Tryby rozgrywki | Podstawy Legend of Grimrock II

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Idziemy na całość. - Tryby rozgrywki | Podstawy Legend of Grimrock II - Legend of Grimrock II - poradnik do gry
Idziemy na całość.

Zasadniczo gra oprócz dodatkowej konwencji zabawy we własnoręcznie zaprojektowanych lochach (o czym wspomnimy nieco później) oferuje niezwykle rozbudowany i wymagający tryb kampanii dla pojedynczego gracza. Jest on niczym innym jak standardową opowieścią fabularna pełną wspaniałych przygód i czyhających na nas nieustannie niebezpieczeństw. Przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki musimy ustalić pięć priorytetowych spraw, które w decydującym stopniu ukształtują naszą dalszą wędrówkę po majestatycznym świecie Legend of Grimrock II.

1. W pierwszej kolejności musimy uregulować podstawową opcję jaką jest poziom trudności gry. Uwarunkowuje on wyłącznie parametry spotykanych oponentów, a mianowicie ich szybkość działania, zadawane obrażenia, a także stopień agresywności. Do wyboru mamy standardowo poziom łatwy, średni oraz trudny. Tak jak w przypadku dziesiątek innych gier każdy użytkownik chyba nawet instynktownie wskaże optymalny i najbardziej umiarkowany tryb średni. Na początek w sam raz. Co warto zaznaczyć swojej decyzji nie można już zmienić po rozpoczęciu rozgrywki.

2. Kolejna sprawa to ustalenie czy chcemy zagrać całkowicie losową, wytworzoną przez komputer drużyną bohaterów, czy może też wolimy wykreować własną od podstaw w specjalnie przygotowanym do tego panelu. Wybór zależy od graczy, jednakże my oczywiście polecamy tą drugą, bardziej zindywidualizowaną opcję, która pozwala mieć zdecydowanie większy wpływ na całokształt rozwoju kierowanych postaci. Co warto wspomnieć istnieje także możliwość wgrania gotowych już schematów początkowych herosów, jednakże tylko w przypadku, gdy używaliśmy tejże konkretniej drużyny w trybie swobodnego tworzenia lochów.

3. Trzecia kwestia - czyli tak zwany Old School Mode - tyczy się bardzo istotnego elementu rozgrywki, a mianowicie systemu automatycznego odkrywania mapy. Po jego aktywacji, której nie można już potem cofnąć, odwiedzane przez nas lokacje nie zapisują się samoistnie na podręcznej mapie, czyli tym samym tracimy bardzo wiele udogodnień w sferze orientacji terenowej. Dla nowicjuszy efektem murowanym będą dosyć poważne problemy z odnalezieniem się w licznych tunelach i zakrętach lochów przygotowanych przez projektantów poziomów, gracze pamiętający natomiast starsze gry z gatunku RPG będą mogli ponownie wdrożyć do rozgrywki klasyczne metody własnoręcznego rysowania odwiedzanych lokacji na zwykłych kartkach papieru. W końcu kiedyś trzeba było sobie jakoś radzić.

4. Ironman Mode, bo tak zwie się przedostatni z omawianych trybów, wprowadza do rozgrywki kolejne utrudnienie w postaci możliwości zapisu bieżących postępów jedynie w specjalnych miejscach do tego przeznaczonych (Healing Crystals). Rozwiązanie szczerze powiedziawszy nieco irytujące, które w ogóle nie pozwala na swobodne zakończenie rozgrywki bez dotarcia do konkretnego etapu danego poziomu.

5. Finalna opcja jest zarezerwowana chyba tylko dla masochistów, sprawia bowiem, iż napotkane miejsca zapisu można wykorzystać jedynie raz. Jeżeli ktoś lubi ostre przeprawy to proszę bardzo zaznaczyć "Single-use Crystals".

Podobało się?

0

Legend of Grimrock II

15 października 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-11-10
12:08

Mikuś2013 Junior

Zauważyłem błąd na stronie z Ruins of Desarune, przy opisie lokacji zamieniona jest nazwa lokacji:
"Sleet Island jest to lokacja, do której można dojść bezpośrednio z Sleet Island."

Komentarz: Mikuś2013
2014-11-10
13:57

Xanas10 Centurion

Xanas10

Mikuś2013 dzięki za znalezienie. Błąd zostanie poprawiony wraz z końcową aktualizacją map która pojawi się pewnie na dniach.

Komentarz: Xanas10
2014-12-17
15:59

drayko Centurion

Brakuje lokacji do których się spada przez dziury, gdzie Twigroot Basement? Tam jest sekret.

Komentarz: drayko
2015-01-02
14:49

drayko Centurion

W zagadce z otwarciem drzwi w Cemetery sekwencja ruchów jest krótsza, ma być - North, West, South, North, North.

Komentarz: drayko
2015-01-02
22:23

drayko Centurion

Wormbound Dungeon Cemetery zagadka 3.3 klapy otwierają się zgodnie z godziną jaka panuje wgrze.

Komentarz: drayko
2015-01-11
00:27

askorek Junior

Mam problem, ponieważ nie mam tej części gdzie znajduje się klucz 10.1 :/ czy tam wchodzi się jakoś innaczej?

Komentarz: askorek
2015-01-11
00:32

kil69 Senator

kil69

która mapa?

Komentarz: kil69
2015-01-11
18:27

askorek Junior

Już nie ważne. Mam inne pytanie czy da się włączyć paski życia potworą?? Bo to trochę wkurzające nie widzieć ile życia zostało potworowi.

Komentarz: askorek
2015-02-22
15:35

maxwell85 Junior

Witam. Czy może mi ktoś przetłumaczyć jak mam rozumieć wskazówkę do pt 2 na Cmentary. niby po polsku a dla mnie jak po chińsku... a nic nie piłem:P

Komentarz: maxwell85
2015-02-22
18:15

verify Generał

A czego tam nie rozumiesz?

Ustaw się tak, żebyś widział na wprost siebie ruchomy kamień, a za nim zamknięte drzwi. Następnie przesuwaj kamień dokładnie tak jak masz opisane - pamiętając że "góra" to przesunięcie w strone zamkniętych drzwi, a "dół" - w stronę wyjścia z cmentarza.

Podpowiedzi do tej zagadki, z tego co pamiętam są w Lexiconary.

Komentarz: verify

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl