Wyszukiwarka gier
Master of Command

Master of Command

PC

Master of Command: 7 Years' War

po premierze

Data wydania: 27 października 2025

Strategiczne, RTS, Taktyczne, 2D, Strategiczne wojenne, Historyczne, XVIII wiek, Singleplayer

Taktyczny RTS przenoszący graczy na front wojny siedmioletniej (XVIII wiek). W Master of Command jako jeden z dowódców wybranego mocarstwa bierzemy udział w proceduralnie generowanej kampanii, dbając o logistykę i radząc sobie ze zdarzeniami losowymi.

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny

Master of Command to taktyczna gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której prowadzimy kampanię jako dowódca jednego z pięciu mocarstw biorących udział w wojnie siedmioletniej. Za produkcję tytułu odpowiadają autorzy serii filmów dokumentalnych Armchair History oraz wydawcy gry Fire and Maneuver.

Realia historyczne

Akcja Master of Command osadzona jest podczas XVIII-wiecznego konfliktu obejmującego cztery kontynenty, znanego jako wojna siedmioletnia. W konflikcie o hegemonię wzięły udział m.in. Wielka Brytania i Prusy oraz Francja, Austria i Rosja. Wojna, która trwała w latach 1756-1763, obfitowała zarówno w oblężenia i podpalenia miast, jak i wielkie bitwy na otwartym polu.

Czytaj więcej

Publicystyka

Wiadomości

Nowa strategia na Steam jest jak dziecko Total War i Battle Brothers. Gracze nie ukrywają, że działa na nich uzależniająco

Nowa strategia na Steam jest jak dziecko Total War i Battle Brothers. Gracze nie ukrywają, że działa na nich uzależniająco

Wczorajsza premiera Master of Command na Steamie okazała się wielkim sukcesem. Nowa strategia zachwyciła zwłaszcza fanów serii Total War.

gry

Adrian Werner

28 października 2025 14:00

Nowa strategia na Steam jest jak dziecko Total War i Battle Brothers. Gracze nie ukrywają, że działa na nich uzależniająco

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Master of Command:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3, 4 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 1050, 9 GB HDD, Windows 7/8.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4570 / AMD Ryzen 5 1600, 8 GB RAM, karta graficzna 6 GB GeForce RTX 2060, 9 GB HDD, Windows 10/11.

Oceny gry

Średnie Oceny:

9.2

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 1041 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

9.2

Bardzo pozytywne (1 041)

[title]

Główne zalety gry

  • Głębokość taktyczna: Gracze doceniają skupienie gry na strategii, gdzie formacje jednostek, morale i teren mają znaczący wpływ na wyniki bitew. AI jest uznawane za kompetentne, co zapewnia wyzwanie.
  • Dostosowanie jednostek: Rozbudowane opcje dostosowywania jednostek, w tym wygląd, nazwy i wyposażenie, pozwalają graczom zbudować osobistą więź z armią.
  • Regrywalność: Proceduralnie generowane mapy kampanii i różnorodne frakcje przyczyniają się do wysokiej wartości regrywalności, z różnymi scenariuszami i typami jednostek dostępnymi za każdym razem.
  • Atmosfera i projekt dźwięku: Gra tworzy immersyjne środowisko dzięki swojemu stylowi artystycznemu, efektom dźwiękowym i muzyce, które dobrze pasują do XVIII-wiecznego settingu.
  • Urok indie i zaangażowanie dewelopera: Wielu graczy chwali mały zespół deweloperski za ich poświęcenie, reakcję na opinie oraz szczere starania włożone w grę.

Główne wady gry

  • Ograniczenia AI: Chociaż AI jest generalnie kompetentne, niektórzy gracze uważają je za przewidywalne i pozbawione głębokości strategicznej, co często prowadzi do powtarzalnych scenariuszy bitewnych.
  • Powtarzalna struktura kampanii: Kampania może wydawać się powtarzalna z powodu ograniczonej różnorodności map i podobnych kompozycji wrogów w różnych aktach.
  • Brak głębi w warstwie strategicznej: Mapa strategiczna brakuje złożoności, z minimalnym zarządzaniem logistycznym i brakiem prawdziwych elementów wielkiej strategii, czego niektórzy gracze brakuje w porównaniu do innych tytułów w tym gatunku.
  • Problemy z interfejsem użytkownika i jakością życia: Niektórzy użytkownicy wspominają o problemach z interfejsem użytkownika, takich jak niewygodne zarządzanie ekwipunkiem i brak wsparcia dla skrótów klawiszowych, co mogłoby poprawić rozgrywkę.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Tryb wieloosobowy: Wielu graczy wyraża chęć posiadania opcji wieloosobowych, które obecnie są nieobecne.
  • Większa dokładność historyczna: Niektórzy gracze pragną bardziej historycznie dokładnych scenariuszy i zachowań jednostek, a także włączenia znaczących bitew z Wojny Siedmioletniej.
  • Różnorodne strategie wrogów: Użytkownicy chcieliby zobaczyć bardziej zróżnicowane taktyki i formacje wrogów, aby bitwy wydawały się mniej powtarzalne i bardziej dynamiczne.
  • Rozszerzona zawartość: Pojawiają się wezwania do dodania dodatkowych frakcji, scenariuszy i być może DLC, które badają inne okresy historyczne lub konflikty poza Wojną Siedmioletnią.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, Master of Command jest postrzegany jako obiecujący tytuł w gatunku RTS, szczególnie dla fanów gier strategicznych osadzonych w historii, ale ma również obszary, w których gracze mają nadzieję na poprawę i rozwój w przyszłości.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl