Sony przywiązuje ponoć ogromną wagę do średnich ocen na Metacritic.com. Studia wydawcy mają celować w wynik powyżej 90%.
Dla wielu graczy średnie ocen agregowane przez serwis Metacritic.com są – stety bądź nie – jednym z głównych wyznaczników jakości gry. Nie od dziś wiemy, że mogą być one równie istotne dla wydawców.
Teraz Brazylijczyk Rafael Grassetti, reżyser artystyczny czwartej głównej odsłony serii God of War – tej z 2018 roku – wyjawił w najnowszym odcinku podcastu Flow Games (poniżej; uprzedzam, że rozmowa jest prowadzona w języku portugalskim), że firma Sony Interactive Entertainment uważa średnią ocen branżowych recenzentów na Metacritic.com za swego rodzaju miernik sukcesu.
Warto tutaj zaznaczyć, że kryterium to ma nie wpływać na otrzymywane przez deweloperów premie. Te – jak zapewnia Grassetti – zależą od wyników sprzedaży danego tytułu.
Co ciekawe, na przestrzeni lat ukazało się całkiem sporo produkcji wydanych przez SIE, które mają na Metacritic.com średnią ocen przekraczającą 90 punktów. Są to:
Kolejną próbę wykręcenia takiego wyniku podejmie studio Insomniac Games. 20 października ma się bowiem ukazać Marvel's Spider-Man 2.
11

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.