Klasy postaci w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci
Aktualizacja:
Klasa postaci podobnie zresztą jak poprzednio omawiany punkt naprawdę w znaczącym stopniu kształtuje naszych przyszłych bohaterów poprzez rozmaite bonusy i specjalne zdolności. Mamy ich do wyboru dokładnie osiem, a każda została osobno zaprojektowana pod konkretny typ rozgrywki i sposób prowadzenia starć.
Alchemist to klasa postaci ukierunkowana na tworzenie magicznych mikstur oraz obsługiwanie broni palnej. Posiada standardowo 50 punktów żywotności (+6 na poziom) oraz 50 energii (+4 na poziom). Ponadto dysponuje także dwiema ciekawymi zdolnościami pasywnymi, a mianowicie aż 50% szansą, iż użycie broni palnej nie zakończy się niewypałem oraz automatycznym pomnażaniem się liczby zebranych w ekwipunku ziół (dokładny rozrost zależy od poziomu rozwoju zdolności Alchemy).
Barbarian to profesja typowo nadająca się do samego epicentrum jakiejś większej rozróby czy mordobicia. Zapewnia postaci aż 80 punktów żywotności (+10 na poziom) oraz 30 energii (+3 na poziom). Ponadto dodaje także 1 punkt do atrybutu Strength na poziom.
Battle Mage to specjalizacja praktycznie w całości stawiająca na znajomość i posługiwanie się magicznymi zaklęciami w czasie walki. Zapewnia 50 punktów żywotności (+5 na poziom) oraz 50 punktów energii (+5 na poziom). Ponadto obdarowuje nas też kilkoma innymi dosyć przydatnymi udogodnieniami. Po pierwsze redukuje aż o 50% konsekwencje noszenia zbroi w postaci udźwigu, po drugie pozwala na rzucanie zaklęć gołymi rękoma (brak potrzeby posiadania różdżek i tego typu rekwizytów), po trzecie zaś dodaje herosowi 10 punktów w pomniejszej statystyce Protection (liczona całościowo wartość ochrony przed atakami fizycznymi) oraz 10 punktów odporności na wszystkie występujące czynniki w przypadku użytkowania czarodziejskiej laski bądź kuli.
Farmer to klasa postaci wprowadzona chyba nieco w ramach żartu, nie dysponuje ona bowiem żadnymi wybitnymi zdolnościami czy praktycznymi udogodnieniami, które można by było wykorzystać w czasie rozgrywki. Posiada 30 punktów żywotności (+5 na poziom) oraz 30 punktów energii (+5 na poziom). Ponadto należy także wymienić dwie istotne sprawy. Po pierwsze heros z taką profesją nie otrzymuje na starcie możliwości wyboru jakiejkolwiek umiejętności (reszta klas dobiera sobie standardowo dwie wedle uznania), po drugie zaś nie uzyskuje doświadczenia poprzez zabijanie stworów, a zwykłe pożeranie znalezionego w czasie gry jedzenia. Trudno jednoznacznie przydzielić tą cechę do zbioru pozytywów bądź negatywów.
Fighter to specjalizacja bardzo zbliżona do opisanego na prawie samym początku barbarzyńcy, która również skupia się na bezpośredniej walce bronią wręcz. Zapewnia 60 punktów zdrowia (+7 na poziom) oraz 30 punktów energii (+3 na poziom). Jej największą zaletą jest pasywna zdolność zapewniająca o połowę krótszy czas przygotowania się postaci do wykonania specjalnego ataku oraz o 25% niższe koszty zużycia energii przy ich użyciu.
Knight to kolejna profesja typowo wysyłana do pierwszego szeregu, która jednak od swoich poprzedniczek różni się bardziej konkretnym zastosowaniem. Otóż tego typu postacie posiadają naturalne predyspozycje do użytkowania zbroi oraz posługiwania się tarczami. Posiadają 60 punktów zdrowia (+7 na poziom) oraz 30 punktów energii (+3 na poziom), a ponadto także: 1 punkt w pomniejszej statystyce Protection (suma obrony, która redukuje w jakimś stopniu zadawane nam obrażenia), zmniejszenie udźwigu noszonego ekwipunku o 50% i 50% szansę na uniknięcie ciosu przy użyciu tarczy.
Rogue to klasa o charakterze skrytobójczym, która ze względu na swoje naturalne predyspozycje w postaci specjalnych zdolności pasywnych najlepiej radzi sobie w walce na odległość. Posiada standardowo 45 punktów zdrowia (+5 na poziom) oraz 40 punktów energii (+5 na poziom). Na każdym poziomie rozwoju uzyskuje kolejny 1% szansy na zadanie przeciwnikowi ataku krytycznego przy użyciu broni dystansowej czy też miotanej, a ponadto traci jedynie 25% zadawanych obrażeń w ramach kary przy walce dwoma broniami jednocześnie (normalnie dostaje się aż 40%).
Wizard to ostatnia z dostępnych profesji, która jest łudząco podobna do wspomnianego już "Battle Mage". Zasadniczo różni się od niego nieco inną taktyką walki. Otóż postacie posiadające tą klasę są bardziej ukierunkowane na zalewanie oponentów czarami z bezpiecznej odległości i nie mogą w razie kryzysowej sytuacji momentalnie uaktywnić swojej drugiej natury wojownika (miecz do ręki i do boju), tak jak to mamy do czynienia z przypadku maga bitewnego. Posiada 35 punktów zdrowia (+3 na poziom) oraz 50 punktów energii (+7 na poziom). Ponadto uzyskuje również dodatkowe 2 punkty w atrybucie Willpower, a także możliwość rzucania czarów bez użycia specjalnych przedmiotów (wystarczą gołe ręce).
0
- Legend of Grimrock II - poradnik do gry
- Legend of Grimrock II - poradnik do gry
- Kreacja i rozwój postaci
- Kreacja i rozwój postaci w Legend of Grimrock II - wprowadzenie
- Rasy postaci w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci
- Klasy postaci w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci
- Wskaźniki, atrybuty i odporności | Kreacja i rozwój postaci
- Pomniejsze statystyki i cechy w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci
- Umiejętności w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci
- Kreacja i rozwój postaci
- Legend of Grimrock II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mikuś2013 Junior
Zauważyłem błąd na stronie z Ruins of Desarune, przy opisie lokacji zamieniona jest nazwa lokacji:
"Sleet Island jest to lokacja, do której można dojść bezpośrednio z Sleet Island."
Xanas10 Centurion
Mikuś2013 dzięki za znalezienie. Błąd zostanie poprawiony wraz z końcową aktualizacją map która pojawi się pewnie na dniach.
drayko Centurion
Brakuje lokacji do których się spada przez dziury, gdzie Twigroot Basement? Tam jest sekret.
drayko Centurion
W zagadce z otwarciem drzwi w Cemetery sekwencja ruchów jest krótsza, ma być - North, West, South, North, North.
drayko Centurion
Wormbound Dungeon Cemetery zagadka 3.3 klapy otwierają się zgodnie z godziną jaka panuje wgrze.
askorek Junior
Mam problem, ponieważ nie mam tej części gdzie znajduje się klucz 10.1 :/ czy tam wchodzi się jakoś innaczej?
askorek Junior
Już nie ważne. Mam inne pytanie czy da się włączyć paski życia potworą?? Bo to trochę wkurzające nie widzieć ile życia zostało potworowi.
maxwell85 Junior
Witam. Czy może mi ktoś przetłumaczyć jak mam rozumieć wskazówkę do pt 2 na Cmentary. niby po polsku a dla mnie jak po chińsku... a nic nie piłem:P
verify Generał
A czego tam nie rozumiesz?
Ustaw się tak, żebyś widział na wprost siebie ruchomy kamień, a za nim zamknięte drzwi. Następnie przesuwaj kamień dokładnie tak jak masz opisane - pamiętając że "góra" to przesunięcie w strone zamkniętych drzwi, a "dół" - w stronę wyjścia z cmentarza.
Podpowiedzi do tej zagadki, z tego co pamiętam są w Lexiconary.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
