Starfield: Echa przeszłości - solucja, opis przejścia
Echa przeszłości to quest Karmazynowej Floty z wizyty w więzieniu z planety Suworow. Poniższa solucja objaśnia jak dostać się do Zamka, jak otworzyć i przeszukać celę Kryxa, jak pokonać królową potworów i jak zachować się w sprawie Mathisa.
Aktualizacja:
W ramach przechodzenia linii fabularnej frakcji Karmazynowa Flota musicie zająć się ukończeniem misji Echa przeszłości. Na tej stronie poradnika jest jej dokładny opis przejścia, w którym wyjaśniamy m.in. jak otworzyć więzienie Zamek na planecie Suworow, jak reagować w rozmowach z Mathisem i czy wybory mają znaczenie, jak dotrzeć do Bloku D, jak otworzyć celę Kryxa i jak ją poprawnie zbadać, jak zdobyć dowody z szafki, jak pokonać królową potworów i jak ukraść statek więzienny.
- Rozpoczęcie misji Karmazynowej Floty i dotarcie na powierzchnię Suworowa
- Spotkanie się z Delgado przy wejściu do Zamka
- Eksploracja wnętrza Zamka
- Odnalezienie celi Jaspera Cryxa w Bloku D
- Przeszukanie celi Kryxa
- Przeszukanie szafki Cartera
- Dostanie się do tunelu, którym uciekł Kryx
- Zabezpieczenie hangaru
- Powrót na Klucz
Rozpoczęcie misji Karmazynowej Floty i dotarcie na powierzchnię Suworowa

- To misja z pierwszej wyprawy Karmazynowej Floty powiązanej z dziedzictwem Kryxa. Musicie najpierw dołączyć do frakcji piratów - było to częścią poprzedniej misji Szczur trafia do kanałów.
- Suworow to planeta w systemie Kryx, czyli tym samym, co stacja Klucz. Znajdźcie na jej powierzchni Zamek (Lock) i wylądujcie w tym miejscu.
Spotkanie się z Delgado przy wejściu do Zamka

- Po wylądowaniu porozmawiajcie z Delgado w małym obozowisku obok lądowiska. W drodze do wejścia spodziewajcie się walk z potworami. Martwcie się jedynie o siebie, bo kluczowe postacie questowe nie mogą zginąć w walkach.
- Gra nie pozwoli Wam odblokować wejścia z powyższego obrazka dopóki nie pojawią się pozostali członkowie wyprawy. Sprawdźcie zegarek - czerwone znaczniki mogą symbolizować potwory i miejsca, w których nadal z nimi walczą. Pomóżcie im w zabezpieczeniu okolicy.
- Pogadajcie z Delgado przy śluzie i wyraźcie gotowość. Wejście do Zamka zostanie otwarte przez lidera Karmazynowej Floty.
Eksploracja wnętrza Zamka

- Po przejściu przez drzwi rozpoczniecie eksplorację rozległego opuszczonego więzienia. Musicie zabezpieczyć teren i pokonać kolejne potwory.
- Pogadajcie z Delgado i wyruszcie w stronę pomieszczenia kontrolnego. Dojdzie do rozdzielenia bohaterów.
- W trakcie wyprawy kilkukrotnie musicie porozmawiać z Mathisem - będzie on podważał dowództwo Delgado i zachęcał do zdradzenia lidera piratów żeby zadbać o własny interes. Wybory z rozmów z Mathisem nie zmienią drastycznie przebiegu questu. Jeśli odmówicie Mathisowi za pierwszym razem to jeszcze kilka razy spróbuje Was przekonać do zmiany zdania.

- Zlokalizujcie poluzowany panel, który można popchnąć - pokazuje go obrazek. Odblokuje on Wam przejście do pomieszczenia z interkomem.
- Użyjcie konsoli i wybierzcie opcję sterowania systemami bezpieczeństwa (Security Controls). Zawiera ona opcję obejścia blokady nałożonej na placówkę.
Odnalezienie celi Jaspera Cryxa w Bloku D

- Dotrzyjcie do konsoli, która pozwala sterować zasilaniem (Power System Controls). Pozwoli to przywrócić zasilanie do Bloku D.
- Celem podróży jest wieża strażnicza w Bloku D. Możecie wybierać różne drogi do niej i uważajcie na kolejne potwory. Po drodze mija się też wiele zamkniętych cel i to świetna okazja do rozwijania umiejętności Zabezpieczenia (i odnajdywania dodatkowego lootu).
- Dotrzyjcie do nowej interaktywnej konsoli. Możecie z niej wybrać dane więźniów (Prisoner Records) - dowiecie się, że cela Kryxa to D-03-118.
- Wybierzcie z konsoli zakładkę przełączników bloku D (D-Block Switch Controls). Możecie odblokować przełączniki ze wszystkich sekcji lub jedynie z sekcji 03.
Przeszukanie celi Kryxa

- Korzystajcie z niebieskiego znacznika - prowadzi on do interaktywnego przełącznika, który otworzy wszystkie cele z Sekcji 3.
- Udajcie się do celi D-03-118 (numery cel są nad wejściami do nich). Zbadajcie zapaloną lampkę z obrazka, a załączy się dodatkowa interakcja.
- Możecie wyrwać lampkę i znajdziecie pod nią tabliczkę z wiadomością (Best Laid Plans). Możecie od razu odsłuchać tabliczki lub znaleźć ją w inwentarzu (zakładka Notatek). Pozyskacie dzięki temu kod do szafki.
Przeszukanie szafki Cartera

- Niebieski znacznik doprowadzi Was do pomieszczeń z prysznicami (Showers) i jest tam poszukiwana szafka.
- W szafce jest kilka przedmiotów, ale najważniejszy z nich to tabliczka z dowodami i wysłuchajcie nagrania, a zdobędziecie nowy kod dostępu. Sama tabliczka może się Wam też przydać do osobnego questu Twarde dowody zleconego przez Porucznik Toft.
Dostanie się do tunelu, którym uciekł Kryx

- Podążajcie za znacznikiem do konsoli, która pozwoli odblokować przejście. Znajdziecie nowy luźny panel do popchnięcia i odblokowania przejścia.
- Kierujcie się w stronę hangaru i odpierajcie ataki kolejnych potworów. Dotrzyjcie do wejścia do biura naczelnika i musicie ponownie użyć interkomu żeby porozmawiać z Delgado.
- Podczas rozmowy możecie poinformować Delgado o pomocy lub jej braku ze strony Mathisa - wpłynie to na jego dalsze losy w końcowej części questu. Raz jeszcze musicie pogadać z Mathisem i poprzeć lub odrzucić jego propozycję.
W biurze naczelnika są też skrzynie z unikalnym lootem (m.in. hełm, karabin, dużo kredytów). Możecie je splądrować bez konieczności używania cyfrychów.
Zabezpieczenie hangaru

- Po dotarciu w okolice hangaru pojawi się królowa potworów - to znacznie większa i silniejsza kreatura z 19 poziomu doświadczenia. Rozważcie rozstawienie np. min-pułapek na początku bitwy. Trzymajcie też królową na dystans i pomagajcie sobie uciekaniem na dachy i wyższe półki.
- Po wygranej bitwie wejdźcie na pokład więziennego wahadłowca ZK (UC Prison Shuttle). Zajmijcie miejsce w jego kokpicie żeby wystartować. Wahadłowiec dołączy do listy posiadanych przez Was statków. Możecie pozostać przy tym wyborze lub w dalszej części gry odwiedzić dowolnego technika usług okrętowych i podmienić aktywny statek.
Powrót na Klucz

- Dolećcie do stacji Klucz i zadokujcie jej. Udajcie się na spotkanie z Delgado i przekażcie mu tabliczkę odnalezioną w więzieniu. W nagrodę otrzymacie legendarny pistolet Keelhauler.
- W zależności od opcji dialogowej z biura naczelnika dowiecie się o losie Mathisa (pozostawienie go we Flocie lub wydalenie z frakcji) - możecie poprzeć decyzję Delgado lub się jej sprzeciwić. Porozmawiajcie też z samym Mathisem w lokalnym barze. Jeżeli został wyrzucony z Floty, to spodziewajcie się ataku Mathisa w przestrzeni kosmicznej - pojawi się wraz z obstawą po jednym z kolejnych skoków.
- Niezależnie od losów Mathisa pogadajcie z Naevą w barze. Musicie też powrócić na OZK Vigilance żeby zdać kolejny raport. Otrzymacie PD i 9600 kredytów. W dzienniku pojawią się nowy quest frakcji Karmazynowa Flota - Rozbity bank.
0
- Starfield - poradnik do gry
- Starfield: Poradnik do gry
	- Starfield: Opis przejścia
		- Starfield: Frakcyjne - Karmazynowa Flota
			- Starfield: Głęboka konspiracja - solucja, opis przejścia
- Starfield: Szczur trafia do kanałów - solucja, opis przejścia
- Starfield: Echa przeszłości - solucja, opis przejścia
- Starfield: Rozbity bank - solucja, opis przejścia
- Starfield: Najlepsi z najlepszych - solucja, opis przejścia
- Starfield: Absolutna moc - solucja, opis przejścia
- Starfield: Oko cyklonu - solucja, opis przejścia
- Starfield: Koniec Dziedzictwa - solucja, opis przejścia
- Starfield: Twarde dowody - solucja, opis przejścia
- Starfield: Odzyskać przeszłość - solucja, opis przejścia
- Starfield: Lekarskie zamówienie - solucja, opis przejścia
 
 
- Starfield: Frakcyjne - Karmazynowa Flota
			
 
- Starfield: Opis przejścia
		
 
- Starfield: Poradnik do gry
	
Komentarze czytelników
DC_2050 Junior
Materiał o magazynach (do przeczytania) dobry, ale zawiera informacje o 1/5 z nich. Na anglojęzycznym portalu znalazłem artykuł o wszystkich magazynach, linku nie wklejam, żeby nie naruszyć reguł, redakcję proszę o kontakt, jeśli chce swój materiał zaktualizować.
Necross123 Konsul
W końcu doczekałem się dokończenia wątku Floty. I szczerze to chyba była jedyna solucja, którą chciałem przeczytać (wiadomo, piraci). Reszta frakcyjnych mnie nie interesuje. Dobrze, że chociaż jest wybór, ale gdybym miałbym grać, to i tak stanąłbym po stronie Floty.
Jedynie wątek Floty (wg. mnie) ratuje trochę tą grę (dlaczego zawsze wątki negatywnych frakcji w wykonaniu Bethesdy są lepiej napisane niż pozytywnych?).
Swoją drogą ile jeszcze zostało do dokończenia poradnika?
Pioter88 Junior
Mam problem, zdobylem artefakt, ale nie moge wejść do loży, błagam o pomoc....
DC_2050 Junior
Misja: Utrzymanie przewagi: Można ją zrealizować, otwierając drzwi do pomieszczenia prowadzącego do szybu wentylacyjnego, po czym zza kratki (widocznej nawet na waszym screenie) zhackować skrzynkę i wydobyć z niej plany prototypu.
mariuszz258 Junior
Misja, Echa przeszłości, zabiłem królową i nie mogę odlecieć.Wszystkie gady wyeliminowane a nadal mam komunikat- Zabezpiecz hangar, o co chodzi? Pomóżcie
mariuszz258 Junior
Echa Przeszłości, 
Jest jakaś inna droga by opuścić hangar niż wylot z niego ?
curdzio Junior
Pomocy. Starfield Oko cyklonu- doszedłem do Skarbca na Dziedzictwie i wszystkie moduły włączyłem. Mam info -czekaj na transfer kasy, ale nic nie ładuje i zostałem odizolowany w pomieszczeniu Skarbca. Nie mogę wyjść z niego. Blokada drzwi. Co robić? Wczytanie gry z innego poziomu nie wchodzi w grę. Zapentliłem się.
chrzanekTNT Generał
witam , mam problem z Ryujin Industries a raczej z jedną z ostatnich misji . Niewiem czy wykonałem coś niepokoleji ale wedłóg poradnika powinienem mieć misje Sabotaż a u mnie jest misja Zarządzanie Aktywami w której musze znaleźć tajnego agenta ale niewiem jak ??! Pomocy
przemeke Junior
witam,fajna gierka dobże sie grało ale mam problem bo dobiłem 24 level i postać dalej nie leveluje niewiem co mam zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
