Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka BattleTech (PC)

BattleTech PC

Opracowana przez znane z serii Shadowrun studio Harebrained Schemes taktyczna gra bitewna, będąca odświeżoną wersją produkcji, która ukazała się na komputerach pod koniec lat 80. jako jedna z pierwszych produkcji legendarnego studia Westwood (seria Command & Conquer).

Strategiczne | science fiction | ekonomiczne | turowe | taktyczne | mechy i roboty | multiplayer | crowdfunding

PC Windows
Okładka BattleTech (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24kwietnia2018

24kwietnia2018

Steam

BattleTech to stworzona z myślą o PC taktyczna gra RPG z akcją osadzoną w tytułowym uniwersum - świecie pełnym krwawych konfliktów i bezlitosnych najemników. Całość stanowi odświeżenie kultowej marki figurkowych gier bitewnych, która w formie cyfrowej po raz pierwszy ukazała się na komputerach PC w 1988 roku, za sprawą studia Westwood. Gra opracowana została przez dewelopera Harebrained Schemes, który ma na swoim koncie między innymi trylogię Shadowrun.

Fabuła

W roku 3025 galaktyka jest trawiona przez nieustający konflikt pomiędzy arystokratycznymi rodami zarządzającymi całymi planetami, a nawet sektorami kosmosu. W walkach, ze względu na zakaz używania broni nuklearnej i bombardowań orbitalnych wykorzystywane są potężne machiny bojowe zwane mechami. Gracz wciela się w dowódcę oddziału najemników, który zostaje wciągnięty w brutalną, międzygwiezdną wojnę domową i pomaga pozbawionej władzy królowej odzyskać zagarnięty przez uzurpatora tron.

Mechanika

Rozgrywkę w przygotowanym z myślą o PC BattleTechu można podzielić na dwie części. Pierwsza z nich polega na toczeniu turowych starć, w trakcie których kontrolujemy swoich pilotów i wykorzystujemy ich maszyny, uzbrojenie, umiejętności specjalne oraz zróżnicowaną rzeźbę terenu, by przechytrzyć wroga. Pole bitwy obserwujemy najczęściej z perspektywy izometrycznej, jednak w trakcie wykonywania ataków i ruchów kamera zmienia położenie (podobnie jak np. w cyklu XCOM). W celu większej czytelności pola walki opcje śledzenia można jednak wyłączyć, skupiając się jedynie na ogólnym widoku pola bitwy.

Zarządzanie najemnikami i maszynami bojowymi i zlecanie wykonywanych misji odbywa się w czasie rzeczywistym, podobnie jak we wspomnianej wyżej serii studia Firaxis. W związku z tym trzeba pilnie śledzić tabele wydatków i przychodów, ponieważ w skrajnych przypadkach może się zdarzyć, że nasza lanca (czyli oddział bojowy składający się z czterech maszyn) zostanie uziemiony i przez pewien czas nie będziemy zdolni do podjęcia się żadnego zlecenia (na przykład jeśli nasi mechanicy nie zdołają naprawić uszkodzonych mechów, która to czynność wymaga zarówno gotówki, jak i czasu).

W miarę upływu czasu rekrutujemy nowych pilotów, którzy zdobywają na polach bitew punkty doświadczenia przeznaczane na nowe umiejętności, rozwijamy i dostosowujemy mechy (możemy w tym celu wykorzystywać także sprzęt zdobyty na polu bitwy). Standardowe misje przeplatają się z misjami związanymi z kampanią fabularną. Te ostatnie zazwyczaj są bardziej spektakularne i ciekawiej zaprojektowane.

Tryby gry

W wydanym na PC BattleTech możemy bawić się samotnie (do wyboru mamy kampanię oraz jednorazową potyczkę - Skirmish), albo też w towarzystwie innych graczy – tocząc z nimi starcia lanca przeciwko lancy. Gra posiada przydatny moduł pozwalający przygotować sobie przed walką lance zawierające rozmaite warianty maszyn i ich uzbrojenia.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna BattleTech została zrealizowana w pełnym 3D. Modele pojazdów są bardzo szczegółowe, ale niestety sporo można zarzucić wyglądowi lokacji i kiepskim teksturom. Projektując styl artystyczny, twórcy postawili na realistyczne science fiction – nie ma tutaj mowy o widowiskowości rodem z anime. Wirtualny odpowiednik stołowej gry stara się być jak najwierniejszy oryginałowi.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 8.185 / 10 na podstawie 42 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.9 / 10 na podstawie 37 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 142,99 PLN

Klasyfikacja PEGI BattleTech

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania sprzętowe BattleTech

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-3450 3.1 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 950 / Radeon HD 7900 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3-3210 3.2 GHz / AMD FX-4300 3.8 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7 64-bit

Recenzja gry BattleTech – mecha dobra gra

Recenzja 2 maja 2018, 11:30

Dopiero w polu okazuje się, czy nasze założenia w trakcie uzbrajania mecha były słuszne. Potwór posiadający zbyt mało zamontowanych radiatorów zacznie się przegrzewać, co mocno ograniczy jego skuteczność. W ostateczności może się nawet zapalić albo wyłączyć. Podzielony na strefy pancerz ulega degradacji w miejscu trafienia, kończyny mecha odpadają, broń jest odstrzeliwana... Niczego nie pominięto. Twórcy doskonale odrobili pracę domową, przenosząc do wirtualnego BattleTecha całą mechanikę papierowego odpowiednika. Tyle tylko, że teraz wszystkie te cuda możemy zobaczyć na własne oczy. Nie żebym nie zdawał sobie sprawy z poprzednich tytułów wykorzystujących czy to tę samą markę, czy też pokazujących starcia mechów w innych uniwersach, ale Harebrained Schemes udowodniło, że z takich gier wciąż można czerpać ogromną przyjemność.