Dragon Age Początek Twierdza Strażnika: Szczyt wojownika (3)
Aktualizacja:

Najlepszym rozwiązaniem jest zawarcie umowy z Sophią , ale takiej, która nie wymusi na Tobie toczenia żadnych walk. Warto natomiast skorzystać z perswazji i przekonać ją do uzyskania czegoś w zamian. Może to być informacja na temat lokalizacji skarbu lub obietnica opowiedzenia historii przodków Leviego. Pamiętaj o tym, że nie jest to ostateczny wybór, gdyż swoją przynależność będziesz mógł zmienić w niedalekiej przyszłości. Niezależnie od wybranego rozwiązania zbadaj zawartość kufrów znajdujących się wewnątrz kwatery dowódcy i kliknij na dzienniku Sophii. Powróć już do poprzedniego korytarza i skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia prowadzącego do strefy [Szczyt wojownika ] (DLC2, 12).
DOTARCIE DO AVERNUSA:

Znajdziesz się teraz na moście (DLC1, 6) prowadzącym do wieży Avernusa. Nie biegnij od razu w stronę widocznych w oddali szkieletów , bo w okolicy znajduje się mnóstwo pułapek. Zamiast tego zaatakuj te potwory, które się do Ciebie zbliżą. Dobrze byłoby w międzyczasie rozbroić przy pomocy łotrzyka co najmniej kilka pułapek i dopiero wtedy zaatakować szkielety-łuczników . Po zlikwidowaniu wszystkich potworów otwórz drzwi prowadzące do strefy [Wieża Avernusa ] (DLC1, 7).

Uważaj na kolejne truposzaki , na które wpadniesz w laboratorium (DLC2, 13). Zlikwiduj wszystkie potwory i dopiero gdy będzie bezpiecznie rozejrzyj się dokładnie po okolicy. Zapoznaj się z zawartością leżącej na ziemi księgi z notatkami na temat zdolności, a następnie zbadaj stół w poszukiwaniu notatek Avernusa i mikstury alchemicznej (DLC2, 14). Zawartość butelki może wypić tylko główny bohater, a nagrodą będą dwa nowe talenty (oddzielne dla każdej z trzech głównych klas). Tradycyjnie już zapisz stan gry zanim udasz się do ostatniej sali.
DECYZJA - AVERNUS:

W przypadku Avernusa (DLC2, 15) również możliwe będą trzy rozwiązania. Jeśli chcesz już teraz spełnić prośbę Sophii możesz zaatakować maga, ale niestety musisz się liczyć z tym, że Avernus będzie świetnie przygotowany. Zauważ, że w pomieszczeniu oprócz szkieletów znalazły się glify strażnicze (DLC2, 16) utrudniające dostęp do wrogiego maga. W miarę możliwości pozbądź się (z użyciem magii lub dowolnego członka drużyny) jednego z tych glifów, tak by utorować sobie do niego drogę. Po wygranej bitwie możesz sprawdzić jego ciało, dzięki czemu zdobędziesz dwa ciekawe przedmioty - różdżkę błyskawic i szaty Avernusa .

Najlepsze rozwiązanie zakłada rozpoczęcie rozmowy z Avernusem i obiecanie udzielenia mu wsparcia w walce z Sophią. Pamiętaj, że nie jest to wiążąca decyzja, gdyż ostatecznego wyboru przynależności dokonasz dopiero za kilka chwil. Nie zapomnij zapytać maga o historię rodu Leviego. Ponadto możesz wykazać się perswazją i przekonać Avernusa do dobrowolnego poniesienia kary za swoje winy już po rozwiązaniu problemu wieży. Po zakończeniu rozmowy biegnij za magiem do drzwi, z których skorzystałeś żeby się tu dostać (DLC2, 13), a następnie przejdź po moście by wrócić do strefy [Twierdza - Pierwsze piętro ] (DLC1, 6).

Trzecie rozwiązanie będzie dostępne tylko jeśli zdołałeś już zabić Sophię podczas wcześniejszej eksploracji twierdzy. W takiej sytuacji od razu przejdziesz do części kończącej ten quest (więcej w sekcji Zabezpieczenie wieży). Niezależnie od wybranego rozwiązania nie zapomnij rozejrzeć się po całym pomieszczeniu, badając dwie skrzynie z cennym wyposażeniem.
OSTATECZNY WYBÓR SPRZYMIERZEŃCA:

Jeżeli do tej pory Sophia i Avernus nie zginęli to będziesz świadkiem konfrontacji pomiędzy tymi postaciami (DLC2, 12) i poprzez wybór jednej z dwóch opcji dialogowych zostaniesz zmuszony do wybrania swojego sprzymierzeńca. Jeśli natomiast zabiłeś już maga Avernusa to po odbyciu rozmowy z Sophią od razu awansujesz do sekcji Zabezpieczenie wieży.
0
- Dragon Age: Początek - poradnik do gry
- Dragon Age: Początek - poradnik, opis przejścia, questy
- Dragon Age Początek Twierdza Strażnika: DLC - Twierdza Strażnika
- Dragon Age Początek Twierdza Strażnika: Wstęp
- Dragon Age Początek Twierdza Strażnika: Szczyt wojownika (1)
- Dragon Age Początek Twierdza Strażnika: Szczyt wojownika (2)
- Dragon Age Początek Twierdza Strażnika: Szczyt wojownika (3)
- Dragon Age Początek Twierdza Strażnika: Szczyt wojownika (4)
- Dragon Age Początek: Historia BSS
- Dragon Age Początek Twierdza Strażnika: Epilog
- Dragon Age Początek Twierdza Strażnika: DLC - Twierdza Strażnika
- Dragon Age: Początek - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ensi33 Junior
Jeżeli ktoś by miał jakieś wątpliwości lub coś piszcie do mnie na gg 2230469, przeszłam całą grę kilka razy, zawsze inną klasą i rasą ;3 Pamiętam całą gre na pamięć . Pozdrawiam
zanonimizowany960293 Junior
Gdzie ta Wielebna Matka? :P
zanonimizowany1010455 Junior
Mam chyba błąd. Bo w Koszmarach to oni znikają ? CO ZROBIĆ ?
zanonimizowany999561 Junior
Miecz jest super , ale 1 uwaga , jeżeli ominęliście grób w Taigu Ortana to Boos w Okopach umarłych się nie pojawi i ostrza nie dropnie , trzeba kliknąć grób ubić boosa i wrócić do grobu , ile ja się na głowiłem i na biegałem ; ale warto było .
zanonimizowany1070168 Junior
Aby dostać sie do kowadła pustki trzeba minąć te głowy co znich wychodzą duchy . Te głowy zniszczyż na ciskając na duchowe kowadło i tak przez cały czas aż sie nie zniszczy . Potem dostaniesz korone dla króla (Behlena lub Harramonta ) od Brandy albo od Caridiana . No i co pomogłem :-) .
krzemion Junior
Nie rozumiem czemu autor poradnika nie zaleca inwestowania w siłę woli dla wojowników i łotrzyków. Im większa pula siły woli tym więcej wytrzymałości wojownika. Jeśli Sten ma włączone dwa tryby: potężne ciosy i niezłomność przy używaniu najcięższego pancerza to przy takim stanie rzeczy, pozostaje tylko połowa wytrzymałości do wykorzystania na inne talenty.
Siła woli jest atrybutem bardzo ważnym dla każdej klasy postaci, nie tylko maga.
JPKaliski Junior
HELP. Robię misje z urną świętych prochów wybrałem opcje dialogowe tak aby zniszczyć urnę i spotkałem na swojej drodze strażnika (pierwszego ucznia andrasty) on poddał mnie prubie i nie umiem przejść tej trzeciej kiedy się walczy z odbiciem swojej drużyny to jakaś makabra jest. To niby odbicie a morygan posiada zaklęcia które jej nie odblokowywałem i klepią mnie w 3s co to ma być??!! Ktoś wie jak to zrobić?
Rysior77 Junior
witam może to późno ale pytanie czy ma ktoś spolszczenie do twierdzy strażnika??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
