Dragon Age Początek: Ostateczna bitwa (2)
Aktualizacja:
ZABEZPIECZENIE OBCOWISKA:

Ruszaj na południowy-zachód, a po dotarciu do dziedzińca (M66, 15) porozmawiaj z Shianni W trakcie rozmowy możesz poprosić ją o pomoc w zabezpieczeniu obcowiska lub uznać, że poradzisz sobie bez udziału elfów. Wrogowie pojawią się niedaleko południowego przejścia (M66, 16). Po tym jak ogr zniszczy drewnianą barykadę wycofaj się i zaczekaj aż bestia sama przybiegnie do Ciebie. Pozwoli Ci to pokonać potwora bez jednoczesnego ostrzału ze strony wrogich łuczników .

W miarę możliwości zabij z odległości kilku innych wrogów , ale uważaj na ataki generała hurloków , który jest magiem. Po wstępnym oczyszczeniu okolicy przeprowadź szturm na pozycje przeciwnika i rozpraw się w pierwszej kolejności z bossem. Dobrze byłoby teraz powrócić w bezpieczne miejsce tak by móc zregenerować siły. Stopniowo eliminuj wszystkie potwory, które będą pojawiały się w okolicach mostu. Po zabezpieczeniu obcowiska zdaj raport Shianni (M66, 15), odbierz pierścień Brzasku i ruszaj na południe (M66, 1). Możesz zignorować cut-scenkę z udziałem smoka, bo nie będzie miała ona żadnego znaczenia. Z listy lokacji wybierz [Denerim - Dzielnica pałacowa ]. Nie dotrzesz tam od razu, bo po drodze zainicjonwana zostanie inna bitwa, tym razem z udziałem tych sojuszników , których pozostawiłeś w okolicach bramy (M76, 3).
UTRZYMANIE BRAM MIASTA:
![Ponownie znajdziesz się w [Denerim - Bramy miasta ] - Dragon Age Początek: Ostateczna bitwa (2) - Dragon Age: Początek - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/932/795691906.jpg)
Ponownie znajdziesz się w [Denerim - Bramy miasta ]. Wysłuchaj rozkazów i upewnij się, że dowodzone przez Ciebie postaci z "zastępczej" drużyny są odpowiednio przygotowane i uzbrojone. Rozmowa z oficerem sprawi, że potwory przystąpią do ataku (M76, 1). W trakcie tej bitwy skup się na atakowaniu ogra alfa (główny boss) oraz wrogich magów (Hurlok emisariusz ). Nie musisz się natomiast szczególnie przejmować zwykłymi potworami, bo będą one w błyskawicznym tempie ginęły. Po wygranej bitwie porozmawiaj z posłańcem (M76, 5), dzięki czemu powrócisz do kontrolowania głównej drużyny.
PRZEDOSTANIE SIĘ DO WNĘTRZA FORTU DRAKOR:
![Już bez żadnych innych niespodzianek powinieneś dotrzeć do [Denerim - Dzielnica pałacowa ] (M77, 1) - Dragon Age Początek: Ostateczna bitwa (2) - Dragon Age: Początek - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/932/795691921.jpg)
Już bez żadnych innych niespodzianek powinieneś dotrzeć do [Denerim - Dzielnica pałacowa ] (M77, 1). Po obejrzeniu cut-scenki z udziałem Riordana przystąp do działania, kierując się w stronę północnego lub południowego przejścia do wschodniej części dzielnicy (M77, 2). W obu przypadkach musisz się liczyć z koniecznością pokonania ogra , co najmniej jednego mini-bossa oraz dużej ilości słabszych potworów . Warto też w miarę możliwości szybko rozprawiać się z łucznikami .

Ze wsparcia proponuję skorzystać dopiero po dotarciu do wspólnych schodów znajdujących się tuż przed pałacem królewskim (M77, 3). Także i w tym przypadku do pokonania będzie ogr , a do wschodniej części planszy będą prowadziły dwie różne ścieżki (M77, 4). Uważaj na pułapki rozmieszczone na samej górze. W trakcie walk z przebywającymi tu pomiotami (M77, 5) skupiaj się przede wszystkim na jak najszybszej eliminacji emisariuszy (magów), a nie powinieneś stracić zbyt wielu sojuszników . Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, skorzystaj ze wschodniego przejścia (M77, 6) i z mapy miasta wybierz [Denerim - Fort Drakon ].

Po dotarciu na miejsce (M78, 1) dobrze byłoby od razu skorzystać ze wsparcia ze strony wojowników, tak by uzyskać wsparcie w walkach ze znajdującymi się za barykadami łucznikami. Ty w tym czasie powinieneś skupić się na pokonaniu głównego mini-bossa, czyli Smoczego sługi. Dopiero po wyeliminowaniu tej bestii przystąp do atakowania innych potężniejszych potworów, między innymi nowych emisariuszy. Po zakończonych walkach skieruj się do głównej bramy fortu (M78, 2) i przejdź do [Denerim - Fort Drakon - Poziom główny ] (M79, 9).
- Dragon Age: Początek - poradnik do gry
- Dragon Age: Początek - poradnik, opis przejścia, questy
- Dragon Age Początek: Questy główne
- Dragon Age Początek: Lothering i Trakt Imperialny
- Dragon Age Początek: Arl Redcliffe (1)
- Dragon Age Początek: Arl Redcliffe (2)
- Dragon Age Początek: Przerwany krąg (1)
- Dragon Age Początek: Przerwany krąg (2)
- Dragon Age Początek: Zagubiony w snach (1)
- Dragon Age Początek: Zagubiony w snach (2)
- Dragon Age Początek: Zagubiony w snach (3)
- Dragon Age Początek: Zagubiony w snach (4)
- Dragon Age Początek: Natura bestii (1)
- Dragon Age Początek: Natura bestii (2)
- Dragon Age Początek: Natura bestii (3)
- Dragon Age Początek: Natura bestii (4)
- Dragon Age Początek: Patronka swego rodu
- Dragon Age Początek: Urna Świętych Prochów (1)
- Dragon Age Początek: Urna Świętych Prochów (2)
- Dragon Age Początek: Urna Świętych Prochów (3)
- Dragon Age Początek: Urna Świętych Prochów (4)
- Dragon Age Początek: Urna Świętych Prochów (5)
- Dragon Age Początek: Zbierz armię
- Dragon Age Początek: Zjazd możnych (1)
- Dragon Age Początek: Zjazd możnych (2)
- Dragon Age Początek: Ostateczna bitwa (1)
- Dragon Age Początek: Ostateczna bitwa (2)
- Dragon Age Początek: Ostateczna bitwa (3)
- Dragon Age Początek: Questy główne
- Dragon Age: Początek - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
witam może to późno ale pytanie czy ma ktoś spolszczenie do twierdzy strażnika??
HELP. Robię misje z urną świętych prochów wybrałem opcje dialogowe tak aby zniszczyć urnę i spotkałem na swojej drodze strażnika (pierwszego ucznia andrasty) on poddał mnie prubie i nie umiem przejść tej trzeciej kiedy się walczy z odbiciem swojej drużyny to jakaś makabra jest. To niby odbicie a morygan posiada zaklęcia które jej nie odblokowywałem i klepią mnie w 3s co to ma być??!! Ktoś wie jak to zrobić?
Nie rozumiem czemu autor poradnika nie zaleca inwestowania w siłę woli dla wojowników i łotrzyków. Im większa pula siły woli tym więcej wytrzymałości wojownika. Jeśli Sten ma włączone dwa tryby: potężne ciosy i niezłomność przy używaniu najcięższego pancerza to przy takim stanie rzeczy, pozostaje tylko połowa wytrzymałości do wykorzystania na inne talenty.
Siła woli jest atrybutem bardzo ważnym dla każdej klasy postaci, nie tylko maga.
Aby dostać sie do kowadła pustki trzeba minąć te głowy co znich wychodzą duchy . Te głowy zniszczyż na ciskając na duchowe kowadło i tak przez cały czas aż sie nie zniszczy . Potem dostaniesz korone dla króla (Behlena lub Harramonta ) od Brandy albo od Caridiana . No i co pomogłem :-) .
Miecz jest super , ale 1 uwaga , jeżeli ominęliście grób w Taigu Ortana to Boos w Okopach umarłych się nie pojawi i ostrza nie dropnie , trzeba kliknąć grób ubić boosa i wrócić do grobu , ile ja się na głowiłem i na biegałem ; ale warto było .
Mam chyba błąd. Bo w Koszmarach to oni znikają ? CO ZROBIĆ ?
Gdzie ta Wielebna Matka? :P
Jeżeli ktoś by miał jakieś wątpliwości lub coś piszcie do mnie na gg 2230469, przeszłam całą grę kilka razy, zawsze inną klasą i rasą ;3 Pamiętam całą gre na pamięć . Pozdrawiam
Przerzedłam całą grę kilka razy, zawsze inną postacią, jeżeli ktoś ma jakieś wątpliwości piszcie na mój numer gg : 2230469 . Pozdrawiam ;)
mam pytanie bo zachuja wafla nie moge sie dowiedzieć co mam zrobic po uleczenia Arla jak możecie to podalibyście mi gdzie sie mam udac aby zawrzeć nowe sojusze mam już w orzamaże i Redclif <z góry dzieks za odp
:-)
A ja mam mianowicie taki problem nie wiem jak wykonać kilka zadań np.
Martwa Kasta
Rozdarty na strzępy
Niedola zerlindy (tu akurat nie moge przekonać jej ojca a sprytu mam z 30)
Zabójca twego brata (tu akurat nie mogę znaleźć tych gości co ich trzeba zabić)
I korespondencje u Interrupta
Jeśli mógł by mi ktoś powiedzieć jak przejść którąś z tych misji będę bardzo wdzięczny z góry dziękuję
wokół cokołu z 4 twarzami są 4 małe kowadła, przy których pojawiają się duchy. po zabiciu ducha musisz uderzyć w kowadło, przy którym zabiłeś ducha. po zabiciu każdego kolejnego ducha i uderzeniu w kowadło, cokół z twarzami się obraca. zabicie pierwszego ducha, powoduje, że dana kamienna twarz zaczyna krwawić. po zabiciu drugiego wybucha. tak należny postąpić dla każdej twarzy z cokołu - daje to w sumie minimum 8 duchów do zabicia.
najlepiej skupić się na walce z jednym duchem, bo po zabiciu jednego i uderzeniu w kowadło reszta duchów znika i pojawia się "nowy zestaw" 4 duchów
witam mam dylemat a to dlatego że nie posiadam poradnika a mam do przejscia kowadło pustki .NAPARZAM TE DUCHY I POJAWIAJĄ SIĘ NOWE I TAK CAŁY CZAS
Mam pytanie kupiłem tą grę u was w sklepie czyli mogę pobrać za darmo ten poradnik i atlas świata. Tylko że nie wiem jak pobrać ??
a tam, jak jest krasnolud w drużynie, to można go przerzucić na drugą stronę - nawet sam się o to prosi :)
em18 -> w podziemiach ciągle do przodu (rozstaje > taig ortana > okopy > kowadło)
[84] zgadzam się z tobą, gdyby nie filmik na yt to bym nie przeszedł :)
Jedna z najtrudniejszych misji to ta z prochami Andrasty gdy trzeba zbudować most
Ludzie mam kłopot nie moge znalezc drogi do kowadła pustki pomużcie!!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
