Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy

Ta strona poradnika zawiera listę wszystkich 9 towarzyszy z gry Dragon Age Początek. Dowiecie się gdzie można zrekrutować nowych członków drużyny, jakie są wymagania do ich przyłączenia oraz jakie reprezentują klasy i nastawienie.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W DA: Początek ważne jest szybkie zbudowanie dobrej drużyny i nasz poradnik może Wam w tym pomóc. Przygotowaliśmy listę wszystkich 9 towarzyszy do zrekrutowania wraz z miejscami ich odnalezienia oraz informacjami jakie reprezentują rasy oraz klasy postaci.

Na osobnej stronie Relacje z towarzyszami podpowiadamy jakie akcje mogą poprawiać lub pogarszać relacje ze zrekrutowanymi członkami drużyny.

Zestawienie towarzyszy

Poniższa tabelka prezentuje wszystkich dziewięciu towarzyszy, zestawiając ich mocne i słabe strony oraz objaśniając w jaki sposób ich odnaleźć.

Shale z poniższej listy jest do zrekrutowania tylko jeśli posiadacie DLC Kamienny więzień. Jest ono częścią wersji Ultimate Edition lub do zakupienia oddzielnie.

ALISTAIR (człowiek, wojownik) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

ALISTAIR (człowiek, wojownik)

Moment dołączenia: W trakcie rozwiązywania questu Dołączenie do Szarych Strażników [Ostagar].

Uwagi: Z usług Alistaira warto korzystać nawet jeśli sam główny bohater jest wojownikiem. Z postacią tą związanych jest wiele interesujących kwestii dialogowych, a ponadto Alistair może okazać się bardzo pomocny na polu bitwy.

Premia za dobre relacje do: kondycji

LELIANA (człowiek, łotrzyk) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

LELIANA (człowiek, łotrzyk)

Moment dołączenia: Po dotarciu do [Lothering - Schronienie Deina] w queście Lothering i Trakt Imperialny i rozprawieniu się z przeciwnikami.

Uwagi: Z usług Leliany warto korzystać praktycznie przez całą grę, aczkolwiek przy założeniu, że gra się dobrą postacią. Może się ona przydać zarówno do walki (polecamy walczyć nią na dystans), jak i do otwierania zamków oraz przygotowywania pułapek.

Premia za dobre relacje do: sprytu

LOGHAIN (człowiek, wojownik) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

LOGHAIN (człowiek, wojownik)

Moment dołączenia: Szansa pojawia się w końcówce głównego questu Zjazd możnych w [Denerim]. Po pokonaniu Loghaina w honorowym pojedynku lub w bitwie wysłuchajcie planu Riordana i pozwólcie żeby mógł przystąpić do rytuału dołączenia do Szarych Strażników, ignorując sprzeciw ze strony innych osób (głównie Alistaira).

Uwagi: Loghain jest wyjątkową postacią, gdyż dołączenie go do drużyny wiąże się ze śmiercią Alistaira (najgorszy wariant) lub opuszczeniem przez niego zespołu (najlepszy wariant). Już po dołączeniu Loghaina warto wybrać dla niego podobne przedmioty, których używał do tej pory Alistair.

MORRIGAN (człowiek, mag) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

MORRIGAN (człowiek, mag)

Moment dołączenia: Po zakończeniu questu Wieża Ishal, a konkretnie w trakcie rozmowy z Flemeth w [Głęboko w Głuszy]. Ma to miejsce przed wyprawą do [Lothering].

Uwagi: Morrigan jest idealnym wyborem dla złej postaci, aczkolwiek miejcie na uwadze, że na liście jej domyślnych czarów nie ma zaklęć, które mogłyby pomóc w leczeniu członków drużyny.

Premia za dobre relacje do: magii

OGAR MABARI (zwierzę, pies bojowy) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

OGAR MABARI (zwierzę, pies bojowy)

Moment dołączenia: Jeżeli wybraliście pochodzenie człowieka szlachcica to ogara spotkacie w trakcie rozgrywania prologu w [Zamek Cousland]. W przeciwnym wypadku po dotarciu do [Ostagar] możecie zaliczyć quest powiązany z uleczeniem i przyłączeniem ogara.

Uwagi: Ogar jest bardzo pomocny w początkowej fazie rozgrywki. Po zrekrutowaniu "pełnoprawnych" towarzyszy warto podmienić go na jakąś w pełni inteligentną istotę.

OGHREN (krasnolud, wojownik) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

OGHREN (krasnolud, wojownik)

Moment dołączenia: Oghren automatycznie Was zaczepi i zaproponuje swoje usługi niedługo po tym jak przystąpicie do rozwiązywania questu Kowadło Pustki. Miejsce spotkania to [Orzammar - Dzielnica gminu].

Uwagi: Oghren jest jednym z lepszych wojowników, których możecie mieć w drużynie. Rozważcie skorzystanie z jego usług nawet jeśli gracie dobrą postacią, gdyż trudno go obrazić.

Premia za dobre relacje do: kondycji

STEN (wojownik, qunari) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

STEN (wojownik, qunari)

Moment dołączenia: Rozegrajcie opcjonalny quest Uwięziony qunari w [Lothering]. Musicie doprowadzić do oswobodzenia Stena.

Uwagi: Sten jest jednym z najlepszych pomocników złej postaci, głównie z uwagi na swoją niebywałą wytrzymałość. Warto także w miarę szybko wykonać jego osobisty quest, by odzyskał swój świetny miecz.

Premia za dobre relacje do: siły

WYNNE (człowiek, mag) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

WYNNE (człowiek, mag)

Moment dołączenia: W trakcie rozwiązywania questu Przerwany krąg, a konkretnie po dotarciu do jednego z większych pomieszczeń w [Wieża Kręgu - Pokoje uczniów].

Uwagi: Z usług Wynne nie warto rezygnować jeżeli gracie dobrą postacią. Jej umiejętność leczenia członków drużyny jest nieoceniona, a ponadto już na starcie będzie dysponowała dobrym kosturem i płaszczem maga.

Premia za dobre relacje do: siły woli

ZEVRAN (elf, łotrzyk) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

ZEVRAN (elf, łotrzyk)

Moment dołączenia: Po opuszczeniu Lothering zaliczcie jeden z głównych questów zrekrutowania sojuszników do walki z Plagą (np. Przerwany Krąg albo Arl Redcliffe). Obejrzyjcie cut-scenkę o wynajęciu Antivańskich Kruków. Podczas podróżowania po świecie musicie pokonać skrytobójców z losowego spotkania w lokacji [Długa droga]. Po wygranej walce pozostawcie ich przywódcę przy życiu i zaproście Zevrana do drużyny.

Uwagi: Zevran może się szczególnie przydać do okradania innych mieszkańców Fereldenu i włamywania do skrzyń. W walce jest średnio skuteczny.

Premie za dobre relacje do: zręczności, siły

SHALE (golem, wojownik) - Dragon Age Początek: Lista wszystkich towarzyszy - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

SHALE (golem, wojownik)

Moment dołączenia: Po ukończeniu questu DLC Golem w Honnleath [Honnleath].

Uwagi: Shale'a warto dołączyć w zamian za jednego z wojowników, z usług którego korzystaliście się do momentu ukończenia DLC. Przemawiają za tym ponadprzeciętne umiejętności bojowe golema, interesujący zbiór talentów oraz fakt, że trzeba zadbać jedynie o zapełnienie dwóch slotów ekwipunku.

Premia za dobre relacje do: siły

Rekomendacje drużyny dla dobrego lub złego bohatera

Poniższa tabelka zawiera propozycje składu drużyny w zależności od klasy postaci (granie wojownikiem, magiem lub łotrzykiem) oraz nastawienia głównego bohatera (wybory dobrej lub złej postaci).

Odpowiednia kombinacja towarzyszy spowoduje, że Wasza drużyna będzie zróżnicowana i gotowa na różne sytuacje (także poza walką), oraz że rzadziej będzie dochodziło do konfliktów w drużynie i pogarszania relacji z towarzyszami, którzy np. nie zgodzą się z niektórymi Waszymi decyzjami.

Klasa postaci

Nastawienie

Zalecany skład drużyny

Wojownik

Dobry

Alistair, Wynne, Leliana

Mag

Dobry

Alistair, Leliana, Ogar mabari (lub Oghren)

Łotrzyk

Dobry

Alistair, Wynne, Ogar mabari (lub Oghren)

Wojownik

Zły

Morrigan, Sten, Zevran

Mag

Zły

Sten, Zevran, Oghren

Łotrzyk

Zły

Sten, Oghren, Morrigan

Dragon Age: Origins

3 listopada 2009

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-06-28
14:24

Rysior77 Junior

witam może to późno ale pytanie czy ma ktoś spolszczenie do twierdzy strażnika??

Komentarz: Rysior77
2021-02-27
20:41

Cycu0 Junior

.

Komentarz: Cycu0
2018-11-18
23:35

JPKaliski Junior

😡

HELP. Robię misje z urną świętych prochów wybrałem opcje dialogowe tak aby zniszczyć urnę i spotkałem na swojej drodze strażnika (pierwszego ucznia andrasty) on poddał mnie prubie i nie umiem przejść tej trzeciej kiedy się walczy z odbiciem swojej drużyny to jakaś makabra jest. To niby odbicie a morygan posiada zaklęcia które jej nie odblokowywałem i klepią mnie w 3s co to ma być??!! Ktoś wie jak to zrobić?

Komentarz: JPKaliski
2018-10-09
13:02

krzemion Junior

1

Nie rozumiem czemu autor poradnika nie zaleca inwestowania w siłę woli dla wojowników i łotrzyków. Im większa pula siły woli tym więcej wytrzymałości wojownika. Jeśli Sten ma włączone dwa tryby: potężne ciosy i niezłomność przy używaniu najcięższego pancerza to przy takim stanie rzeczy, pozostaje tylko połowa wytrzymałości do wykorzystania na inne talenty.
Siła woli jest atrybutem bardzo ważnym dla każdej klasy postaci, nie tylko maga.

Komentarz: krzemion
2015-02-09
15:42

zanonimizowany1070168 Junior

Aby dostać sie do kowadła pustki trzeba minąć te głowy co znich wychodzą duchy . Te głowy zniszczyż na ciskając na duchowe kowadło i tak przez cały czas aż sie nie zniszczy . Potem dostaniesz korone dla króla (Behlena lub Harramonta ) od Brandy albo od Caridiana . No i co pomogłem :-) .

Komentarz: zanonimizowany1070168
2014-10-23
00:11

yadin Legend

yadin

Schronienie jest najtrudniejsze.

Komentarz: yadin
2014-07-04
17:06

zanonimizowany999561 Junior

Miecz jest super , ale 1 uwaga , jeżeli ominęliście grób w Taigu Ortana to Boos w Okopach umarłych się nie pojawi i ostrza nie dropnie , trzeba kliknąć grób ubić boosa i wrócić do grobu , ile ja się na głowiłem i na biegałem ; ale warto było .

Komentarz: zanonimizowany999561
2014-06-30
12:59

zanonimizowany1010455 Junior

Mam chyba błąd. Bo w Koszmarach to oni znikają ? CO ZROBIĆ ?

Komentarz: zanonimizowany1010455
2013-12-06
20:29

zanonimizowany960293 Junior

😜

Gdzie ta Wielebna Matka? :P

Komentarz: zanonimizowany960293
2013-01-25
11:18

ensi33 Junior

Jeżeli ktoś by miał jakieś wątpliwości lub coś piszcie do mnie na gg 2230469, przeszłam całą grę kilka razy, zawsze inną klasą i rasą ;3 Pamiętam całą gre na pamięć . Pozdrawiam

Komentarz: ensi33
2013-01-25
10:49

ensi33 Junior

Przerzedłam całą grę kilka razy, zawsze inną postacią, jeżeli ktoś ma jakieś wątpliwości piszcie na mój numer gg : 2230469 . Pozdrawiam ;)

Komentarz: ensi33
2011-06-22
21:55

zanonimizowany796233 Junior

😊

mam pytanie bo zachuja wafla nie moge sie dowiedzieć co mam zrobic po uleczenia Arla jak możecie to podalibyście mi gdzie sie mam udac aby zawrzeć nowe sojusze mam już w orzamaże i Redclif <z góry dzieks za odp
:-)

Komentarz: zanonimizowany796233
2011-01-13
20:46

zanonimizowany774192 Junior

A ja mam mianowicie taki problem nie wiem jak wykonać kilka zadań np.
Martwa Kasta
Rozdarty na strzępy
Niedola zerlindy (tu akurat nie moge przekonać jej ojca a sprytu mam z 30)
Zabójca twego brata (tu akurat nie mogę znaleźć tych gości co ich trzeba zabić)
I korespondencje u Interrupta
Jeśli mógł by mi ktoś powiedzieć jak przejść którąś z tych misji będę bardzo wdzięczny z góry dziękuję

Komentarz: zanonimizowany774192
2010-09-09
22:09

redan Generał

redan

wokół cokołu z 4 twarzami są 4 małe kowadła, przy których pojawiają się duchy. po zabiciu ducha musisz uderzyć w kowadło, przy którym zabiłeś ducha. po zabiciu każdego kolejnego ducha i uderzeniu w kowadło, cokół z twarzami się obraca. zabicie pierwszego ducha, powoduje, że dana kamienna twarz zaczyna krwawić. po zabiciu drugiego wybucha. tak należny postąpić dla każdej twarzy z cokołu - daje to w sumie minimum 8 duchów do zabicia.

najlepiej skupić się na walce z jednym duchem, bo po zabiciu jednego i uderzeniu w kowadło reszta duchów znika i pojawia się "nowy zestaw" 4 duchów

Komentarz: redan
2010-09-09
21:59

zanonimizowany752235 Junior

witam mam dylemat a to dlatego że nie posiadam poradnika a mam do przejscia kowadło pustki .NAPARZAM TE DUCHY I POJAWIAJĄ SIĘ NOWE I TAK CAŁY CZAS

Komentarz: zanonimizowany752235
2010-07-19
12:28

Hrabia7 Legionista

Mam pytanie kupiłem tą grę u was w sklepie czyli mogę pobrać za darmo ten poradnik i atlas świata. Tylko że nie wiem jak pobrać ??

Komentarz: Hrabia7
2010-07-06
16:34

redan Generał

redan
😃

a tam, jak jest krasnolud w drużynie, to można go przerzucić na drugą stronę - nawet sam się o to prosi :)

em18 -> w podziemiach ciągle do przodu (rozstaje > taig ortana > okopy > kowadło)

Komentarz: redan
2010-07-06
16:33

zanonimizowany652620 Generał

[84] zgadzam się z tobą, gdyby nie filmik na yt to bym nie przeszedł :)

Komentarz: zanonimizowany652620
2010-07-06
16:13

Inhision Junior

Jedna z najtrudniejszych misji to ta z prochami Andrasty gdy trzeba zbudować most

Komentarz: Inhision
2010-07-05
15:55

zanonimizowany738644 Junior

😊

Ludzie mam kłopot nie moge znalezc drogi do kowadła pustki pomużcie!!!!!!!

Komentarz: zanonimizowany738644

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl