Tryby rozgrywki | Podstawy Legend of Grimrock II
Aktualizacja:

Zasadniczo gra oprócz dodatkowej konwencji zabawy we własnoręcznie zaprojektowanych lochach (o czym wspomnimy nieco później) oferuje niezwykle rozbudowany i wymagający tryb kampanii dla pojedynczego gracza. Jest on niczym innym jak standardową opowieścią fabularna pełną wspaniałych przygód i czyhających na nas nieustannie niebezpieczeństw. Przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki musimy ustalić pięć priorytetowych spraw, które w decydującym stopniu ukształtują naszą dalszą wędrówkę po majestatycznym świecie Legend of Grimrock II.
1. W pierwszej kolejności musimy uregulować podstawową opcję jaką jest poziom trudności gry. Uwarunkowuje on wyłącznie parametry spotykanych oponentów, a mianowicie ich szybkość działania, zadawane obrażenia, a także stopień agresywności. Do wyboru mamy standardowo poziom łatwy, średni oraz trudny. Tak jak w przypadku dziesiątek innych gier każdy użytkownik chyba nawet instynktownie wskaże optymalny i najbardziej umiarkowany tryb średni. Na początek w sam raz. Co warto zaznaczyć swojej decyzji nie można już zmienić po rozpoczęciu rozgrywki.
2. Kolejna sprawa to ustalenie czy chcemy zagrać całkowicie losową, wytworzoną przez komputer drużyną bohaterów, czy może też wolimy wykreować własną od podstaw w specjalnie przygotowanym do tego panelu. Wybór zależy od graczy, jednakże my oczywiście polecamy tą drugą, bardziej zindywidualizowaną opcję, która pozwala mieć zdecydowanie większy wpływ na całokształt rozwoju kierowanych postaci. Co warto wspomnieć istnieje także możliwość wgrania gotowych już schematów początkowych herosów, jednakże tylko w przypadku, gdy używaliśmy tejże konkretniej drużyny w trybie swobodnego tworzenia lochów.
3. Trzecia kwestia - czyli tak zwany Old School Mode - tyczy się bardzo istotnego elementu rozgrywki, a mianowicie systemu automatycznego odkrywania mapy. Po jego aktywacji, której nie można już potem cofnąć, odwiedzane przez nas lokacje nie zapisują się samoistnie na podręcznej mapie, czyli tym samym tracimy bardzo wiele udogodnień w sferze orientacji terenowej. Dla nowicjuszy efektem murowanym będą dosyć poważne problemy z odnalezieniem się w licznych tunelach i zakrętach lochów przygotowanych przez projektantów poziomów, gracze pamiętający natomiast starsze gry z gatunku RPG będą mogli ponownie wdrożyć do rozgrywki klasyczne metody własnoręcznego rysowania odwiedzanych lokacji na zwykłych kartkach papieru. W końcu kiedyś trzeba było sobie jakoś radzić.
4. Ironman Mode, bo tak zwie się przedostatni z omawianych trybów, wprowadza do rozgrywki kolejne utrudnienie w postaci możliwości zapisu bieżących postępów jedynie w specjalnych miejscach do tego przeznaczonych (Healing Crystals). Rozwiązanie szczerze powiedziawszy nieco irytujące, które w ogóle nie pozwala na swobodne zakończenie rozgrywki bez dotarcia do konkretnego etapu danego poziomu.
5. Finalna opcja jest zarezerwowana chyba tylko dla masochistów, sprawia bowiem, iż napotkane miejsca zapisu można wykorzystać jedynie raz. Jeżeli ktoś lubi ostre przeprawy to proszę bardzo zaznaczyć "Single-use Crystals".
0
Komentarze czytelników
Mikuś2013 Junior
Zauważyłem błąd na stronie z Ruins of Desarune, przy opisie lokacji zamieniona jest nazwa lokacji:
"Sleet Island jest to lokacja, do której można dojść bezpośrednio z Sleet Island."
Xanas10 Centurion
Mikuś2013 dzięki za znalezienie. Błąd zostanie poprawiony wraz z końcową aktualizacją map która pojawi się pewnie na dniach.
drayko Centurion
Brakuje lokacji do których się spada przez dziury, gdzie Twigroot Basement? Tam jest sekret.
drayko Centurion
W zagadce z otwarciem drzwi w Cemetery sekwencja ruchów jest krótsza, ma być - North, West, South, North, North.
drayko Centurion
Wormbound Dungeon Cemetery zagadka 3.3 klapy otwierają się zgodnie z godziną jaka panuje wgrze.
askorek Junior
Mam problem, ponieważ nie mam tej części gdzie znajduje się klucz 10.1 :/ czy tam wchodzi się jakoś innaczej?
askorek Junior
Już nie ważne. Mam inne pytanie czy da się włączyć paski życia potworą?? Bo to trochę wkurzające nie widzieć ile życia zostało potworowi.
maxwell85 Junior
Witam. Czy może mi ktoś przetłumaczyć jak mam rozumieć wskazówkę do pt 2 na Cmentary. niby po polsku a dla mnie jak po chińsku... a nic nie piłem:P
verify Generał
A czego tam nie rozumiesz?
Ustaw się tak, żebyś widział na wprost siebie ruchomy kamień, a za nim zamknięte drzwi. Następnie przesuwaj kamień dokładnie tak jak masz opisane - pamiętając że "góra" to przesunięcie w strone zamkniętych drzwi, a "dół" - w stronę wyjścia z cmentarza.
Podpowiedzi do tej zagadki, z tego co pamiętam są w Lexiconary.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
