Auto-resolve nie ma, bo bitwy stanowią rdzeń rozgrywki – ale te mniejsze z czasem potrafią nużyć. Tytuł rozwija skrzydła dopiero przy większych starciach, z udziałem dziesięciu tysięcy żołnierzy lub więcej, bo wtedy staje się mniej przewidywalny. Nie podoba mi się też sposób, w jaki zrealizowano przeszkody wodne i teren zabudowany (–X punktów do ruchu, + do osłony) – z jakiegoś powodu razi mnie to bardziej niż w Regiments. Kawaleria w tej grze zamiata i jest kluczowa. Brakuje również kilku funkcji, które mocno ograniczają komfort rozgrywki. W fazie deploymentu nie można wydawać rozkazów, da się jedynie rozstawić jednostki w strefach startowych. Nie wykminiłem też, jak w tej grze utrzymać formację złożoną z kilku jednostek. Mimo wszystko grę wciąż polecam: zawartość jest adekwatna do ceny, a całość stanowi ciekawe połączenie dobrych pomysłów w przystępnej formie, choć bez jednej, wybitnej mechaniki.A jak się weźmie pod uwagę, że robiły to jakieś 4 osoby, to Master of Command naprawdę bije powyżej swojej kategorii wagowej: prezentacja jest czarująca.

10 listopada 2025 - Recenzja Gry
ARC Raiders
Gra, w której zamiast wyrzucać śmieci, przynosimy je do domu. Projekt gameplayu jest bardzo przemyślany, a komputerowi przeciwnicy stanowią wyzwanie na tyle duże, że większość graczy solo współpracuje, by zwalczać zagrożenia. PvP to z kolei domena kolejek duo i trio. Świat Arc jest piękny i przywodzi na myśl ilustracje Simona Stĺlenhaga, a całość dodatkowo wzmacnia świetna muzyka autorów ścieżki dźwiękowej do Battlefield 1 i V. Nie jestem fanem postawienia na crafting ani faktu, że nie zbieramy w grze elementów ubioru wpływających na statystyki, ale to i tak najprzyjemniejszy extraction shooter na 15–20 minut, w jaki grałem.Optymalizacja rewelacyjna jak na UE5.

17 kwietnia 2025 - Recenzja Gry
Tempest Rising
Twórcy RTS-ów nie mają dziś łatwo; klasyczna formuła gatunku zeszła na dalszy plan lub okopała się w niszy. Tempest Rising stawia tymczasem na pełną konfrontację: „OK, pamiętacie budowanie bazy, przerywniki filmowe i muzykę Franka Klepackiego? My też!"

16 października 2024 - Recenzja Gry
MechWarrior 5: Clans
MechWarrior 5: Clans zapowiadał powrót serii do motywów, które stanowiły o jej świetności w połowie lat 90. XX wieku. O grze było jednak dość cicho przed premierą, co wzbudzało moje obawy. Czy studio Piranha Games stworzyło w końcu tytuł godny przodków?

17 maja 2024 - Recenzja Gry
Warno
Po dwóch latach spędzonych we wczesnym dostępie gra WARNO w końcu doczekała się wersji 1.0. Produkcji o tematyce trzeciej wojny światowej ostatnio nie brakuje, więc dzieło Eugen Systems czeka trudniejsza walka niż w czasach serii Wargame.

13 marca 2024 - Recenzja Gry
Helldivers 2
Helldivers 2 pokazuje, co może zrobić doświadczony zespół specjalizujący się w określonym gatunku gier, mając wsparcie dużego wydawcy pokroju Sony. Zdecydowanie nie sprawi, że serwery będą działać stabilnie po 14 dniach po premierze.

25 listopada 2019 - Recenzja Gry
Star Wars Jedi: Fallen Order
Wzruszająca historia młodego, rudego chłopca napastowanego przez złe imperialne kobiety. Tytułowy Jedi (w tej roli Kj Apa), po traumatycznym wydarzeniu, jakim był trzeci epizod Gwiezdnych Wojen, popadł w depresję i zapomniał nauk swojego kosmicznego mistrza Nie-Obi-Wana. Wytropiony przez imperialną inkwizycję spotyka jakichś randomów i postanawia uratować zakon Jedi. JFO to najlepsza gra w klimatach Star Wars od lat, ekipa Respawn zdołała mi przypomnieć czasy Shadows of the Empire i Jedi Knight - brawo. Walka potrafi frustrować, podobnie jak backtracking, ale ogólnie gra jest przyjemna.

27 kwietnia 2018 - Recenzja Gry
BattleTech
Gra to spełnienie marzeń fanów MW2/MW4: Mercenaries, walka miód a zarządzanie jednostką to wisienka na torcie.

21 grudnia 2017 - Recenzja Gry
PUBG: Battlegrounds
Czysta realizacja konceptu Battle Royal, rozwijanego przez Brendana Greene'a przez lata w formie moda do ArmA. PUBG rzuca graczy na ogromną mapę, bez trzymania za rączkę - przetrwaj, zabijaj, uciekaj przed strefą śmierci, to główne zasady. Eksplorację i lootwanie przerywają pompujące adrenalinę strzelaniny i salwy śmiechu (jeśli gramy w grupie znajomych), zabawy w tej sieciowej piaskownicy nie brakuje. Czuć w PUBG rękę autora a nie grupy focusowej, nawet jeśli PUBG Corp./Bluehole wydoi tę krowę w przyszłości, warto pamiętać, że w czasach wczesnego dostępu i premiery był to złoty kurczak.

26 września 2017 - Recenzja Gry
IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad
Lecąc na 3,000 metrów moją radziecką trumną Pe-2, dostrzegłem powoli sunącego po niebie niemieckiego Sztukasa, którego zaatakowałem licząc na łatwą ofiarę. Wróg zanurkował ale ścigałem go nieustępliwie, w końcu znaleźliśmy się nisko nad lasem gdy od Sztukasa odpadł mały czarny obiekt... 10 sekund później mój samolot rozpadł się na kawałki od fali uderzeniowej. Ta gra to obecnie najlepszy drugowojenny symulator lotniczy, realistyczny, ładny i przyjazny dla użytkownika (przy czym nieprzyjazny dla portfela jeśli chcemy kupować samoloty kolekcjonerskie).

13 czerwca 2017 - Recenzja Gry
Cold Waters
Udany "remake" klasycznej gry Sida Meiera - Red Storm Rising. Cold Waters to symulator amerykańskiego okrętu podwodnego, skupiający się na taktyce i decyzjach, a nie odwzorowaniu poszczególnych systemów jednostki. Dzięki takiemu podejściu do realizmu i dwóm dynamicznym kampaniom, w których kreślimy własną historię w losowo generowanych misjach, Killerfish Games wysmażyło naprawdę wciągającą grę. Fani symulatorów "dla ludzi" rodem z lat 90. mogą brać w ciemno.

24 maja 2017 - Recenzja Gry
Steel Division: Normandy 44
W Steel Division: Normandy 44 czuć pasję do tematyki i rozgrywek sieciowych – niestety, zabrakło pary, żeby w pełni usatysfakcjonować osoby grające solo.

22 kwietnia 2014 - Recenzja Gry
Wargame: Red Dragon
Po wzbogaceniu serii Wargame o samoloty, deweloperzy z Eugen System doszli do wniosku, że kolejnym logicznym krokiem będzie dodanie okrętów. Na ile był to dobry pomysł?

12 września 2013 - Recenzja Gry
Arma III
ArmA III serwuje wielką grecką wyspę, piękną grafikę i najlepsze w historii serii animacje – pod tymi urokliwymi elementami kryje się jednak produkt nie do końca znający swoją tożsamość.

3 czerwca 2013 - Recenzja Gry
Wargame: AirLand Battle
Wargame: AirLand Battle to sequel niebojący się zmian – studio Eugen Systems zaryzykowało potężną rozbudowę mechaniki gry i jej skali, dzięki czemu otrzymaliśmy tytuł wręcz eksperymentalny.

8 października 2012 - Recenzja Gry
XCOM: Enemy Unknown
Firaxis Games z błogosławieństwem Sida Meiera podjęło próbę odświeżenia klasycznego UFO: Enemy Unknown i przywrócenia chwały serii XCOM. Jak się okazuje, taktyczne turówki z kosmitami w roli głównej nie stoją dziś na straconej pozycji.

4 czerwca 2012 - Recenzja Gry
Iron Front: Liberation 1944
Rosjanie i Niemcy połączyli siły, aby stworzyć realistyczną strzelaninę, pokazującą, jak wyglądała wojna na froncie wschodnim latem 1944 roku. Interesujący projekt okazał się jednak tworem dość przeciętnym.

28 lutego 2012 - Recenzja Gry
Wargame: European Escalation
Wargame: Zimna wojna to gra, która zaskakująco sprawnie balansuje na granicy pomiędzy poważną militarną strategią a wciągającym nowoczesnym RTS-em. Twórcy R.U.S.E. nie zawiedli.

2 lutego 2012 - Recenzja Gry
Take on Helicopters
Odpowiedzialne za Operation Flashpoint i serię ArmA studio Bohemia Interactive odchodzi od wojennych klimatów na rzecz, wydawałoby się, spokojnego życia w cywilu. Przed Wami recenzja nowego symulatora śmigłowców Take on Helicopters.

20 września 2011 - Recenzja Gry
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Tripwire Interactive powraca do marki Red Orchestra, dzięki której studio zaistniało w świecie gier. Czy Bohaterowie Stalingradu okażą się godną kontynuacją?