Dragon Age Początek: Wzburzenie w obcowisku (Denerim)
Aktualizacja:
Wzburzenie w obcowisku
Zleceniodawca: Arl Eamon [Denerim - Posiadłość arla Eamona ]
![Opis: Wyjdź z posiadłości i z mapy Denerim wybierz nową lokację - [Denerim - Elfie obcowisko ] (M66, 1) - Dragon Age Początek: Wzburzenie w obcowisku (Denerim) - Dragon Age: Początek - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/932/786717265.jpg)
Opis: Wyjdź z posiadłości i z mapy Denerim wybierz nową lokację - [Denerim - Elfie obcowisko ] (M66, 1). Ruszaj prosto. Po drodze możesz rozmawiać z cywilami , jak również zajrzeć do [Denerim - Elfie obcowisko - Dom Cyriona ] i zagadać do uratowanego w lochach Sorisa . Ważniejsze jest jednak to żeby dotrzeć do centralnej części obozowiska i obejrzeć krótką cut-scenkę (M66, 4). Po jej zakończeniu porozmawiaj z Shianni by dowiedzieć się więcej na temat szerzącej się tu zarazy i tajemniczych zniknięć zarażonych elfów. Dowiesz się na temat dziwnych rzeczy dziejących się w hospicjum, a także o możliwości dostania się do środka tylnymi drzwiami.

Pierwszy krok to odwiedzenie hospicjum i do środka możesz przedostać się na kilka sposobów. Bardziej oczywiste rozwiązanie zakłada zaatakowanie uzdrowiciela Verasa i innych stojących tu ludzi Loghaina (M66, 9). Byłoby to możliwe po nakierowaniu rozmowy na właściwy tor. Mniej oczywistym rozwiązaniem jest udanie się na tyły budynku (M66, 12) i porozmawianie ze stojącym tu wartownikiem . Mężczyznę możesz zaatakować (nikt mu nie przybiegnie na ratunek) lub go przekupić. Niezależnie od wybranego rozwiązania musisz wejść w posiadania klucza do hospicjum.
![Po znalezieniu się w [Denerim - Elfie obcowisko - Tevinterskie hospicjum ] (M68, 5) należy rozprawić się z niewielką grupką wartowników - Dragon Age Początek: Wzburzenie w obcowisku (Denerim) - Dragon Age: Początek - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/932/786717296.jpg)
Po znalezieniu się w [Denerim - Elfie obcowisko - Tevinterskie hospicjum ] (M68, 5) należy rozprawić się z niewielką grupką wartowników . Możesz już udać się do niewielkiego pomieszczenia zlokalizowanego w jednym z narożników (M68, 6) i uwolnić więzione w środku elfy . Po wykonaniu tej czynności powróć do Shianni (M66, 4) i zdaj jej raport z dokonanych odkryć. Okaże się, że wśród uratowanych nie było przywódcy elfów, a na dodatek przetrzymywane elfy nie były chore. Uważaj, bo po powrocie do [Denerim - Elfie obcowisko ] zaatakują Cię ludzie Loghaina . W trakcie tej bitwy skup się jak najszybszej eliminacji mini-bossów , bo są oni magami.
![Teraz musisz ponownie udać się na tyły budynku hospicjum, przy czym zajmij się zlokalizowaniem i otwarciem drzwi prowadzących do [Denerim - Elfie obcowisko - Zrujnowana kamienica ] (M66, 10) - Dragon Age Początek: Wzburzenie w obcowisku (Denerim) - Dragon Age: Początek - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/932/786717312.jpg)
Teraz musisz ponownie udać się na tyły budynku hospicjum, przy czym zajmij się zlokalizowaniem i otwarciem drzwi prowadzących do [Denerim - Elfie obcowisko - Zrujnowana kamienica ] (M66, 10). Po dotarciu na miejsce (M68, 1) skieruj się od razu do ostatniego pomieszczenia, które będzie pilnowane przez ludzi Loghaina (M68, 3). Pokonaj wszystkich przeciwników i zabierz notatkę , którą odnajdziesz na stole. Z dokumentem tym możesz powrócić do Shianni (M66, 4), bądź też kontynuować przeprawę.

Kawałek dalej znajdują się drzwi (M68, 4), które będziesz mógł otworzyć z użyciem odnalezionego razem z notatką klucza . Po znalezieniu się na zewnątrz (M66, 11) dojdzie do krótkiej wymiany zdań z jednym z przeciwników , którego nie będziesz niestety mógł przekonać do swoich pokojowych intencji. Zlikwiduj wszystkich obecnych tu wrogów . Zanim jednak skorzystasz z drzwi prowadzących do [Denerim - Elfie obcowisko - Tevinterski magazyn ] (M66, 13) zapisz stan gry, a to dlatego, że za niedługo będziesz musiał podjąć decyzję o wyborze zakończenia tego questu.
![Po znalezieniu się w [Denerim - Elfie obcowisko - Tevinterski magazyn ] (M68, 7) zostaniesz automatycznie zatrzymany przez Deverę i jej ludzi - Dragon Age Początek: Wzburzenie w obcowisku (Denerim) - Dragon Age: Początek - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/932/786717343.jpg)
Po znalezieniu się w [Denerim - Elfie obcowisko - Tevinterski magazyn ] (M68, 7) zostaniesz automatycznie zatrzymany przez Deverę i jej ludzi . Ważną informacją jest to, że niezależnie od tego co się z nią stanie nie będzie miało to wpływu na zakończenie. Mimo wszystko warto całą sytuację przemyśleć. Jeśli dążysz do złego zakończenia poproś ją o uzyskanie audiencji u Caladriusa (M68, 8). Jeśli zaś dążysz do dobrego zakończenia, przegoń ją z użyciem zastraszania lub zaatakuj już teraz. Warto dodać, że w tych dwóch ostatnich przypadkach będziesz musiał dotrzeć do Caladriusa o własnych siłach (północne pomieszczenie), zabezpieczając po drodze kilka pomieszczeń z przeciwnikami i pułapkami.
Pójście na ugodę z Caladriusem:

Rozwiązania z tej grupy są naturalnie zarezerwowane dla postaci o złym usposobieniu. Wyboru będziesz musiał dokonać po dotarciu do pomieszczenia, w którym przebywa Caladrius (w otoczeniu Devery lub samodzielnie). W trakcie rozmowy wyraź chęć pokojowego załagodzenia sprawy. Pożądane dowody możesz pozyskać na dwa sposoby - przekupując Caladriusa (100 złotych monet ) lub wykazując się mocno rozwiniętą perswazją. W obu przypadkach bandyta opuści Denerim wraz ze swoimi niewolnikami, a w Twoim inwentarzu pojawią się dokumenty obciążające Loghaina.
Walka z Caladriusem:

Do walki z Caladriusem (M68, 8) najlepiej doprowadzić już po pozbyciu się Devery (M68, 7), a to dlatego, że nie weźmie ona wtedy udziału w bitwie. Po rozpoczęciu walk wyeliminuj chociaż część z obstawy Caladriusa, pełniącego rolę pełnoprawnego bossa. Nie warto wycofywać się do wcześniejszych pomieszczeń, bo jest bardzo prawdopodobne, że mógłby skorzystać z zaklęć, których padłbyś ofiarą.

Do atakowania bossa przystąp dopiero wtedy gdy uda Ci się pokonać większość wojowników i przynajmniej część towarzyszących mu łuczników . Nie musisz zabijać wszystkich, bo bitwa ta zostanie zatrzymana w momencie wyczerpania jego paska zdrowia. Możesz teraz wybrać pomiędzy poświęceniem życia niewolników w zamian za poprawienie statystyk (ostatnia szansa dla złego bohatera) oraz pozbyciem się Caladriusa. W tym drugim przypadku możesz go wypuścić lub zabić. Niezależnie od wybranej wersji wydarzeń w Twoim inwentarzu pojawią się dokumenty obciążające Loghaina i będziesz mógł porozmawiać z Valendrianem .
0
- Dragon Age: Początek - poradnik do gry
- Dragon Age: Początek - poradnik, opis przejścia, questy
- Dragon Age Początek: Questy - Denerim
- Dragon Age Początek: Perły przed wieprze (Denerim)
- Dragon Age Początek: Nakaz honoru (Denerim)
- Dragon Age Początek: Sprawiedliwość zaułków (Denerim)
- Dragon Age Początek: Ostatnia prośba (Denerim)
- Dragon Age Początek: Próba Kruków (Denerim)
- Dragon Age Początek: Czerwone Wiosła (Denerim)
- Dragon Age Początek: Zapomniane wersety (Denerim)
- Dragon Age Początek: Pancerz ze smoczych łusek (Denerim)
- Dragon Age Początek: Zbroja ze smoczej łuski (Denerim)
- Dragon Age Początek: Wolny (Denerim)
- Dragon Age Początek: Ratunek dla królowej (1) (Denerim)
- Dragon Age Początek: Ratunek dla królowej (2) (Denerim)
- Dragon Age Początek: Udręczony szlachcic (Denerim)
- Dragon Age Początek: Zaginiony w akcji (Denerim)
- Dragon Age Początek: Zaginiony templariusz (Denerim)
- Dragon Age Początek: W niewoli! (Denerim)
- Dragon Age Początek: Wzburzenie w obcowisku (Denerim)
- Dragon Age Początek: Czyhający w mroku (Denerim)
- Dragon Age Początek: Głosy (Denerim)
- Dragon Age Początek: Prośba Fazzila (Denerim)
- Dragon Age Początek: Fala przestępstw (1) (Denerim)
- Dragon Age Początek: Fala przestępstw (2) (Denerim)
- Dragon Age Początek: Przyjaciele Rudej Jenny (Denerim)
- Dragon Age Początek: Questy - Denerim
- Dragon Age: Początek - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ensi33 Junior
Jeżeli ktoś by miał jakieś wątpliwości lub coś piszcie do mnie na gg 2230469, przeszłam całą grę kilka razy, zawsze inną klasą i rasą ;3 Pamiętam całą gre na pamięć . Pozdrawiam
zanonimizowany960293 Junior
Gdzie ta Wielebna Matka? :P
zanonimizowany1010455 Junior
Mam chyba błąd. Bo w Koszmarach to oni znikają ? CO ZROBIĆ ?
zanonimizowany999561 Junior
Miecz jest super , ale 1 uwaga , jeżeli ominęliście grób w Taigu Ortana to Boos w Okopach umarłych się nie pojawi i ostrza nie dropnie , trzeba kliknąć grób ubić boosa i wrócić do grobu , ile ja się na głowiłem i na biegałem ; ale warto było .
zanonimizowany1070168 Junior
Aby dostać sie do kowadła pustki trzeba minąć te głowy co znich wychodzą duchy . Te głowy zniszczyż na ciskając na duchowe kowadło i tak przez cały czas aż sie nie zniszczy . Potem dostaniesz korone dla króla (Behlena lub Harramonta ) od Brandy albo od Caridiana . No i co pomogłem :-) .
krzemion Junior
Nie rozumiem czemu autor poradnika nie zaleca inwestowania w siłę woli dla wojowników i łotrzyków. Im większa pula siły woli tym więcej wytrzymałości wojownika. Jeśli Sten ma włączone dwa tryby: potężne ciosy i niezłomność przy używaniu najcięższego pancerza to przy takim stanie rzeczy, pozostaje tylko połowa wytrzymałości do wykorzystania na inne talenty.
Siła woli jest atrybutem bardzo ważnym dla każdej klasy postaci, nie tylko maga.
JPKaliski Junior
HELP. Robię misje z urną świętych prochów wybrałem opcje dialogowe tak aby zniszczyć urnę i spotkałem na swojej drodze strażnika (pierwszego ucznia andrasty) on poddał mnie prubie i nie umiem przejść tej trzeciej kiedy się walczy z odbiciem swojej drużyny to jakaś makabra jest. To niby odbicie a morygan posiada zaklęcia które jej nie odblokowywałem i klepią mnie w 3s co to ma być??!! Ktoś wie jak to zrobić?
Rysior77 Junior
witam może to późno ale pytanie czy ma ktoś spolszczenie do twierdzy strażnika??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
