Wskaźniki, atrybuty i odporności | Kreacja i rozwój postaci
Aktualizacja:
Wskaźniki
W Legend of Grimrock II mamy do czynienia z dwoma wskaźnikami, których poziomy ulegają dynamicznym wahaniom w czasie walk i użytkowania magii, a mianowicie zdrowiem (ilość punktów życia bohatera - zero oznacza śmierć) oraz energią (punkty potrzebne do rzucania zaklęć i wykorzystywania specjalnych ataków). Ich stałe wartości warunkują klasy postaci, ogólny poziom doświadczenia, a także atrybut Vitality w przypadku życia oraz Willpower w przypadku energii.
Atrybuty
W grze występują cztery główne atrybuty, których odpowiednie rozdysponowanie w kreatorze postaci zapewni nam dodatkowe bonusy w pomniejszych statystykach oraz dwóch głównych wskaźnikach - zdrowiu i energii.
Strength (siła) to pierwszy z omawianych atrybutów, który wpływa bezpośrednio na wysokość zadawanych obrażeń fizycznych oraz maksymalny udźwig postaci. Ponadto zwiększa odporność na ogień.
Dexterity (zręczność) odpowiada za dwie pomniejsze statystyki, a mianowicie Evasion i Accuracy oraz odporność na porażenie.
Vitality (witalność) reguluje wskaźnik poziomu zdrowia oraz przyspiesza czas jego naturalnej regeneracji. Ponadto podnosi odporność na trucizny.
Willpower (siła woli) to ostatni atrybut, który zwiększa liczbę punktów we wskaźniku posiadanej energii oraz podwyższa odporność na zimno.
Odporności
Nieco inną kwestię w stosunku do atrybutów stanowią punkty automatycznie przydzielane w czterech rodzajach odporności, które mają za zadanie redukować obrażenia związane z konkretnymi żywiołami bądź czynnikami zewnętrznymi.
Odporność na ogień redukuje obrażenia związane właśnie z ogniem, ciepłem i parą (atrybut Strength zwiększa liczbę punktów w tej statystyce).
Odporność na wstrząsy redukuje obrażenia elektryczne oraz te związane z błyskawicami (atrybut Dexterity zwiększa liczbę punktów w tej statystyce).
Odporność na trucizny redukuje obrażenia wywoływane przez zatrute ataki (atrybut Vitality zwiększa liczbę punktów w tej statystyce).
Odporność na zimno redukuje obrażenia związane z żywiołem zimna i lodu (atrybut Willpower zwiększa liczbę punktów w tej statystyce).
0
- Legend of Grimrock II - poradnik do gry
- Legend of Grimrock II - poradnik do gry
- Kreacja i rozwój postaci
- Kreacja i rozwój postaci w Legend of Grimrock II - wprowadzenie
- Rasy postaci w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci
- Klasy postaci w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci
- Wskaźniki, atrybuty i odporności | Kreacja i rozwój postaci
- Pomniejsze statystyki i cechy w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci
- Umiejętności w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci
- Kreacja i rozwój postaci
- Legend of Grimrock II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mikuś2013 Junior
Zauważyłem błąd na stronie z Ruins of Desarune, przy opisie lokacji zamieniona jest nazwa lokacji:
"Sleet Island jest to lokacja, do której można dojść bezpośrednio z Sleet Island."
Xanas10 Centurion
Mikuś2013 dzięki za znalezienie. Błąd zostanie poprawiony wraz z końcową aktualizacją map która pojawi się pewnie na dniach.
drayko Centurion
Brakuje lokacji do których się spada przez dziury, gdzie Twigroot Basement? Tam jest sekret.
drayko Centurion
W zagadce z otwarciem drzwi w Cemetery sekwencja ruchów jest krótsza, ma być - North, West, South, North, North.
drayko Centurion
Wormbound Dungeon Cemetery zagadka 3.3 klapy otwierają się zgodnie z godziną jaka panuje wgrze.
askorek Junior
Mam problem, ponieważ nie mam tej części gdzie znajduje się klucz 10.1 :/ czy tam wchodzi się jakoś innaczej?
askorek Junior
Już nie ważne. Mam inne pytanie czy da się włączyć paski życia potworą?? Bo to trochę wkurzające nie widzieć ile życia zostało potworowi.
maxwell85 Junior
Witam. Czy może mi ktoś przetłumaczyć jak mam rozumieć wskazówkę do pt 2 na Cmentary. niby po polsku a dla mnie jak po chińsku... a nic nie piłem:P
verify Generał
A czego tam nie rozumiesz?
Ustaw się tak, żebyś widział na wprost siebie ruchomy kamień, a za nim zamknięte drzwi. Następnie przesuwaj kamień dokładnie tak jak masz opisane - pamiętając że "góra" to przesunięcie w strone zamkniętych drzwi, a "dół" - w stronę wyjścia z cmentarza.
Podpowiedzi do tej zagadki, z tego co pamiętam są w Lexiconary.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
