Wyszukiwarka gier
Phoenix Point

Phoenix Point

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 3 grudnia 2019

Strategiczne, Science fiction, Turowe, Taktyczne, Crowdfunding, Indie, Xbox Game Pass Ultimate, Singleplayer, Xbox Game Pass Premium, PC Game Pass

Taktyczna strategia turowa, czerpiąca garściami z serii X-COM i stworzona przez ojca tegoż cyklu, Juliana Gollopa. Akcja Phoenix Point rozgrywa się w roku 2046, kiedy to wymykający się spod kontroli starożytny wirus zamienia wszelkie formy życia na Ziemi w zmutowane potwory.

6.0

GRYOnline

6.3

Gracze

7.3

Steam

OCEŃ
Oceny

Phoenix Point to taktyczna gra strategiczna osadzona w oryginalnym uniwersum science fiction. Za stworzenie tytułu odpowiada amerykańskie studio Snapshot Games, powołane do życia w 2013 roku. Twórcy w dwa lata od powstania zespołu wydali dobrze przyjętą turową strategię fantasy Chaos Reborn, która powstała dzięki zbiórce w serwisie Kickstarter. Nad produkcją obu gier czuwał Julian Gollop. Ten legendarny twórca i weteran branży ma na swoim koncie klasyki takie jak Laser Squad, Rebelstar Raiders, a przed wszystkim oryginalne UFO: Enemy Unknown, będące pierwszą osłoną cyklu X-COM, wskrzeszonego z sukcesem przez studio Firaxis w 2012 roku.

Czytaj więcej

Platformy:

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S 9 grudnia 2021Polskie napisy

PC Windows

PC Windows 3 grudnia 2019Polskie napisy

Xbox One

Xbox One 1 października 2021Polskie napisy

PlayStation 4

PlayStation 4 1 października 2021Polskie napisy

PlayStation 5

PlayStation 5 9 grudnia 2021Polskie napisy

Wczesny dostęp:1 maja 2018

Producent: Snapshot Games Inc.

Wydawca: Prime Matter

Publicystyka

Opinie

2 grudnia 2019

Gry grudnia 2019 – najciekawsze premiery i konkurs

Na pożegnanie 2019 roku twórcy przygotowali premiery m.in. finałowego odcinka Life is Strange 2, pecetowego portu Detroit: Become Human, spin-offa Darksiders czy kolekcji gier z serii Halo.

Gry grudnia 2019 – najciekawsze premiery i konkurs
Gry grudnia 2019 – najciekawsze premiery i konkurs
Opinie

15 czerwca 2019

Najlepsze gry na PC, które pokazano na E3 2019

Na tegorocznym E3 pokazano wiele atrakcyjnych tytułów na PC – zarówno kontynuacji czy remasterów, jak i pełnoprawnych premier. Przyglądamy się najciekawszym i najlepiej zaprezentowanym produkcjom.

Najlepsze gry na PC, które pokazano na E3 2019
Najlepsze gry na PC, które pokazano na E3 2019
Opinie

17 lutego 2019

16 gier, na które nie czekacie, a to powinniście – czarne konie 2019

Kalendarz premier nie kończy się na najnowszym Call of Duty i Assassin’s Creedzie. Na całym świecie setki utalentowanych zespołów pracuje nad dziesiątkami gier na które byście czekali, gdybyście tylko o nich usłyszeli.

16 gier, na które nie czekacie, a to powinniście – czarne konie 2019
16 gier, na które nie czekacie, a to powinniście – czarne konie 2019
Opinie

8 maja 2017

Czy w crowdfundingu nadal są miliony? Najciekawsze zbiórki ostatnich miesięcy

Szał na finansowanie społecznościowe należy do przeszłości – ale to nie znaczy, że nie zbiera się już grubych pieniędzy na ambitne gry. Oto zestawienie najciekawszych crowdfundingowych projektów z ostatnich miesięcy.

Czy w crowdfundingu nadal są miliony? Najciekawsze zbiórki ostatnich miesięcy
Czy w crowdfundingu nadal są miliony? Najciekawsze zbiórki ostatnich miesięcy

Wiadomości

Po latach twórca XCOM chce wrócić do swojej gry. Wspomina trudną produkcję Phoenix Point i daje nadzieję na sequel

Po latach twórca XCOM chce wrócić do swojej gry. Wspomina trudną produkcję Phoenix Point i daje nadzieję na sequel

Twórca serii XCOM przyznał, że stworzenie Phoenix Point było wielkim wyzwaniem. Mimo to chciałby w przyszłości wrócić do marki, co daje nadzieję na powstanie sequela.

gry

Marcin Bukowski

24 września 2025 13:25

Po latach twórca XCOM chce wrócić do swojej gry. Wspomina trudną produkcję Phoenix Point i daje nadzieję na sequel
Phoenix Point z nową edycją i modami, ale bez dalszego rozwoju

Phoenix Point z nową edycją i modami, ale bez dalszego rozwoju

Phoenix Point otrzymał nową edycję i wsparcie dla Steam Workshop. Niestety ogłoszono również koniec dalszego rozwoju gry.

gry

Adrian Werner

22 lipca 2022 12:51

Phoenix Point z nową edycją i modami, ale bez dalszego rozwoju
Phoenix Point - premiera na Steam z  dużą obniżką

Phoenix Point - premiera na Steam z dużą obniżką

Po roku od debiutu w Epic Games Store turowa strategia Phoenix Point wreszcie trafiła na Steam. Z tej okazji zorganizowano promocję z 50-procentową obniżką ceny.

gry

Adrian Werner

4 grudnia 2020 11:35

Phoenix Point - premiera na Steam z dużą obniżką
Recenzje Phoenix Point - fani XCOM powinni być zadowoleni

Recenzje Phoenix Point - fani XCOM powinni być zadowoleni

Wczoraj na rynku zadebiutowała komputerowa wersja gry strategicznej Phoenix Point, opracowanej przez ojca serii X-COM, Juliana Gollopa. Recenzenci ocenili już omawiany tytuł i wygląda na to, że mamy do czynienia z dziełem udanym, choć nie przełomowym.

gry

Bartosz Świątek

4 grudnia 2019 11:57

Recenzje Phoenix Point - fani XCOM powinni być zadowoleni

Dziś premiera Phoenix Point – nowej strategii ojca serii X-COM

Premiera długo oczekiwanej gry strategicznej Phoenix Point od studia Snapshot Games właśnie nadeszła. Fani produkcji Juliana Gollopa jeszcze dzisiaj będą mogli zagrać w jego najnowszy tytuł na PC, pod warunkiem że korzystają z Epic Games Store.

gry

Marek Hejmo

3 grudnia 2019 14:08

Dziś premiera Phoenix Point – nowej strategii ojca serii X-COM

Phoenix Point - znamy dokładną datę premiery na PC

Studio Snapshot Games ogłosiło konkretną datę premiery gry Phoenix Point na PC. Tytuł, zgodnie z ostatnimi doniesieniami, ukaże się na początku grudnia. Na wersje konsolowe poczekamy jednak do przyszłego roku.

gry

Konrad Serafiński

2 listopada 2019 08:00

Phoenix Point - znamy dokładną datę premiery na PC

Phoenix Point - premiera gry twórcy XCOM kolejny raz opóźniona

Studio Snapshot Games ogłosiło, że turowa strategia Phoenix Point zaliczy kolejne opóźnienie. Premiera została przełożona z września tego roku na grudzień.

gry

Adrian Werner

30 lipca 2019 08:58

Phoenix Point - premiera gry twórcy XCOM kolejny raz opóźniona

Phoenix Point - zwiastun z E3 i data premiery

Zespół Snapshot Games wypuścił nowy zwiastun turowej strategii Phoenix Point. Poznaliśmy również planowaną datę premiery gry.

gry

Adrian Werner

11 czerwca 2019 11:59

Phoenix Point - zwiastun z E3 i data premiery

Jeśli wsparłeś zbiórkę na Phoenix Point, na swój klucz Steam/GOG poczekasz rok

Studio Snapshot Games poinformowało, że osoby, które wsparły kampanię crowdfundingową gry Phoenix Point w serwisie Fig.co, otrzymają obiecane klucze na Steam lub GOG dopiero po zakończeniu rocznego okresu ekskluzywności tytułu w sklepie Epic Games. Poznaliśmy również wymagania sprzętowe produkcji.

gry

Bartosz Krawcewicz

13 marca 2019 14:24

Jeśli wsparłeś zbiórkę na Phoenix Point, na swój klucz Steam/GOG poczekasz rok

Phoenix Point to kolejny czasowy exclusive dla Epic Games Store

Epic Games Store może się pochwalić kolejnym czasowym tytułem ekskluzywnym. Mowa o Phoenix Point, czyli strategii turowej inspirowanej kultową grą X-COM, nad którą pieczę sprawuje słynny Julian Gollop. Twórcy zdecydowali się na ten krok, gdyż pozwoli im zapewnić produkcji długie wsparcie (np. w postaci DLC).

gry

Krystian Pieniążek

12 marca 2019 19:55

Phoenix Point to kolejny czasowy exclusive dla Epic Games Store
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Phoenix Point.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Phoenix Point:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 / AMD Phenom II X3, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon R9 270 lub lepsza, Windows 7(SP1)/8/10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.0 GHz / AMD FX 3.2 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon R9 390X lub lepsza, Windows 7(SP1)/8/10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.0

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
6.3

Ocena Graczy

Średnia z 283 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.3

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 6584 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

6.5
pieterkov
PC

pieterkov

Ekspert

2019.12.14

Niewidzialni przeciwnicy stojący metr od ciebie. trzeba podejść na jedną kratkę od nich żeby ich wykryć. Chmury dymu wypluwane przez niektórych przeciwników, które są trudne do zrozumienia – nie wiadomo co robią i jak działają, ale wydają się maskować część przeciwników, ale nie wiem czy wpływają na celność.Ubogi samouczek który pomija wiele mechanizmów np. możliwość poszerzenia stożka warty poprzez kombinację ctrl+scroll.Częste sytuacje zadawania 0 dmg pomimo trafiania przeciwnika. Nie chodzi mi o trafianie odpornych opancerzonych elementów np. tarcz tylko normalne ewidentne trafienia i napis 0 obrażeń.Brak rozwoju naszego sprzętu – wiele godzin latamy ze sprzętem bazowym. Niby rozwijamy żołnierzy ale większość skilli jest bezużyteczna, ponadto ważne cechy np. punkty życia kosztują dużo punktów, żeby ulepszyć je na tyle żeby można było walczyć na równi z obcymi. A jednocześnie szybko brakuje nam PD per żołnierz i musimy korzystać z globalnej puli PD która szybko się kończy i nie pozwala na solidne ulepszenie nawet podstawowego teamu 6 żołnierzy. A żeby walczyć efektywnie trzeba by mieć ze 2 teamy.Ogólnie balans ssie. Na początku jesteśmy op, ale potem przeciwnicy się rozwijają, mają więcej HP (o czym gra nie informuje wprost, zauważamy to przypadkiem), podczas gdy my stoimy w miejscu. Ponadto dochodzą nowe typy przeciwników a my nadal jesteśmy na poziomie zero. Można niby produkować bronie i pancerz frakcji ale nie jest to jakaś duża różnica np. 22 zamiast 20 punktów pancerza w zamian za karę -4 do zasięgu ruchu – nie opłaca się.Brak możliwości reanimacji postrzelonego żołnierza. Brak autosave co turę.Brak ciekawych badań. Jest ich mało i niewiele wnoszą poza dawaniem nam surowców. We wszystkich grach tego typu badania były zawsze podstawą odkrywania nowego sprzętu, a tutaj tego wgl nie ma.Praktycznie zerowy efekt osłon – zarówno dla nas jak i dla przeciwników niewiele one znaczą.Rezygnacja z procentowych szans na trafienie. Zamiast tego mamy biały pasek który jest mniej lub bardziej czerwony. Przy czysto białym mamy 100% na trafienie, a im bardziej zachodzi on czerwienią (zlewa się z paskiem hp wroga) tym mniejsza szansa. Do tego czasem pasek jest prążkowany, a czasem ciągły i nie wiem co to znaczy.Po kilkunastu misjach fabularnych, kiedy nie przynosiły mi one żadnych efektów poza trudniejszymi przeciwnikami, większa ilością zbędnych mi surowców i zerowym postępem technologicznym odinstalowałem grę. Wrócę do niej za kilka miesięcy by przejść ją na easy lub dokończyć na normalu (jeżeli poprawią balans). Jak dla mnie to zmarnowany potencjał na powrót do „ufo kolejne starcie” (nawet dźwięki i soundtrack są podobne).Dodam jeszcze, że warstwa dyplomatyczna jest niepotrzebnie utrudniona, ale bazuje na prostych zasadach, więc nie ma sensu się nią zbytnio przejmować bo nie warto.Co do celności żołnierzy - karabinki automatyczne są przeciętne, heavy swoim działem ciągle pudłuje, ale z bliska zdejmuje połowę hp na raz, snajper zawsze trafia i zadaje dużo dmg, ale potrzeba 3 punktów ruchu na strzał, natomiast strzelby są op niczym w xcom i zabijają czasem na raz, nawet z daleka.

6.5
PC

micin3

Ekspert

2019.12.08

Cóż, gra skończona na standardowym poziomie trudności. Niestety, jako fan XCOMów (w samą 2 mam 1000h przegranych) Phoenix Point to zwykły średniak z potencjałem. TL;DRBrak balansu, nudny środek gry (albo kompletnie miażdżymy przeciwnika albo przeciwnik nas), świetne zarządzanie na mapie światowej i momentami nużące walki. Czekać na gamepass albo na DLC.Na plus:- Atmosfera i design postaci. Syreny wyglądają obłędnie, pierwsze spotkanie ze Scyllą przyprawia o dreszcze. - Design frakcji - każda jest naprawdę unikalna. New Jericho skupia się na sile ognia, pojazdach, miotaczach ognia, wyrzutniach rakiet itd, Synedrion na technologii, laserach, wykrywaniu przeciwnika, skradaniu się, Anu na mutacjach, wykorzystywaniu tego co robi przeciwnik przeciwko niemu samemu. - Modelowanie pocisków. Nawet nie wyobrażałem sobie jak mi tego mogło brakować. Każdy pocisk gdzieś skończy, nie tak jak w XCOM procentowe trafienie. - Geoscape. Odkrywanie baz ,eksploracja, 4 różne typy samolotów, misje poboczne, unikalne budynki frakcji, wojna frakcji czy rozprzestrzenianie się mgły jest zaprojektowane perfekcyjnie. - Początkowa faza gry, kiedy zarówno my jak i przeciwnicy nie mamy żadnej rozwiniętej broni. Zdecydowanie najlepszy etap gry, wymiana ognia bądź uciekanie przed łapami wroga, przeciwnik poprawnie identyfikuje cele i stara się wyeliminować snajperów, niestety kiedy mamy już bardziej rozwinięte bronie frakcji, mamy dostęp do pojazdów A.I. kompletnie głupieje. Ni ziębi, ni grzeje:- Fabuła. Jest bo jest, żadnego zaskoczenia nie będzie dla kogoś kto wie kim Gollop jest. - Muzyka. Jak wyżej, XCOM i XCOM2 miały zdecydowanie lepszą muzykę. - Zarządzanie obronami. W pewnym momencie miałem 6 obron w przeciągu 5 minut. Może powodować to znużenie jeżeli ktoś chce obronić każdą możliwą osade. Na minus:-Malutkie mapy. Najmniejszy tileset z XCOM 2 jest tutaj największą mapą. Klaustrofobia straszna.- Praca kamery. - Brak technologii Phoenix Point - niestety, bez frakcji nic nie można zrobić. Z badań nietrakcyjnych dostajemy jeden typ broni, w dodatku późno. Nie ma ulepszeń pancerza, nie ma ulepszeń broni, trzeba wybrać frakcję bądź kraść im technologie/odtwarzać bronie frakcji. - Balans postaci i przeciwników. W pewnym momencie karabiny automatyczne każdej frakcji są bezużyteczne, przeciwnicy mają więcej pancerza niż karabin zadaje obrażenia. Więc trzeba kombinować co byłoby plusem. ale niestety gra jest strasznie niezbalansowana: a) Paraliż: Mój A-team na początku składał się z 4 snajperów z podklasą Heavy z karabinami paraliżującymi i 1 kapłanem regenurającym willpower. Duża celność + ostatnia umiejętność Heavy (wyładowanie całego magazynka) powodowała że KAŻDY przeciwnik, w tym Scylle, były sparaliżowane w 1 turze. Musiałem z tego zrezygnować bo zabijało całą frajdę z gry. b) Anu: Bezużyteczne bronie (oprócz strzelb), mutacje bez polotu. Regeneracja jest za słaba, pancerz który oferują jest od 20% zagrożenia bezużyteczny (zwykły crabman z karabinem potrafi w jednej turze przebić go), jedyna fajna mutacja to głowy dla snajperów, reszta jak na koszta jest zupełnie niepotrzebna. c) Pojazdy. Pierwszy pojazd który można zbudować jest niesamowity, tak samo pojazdy NJ. Są kompletnie przepotężne, przeciwniy też głupieją i zawsze atakują pojazdy, zamiast spróbować dorwać snajperów na tyłach jak zdarzało się w XCOMach. Pojazd Synedrionu? Zwykłe leczenie/paraliż, ale od tego drugiego już lepsze są ich karabiny. Anu? Bezużyteczny kompletnie - klaustrofobia map nie pozwala na poprawne używanie ich Mutogów, wystarczy że przeciwnik jest jedną nogą w budynku i już nie mogą ich dotknąć. 8 róznych odmian, testowałem 4 - każdy jest gorszy od pierwszego pojazdu który można zbudować. d) Walka z bliska jest nieopłacalna na początku. Każdy berzerker wymaga conajmniej 4 poziomu, żeby wybrać podklasę assault - bez dasha nie są w stanie dogonić przeciwnika. Za to Heavy, klasa która powinna skupiać się na artylerii, wybuchach, minigunach jest kompletnie OP z bliska - doskoczenie plecakiem rakietowym do przeciwnika a następnie użycie umiejętności bash potrafiło do samego końca położyć na jedno uderzenie większość przeciwników. e) Snajperzy są kompletnie przebajerzeni. Tak samo technicy NJ (jeżeli używamy wieżyczek) i infiltratorzy Synedrionu (jeżeli używamy pająków). Kapłani są albo bezużyteczni jeżeli chcemy używać ich ofensywnie albo zwykłymi bufferami jeżeli używać ich defensywnie. - Środkowy i koniec gry. Tak jak uwielbiałam początek gry, każde z 3 moich gier była naprawdę wciągająca, tak środek gry pokazuje głupotę A.I. Jeżeli przyprowadzimy pojazd na pole bitwy, przeciwnik na 100% będzie walił w niego. Nawet jeżeli nie będzie mógł przebić pancerza. Syreny, na początku przerażające bestie, później kompletnie bezużyteczne i mniej groźne od zwykłych crabmenów - nawet z uszkodzoną głową próbują przejąć kontrolę na naszym oddziałem żeby tylko stracić go w swojej następnej turze z powodu braku Willpowera (które straciły do 0 poprzez uszkodzenie głowy). - Poziom trudności. Może to moja wina że zacząłem "tylko" od normalnego, ale gra nie potrafiła mnie niczym zaskoczyć po 3 restarcie (restartowałem żeby przebadać każdą z frakcji). Eksplozje są dobre na wszystko, paraliż jest albo bezużyteczny albo kompletnie OP, wieżyczki NJ powinny podpadać jako granie na kodach. Obecnie gram raz jeszcze żeby przejść kampanie NJ na przedostatnim poziomie trudności, ale po 3 godzinach nic się nie zmienia oprócz tego że postacie giną na jedną serię - czyli tak samo jak się działo nawet na normalnym poziomie trudności od +25% zarażenia. - Brak zapowiadanych rzeczy, chociażby obrońców w osadach. Ogólnie, DLC ta gra może przebić nowe XCOMy, ale do starych nie ma nawet startu. Cała nadzieja w rozwoju gry bądż w modach.

4.5
PC

Llordus

Gracz

2019.12.09

Dla mnie ta gra w obecnym stanie to coś, co w najlepszym razie powinno trafić do early access na steam, w cenie 5€. Aż się boję pomyśleć, jak by to wyglądało, gdyby ten nieszczęsny epic nie dofinansował produkcji.Jedyna naprawdę sensownie zrobiona rzecz, to mechanika walki - i już.Poza tym - dramat. Destrukcja otoczenia - byłaby fajna, gdyby to niszczone otoczenie zachowywało się w zgodzie z prawami fizyki. Tutaj niestety jest to domek z kart. Przykład - rozwaliłem granatem kawał betonowej ściany. Całość poleciała na 4 moich wojaków, którzy tego nawet nie zauważyli. No i granatów nie wystrzelę sobie ot tak - muszą mieć w zasięgu przeciwnika lub obiekt będący celem .... no comments. Co gorsza - misje regularnie ocierają się o konieczność powtarzania - bo za każdym razem, gdy duży potwór rzuca robale w powietrze, co najmniej jeden z nich utyka w jakichś obiektach. Pół biedy, jak da się je granatem rozwalić. Dość często jednak utykają w niezniszczalnych obiektach. Do tego cele misji wrzuca też w takie obiekty - przedostatnią misję zebrania jakiegoś badziewia o mały włos bym uwalił, bo przykryli go jakimś niezniszczalnym assetem schodów czy czegoś podobnego. Cudem jakimś po 5 minutach kombinowania na opak udało się odblokować ikonkę na pasku i mogłem zrealizować cel misji. Odpalając nową misję, czuję się jakbym grał w rosyjską ruletkę - i to nie ze względu na AI, tylko właśnie bugi ....Nie wspominając, że w zasadzie to te mapy są konstruowane z jakichś 5-10 max assetów na krzyż (per frakcja). Powtarzalność lokacji kłuje w oczy szybciej niż by się można było spodziewać. O tym, jak beznadziejnie zrealizowano cały UI, w tym zarządzanie żołnierzami, ich rekrutacją czy bazami - szkoda pisać. Interfejs starego Fallout wydaje się być mistrzostwem zoptymalizowanego user experience w porównaniu z PP. Może to poprawią kiedyś w DLC/patchach - ale na dziś dla mnie to taka bieda gierka, z jednym czy dwoma fajnymi rozwiązaniami. Generalnie żałuję wydanej kasy.

Ocena STEAM

7.3

W większości pozytywne (6 584)

[title]

Główne zalety gry

  • Podobieństwo do XCOM: Wielu graczy docenia, że Phoenix Point dzieli podstawowe elementy rozgrywki z XCOM, wprowadzając jednocześnie własne unikalne mechaniki, co zapewnia znajome, ale świeże doświadczenie.
  • Mechanika swobodnego celowania: Możliwość celowania w konkretne części ciała dodaje warstwę strategii do walki, pozwalając graczom na unieszkodliwienie kończyn wrogów i skuteczniejsze zarządzanie zagrożeniami.
  • Personalizacja jednostek: Gracze cieszą się z rozbudowanych opcji personalizacji żołnierzy, w tym możliwości multi-klasowania oraz wyboru unikalnych umiejętności i zdolności, co zwiększa głębokość strategiczną.
  • Frakcje i dyplomacja: System frakcji w grze dodaje złożoności, z graczami nawigującymi w relacjach i kompromisach między różnymi ludzkimi frakcjami, jednocześnie zmagając się z zagrożeniami ze strony obcych.
  • Zarządzanie zasobami: Zarządzanie zasobami i ulepszanie baz jest angażujące, a misje mają znaczący wpływ na ogólną kampanię.
  • Wprowadzenie pojazdów: Wprowadzenie pojazdów do walki jest mile widzianą cechą, dodającą nowe opcje taktyczne i emocje do misji.
  • Ewolucja wrogów: Obcy przeciwnicy ewoluują z czasem, co sprawia, że gra staje się coraz bardziej wymagająca i wymaga od graczy dostosowywania strategii.

Główne wady gry

  • Problemy z trudnością i balansem: Wielu graczy uważa, że gra jest zbyt trudna, z stromymi krzywymi uczenia się i frustrującymi mechanikami, które mogą prowadzić do poczucia bezsilności.
  • Brak immersji: Niektóre recenzje wspominają o braku połączenia z postaciami i uczuciu nijakości w świecie gry, co zmniejsza stawki i emocjonalne zaangażowanie.
  • Projekt dźwięku i muzyka: Krytyka dotyczy również projektu dźwięku i muzyki, z graczami czującymi, że nie wzbogaca to doświadczenia gry.
  • Problemy techniczne: Kilku graczy doświadczyło problemów z interfejsem i tempem gry, szczególnie podczas samouczka, co może prowadzić do zamieszania i frustracji.
  • Mechaniki RNG: Niektórzy użytkownicy wyrażają frustrację z powodu losowości szans na trafienie, czując, że prowadzi to do niesprawiedliwych wyników w walce.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Zwiększona immersja: Gracze pragną więcej elementów filmowych, dubbingu i angażujących narracji, aby stworzyć silniejsze emocjonalne połączenie z grą.
  • Mechaniki skradania się: System skradania się jest krytykowany za słabe wdrożenie i nieskuteczność, z graczami mającymi trudności z jego właściwym wykorzystaniem.
  • Różnorodny design wrogów: Niektóre recenzje wyrażają rozczarowanie projektami wrogów, szczególnie obcych przeciwników, którzy brakuje atrakcyjności i powagi znanej z wcześniejszych gier XCOM.
  • Lepsze wskazówki w samouczku: Kilku graczy uważa, że samouczek dostarczał słabych wskazówek lub był zbyt surowy, co prowadziło do frustrującego wprowadzenia do gry.
  • Więcej opcji kosmetycznych: Istnieje pragnienie większej liczby opcji personalizacji dla żołnierzy, ponieważ obecne oferty są postrzegane jako niewystarczające lub nieatrakcyjne.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, Phoenix Point łączy znaną taktyczną rozgrywkę z nowymi mechanikami, ale zmaga się z balansem i immersją, co prowadzi do mieszanych odczuć wśród graczy.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl