Dragon Age Początek: Atrybuty

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Atrybuty

Drobna uwaga - poniższe wskazówki dotyczą zarówno procesu tworzenia postaci, jak i zarządzania otrzymywanymi punktami rozwoju przy awansach na wyższe poziomy doświadczenia.

PORADY DLA KLASY WOJOWNIKA

Najwięcej punktów warto przeznaczać na rozwój siły i kondycji. Inwestowanie kolejnych punktów w siłę korzystnie wpłynie na wielkość zadawanych przeciwnikom obrażeń oraz na celność uderzeń, co jest oczywiście równie ważną kwestią. Nie zapominaj też, że rozwinięcie siły do poziomu 30, a nawet 40 punktów jest jednym z wymogów jeśli chodzi o używanie najpotężniejszych broni oraz zbroi. Na drugim miejscu postawiłbym kondycję, dzięki czemu nie będziesz musiał zbyt często prosić magów o leczenie czy korzystać z odpowiednich fiolek. Współczynnik ten warto rozwijać zwłaszcza w początkowej fazie gry.

Nieco mniej punktów przeznaczaj na rozwój zręczności, pomocnej między innymi w zwiększeniu szans na wykonywanie poprawnych uników. Jeszcze mniej wydawaj na rozwój atrybutu sprytu, a konkretnie tylko tyle żeby móc odblokować pożądane umiejętności. W minimalnym stopniu proponuję rozwijać siłę woli, a całkowicie pomijać magię.

PORADY DLA KLASY ŁOTRZYKA

Najwięcej punktów warto przeznaczać na rozwój sprytu i zręczności. Inwestowanie punktów w spryt pomoże Ci przede wszystkim w odblokowywaniu kolejnych rodzajów ataków, z których będziesz mógł następnie korzystać. Nie warto tu początkowo oszczędzać i w miarę możliwości jak najszybciej przekroczyć barierę 20 punktów. Jeśli zaś chodzi o zręczność, rozwijanie wartości tego atrybutu okaże się kluczowe jeśli podejmiesz decyzję o korzystaniu z łuku lub kuszy, choć nawet jeśli pozostaniesz przy broni białej to i tak nie powinieneś pomijać tego współczynnika.

Nieco mniej punktów przeznaczaj na rozwój siły. Parametru tego nie wolno całkowicie zignorować, bo nie tylko będzie on wpływał na wielkość zadawanych przez Ciebie obrażeń w walce wręcz, ale umożliwi Ci też korzystanie z lepszych pancerzy. Podobnie ma się kwestia z kondycją, zwłaszcza jeśli rzadko będziesz chciał używać broni dystansowych. W minimalnym stopniu proponuję rozwijać siłę woli, a całkowicie pomijać magię.

PORADY DLA KLASY MAGA

Najwięcej punktów warto przeznaczać na rozwój magii i siły woli. W przypadku magii głównym dążeniem jest zwiększenie mocy rzucanych zaklęć, co ma oczywiście niebywałe znaczenie na polu bitwy. Stopniowe inwestowanie punktów w siłę woli pozwoli Ci z kolei zwiększyć pulę dostępnych punktów many, tak żebyś nie musiał zbyt często regenerować jej stanu z pomocą różnorakich fiolek. Jest to szczególnie ważne w początkowej fazie gry oraz w przypadku zabawy na normalnym lub wysokim poziomie trudności. Oba ta parametry warto rozwijać w miarę równomiernie i inwestować w nie więcej punktów od pozostałych współczynników.

Zdecydowanie mniej punktów przeznaczaj na rozwój sprytu oraz zręczności. W tym drugim przypadku dodatkowym atutem jest zwiększanie szansy na stosowanie skutecznych uników. Najmniej punktów radzę wydawać na rozwój kondycji i siły. Dobrze prowadzony mag powinien unikać kontaktu z wrogiem. W trakcie całej kampanii przeznaczenie 10 punktów na kondycję to maksimum. W przypadku siły przeznaczaj tylko tyle punktów ile potrzeba Ci do założenia jakoś odrobinę lepszego pancerza. Nie zapominaj przy tym o współczynniku zmęczenia, tak by go przez przypadek zbytnio nie zwiększyć.

Podobało się?

0

Dragon Age: Origins

3 listopada 2009

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-01-25
11:18

ensi33 Junior

Jeżeli ktoś by miał jakieś wątpliwości lub coś piszcie do mnie na gg 2230469, przeszłam całą grę kilka razy, zawsze inną klasą i rasą ;3 Pamiętam całą gre na pamięć . Pozdrawiam

Komentarz: ensi33
2013-12-06
20:29

zanonimizowany960293 Junior

😜

Gdzie ta Wielebna Matka? :P

Komentarz: zanonimizowany960293
2014-06-30
12:59

zanonimizowany1010455 Junior

Mam chyba błąd. Bo w Koszmarach to oni znikają ? CO ZROBIĆ ?

Komentarz: zanonimizowany1010455
2014-07-04
17:06

zanonimizowany999561 Junior

Miecz jest super , ale 1 uwaga , jeżeli ominęliście grób w Taigu Ortana to Boos w Okopach umarłych się nie pojawi i ostrza nie dropnie , trzeba kliknąć grób ubić boosa i wrócić do grobu , ile ja się na głowiłem i na biegałem ; ale warto było .

Komentarz: zanonimizowany999561
2014-10-23
00:11

yadin Legend

yadin

Schronienie jest najtrudniejsze.

Komentarz: yadin
2015-02-09
15:42

zanonimizowany1070168 Junior

Aby dostać sie do kowadła pustki trzeba minąć te głowy co znich wychodzą duchy . Te głowy zniszczyż na ciskając na duchowe kowadło i tak przez cały czas aż sie nie zniszczy . Potem dostaniesz korone dla króla (Behlena lub Harramonta ) od Brandy albo od Caridiana . No i co pomogłem :-) .

Komentarz: zanonimizowany1070168
2018-10-09
13:02

krzemion Junior

Nie rozumiem czemu autor poradnika nie zaleca inwestowania w siłę woli dla wojowników i łotrzyków. Im większa pula siły woli tym więcej wytrzymałości wojownika. Jeśli Sten ma włączone dwa tryby: potężne ciosy i niezłomność przy używaniu najcięższego pancerza to przy takim stanie rzeczy, pozostaje tylko połowa wytrzymałości do wykorzystania na inne talenty.
Siła woli jest atrybutem bardzo ważnym dla każdej klasy postaci, nie tylko maga.

Komentarz: krzemion
2018-11-18
23:35

JPKaliski Junior

😡

HELP. Robię misje z urną świętych prochów wybrałem opcje dialogowe tak aby zniszczyć urnę i spotkałem na swojej drodze strażnika (pierwszego ucznia andrasty) on poddał mnie prubie i nie umiem przejść tej trzeciej kiedy się walczy z odbiciem swojej drużyny to jakaś makabra jest. To niby odbicie a morygan posiada zaklęcia które jej nie odblokowywałem i klepią mnie w 3s co to ma być??!! Ktoś wie jak to zrobić?

Komentarz: JPKaliski
2021-02-27
20:41

Cycu0 Junior

.

Komentarz: Cycu0
2024-06-28
14:24

Rysior77 Junior

witam może to późno ale pytanie czy ma ktoś spolszczenie do twierdzy strażnika??

Komentarz: Rysior77

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl