Starfield: Objawienie - solucja, opis przejścia
Objawienie to misja z finałowej konfrontacji z Emisariuszem i Łowcą z gry Starfield. Z solucji z tej strony poradnika dowiecie się jak pokonać statki kosmiczne Astran, jak dotrzeć do artefaktu na Masada III i jak rozegrać finałowe starcie.
Aktualizacja:
Objawienie jest przedostatnią główną misją wątku fabularnego gry Starfield. Na tej stronie poradnika jest opis przejścia, w którym wyjaśniamy m.in. jak pokonać statki Astran na orbicie planety Masada III, jak rozprawiać się z Astranami na powierzchni, jak korzystać z anomalii oraz jakie wybory oferuje końcowa konfrontacja z Emisariuszem i/lub Łowcą.
Rekomendowany poziom doświadczenia do rozegrania finału głównej kampanii to co najmniej 35-40. Nie radzimy przystępować słabszą postacią, bo możecie mieć problemy z otrzymywaniem obrażeń i wytrzymałymi wrogami. Zabierzcie też jak najwięcej amunicji i medykamentów.
- Dotarcie do Masady III i wywołanie statków Astran
- Pokonanie statków Astran
- Wylądowanie przy świątyni
- Znalezienie sposobu na otwarcie drzwi
- Wejście do anomalii
- Konfrontacja z Petrovem
- Spotkanie z Vladimirem i przygotowania do finałowej bitwy
- Konfrontacja z Łowcą i Emisariuszem w świątyni
- Zabranie artefaktów
Dotarcie do Masady III i wywołanie statków Astran

- Quest ten pojawi się w Waszym dzienniku po dokończeniu głównego zadania Ostatnie mignięcia. Zanim zajmiecie się misją zakupcie lepszy statek lub ulepszcie posiadany, bo do stoczenia będzie wymagająca bitwa w kosmosie. Warto też dla pewności zapisać grę przed wykonaniem przelotu.
- Masada to oddalony system i możecie wykonywać mniejsze skoki do systemów Alpha Marae, Heisenberg i Decaran.
- Po dotarciu do celu podróży załączy się konfrontacja ze statkami Astran. Niestety nie możecie uniknąć tego starcia. Wszystkie opcje dialogowe prowadzą do bitwy.
Pokonanie statków Astran

- W bitwie zawsze do pokonania są 3 statki Astran. Ich skład jest zależny od decyzji podjętej w queście W ich ślady. Jeśli poparliście Łowcę lub Emisariusza, to dany Astranin może Wam w ograniczonym stopniu pomóc w bitwie i zostanie zastąpiony podrzędnym statkiem Astran. Najtrudniej będzie jeśli nikogo nie poparliście - zaatakują Was wtedy silniejsze statki Łowcy i Emisariusza + dodatkowa jednostka.
- Skupiajcie się w danym momencie na jednym statku. Przemawia za tym to, że statków głównych antagonistów nie trzeba do końca zniszczyć. Statki Łowcy i Emisariusza mogą uciec po tym jak zostaną dostatecznie uszkodzone.
- Pamiętajcie o tym żeby przekierować odpowiednio energię oraz szybko naprawiać kadłub w razie doprowadzenia do jego uszkodzenia.
Wylądowanie przy świątyni

- Po zakończonej bitwie musicie wylądować na powierzchni planety Masada III. Wyruszycie do miejsca składowania artefaktu.
- Po drodze musicie stoczyć kilka bitew z Astranami. Skupiajcie się na jednym przeciwniku i starajcie się wystawiać Astran na Wasze ataki (np. powalać na ziemię) żeby łatwiej z nimi rozprawiać się.
- Na terenie świątyni oprócz Astran mogą pojawiać się też najemnicy Zaćmienia, ale są oni znacznie mniej wymagającymi wrogami.
- Bardziej wymagająca może być bitwa ze strażniczką Athaliah. Nie próbujcie najpierw pozbywać się zwykłych wrogów, tylko na niej skupcie swojej ataki. Jej pokonanie pozwoli na szybsze zakończenie bitwy.
Znalezienie sposobu na otwarcie drzwi

- Po otrzymaniu tego celu misji zbadajcie pomieszczenie kontrolne, w którym jest identyfikator bazy Zaćmienia z obrazka. Dotrzyjcie z nim do czytnika przy zamkniętych czerwonych drzwiach. Pozwoli to Wam wejść do bazy.
Wejście do anomalii

- Poszukajcie w bazie korytarza z zasłonami. Jest w nim anomalia powiązana z głównym celem misji. Po drodze możecie natrafiać na kolejne anomalie i są one w stanie teleportować Waszą postać.
- Spotkacie kolejnych Astran do pokonania. Dodatkowo musicie też uważać na zagrożenia ze strony robotów i wieżyczek przy sufitach - polecamy niszczyć je w pierwszej kolejności. Alternatywnie możecie włamać się do pomieszczenia z komputerem ochrony i wyłączyć wszystkie zabezpieczenia bazy.
- Po walce rozejrzyjcie się za kluczem bazy Zaćmienia z dołączonego obrazka. Użyjcie go do otwarcia podwójnych żółtych drzwi.
Konfrontacja z Petrovem

- Po przejściu przez anomalię znajdziecie się ponownie w legowisku Petrova spotkanego wcześniej w fabule. Musicie go pokonać oraz wszystkich innych wrogów z pomieszczenia. Nie uda się Wam uniknąć walki dzięki odpowiednim opcjom dialogowym.
- Po wygranej bitwie zbadajcie zwłoki Petrova, a wśród lootu znajdziecie klucz do prywatnych kwater (obrazka). Użyjcie go, by wydostać się z tego miejsca.
Spotkanie z Vladimirem i przygotowania do finałowej bitwy

- Dotrzyjcie do windy, która zawiezie Was do lokacji przypominającej Oko. Możecie opcjonalnie porozmawiać z Vladimirem i wybierać pokojowe opcje dialogowe lub sprowokować walkę z nim.
- Dotrzyjcie do kolejnej anomalii. W jaskini jest dużo broni oraz zapasów. Pozbierajcie ich jak najwięcej, bo powoli zbliża się finałowa konfrontacja gry.
- Idźcie dalej i rozprawcie się ze strażnikiem Fionn. Nie traćcie czasu na atakowanie duplikatów, tylko poszukajcie głównego przeciwnika po jego nazwie. Dotrzyjcie do wejścia do świątyni.
Konfrontacja z Łowcą i Emisariuszem w świątyni

Tuż po wejściu do świątyni warto od razu zapisać grę. Po wykonaniu kilku kroków w stronę artefaktu zainicjujecie konfrontację z Astranami. W zależności od wyboru z questu W ich ślady mogą być 3 warianty. Wrogie nastawienie do Waszej postaci może mieć:
- tylko Łowca (jeśli poparliście wcześniej Emisariusza);
- tylko Emisariusz (jeśli poparliście Łowcę);
- Łowca ORAZ Emisariusz (jeśli nie poparliście żadnego z Astran).

- Możecie uniknąć finałowej walki, ale jest to możliwe tylko dzięki zaliczeniu trudnej próby perswazji. Musicie uzbierać 8 punktów, a więc trzeba ryzykować z wybieraniem czerwonych opcji dialogowych.
- Sprawdźcie przedmioty zużywalne z inwentarza - być może są wśród nich takie, które zwiększają szanse udanej perswazji.
- Poprawne zaliczenie perswazji sprawi, że Astranie przekażą Wam artefakty bez walki. W przypadku porażki rozpocznie się starcie.

- Bardziej oczywisty wariant to przystąpienie do bitwy z 1 lub 2 Astranami.
- Analogicznie do wcześniejszych walk starajcie się w danym momencie atakować 1 cel, przy czym niestety Astranie mogą teleportować się. Łowca i Emisariusz są też odporni na moc Fala grawitacyjna i nie możecie ich dzięki niej łatwo powalać na ziemię. Jakiś czas po rozpoczęciu bitwy zmieni się grawitacja i możecie dzięki temu latać po pieczarze.

- W dalszej części walk zostaniecie przeniesieni do kilku innych lokacji, m.in. do Loży oraz Studni. Zajmujcie się szybko lokalizowaniem na nowo wrogów.
- Do Astran mogą też dołączać podrzędni przeciwnicy - najemnicy oraz maszyny. Pozbywajcie się tylko tych, którzy przeszkadzają w atakowaniu głównych celów. Ignorujcie też w miarę możliwości duplikaty Astran.
- Czas trwania bitwy zależy od Waszego poziomu doświadczenia i skuteczności Waszych broni. Nie zapominajcie o leczeniu się.
Zabranie artefaktów

- Jeśli pokonaliście Astran w walce, to przeszukajcie ich ciała żeby zabrać ich artefakty. Możecie też znaleźć ich unikalne bronie - Emisariusz używał karabinu Eternity's Gate, a Łowca karabinu Unmitigated Violence.
- W obu wariantach podejdźcie do lewitującego artefaktu Mu i zaczekajcie, aż będzie go można zabrać. Zakończycie quest i rozpocznie się ostatnia główna misja Wielki skok.
0
- Starfield - poradnik do gry
- Starfield: Poradnik do gry
- Starfield: Opis przejścia
- Starfield: Misje główne
- Starfield: Mały krok - solucja, opis przejścia
- Starfield: Stare śmieci - solucja, opis przejścia
- Starfield: W nieznane - solucja, opis przejścia
- Starfield: Puste gniazdo - solucja, opis przejścia
- Starfield: Coś poszło nie tak - solucja, opis przejścia
- Starfield: Wszystko, co można kupić za pieniądze - solucja, opis przejścia
- Starfield: Astranie - solucja, opis przejścia
- Starfield: Głębiej w nieznane - solucja, opis przejścia
- Starfield: Krótkowzroczność - solucja, opis przejścia
- Starfield: Żadnych gwałtownych ruchów - solucja, opis przejścia
- Starfield: Wysoka cena - solucja, opis przejścia
- Starfield: Jedność - solucja, opis przejścia
- Starfield: W ich ślady - solucja, opis przejścia
- Starfield: Z tej Ziemi - solucja, opis przejścia
- Starfield: Tęsknota ponad miarę - solucja, opis przejścia
- Starfield: Ostatnie mignięcia - solucja, opis przejścia
- Starfield: Splątanie - solucja, opis przejścia
- Starfield: Objawienie - solucja, opis przejścia
- Starfield: Wielki skok - solucja, opis przejścia
- Starfield: Misje główne
- Starfield: Opis przejścia
- Starfield: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
DC_2050 Junior
Materiał o magazynach (do przeczytania) dobry, ale zawiera informacje o 1/5 z nich. Na anglojęzycznym portalu znalazłem artykuł o wszystkich magazynach, linku nie wklejam, żeby nie naruszyć reguł, redakcję proszę o kontakt, jeśli chce swój materiał zaktualizować.
Necross123 Konsul
W końcu doczekałem się dokończenia wątku Floty. I szczerze to chyba była jedyna solucja, którą chciałem przeczytać (wiadomo, piraci). Reszta frakcyjnych mnie nie interesuje. Dobrze, że chociaż jest wybór, ale gdybym miałbym grać, to i tak stanąłbym po stronie Floty.
Jedynie wątek Floty (wg. mnie) ratuje trochę tą grę (dlaczego zawsze wątki negatywnych frakcji w wykonaniu Bethesdy są lepiej napisane niż pozytywnych?).
Swoją drogą ile jeszcze zostało do dokończenia poradnika?
Pioter88 Junior
Mam problem, zdobylem artefakt, ale nie moge wejść do loży, błagam o pomoc....
DC_2050 Junior
Misja: Utrzymanie przewagi: Można ją zrealizować, otwierając drzwi do pomieszczenia prowadzącego do szybu wentylacyjnego, po czym zza kratki (widocznej nawet na waszym screenie) zhackować skrzynkę i wydobyć z niej plany prototypu.
mariuszz258 Junior
Misja, Echa przeszłości, zabiłem królową i nie mogę odlecieć.Wszystkie gady wyeliminowane a nadal mam komunikat- Zabezpiecz hangar, o co chodzi? Pomóżcie
mariuszz258 Junior
Echa Przeszłości,
Jest jakaś inna droga by opuścić hangar niż wylot z niego ?
curdzio Junior
Pomocy. Starfield Oko cyklonu- doszedłem do Skarbca na Dziedzictwie i wszystkie moduły włączyłem. Mam info -czekaj na transfer kasy, ale nic nie ładuje i zostałem odizolowany w pomieszczeniu Skarbca. Nie mogę wyjść z niego. Blokada drzwi. Co robić? Wczytanie gry z innego poziomu nie wchodzi w grę. Zapentliłem się.
chrzanekTNT Generał
witam , mam problem z Ryujin Industries a raczej z jedną z ostatnich misji . Niewiem czy wykonałem coś niepokoleji ale wedłóg poradnika powinienem mieć misje Sabotaż a u mnie jest misja Zarządzanie Aktywami w której musze znaleźć tajnego agenta ale niewiem jak ??! Pomocy
przemeke Junior
witam,fajna gierka dobże sie grało ale mam problem bo dobiłem 24 level i postać dalej nie leveluje niewiem co mam zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
