

Star Wars: Zero Company
Turowa gra taktyczna, osadzona w uniwersum Star Wars, w której prowadzimy oddział najemników podczas Wojen Klonów. Star Wars: Zero Company jest dziełem Bit Reactor i Respawn Entertainment, a czuwał nad nim m.in. reżyser kreatywny gier XCOM: Enemy Unknown i XCOM 2.
producent: Bit Reactor / Respawn Entertainment wydawca: Electronic Arts Inc.
Strategia Star Wars: Zero Company została zaprezentowana przez Electronic Arts. Rycerzy Jedi nie zabraknie, ale na premierę trochę sobie poczekamy
Electronic Arts oficjalnie ogłosiło nową strategię w uniwersum Gwiezdnych wojen. Pełna prezentacja Star Wars: Zero Company lada dzień
Pierwsza od 19 lat strategia Star Wars odkrywa swoje tajemnice na screenach z wczesnej wersji. Nadchodząca zapowiedź powinna zrobić lepsze wrażenie
Star Wars: Zero Company jest grą taktyczną, osadzoną w uniwersum Gwiezdnych wojen. Produkcja stanowi owoc współpracy zespołu Respawn Entertainment i studia Bit Reactor. Choć dla tego drugiego jest ona debiutanckim dziełem, to na jego czele stał Greg Foertsch, czyli reżyser kreatywny takich przedstawicieli gatunku, jak XCOM: Enemy Unknown oraz XCOM 2.
Gameplay
W Star Wars: Zero Company wcielamy się w Hawksa, czyli byłego oficera Republiki, stojącego na czele tytułowej Kompanii Zero. Mowa o drużynie najemników, która podczas Wojen Klonów zarabia na życie, parając się realizacją zleceń rzucających ją w rozmaite zakątki odległej galaktyki.
Turowe potyczki i skład Kompanii Zero
Solą rozgrywki jest tutaj toczenie turowych starć z przeciwnikami. Zespół, którym dowodzimy, składa się między innymi z żołnierzy-klonów, rycerzy Jedi czy robotów. Rekrutowane przez nas postacie zróżnicowano pod kątem preferowanego uzbrojenia i umiejętności bojowych, a co za tym idzie – stylu walki.
Sprawia to, że kluczem do sukcesu jest skomponowanie takiego oddziału, którego członkowie będą wzajemnie się uzupełniać. Na tym nie koniec, bowiem więzi tworzone pomiędzy poszczególnymi postaciami odblokowują potężne synergie mogące odmienić los niejednej potyczki.
Rozwój postaci i baza operacyjna
W miarę postępów rozwijamy Hawksa i członków jego kompanii, dzięki czemu z czasem mogą oni stawiać czoła coraz większym wyzwaniom. Ponadto gra pozwala nam wybrać klasę bojową protagonisty i zdecydować o jego wyglądzie.
Pomiędzy misjami trafiamy do bazy operacyjnej, w której przygotowujemy się do kolejnych zadań, między innymi zapoznając się z danymi wywiadowczymi, zebranymi przez naszą sieć informatorów.
Ostatnia modyfikacja 22 kwietnia 2025
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Star Wars: Zero Company: 16+